[Teszt] Monster Hunter Rise

Monster Hunter Rise

mcmackoGéczy Attila2021.03.23. 19:40

A szörnyek ismét felkerekednek, hogy a Nagy Tombolásban az emberek életére törjenek. Még szerencse, hogy a szörnyvadászok is készen várják érkezésüket! Tesztlaborban az első valódi Switch-es Monster Hunter epizód, a Rise!

Bevallom őszintén, soha nem voltam a Monster Hunter sorozat vérbeli rajongója. Tisztelem, szeretem és követem a sorozatot, de nem vagyok az a tipikus alkat, aki 200 órát beletesz egy-egy újabb epizódba. De láttam sokat belőle, PSP-től a legutóbbi epizódokig. Tagadhatatlan, hogy a sorozat nagy ívet járt be az elmúlt időszakban. Vissza-visszanéztem a PS2-es és PSP-s epizódok gameplay anyagait, felidéztem a szélesebb közönséget megszólító "nagygépes" World-öt, és igen, a Generations Switch kiadását is újra letöltöttem, hogy felfrissítsem emlékeimet. Hölgyek-urak, nem húzom tovább az időt. A Monster Hunter Rise egy nagyon feszes, előremutató epizód lett! A Switch képességeihez, és a korábbi Nintendo-s epizódokhoz mérten mindenképpen.

Kezdjük azzal, hogy a játék megkapta a World epizód úgymond életet megkönnyítő, apró frissítéseinek a túlnyomó többségét. Emellett végre látvány tekintetében is masszív szintet lépett. Az RE motor teszi a dolgát Switch-en is, mondhatni az első órákban csak legelteted a szemed a képernyőn, annyira frankó a vizuál. Hordozható üzemmódban folyton csak az járt a fejemben, hogy 15 Watt fogyasztásból mit ki nem csihol a Tegra chipset. Aztán elkezded ízlelgetni az újdonságokat. Rámész a terep felderítésére, ráérzel az új bogárkák, a wirebugok-mechanikájára. Ezek a kitines jótevők segítik a korábbi Clutch-Claw-hoz hasonlatos csáklyás magasba-röppenést, és a szörnyikéket is az ő segíségükkel lehet befogni, behálózni, meglovagolni. Kár, hogy számuk korlátos - de jó, hogy újratöltődnek idővel, és nem is kell rájuk sokat várni.

A terepek vertikális és laterális kiterjesztése kifejezetten jót tesz a játéknak. A főbb pályaközti zónák egybefolynak, az egyes pályák kvázi mini-homokozóként szolgálnak. A kézikonzolos epizódokhoz mérten soha nem látott felderítési lehetőségeket kapunk, amiben külön öröm a térképek felfelé mutató rétegeit feltárni, az egyes titkokat, praktikus mézlelőhelyeket, endemikus állatkák lelőhelyeit megjegyezni. Nem telik el 1-2 óra a pályákon, már ismered a nagy bogarakkal áthúzható rövidítések és érdemi powerup-lelőhelyek legjavát. Azaz azt hiszed, hogy tudod. Később is találsz majd olyan apró pályatervezői figyelmességeket, amivel a rétegek lassan lehámozós megismerésének élménye is elnyúlik. A játék felderítős aspektusa önmagában is nagy örömforrást tud jelenteni.

Aztán ott van a 14-féle fegyver, és a rengeteg armor-set felderítésének a lehetősége. MINDIG motiváló tud lenni egy upgrade, vagy egy új harci eszköz a repertoárban - ez a Monster Hunter játékok egyik nagy erénye.

Ráadásul most a Palico segítők mellé kanínus jellegű Palamute kutya is társul, így minimum hárman mentek neki a vadonnak. A macska és a kutya ott nyújt segítő praclit, ahol tud, ráadásul utóbbit meglovagolva tovább gyorsul a felderítés menete. Itt jön be a klasszikus kérdés is a képbe:

Megsimizhető a kutya?

