[Teszt] Monster Hunter Rise

Monster Hunter Rise

mcmackoGéczy Attila2021.03.23. 19:40

A szörnyek ismét felkerekednek, hogy a Nagy Tombolásban az emberek életére törjenek. Még szerencse, hogy a szörnyvadászok is készen várják érkezésüket! Tesztlaborban az első valódi Switch-es Monster Hunter epizód, a Rise!

Bevallom őszintén, soha nem voltam a Monster Hunter sorozat vérbeli rajongója. Tisztelem, szeretem és követem a sorozatot, de nem vagyok az a tipikus alkat, aki 200 órát beletesz egy-egy újabb epizódba. De láttam sokat belőle, PSP-től a legutóbbi epizódokig. Tagadhatatlan, hogy a sorozat nagy ívet járt be az elmúlt időszakban. Vissza-visszanéztem a PS2-es és PSP-s epizódok gameplay anyagait, felidéztem a szélesebb közönséget megszólító "nagygépes" World-öt, és igen, a Generations Switch kiadását is újra letöltöttem, hogy felfrissítsem emlékeimet. Hölgyek-urak, nem húzom tovább az időt. A Monster Hunter Rise egy nagyon feszes, előremutató epizód lett! A Switch képességeihez, és a korábbi Nintendo-s epizódokhoz mérten mindenképpen.

Kezdjük azzal, hogy a játék megkapta a World epizód úgymond életet megkönnyítő, apró frissítéseinek a túlnyomó többségét. Emellett végre látvány tekintetében is masszív szintet lépett. Az RE motor teszi a dolgát Switch-en is, mondhatni az első órákban csak legelteted a szemed a képernyőn, annyira frankó a vizuál. Hordozható üzemmódban folyton csak az járt a fejemben, hogy 15 Watt fogyasztásból mit ki nem csihol a Tegra chipset. Aztán elkezded ízlelgetni az újdonságokat. Rámész a terep felderítésére, ráérzel az új bogárkák, a wirebugok-mechanikájára. Ezek a kitines jótevők segítik a korábbi Clutch-Claw-hoz hasonlatos csáklyás magasba-röppenést, és a szörnyikéket is az ő segíségükkel lehet befogni, behálózni, meglovagolni. Kár, hogy számuk korlátos - de jó, hogy újratöltődnek idővel, és nem is kell rájuk sokat várni.

A terepek vertikális és laterális kiterjesztése kifejezetten jót tesz a játéknak. A főbb pályaközti zónák egybefolynak, az egyes pályák kvázi mini-homokozóként szolgálnak. A kézikonzolos epizódokhoz mérten soha nem látott felderítési lehetőségeket kapunk, amiben külön öröm a térképek felfelé mutató rétegeit feltárni, az egyes titkokat, praktikus mézlelőhelyeket, endemikus állatkák lelőhelyeit megjegyezni. Nem telik el 1-2 óra a pályákon, már ismered a nagy bogarakkal áthúzható rövidítések és érdemi powerup-lelőhelyek legjavát. Azaz azt hiszed, hogy tudod. Később is találsz majd olyan apró pályatervezői figyelmességeket, amivel a rétegek lassan lehámozós megismerésének élménye is elnyúlik. A játék felderítős aspektusa önmagában is nagy örömforrást tud jelenteni.

Aztán ott van a 14-féle fegyver, és a rengeteg armor-set felderítésének a lehetősége. MINDIG motiváló tud lenni egy upgrade, vagy egy új harci eszköz a repertoárban - ez a Monster Hunter játékok egyik nagy erénye.

Ráadásul most a Palico segítők mellé kanínus jellegű Palamute kutya is társul, így minimum hárman mentek neki a vadonnak. A macska és a kutya ott nyújt segítő praclit, ahol tud, ráadásul utóbbit meglovagolva tovább gyorsul a felderítés menete. Itt jön be a klasszikus kérdés is a képbe:

Megsimizhető a kutya?

Erre nagyon egyszerű a válasz. Jóhogy! Majd elfelejtettem, a Cohoot-baglyok is fontos szerepet játszanak a játékmenetben. Segítségükkel belőhető például a vadászott nagyvad helye a terepen. A vadont amúgy a japán mesekönyvekből, vagy a szigetország ősi festményeiből láthattad korábban. Kamura falvacska és az élettől vibráló környéke legalább annyira JAPÁN, mint a Yakuza játékok környezete, csak nyilván más megfontolásból! Ha imádod a j-kultúrát, habzsolni fogod a bunny dangot mocsiként püfölő macskákat. Az NPC-k hetyke stílusát. Az építészetet, a romokat, a mesebeli fantáziatájakat. A Monster Hunter Rise világába öröm elmerülni.

