[Teszt] Monster Hunter Rise

Monster Hunter Rise

mcmackoGéczy Attila2021.03.23. 19:40

A szörnyek ismét felkerekednek, hogy a Nagy Tombolásban az emberek életére törjenek. Még szerencse, hogy a szörnyvadászok is készen várják érkezésüket! Tesztlaborban az első valódi Switch-es Monster Hunter epizód, a Rise!

Bevallom őszintén, soha nem voltam a Monster Hunter sorozat vérbeli rajongója. Tisztelem, szeretem és követem a sorozatot, de nem vagyok az a tipikus alkat, aki 200 órát beletesz egy-egy újabb epizódba. De láttam sokat belőle, PSP-től a legutóbbi epizódokig. Tagadhatatlan, hogy a sorozat nagy ívet járt be az elmúlt időszakban. Vissza-visszanéztem a PS2-es és PSP-s epizódok gameplay anyagait, felidéztem a szélesebb közönséget megszólító "nagygépes" World-öt, és igen, a Generations Switch kiadását is újra letöltöttem, hogy felfrissítsem emlékeimet. Hölgyek-urak, nem húzom tovább az időt. A Monster Hunter Rise egy nagyon feszes, előremutató epizód lett! A Switch képességeihez, és a korábbi Nintendo-s epizódokhoz mérten mindenképpen.

Kezdjük azzal, hogy a játék megkapta a World epizód úgymond életet megkönnyítő, apró frissítéseinek a túlnyomó többségét. Emellett végre látvány tekintetében is masszív szintet lépett. Az RE motor teszi a dolgát Switch-en is, mondhatni az első órákban csak legelteted a szemed a képernyőn, annyira frankó a vizuál. Hordozható üzemmódban folyton csak az járt a fejemben, hogy 15 Watt fogyasztásból mit ki nem csihol a Tegra chipset. Aztán elkezded ízlelgetni az újdonságokat. Rámész a terep felderítésére, ráérzel az új bogárkák, a wirebugok-mechanikájára. Ezek a kitines jótevők segítik a korábbi Clutch-Claw-hoz hasonlatos csáklyás magasba-röppenést, és a szörnyikéket is az ő segíségükkel lehet befogni, behálózni, meglovagolni. Kár, hogy számuk korlátos - de jó, hogy újratöltődnek idővel, és nem is kell rájuk sokat várni.

A terepek vertikális és laterális kiterjesztése kifejezetten jót tesz a játéknak. A főbb pályaközti zónák egybefolynak, az egyes pályák kvázi mini-homokozóként szolgálnak. A kézikonzolos epizódokhoz mérten soha nem látott felderítési lehetőségeket kapunk, amiben külön öröm a térképek felfelé mutató rétegeit feltárni, az egyes titkokat, praktikus mézlelőhelyeket, endemikus állatkák lelőhelyeit megjegyezni. Nem telik el 1-2 óra a pályákon, már ismered a nagy bogarakkal áthúzható rövidítések és érdemi powerup-lelőhelyek legjavát. Azaz azt hiszed, hogy tudod. Később is találsz majd olyan apró pályatervezői figyelmességeket, amivel a rétegek lassan lehámozós megismerésének élménye is elnyúlik. A játék felderítős aspektusa önmagában is nagy örömforrást tud jelenteni.

Aztán ott van a 14-féle fegyver, és a rengeteg armor-set felderítésének a lehetősége. MINDIG motiváló tud lenni egy upgrade, vagy egy új harci eszköz a repertoárban - ez a Monster Hunter játékok egyik nagy erénye.

Ráadásul most a Palico segítők mellé kanínus jellegű Palamute kutya is társul, így minimum hárman mentek neki a vadonnak. A macska és a kutya ott nyújt segítő praclit, ahol tud, ráadásul utóbbit meglovagolva tovább gyorsul a felderítés menete. Itt jön be a klasszikus kérdés is a képbe:

Megsimizhető a kutya?

