[Teszt] Hot Wheels Unleashed

Hot Wheels Unleashed

mcmackoGéczy Attila2021.09.30. 21:00

Nagyon várt cím volt a Hot Wheels Unleashed, mi is pörögtünk rá rendesen. A Milestone jól felépített kampányban csepegtette a játékkal kapcsolatos infókat, és nagyon pontosan ráérzett, hogy a kisautós feldolgozások terén van némi légüres tér. A friss közönségből a mai napig kapható Hot Wheels kocsik rajongói jelenthetnek masszív közeget, a régiek közül pedig azokat vonzhatja be a cím, akik annak idején nem elhanyagolható időt tettek bele a Micro Machines epizódokba. A kettő között lehetnek még a retrós Mario Kart rajongók, vagy az árkád-őrültek… Szóval széles spektrumot át lehet fogni egy ilyesfajta játékkal.

Ezzel együtt a Hot Wheels Unleashed nem is akar olyan nagyon soknak látszani. Itt kérem egy pőre árkád autóversenyt kapunk, ahol igazából nincsenek is jelen a kart-játékokból megszokott power-upok. Minden a sebességen, a kanyarbevételen és a driften múlik – és mi meglepő, ez a „core gameplay loop” (amire épp keressük a szerkesztőségben a legjobb magyar megfelelőt) legélvezetesebb része. A száguldás igazi kapaszkodós hatással bír, a drifttel kombinált turbó-töltögetés pedig még easy módon is kötelező alapmechanika. Sajnos azonban nem csak ebből áll a játék magja. Ott vannak a gumiszálon rángatott ellenfelek, akik gyorsan utolérnek, ha elhagyod őket, és nagyon nem engednek maguk elé, ha lemaradnál. Ellenben mindig jó íven közlekednek és csak ritkán hibáznak – normál fokozaton is már frusztrálóan küzdenek. Aztán ott van a falhozcsapódás és a kocsikkal való dodzsemezés, ami szokható, de igazán nincsen jól eltalálva. A visszadöccentő akadályok, a korláttal való kontakt, és a vas-vassal való érintkezése is megszaggatja az áramló sebességérzetet. Nem bántóan rossz, de a sokadik pályán is úgy érzed, hogy a csattanások dinamikája lehetne jobb, áramvonalasabb. Nem tagadom, még csak a cikk első felében járunk, de máris a negatívumokon van a hangsúly.

Sajnos ezt nem tudom elkerülni a folytatásban sem, mert összességében mindig szembejött valami, ami felborította a játszin boldogan reptetett kisautómat. Ilyen például a tereprendezés és a pályadesign is. Hatalmas ötlet a mai vizuális színvonalon bemutatni, hogy milyen is lehet mütyürként végigmenni mondjuk egy gördeszka-parkban, de a vezetett túrákhoz a Hot Wheels Unleashed főleg műanyag pályaelemeket használ. Ezek valamelyest kordában tartják az élményt, de megmondom őszintén, azok a legjobb trekkek, ahol a háttérben meghúzódó terepet is belekeverik a buliba, mint ahogy régen pl. a cikk elején emlegetett Micro Machines is csinálta. Amikor azonban kiismered a játék fix műanyag-játékútjának moduljait, onnantól óhatatlanul is olyan érzés tör rád, mintha nem profi pályákat, hanem (amúgy profi, de) editorban összerakott szakaszokat kapnánk egymás után. Túl szigorú volnék? Lehet. A készítők azért próbálnak változatosságot, környezeti furfangokat (szél, gyorsítók, stb.) bevetni, ezzel pedig azért a szárazabbá váló nyomvonalak kissé színesebbé-változatosabbá válnak.

Szerencsére a színek nem hiányoznak a látványból sem. A játék tűéles képet nyújt XSX-en, a fém- és műanyag felületek meg úgy játszanak a bevilágítással, hogy öröm nézni. A zene ilyen tingli-tangli háttérprüttyögésként va jelen, de nagyot dob a versenyek dinamizmusán, hogy adott eseményeknél, ugratásoknál, turbózásnál a muzsika is effektekkel megy a történések után.