Erre nagyon egyszerű a válasz. Jóhogy! Majd elfelejtettem, a Cohoot-baglyok is fontos szerepet játszanak a játékmenetben. Segítségükkel belőhető például a vadászott nagyvad helye a terepen. A vadont amúgy a japán mesekönyvekből, vagy a szigetország ősi festményeiből láthattad korábban. Kamura falvacska és az élettől vibráló környéke legalább annyira JAPÁN, mint a Yakuza játékok környezete, csak nyilván más megfontolásból! Ha imádod a j-kultúrát, habzsolni fogod a bunny dangot mocsiként püfölő macskákat. Az NPC-k hetyke stílusát. Az építészetet, a romokat, a mesebeli fantáziatájakat. A Monster Hunter Rise világába öröm elmerülni.

Sajnos azonban ennek az epizódnak is megvannak a maga gyengeségei. Hiába szépséges Switch-mércével a grafika, ha egyszer ámuldozol, máskor pedig az ismétlődő textúrákon, a dithering-alapú pöttyös átlátszóság-effektusokon, vagy a röccösre zuhanó felbontáson fogod félrehúzni a szádat. Aztán itt van az MH játékok másik tipikus nyűgje - a harc. Ami felett már bizony tényleg eljárt az idő. Nem akarnám feje tetejére állítani a Capcom által meghonosított, második évtizedben hódító megoldásokat, de itt lenne az ideje a változatos fegyverek mellé egy kicsit reszponzívabb, dinamikusabb akciót is társítani. Persze így is megvan a feelingje annak, hogy a lomhább-gyorsabb-speckóbb fegyverek közül megtaláljuk az adott ellenséghez illőt, vagy felfedezzük az apró, de nem transzformatív újításokat. De ha valahol, itt bizony még érződik tér a fejlődésre. Talán egy jóféle nagygépes, next-gen Monster Hunter játékban viszontláthatjuk majd a teljesülő kívánságokat. A játék felépítése is érdekes, a sztori teljes felgöngyölítéséhez ugyanis elengedhetetlen a multizás - illetve van a horda mód (A bevezetőben is említett Tombolás!), ami elsőre izgalmas, de soha nem válik igazán meghatározó élménnyé. Ugyanez igaz a visszatérő feladatok sorára is. Ha sokat nyomod a játékot, bizony bele lehet fáradni. Szerencsére kis pihenés után azonban mindig visszahúz a Capcom újdonsága.

A Rise a kezdők számára is jó kiindulópont - egy torii a szentély felé. A játék fogja a kezed, jönnek a tippek és a rávezetések. De ezzel együtt sem a kocagamerek játéka a Monster Hunter Rise. Switch tulajok körében is főként azoknak ajánlott a beszerzése, akik játszottak már sokrétű szerepjátékkal, vagy tradicionális, konzolok termőföldjéből kinőtt japán akciójátékkal. Nagyon sok mindenre kell odafigyelni. Gyakorló szörnyvadászként is vissza-, újoncként bele kell szokni az irányításba. Csoda, hogy az ágyban játszva többször is bezsibbadt a két tenyerem a handheld-módban tartott Switch konzolon? Aligha. Ez a gép nem feltétlen erre lett kitalálva ergonómiailag. Elvarázsolt élmények szempontjából viszont még mindig mágikus kézikonzolon Monster Hunterezni, akár egyedül, akár multiban. A World után sem felesleges kipróbálni a Rise-t, ha viszont a Generations Ultimate XX óta várod a következő Nintendós epizódot, akkor eljött a te időd. Kamura harcos céhe már elő is készítette neked a kezdő felszereléseket!

Pontosan: 8/10
Monster Hunter Rise | Capcom | 2021. 03. 26. | Switch

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Megint leépít a Microsoft - ez történt kedden

Továbbá: The Sinking City Remastered, Marvel 1943: Rise of Hydra, Fallout, Capcom.

5 órája
5

Stellar Blade PC-n, bezárhat a Moon Studios - ez történt hétfőn

Továbbá: Blades of Fire, FBC: Firebreak, Dragon is Dead.

1 napja
22

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

2 napja
19

Heti megjelenések

2 napja
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

4 napja
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

4 napja
12

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

5 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

5 napja
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

5 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

6 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

6 napja
9

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

7 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

7 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

7 napja
9

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

8 napja
10

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

9 napja
4

Heti megjelenések

9 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

2025.05.04.
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

2025.05.03.
13