Ghosts 'n Goblins Resurrection

kevinyCsángó Kornél2021.03.04. 23:00

Arthur, a hős lovag egy domb oldalában, fa árnyékában, egy szál piros szivecskés boxeralsóban pihengette a legutóbbi (tizenpáréves) megmérettetése fáradalmait. Oldalán a többször megmentett kedvesével, meghitt, békés, idilli állapotban. Mellette a páncélzata, ami valószínűleg ott fog most már szétkorrodálni, miközben várja a világ végét. Ugye… Ugye?

Az ördög elképedve állt, s érezte, milyen ocsmány a jóság…

Gondolom a sztori további fordulatait nem nagyon kell részleteznem, de ha nagyon kíváncsi vagy rájuk, röviden: összesen kettő van belőlük, ez volt az eleje, a következő pedig a végén van, hogy vége. Persze ez aligha meglepő: ha volt szerencséd valaha valamelyik Ghosts ‘n Goblins (esetleg Ghouls ‘n Ghosts) játékhoz, tökéletesen tudod, hogy a főszerepben a szünet és kompromisszum mentes akció tündököl, minden más meg jótékonyan le van ejtve.

De hogy milyen akcióról is van szó? A Ghosts ‘n Goblins az egyik legrégebbi Capcom franchise, és ha lehámozzuk a középkori szettinget, tulajdonképp egy run’n’gun játék. A sakktábla sötétebb oldaláról nagy mennyiségben (bizonyos rendszer szerint, de random helyszínekről) érkező, válogatott túlvilági ocsmányságok, velük szemben pedig a fent említett Arthur, (kezdetben) talpig páncélban, egyetlen (értsd: végtelen mennyiségben eldobható) lándzsával. Arthur nem az a kimondottan agilis vitéz, az eszköztára már-már bántóan minimalista - jobbra, balra mozgás, ugrás, lövés - az ellenfelek pedig kíméletlenül és sűrűn érkeznek, nem hagyva neked egy kósza pillanatot sem arra, hogy a figyelmed ellankadjon.

A cikkünk tárgyát képző Resurrection alcímű epizód nem titkoltan az 1985-ös klasszikus arcade G’nG egyfajta újragondolása. 85 pedig ugye nem mostanában volt, meg azóta azért történt egy s más a videojáték iparban, szóval egy ilyen remake (vagy inkább reimagination… legyen resurrection!) elkészítése előtt komoly dilemma elé áll a fejlesztést végző csapat: figyelembe vesszük az elmúlt három és fél évtized vívmányait és előállunk egy friss, modern run’n’gun-nal, vagy készüljön egy eredethű, minden ízében G’nG játék, aztán ha valakinek nem tetszik, levegőt sem muszáj vennie, nem hogy a játékunkat.

A csapat a B opció mellett döntött, ez pedig ambivalens érzéseket váltott ki belőlem. Arthur puritán eszköztárával még viszonylag hamar meg tudtam barátkozni, de amikor a randomizált spawn okán előállnak olyan szituációk, hogy bármit csinálok, kénytelen vagyok benyelni valamelyik irányból érkező pofont, no, azt nem tartom kifejezetten igazságosnak. Persze, tudjuk jól, hogy ezek az önmarcangoló, mazóHC játékosoknak készült alkotások a mintavételezésről majd ezek elsajátításáról szólnak, de a klasszikus értelemben itt nincsenek minták. Előre körülbelülre tervezhető szituációk vannak, aztán hogy miként sikerül megfelelned, az úgy 70%-ban rajtad múlik, de a maradék az a puszta szerencse. A szerencsejáték pedig rossz, nem szeretjük a szerencsejátékot.

Hjajj, kemény dilemmában vagyok az értékeléssel, mert azt az elvet vallom, hogy egy játékot aszerint kell értékelni, hogy a maga elé kitűzött céloknak mennyire képes megfelelni. És ha azt nézzük, a G’nG Resurrection egy roppant jól kivitelezett, igényes reakármi, ami tökéletesen hordozza magában a nyolcanas évek végi arcade kihívások esszenciáját. De folyton bóklászó tekintetünk hirtelen a naptárra réved, s felriadunk: a kutya fáját, 2021 van, túlvagyunk azóta 6 konzolgeneráción és megannyi forradalmi újításon. Őszinte leszek: ha a modern, letisztult játékokon nevelkedtél, a Ghosts ‘n Goblins frusztrálni és idegesíteni fog, te pedig a francba fogod kívánni az egész hóbelebancot, zombistúl, démonostúl, szivecskés boxeralsós lovagostúl. De ha konkrétan erre vágysz: ennél rücskösebb hón-alávalót nem nagyon fogsz találni.