Sajnos azonban ennek az epizódnak is megvannak a maga gyengeségei. Hiába szépséges Switch-mércével a grafika, ha egyszer ámuldozol, máskor pedig az ismétlődő textúrákon, a dithering-alapú pöttyös átlátszóság-effektusokon, vagy a röccösre zuhanó felbontáson fogod félrehúzni a szádat. Aztán itt van az MH játékok másik tipikus nyűgje - a harc. Ami felett már bizony tényleg eljárt az idő. Nem akarnám feje tetejére állítani a Capcom által meghonosított, második évtizedben hódító megoldásokat, de itt lenne az ideje a változatos fegyverek mellé egy kicsit reszponzívabb, dinamikusabb akciót is társítani. Persze így is megvan a feelingje annak, hogy a lomhább-gyorsabb-speckóbb fegyverek közül megtaláljuk az adott ellenséghez illőt, vagy felfedezzük az apró, de nem transzformatív újításokat. De ha valahol, itt bizony még érződik tér a fejlődésre. Talán egy jóféle nagygépes, next-gen Monster Hunter játékban viszontláthatjuk majd a teljesülő kívánságokat. A játék felépítése is érdekes, a sztori teljes felgöngyölítéséhez ugyanis elengedhetetlen a multizás - illetve van a horda mód (A bevezetőben is említett Tombolás!), ami elsőre izgalmas, de soha nem válik igazán meghatározó élménnyé. Ugyanez igaz a visszatérő feladatok sorára is. Ha sokat nyomod a játékot, bizony bele lehet fáradni. Szerencsére kis pihenés után azonban mindig visszahúz a Capcom újdonsága.

A Rise a kezdők számára is jó kiindulópont - egy torii a szentély felé. A játék fogja a kezed, jönnek a tippek és a rávezetések. De ezzel együtt sem a kocagamerek játéka a Monster Hunter Rise. Switch tulajok körében is főként azoknak ajánlott a beszerzése, akik játszottak már sokrétű szerepjátékkal, vagy tradicionális, konzolok termőföldjéből kinőtt japán akciójátékkal. Nagyon sok mindenre kell odafigyelni. Gyakorló szörnyvadászként is vissza-, újoncként bele kell szokni az irányításba. Csoda, hogy az ágyban játszva többször is bezsibbadt a két tenyerem a handheld-módban tartott Switch konzolon? Aligha. Ez a gép nem feltétlen erre lett kitalálva ergonómiailag. Elvarázsolt élmények szempontjából viszont még mindig mágikus kézikonzolon Monster Hunterezni, akár egyedül, akár multiban. A World után sem felesleges kipróbálni a Rise-t, ha viszont a Generations Ultimate XX óta várod a következő Nintendós epizódot, akkor eljött a te időd. Kamura harcos céhe már elő is készítette neked a kezdő felszereléseket!

Pontosan: 8/10
Monster Hunter Rise | Capcom | 2021. 03. 26. | Switch

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

13 órája
7

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

22 órája
2

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

1 napja
278

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

1 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

2 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

2 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

3 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

3 napja
38

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

3 napja
8

Heti megjelenések

4 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

4 napja
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

4 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

4 napja

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

7 napja
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

7 napja
50

Kövesd velünk az év utolsó nagy videojátékos showeseményét!

7 napja
37

PlayStation Game Catalog: decemberi érkezők

Skate Story. Lego Horizon Adventures. Assassin's Creed Mirage. Többek között ezek a címek zárják ezúttal az évet a szolgáltatás kínálatában.

8 napja
5

Hail to the Rainbow

8 napja
2

Bejelentések hét közepén - ez történt szerdán

Benne: Mariachi Legends, Kingdom’s Return: Time-Eating Fruit and the Ancient Monster, Hell Let Loose: Vietnam, R-Type Dimensions III, Lucid Falls, Scramble Knights Royale, UN:Me, Frog Sqwad, Microsoft Flight Simulator 2024.

8 napja
1

Marvel Cosmic Invasion

9 napja
7