Erre nagyon egyszerű a válasz. Jóhogy! Majd elfelejtettem, a Cohoot-baglyok is fontos szerepet játszanak a játékmenetben. Segítségükkel belőhető például a vadászott nagyvad helye a terepen. A vadont amúgy a japán mesekönyvekből, vagy a szigetország ősi festményeiből láthattad korábban. Kamura falvacska és az élettől vibráló környéke legalább annyira JAPÁN, mint a Yakuza játékok környezete, csak nyilván más megfontolásból! Ha imádod a j-kultúrát, habzsolni fogod a bunny dangot mocsiként püfölő macskákat. Az NPC-k hetyke stílusát. Az építészetet, a romokat, a mesebeli fantáziatájakat. A Monster Hunter Rise világába öröm elmerülni.

Sajnos azonban ennek az epizódnak is megvannak a maga gyengeségei. Hiába szépséges Switch-mércével a grafika, ha egyszer ámuldozol, máskor pedig az ismétlődő textúrákon, a dithering-alapú pöttyös átlátszóság-effektusokon, vagy a röccösre zuhanó felbontáson fogod félrehúzni a szádat. Aztán itt van az MH játékok másik tipikus nyűgje - a harc. Ami felett már bizony tényleg eljárt az idő. Nem akarnám feje tetejére állítani a Capcom által meghonosított, második évtizedben hódító megoldásokat, de itt lenne az ideje a változatos fegyverek mellé egy kicsit reszponzívabb, dinamikusabb akciót is társítani. Persze így is megvan a feelingje annak, hogy a lomhább-gyorsabb-speckóbb fegyverek közül megtaláljuk az adott ellenséghez illőt, vagy felfedezzük az apró, de nem transzformatív újításokat. De ha valahol, itt bizony még érződik tér a fejlődésre. Talán egy jóféle nagygépes, next-gen Monster Hunter játékban viszontláthatjuk majd a teljesülő kívánságokat. A játék felépítése is érdekes, a sztori teljes felgöngyölítéséhez ugyanis elengedhetetlen a multizás - illetve van a horda mód (A bevezetőben is említett Tombolás!), ami elsőre izgalmas, de soha nem válik igazán meghatározó élménnyé. Ugyanez igaz a visszatérő feladatok sorára is. Ha sokat nyomod a játékot, bizony bele lehet fáradni. Szerencsére kis pihenés után azonban mindig visszahúz a Capcom újdonsága.

A Rise a kezdők számára is jó kiindulópont - egy torii a szentély felé. A játék fogja a kezed, jönnek a tippek és a rávezetések. De ezzel együtt sem a kocagamerek játéka a Monster Hunter Rise. Switch tulajok körében is főként azoknak ajánlott a beszerzése, akik játszottak már sokrétű szerepjátékkal, vagy tradicionális, konzolok termőföldjéből kinőtt japán akciójátékkal. Nagyon sok mindenre kell odafigyelni. Gyakorló szörnyvadászként is vissza-, újoncként bele kell szokni az irányításba. Csoda, hogy az ágyban játszva többször is bezsibbadt a két tenyerem a handheld-módban tartott Switch konzolon? Aligha. Ez a gép nem feltétlen erre lett kitalálva ergonómiailag. Elvarázsolt élmények szempontjából viszont még mindig mágikus kézikonzolon Monster Hunterezni, akár egyedül, akár multiban. A World után sem felesleges kipróbálni a Rise-t, ha viszont a Generations Ultimate XX óta várod a következő Nintendós epizódot, akkor eljött a te időd. Kamura harcos céhe már elő is készítette neked a kezdő felszereléseket!

Pontosan: 8/10
Monster Hunter Rise | Capcom | 2021. 03. 26. | Switch

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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

DLC-vel ünnepli a 6 milliós eladást a Dead Cells

A Motion Twin pedig további tartalmakat tervez a játékhoz.

2 órája
3

Paráztatós előzetessel csúszik a The Forest folytatásának megjelenése

Új megjelenési dátumot kapott a Sons of the Forest, amiből egy új kedvcsináló is érkezett.