Pontosan
7
Platform: Switch
Kiadó: Capcom | Fejlesztő: Capcom
Megjelenés: 2021. február 25. | Ár: 29.9 euro = ~11 ezer Ft

A PSP kiadással annak idején rengeteget szöszöltem, és ez a rész is a szívemhez nőtt, így kicsit máshogy látom a játékot, mint Keviny. Számomra ez egy nagyon erős árkád megjelenés, ami a klasszikus GnG formulát pont annyira modernizálja, amennyire kell. Arthur mester mozgása kicsit modernebb, a maga módján mégis öreges. De a pixel pontos jelleg és a nulla irányítási lag miatt szerintem mégis így jó, ahogy van. Én a random dolgot sem érzem problémának - a spawn pontok ugyanis determinisztikusak, és érzése olyan, mintha helyzetünktől függően dobná ránk a rondaságokat a gép. Magyarul a kihívás tanulható. Az is óriási előrelépés az utolsó modern epizódhoz, a PSP változathoz képest, hogy négy nehézségi szintet állíthatunk be. A legalsó szinte sétagalopp, a legfelső viszont kegyetlen vesszőfutás minden megtett méterért. A méhecskék rendszerét se felejtsük el - minél több Umbral Bee-t zsákolunk be, annál jobb varázslatokat nyithatunk meg a varázsfán. A rengeteg-rengeteg titok pedig tovább fokozza az élményt. Amikor a századjára futsz neki valaminek, és véletlenül ütöd ki a sírkőből a ládikót, az felemelő érzés, és onnantól a stratégiád része is egyben. Én imádtam, számomra kilenc pont.

  • mcmacko
eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tcGF0cmVvbi1tcHVcIj5cbjxhIGhyZWY9XCJodHRwczpcL1wvcGF0cmVvbi5jb21cL2dhbWVyMzY1XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8wNVwvcGF0cmVvbi1tcHUtYmcucG5nXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8wNVwvcGF0cmVvbi1tcHUtcm0ucG5nXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8wNVwvcGF0cmVvbi1tcHUtcmliYm9uLnBuZ1wiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxzdHlsZT5cbi4tLXBhdHJlb24tbXB1e1xuXHRvdmVyZmxvdzpoaWRkZW47XG5cdHdpZHRoOiAzMDBweDtcblx0aGVpZ2h0OiAyMDBweDtcblx0cG9zaXRpb246IHJlbGF0aXZlO1xufVxuLi0tcGF0cmVvbi1tcHUgaW1ne1xuXHR0cmFuc2l0aW9uOiBhbGwgLjNzO1xuXHRwb3NpdGlvbjphYnNvbHV0ZTtcblx0dG9wOjA7IGxlZnQ6MDtcbn1cbi4tLXBhdHJlb24tbXB1IGltZzpudGgtY2hpbGQoMSl7XG5cdGZpbHRlcjogYmx1cigycHgpO1xuXHR0cmFuc2Zvcm06IHNjYWxlKDEuMSk7XG59XG4uLS1wYXRyZW9uLW1wdTpob3ZlciBpbWc6bnRoLWNoaWxkKDIpe1xuXHRmaWx0ZXI6IGJsdXIoNHB4KTtcblx0dHJhbnNmb3JtOiBzY2FsZSgxLjEpO1xufVxuXG4uLS1wYXRyZW9uLW1wdTpob3ZlciBpbWc6bnRoLWNoaWxkKDEpe1xuXHRmaWx0ZXI6IGJsdXIoMCk7XG5cdHRyYW5zZm9ybTogc2NhbGUoMSk7XG59XG48XC9zdHlsZT4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8wNVwvcGF0cmVvbi1tcHUtcmliYm9uLnBuZyIsIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMDVcL3BhdHJlb24tbXB1LWJnLnBuZyIsIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMDVcL3BhdHJlb24tbXB1LXJtLnBuZyJdLCJ1cmwiOiIifQ==

Optimus Prime feláll, a szájak tátva maradnak

A Hasbro következő nagy dobása megdobbantotta a geek szívünket.

