[Teszt] Princess Peach: Showtime! - Cuki a hacukád!

Princess Peach: Showtime! - Cuki a hacukád!

mcmackoGéczy Attila2024.03.30. 21:20

A Nintendo legfontosabb játékai Mario, Link és a többi őshős köré szerveződnek évtizedek óta. Sokszor viszont még ott is találni kraftot, ahol a másodlagos szereplőik próbálnak hőssé válni. Bár Peach hercegnő első játéka DS-en nem zavart sok vizet, a mostani Princess Peach: Showtime! egy emlékezetes, ha nem is tökéletes színdarab.

Külön szeretem az olyan játékokat, amelyek valamilyen díszletvilágba repítenek, mintha ezzel akarnák a fejlesztők a negyedik falat áttörni. A Little Big Planet nyilván mindenkinek ismerős, de ott volt a Wooly/Yarn variáció Nintendo-n, vagy a szintén PlayStation-ös Puppeteer, amely sok közöset hordoz a hercegnő új játékával. De van itt egyéniség azért dögivel és játékmenet szempontjából sincs szó másolásról - a Princess Peach: Showtime ilyen értelemben is egy különlegesség. Nem platformer, nem akciójáték, nem minijáték-gyűjtemény, hanem mindegyikből egy pici. És amíg a keverék elemeit ízlelgetjük, Peach a szokásos árnylények (tetszőlegesen behelyettesíthető, súlytalan mesegonoszok) által megszállt színház termein (pályáin) át, színdarabról-színdarabra (világról-világra) szabadítja fel a művészeti létesítményt és zavarja haza a szúrós hangulatú gonoszokat.

A trailerekből is láthattuk, Peach kosztümei-szerepei olyan szintű átalakulást hoznak, amilyet csak a Kirby játékok szoktak. A pályák (és azok későbbi kiegészítései) mind egy mini-történetet mondanak el, amelyekhez Peach felölti az adott környezethez tartozó hacukát. A cukrászüzemben nyilván méretes tortadíszítővel a kezünkben avanzsálhatunk tortamesterré. A jégen Elzát megszégyenítő kék rucikban nyomhatjuk a rittbergert. Ninjaként pedig, igen, ninnyulhatunk a sakura-virágzást mímelő díszletek között, és akkor a sellőbarackról, meg a többiről nem is beszéltünk. Minden egyes kosztüm más játékstílust kíván, sőt pályánként, pályarészenként eltérő, hogy mit kell csinálnunk. A változatosságra nincs panasz, bár az tény, hogy sem a pályák, sem a kihívás nincs egyenletesre csiszolva. Sem hosszban, sem kihívásban. A pályákon amúgy térben, amolyan 2.5D módban mászkálhatunk, kiszélesítve a bejárható "színpadokat". Van olyan pálya, ahol a harc dominánsabb, máskor az ügyesség... És amennyire könnyű végignyargalni pár szinten, úgy a 100%-os teljesítés bizony már az első pályán sem magától értetődő. Sőt, a nehézség finoman fokozódik is - a fejlesztők nem nézték teljesen babának a játékost.

Pedig a prezentáció oldaláról még zavarba is jöhetnénk, hogy akkor mégis kinek készült a játék. Mert a Princess Peach: Showtime! csajos, gyerekes, nem is kicsit. Gyakorlatilag olyan témák sorát vezeti fel, amely egy mai ovis vagy kisiskolás számára igazi tündérálom. Nagyon jó érzékkel keveri a rózsaszínt a sötétlilával; a girl powert a kicsit borzongató, de igazán soha sem félelmetes mesebeli árnyakkal. És ez jól is van így - a célközönség pedig mind a két végletet átfogja. A pályákat (apa vagy anya segítségével) egy kiskölyök is lehozza, de szülők nélkül csak a hárdkór klambók fognak mindent előcsiholni az egyes pályákból.

A játék képi megvalósítása is színvonalas, korszerű. Az Unreal motor szinte tényleg úgy tolja a látványt, mintha valami mesét néznél, pár olyan pillanattal, ami a Switchtől szokatlan minőséggel szórja a konfettit. Ennek megvan a maga ára; a játék tuti hogy 720p alatt fut (kézi módban), amire még rájön valami FSR-szerű képrekonstrukció is. Plusz a framerate a Ninty címekhez képest valami rettentő mód mammogós. Nem tudtam eldönteni, hogy igazat mondanak-e azok, akik 24 frém körül számolnak a játék teljesítményét illetően, de az biztos, hogy egyes átvezetőknél még ennél is lassabb a képfrissítés, és az irányítás a lassúság miatt sokszor apacukának érződik. Szerencsére a játékmenet nem kíván többet, de akkor is, na! A hangeffektek is agyon vannak tömörítve, de a zene az szép, és szépen is szól. Mintha Disney zeneszerzőket szerződtettek volna a készítők. Ez kicsit furcsa is volt egy Peach játéktól, és ez még nem minden. Máskor is volt olyan érzésem, hogy ha nem lenne a jellegzetes pofi, meg pár virnyogó Toad, akkor fel sem tűnt volna, hogy egy Mario univerzumban járunk...

A fentebb említett pár egyenetlenséget és a technikai darabosságot leszámítva a Peach egy ünnepi cím, ami jó ütemben kapja el a nyugati világ húsvéti hangulatát. Ha azt hitted, hogy az idei Switch felhozatal már csak a reszlit kínálja, nos, érdemes újragondolnod. A Princess Peach: Showtime! igazi családi móka, amelyre a gyerekek is ráugranak, de titkos perceikben anya és apa is elvonul a kis géppel egy kis felhőtlen szórakozásra a hercegnővel. Nana, csak semmi pajkos gondolat, ez mégiscsak egy Nintendo játék, kérem!

PLATFORM Nintendo Switch | KIADÓ Nintendo | FEJLESZTŐ Good-Feel MEGJELENÉS 2024. március 24. ÁR 21.000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

1 napja
367

Meghalt Vince Zampella – ez történt hétfőn

Továbbá: Yakuza Kiwami 3 & Dark Tides, Cronos: The New Dawn, Octopath Traveler.

1 napja
11

Heti megjelenések

2 napja
1

Metroid Prime 4: Beyond

2 napja
33

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

4 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

4 napja
14

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

5 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

5 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

6 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

7 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

7 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

7 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

8 napja
63

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

8 napja
8

Heti megjelenések

9 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

9 napja
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

9 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

9 napja

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

2025.12.12.
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

2025.12.12.
50