A tartalommal is ki lehet békülni, de itt visszatér megint a szájhúzásom. Nem sok pálya-háttér van , és ezen felül a már fentebb is említett blokkos nyomvonalakkal dolgoztak a designerek. De ennek ellenére meglepően sok leosztás, és egy tartalmas, térképpel bíró single-módot kaptam, amiből végül többet ki lehetett hozni, mint elsőre gondoltam volna. Kétszintű jutalmi rendszer mellett kapunk titkos feladványokat, time trial kihívásokat, és boss-pályákat is, masszív méretekkel és látványos pályaelemekkel. A kocsik szempontjából is több mint 60 verda várja a megnyitást – de itt jön egy újabb csavar. Alapvetően csak pár járgánnyal kezdesz, és loot boxok adják az újabbakat. Tehát van benne egy random faktor, még ha nem is kell érte fizetni. Én mindjárt az első pár versenyen kaptam többletpéldányokat is bizonyos járgányokból. Ezeket szét lehet szedni csavarvalutára, és el is lehet adni, hogy a pénz valutából is valamennyit visszakapjunk. Sőt, a kessért és csavarokért cserébe upgradelhetünk és új loot dobozokat is vehetünk. A baj csupán annyi, hogy kb óra nagyságrendű versenyezgetés is 1, nagyon max 2 loot ládikóra elegendő aprót hoz, tehát elég lassú a fejlődés. Ide a rozsdás csavarkulcsot, hogy egy-két frissítés után jön a befizetős gyorsítása a dolgoknak, és hát az is jópofa, hogy egy tizenpárezres játékra már kinn van az első újabb 10k-t kóstáló expanzió. A vicc kedvéért háromszázötven Jó Magyar Forintért vettem egy teljesen common Bone Shakert is, csak hogy megnézzem, mit is tud a pénzért vett kiegészítő. Csendben pöfögöm: nem túl sokat.

A játékban van multi, ami végül egész korrektül működik, nem volt vele gond, lag, vagy bármi probléma. Tudunk split-screenezni. Van benne pince-editor, ahol magad állíthatod össze a geek-barlangodat. Van benne klasszikus pályaeditor, a kocsikat cicomázhatod is. Alapvetően nem rossz tehát az, amit felvonultat a HWU. Viszont minden jóra jut valami kérdőjeles – és minden kérdőjel mögött ott vannak a gyönyörű emlékek a Micro-sorozatról, a Re-Voltról, a Forza Horizon 3-4-ről, ami ezt a Matchbox-fantáziát minden téren klasszisokkal jobban csinálta. Tessék! Vonatkoztass el ezektől, mikor éveken át szórakoztál velük… Nem mondom, hogy te nem fogsz egy jobb játékot látni a HWU-ban, mert adott pillanataiban én is érzem az arcomon neonfények erejét. De most, ebben a helyzetben tőlem nem kap sajnos jobbat – és ezen az sem segít, hogy idén eddig talán ő a legstílusosabb és legcsinosabb árkád autóverseny játék a pályán.

Pontosan
6
Platform: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series, Windows, Switch
Fejlesztő: Milestone
Kiadó: Milestone
Megjelenés: 2021. szeptember 27. | Ár: 13-20.000 Ft csomagtól függően

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Az év legjobb játékai: 30-21

Lezárult megszokott év végi olvasói szavazásunk, úgyhogy itt az ideje, hogy kiderüljön, melyek voltak 2025 legemlékezetesebb címei a Gamer365 közössége szerint. Első körben jöjjenek a 30-21. helyezettek!

6 órája

Gamer365 Podcast - #2025 Évösszegző

18 órája
8

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

1 napja
486

Ki mivel játszik?

Bejgli, rántott hal, töltött pulyka, mákos guba, tokaji aszú és jó kis viták az idei GOTY játékokokn a családi asztalnál... Reméljük mindenkinek jól telt a karácsonyi előeste - de adott a kérdés - ki mit talált a fa alatt és ki mivel játszott?

3 napja
41

Meghalt Vince Zampella – ez történt hétfőn

Továbbá: Yakuza Kiwami 3 & Dark Tides, Cronos: The New Dawn, Octopath Traveler.

5 napja
20

Heti megjelenések

6 napja
1

Metroid Prime 4: Beyond

6 napja
38

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

8 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

8 napja
14

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

9 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

9 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

2025.12.18.
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

2025.12.17.
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

2025.12.16.

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

2025.12.16.
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

2025.12.16.
82

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

2025.12.16.
8

Heti megjelenések

2025.12.15.

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

2025.12.14.
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

2025.12.14.
3