3 órája
1

Sherlock Holmes: Chapter One

Ha játékosként igazán autentikus Sherlock Holmes élményre vágyunk, akkor csakis az ukránoknál érdemes azt keresnünk. És bár ez a kijelentés elsőre meredeknek tűnhet, tény és való, hogy a kijevi (és részben dublini) illetőségű Frogwares csapata már húsz éve szállítja nekünk az Arthur Conan Doyle karaktere köré felépített címeket.

4 órája
1

Launch traileren a Beyond a Steel Sky

A Revolution és a Microids közös játéka széles körben debütált.

7 órája
2

Sting is fellép a The Game Awards eseményen decemberben

A League of Legends tematikájú Netflix-sorozat, az Arcane hivatalos dalát adja elő.

10 órája
6

Nem hoz pénzt a CD Projektnek a GOG

A DRM-mentes játék jó dolog, de nem nyereséges a cég számára.

13 órája
5

Köd, felhők, stabilitás, eső: egy sor marhaságot javít a GTA Trilogy legújabb frissítése

A GTA: Trilogy új patchet kapott - amiben rengeteg apróságot finomítottak Rockstarék.

14 órája

Maximumra csavarja a hype-ot a Halo Infinite utolsó trailere

Karnyújtásnyi közelségben a kampány, amit most egy ütős előzetessel nyomatékosítanak nekünk.

19 órája
16

Ez a nap is eljött: aranylemezre került a Dying Light 2: Stay Human

Utolsó fázisába lépett a Techland zombis játékának fejlesztése, már csak a finomhangolás van hátra.

19 órája
2

Itt az ideje, hogy még többet tudjunk meg a Bethesda űrutazásáról

Új Starfield videó érkezett, melyben a fejlesztők mesélnek nekünk a játék megalkotásáról.

20 órája
2

Két várossal jön a BioShock 4?

Újabb érdekes szóbeszédek a régóta pletykált folytatásról.

1 napja
26

Rekordot döntött a Nintendo Switch a briteknél

Elképesztően erős hetet zárt a Nintendo konzolja a fekete pénteket meglovagolva, magasan vert minden más hardvert - és saját korábbi csúcsát is.

1 napja

Next-gen és Game Pass: a Witcher 3 és a Cyberpunk 2077 jövőjét komolyan veszi a CD Projekt Red

A két fő játék mellett ráadásul újabb címek fejlesztésébe is belevág a lengyel vállalat.

1 napja
17

Öt perces fejlesztői naplón a Beyond a Steel Sky

A klasszikus kalandjáték folytatása végre megérkezik nagykonzolokra is.

1 napja

Carebotz: Switchre jön a magyar játék Twin-Stick Edition címen

Az árkád-metroidvania játék hordozható átiratot kap.

2 napja
2

Heti megjelenések

2 napja
7

GTA Trilogy - Nintendo Switch: a marokra fogott trilógia

Játszottunk már eleget kézikonzolon és tudjuk - ezeken a platformokon a kompromisszumos megoldások sora szinte magától értetődik. A GTA Trilogy viszont maga a megtestesült kompromisszumgyűjtemény - a helyzet pedig kézikonzolon csak tovább bonyolódik. Elmondjuk a véleményünket a Nintendo Switch változatról.

2 napja
20

Bajtársak és hősök állnak a Halo Infinite epikus trailerének középpontjában

Mindörökké harcolunk - így jellemzi a történelmet a legújabb Xbox exkluzív kedvcsinálója.

2 napja
13

Battlefield 2042 - csatatér romokban

A Battlefield játékok legfrissebb epizódjainak megjelenése mindig kisebb ünnep, és így várta a közösség a 2042-es alcímmel ellátott következő iterációt. A játék megérkezett, nyúztuk egy jó ideig, de nem győzött minket meg az, amit láttunk. A részletekről beszéljen viszont a tesztünk!

3 napja
22

Rekordot döntött a Steam, a Counter-Strike és a DOTA2 még mindig tarol

Soha nem használták egyszerre ennyien a Valve digitális platformját.

3 napja
10