5 órája
9

A Resident Evil Village térképétől te is lehidalsz

Mesebeli ábrázolásban éled fel a Falu és környéke a Resident Evil VIII legutóbbi screenshotján!

5 órája
2

Epic Games Store: információ-morzsák

Hány regisztrált és aktív felhasználója van? Hol érhető el? Mennyi játék található meg rajta. Na és a lényeg: mennyire nyereséges mindez?

6 órája
7

Sonic Colors Remastered?

Szivárogni kezdett a kék sündisznó bő tíz évvel ezelőtti kalandjának felújítása. Te még emlékszel arra, amikor először láttál wispet?

7 órája
4

A PlayStation csak a blockbuster címekről szól?

The Last of Us Remake készül? Soha nem lesz Days Gone 2? Jason Schreier újabb érdekes írással jelentkezett a Sony belsős stúdióinak mélyéről.

21 órája
29

Super Meat Boy Forever: a második kör

Egy bő évtized után éledt fel a húsfiú tavaly év végén. Most viszont visszatér oda, ahonnan elindult. Érkezik a PlayStation és Xbox változat.

23 órája

Say No! More

Egy igen érdekes kombinációt szállít a Studio Fizbin, Lux Games és a Thunderful triója. A Say No! More-hoz hasonlót garantáltan nem láttál még. Hogy kerül a Virtua Cop és Maurice Moss egy asztalra? így!

24 órája

Apex Legends: játékos háború, háborús játékok

Jövő héten új eventtel köszön be Mad Maggie és 5 új játékmódot is hoz magával.

1 napja

Wonder Boy: Asha in Monster World bemutató

Szűk két perces bepillantás a szörnyek harmadik dimenzióba átemelt világába. Érkezik az 1994-es epizód felújítása.

1 napja

NEO: The World Ends with You megjelenés

Tizennégy év után visszatér a Kaszás játéka Tokió utcáira egy új csapattal. Immár három dimenzióban, három platformon.

1 napja

The Fermi Paradox: narratív sci-fi stratégia PC-re

Egy fő kérdés foglalkoztja az univerzumot: hol a fenében van mindenki?

1 napja
1

Hupikék Törpikék: négy Smurfs játék készül

Hókuszpók hurkatöltőjében négy cím is be van tárazva - ebből az első még idén érkezhet.

1 napja
5

Hot Wheels Unleashed: gameplay bemutató

Bő félórás élő műsorral készült az olasz stúdió a játék gameplay leleplezésére. Információ-cunami és kellő mennyiségű gameplay érkezett!

1 napja
3

Szeptemberre csúszik a Deathloop

Még egy picit várni kell az időhurkos bérgyilkolásra.

1 napja
5

No More Heroes III: felzárkóztatás

Véget ért a No More Broadcasting 5.1 GHm műsora, hosszabb múltidézést és egy maréknyi új jelentet is kaptunk.

2 napja

Outriders

A People Can Fly csapata is kipróbálja magát a looter-shooterek műfajában, a szolgáltatás alapú modell helyett azonban egy komplett csomagot kínálva. Csatlakoztunk a pionírokhoz, hogy meglássuk, Enoch veszélyes világa vajon kincset tartogat-e.

2 napja
19

Call of the Sea: PlayStation megjelenés?

Gyanús mottóval és képrészlettel incselkedik a spanyol fejlesztőcsapat. Hamarosan lejárna az Xbox exkluzivitás?

2 napja

Resident Evil Showcase: újabb műsor!

Egy hét múlva újabb adással jelentkeznek. Friss trailer, gameplay videó és talán egyéb meglepetések várnak.

2 napja
9

Abandoned: bejelentés

PlayStation 5 exkluzív túlélő lövölde készül egy norvég stúdióban. A cél a realizmus hajszolása minden területen.

2 napja
17

Alex Kidd in Miracle World DX megjelenés

Harmincnégy év után tér vissza a Sega Master System klasszikusa. Már napra pontos megjelenési dátum is van!

2 napja
3