[Teszt] Ghosts 'n Goblins Resurrection

Ghosts 'n Goblins Resurrection

kevinyCsángó Kornél2021.03.04. 23:00

Arthur, a hős lovag egy domb oldalában, fa árnyékában, egy szál piros szivecskés boxeralsóban pihengette a legutóbbi (tizenpáréves) megmérettetése fáradalmait. Oldalán a többször megmentett kedvesével, meghitt, békés, idilli állapotban. Mellette a páncélzata, ami valószínűleg ott fog most már szétkorrodálni, miközben várja a világ végét. Ugye… Ugye?

Az ördög elképedve állt, s érezte, milyen ocsmány a jóság…

Gondolom a sztori további fordulatait nem nagyon kell részleteznem, de ha nagyon kíváncsi vagy rájuk, röviden: összesen kettő van belőlük, ez volt az eleje, a következő pedig a végén van, hogy vége. Persze ez aligha meglepő: ha volt szerencséd valaha valamelyik Ghosts ‘n Goblins (esetleg Ghouls ‘n Ghosts) játékhoz, tökéletesen tudod, hogy a főszerepben a szünet és kompromisszum mentes akció tündököl, minden más meg jótékonyan le van ejtve.

De hogy milyen akcióról is van szó? A Ghosts ‘n Goblins az egyik legrégebbi Capcom franchise, és ha lehámozzuk a középkori szettinget, tulajdonképp egy run’n’gun játék. A sakktábla sötétebb oldaláról nagy mennyiségben (bizonyos rendszer szerint, de random helyszínekről) érkező, válogatott túlvilági ocsmányságok, velük szemben pedig a fent említett Arthur, (kezdetben) talpig páncélban, egyetlen (értsd: végtelen mennyiségben eldobható) lándzsával. Arthur nem az a kimondottan agilis vitéz, az eszköztára már-már bántóan minimalista - jobbra, balra mozgás, ugrás, lövés - az ellenfelek pedig kíméletlenül és sűrűn érkeznek, nem hagyva neked egy kósza pillanatot sem arra, hogy a figyelmed ellankadjon.

A cikkünk tárgyát képző Resurrection alcímű epizód nem titkoltan az 1985-ös klasszikus arcade G’nG egyfajta újragondolása. 85 pedig ugye nem mostanában volt, meg azóta azért történt egy s más a videojáték iparban, szóval egy ilyen remake (vagy inkább reimagination… legyen resurrection!) elkészítése előtt komoly dilemma elé áll a fejlesztést végző csapat: figyelembe vesszük az elmúlt három és fél évtized vívmányait és előállunk egy friss, modern run’n’gun-nal, vagy készüljön egy eredethű, minden ízében G’nG játék, aztán ha valakinek nem tetszik, levegőt sem muszáj vennie, nem hogy a játékunkat.

A csapat a B opció mellett döntött, ez pedig ambivalens érzéseket váltott ki belőlem. Arthur puritán eszköztárával még viszonylag hamar meg tudtam barátkozni, de amikor a randomizált spawn okán előállnak olyan szituációk, hogy bármit csinálok, kénytelen vagyok benyelni valamelyik irányból érkező pofont, no, azt nem tartom kifejezetten igazságosnak. Persze, tudjuk jól, hogy ezek az önmarcangoló, mazóHC játékosoknak készült alkotások a mintavételezésről majd ezek elsajátításáról szólnak, de a klasszikus értelemben itt nincsenek minták. Előre körülbelülre tervezhető szituációk vannak, aztán hogy miként sikerül megfelelned, az úgy 70%-ban rajtad múlik, de a maradék az a puszta szerencse. A szerencsejáték pedig rossz, nem szeretjük a szerencsejátékot.

Hjajj, kemény dilemmában vagyok az értékeléssel, mert azt az elvet vallom, hogy egy játékot aszerint kell értékelni, hogy a maga elé kitűzött céloknak mennyire képes megfelelni. És ha azt nézzük, a G’nG Resurrection egy roppant jól kivitelezett, igényes reakármi, ami tökéletesen hordozza magában a nyolcanas évek végi arcade kihívások esszenciáját. De folyton bóklászó tekintetünk hirtelen a naptárra réved, s felriadunk: a kutya fáját, 2021 van, túlvagyunk azóta 6 konzolgeneráción és megannyi forradalmi újításon. Őszinte leszek: ha a modern, letisztult játékokon nevelkedtél, a Ghosts ‘n Goblins frusztrálni és idegesíteni fog, te pedig a francba fogod kívánni az egész hóbelebancot, zombistúl, démonostúl, szivecskés boxeralsós lovagostúl. De ha konkrétan erre vágysz: ennél rücskösebb hón-alávalót nem nagyon fogsz találni.

Pontosan
7
Platform: Switch
Kiadó: Capcom | Fejlesztő: Capcom
Megjelenés: 2021. február 25. | Ár: 29.9 euro = ~11 ezer Ft

A PSP kiadással annak idején rengeteget szöszöltem, és ez a rész is a szívemhez nőtt, így kicsit máshogy látom a játékot, mint Keviny. Számomra ez egy nagyon erős árkád megjelenés, ami a klasszikus GnG formulát pont annyira modernizálja, amennyire kell. Arthur mester mozgása kicsit modernebb, a maga módján mégis öreges. De a pixel pontos jelleg és a nulla irányítási lag miatt szerintem mégis így jó, ahogy van. Én a random dolgot sem érzem problémának - a spawn pontok ugyanis determinisztikusak, és érzése olyan, mintha helyzetünktől függően dobná ránk a rondaságokat a gép. Magyarul a kihívás tanulható. Az is óriási előrelépés az utolsó modern epizódhoz, a PSP változathoz képest, hogy négy nehézségi szintet állíthatunk be. A legalsó szinte sétagalopp, a legfelső viszont kegyetlen vesszőfutás minden megtett méterért. A méhecskék rendszerét se felejtsük el - minél több Umbral Bee-t zsákolunk be, annál jobb varázslatokat nyithatunk meg a varázsfán. A rengeteg-rengeteg titok pedig tovább fokozza az élményt. Amikor a századjára futsz neki valaminek, és véletlenül ütöd ki a sírkőből a ládikót, az felemelő érzés, és onnantól a stratégiád része is egyben. Én imádtam, számomra kilenc pont.

  • mcmacko

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Virtua Fighter pofonok, Hellblade II frissítés – ez történt hétfőn

Továbbá: Marvel Tokon: Fighting Souls, Adventure of Samsara, Stick it to the Stickman, Troublemaker 2: Beyond Dream.

1 órája
2

Heartworm - Analóg szelleműzés

Az egyetlen ember alkotta Heartworm egy nagyon kellemes hangulatú túlélőhorror, ahol a hangsúly a rettegés helyett a melankolián van.

21 órája
2

Heti megjelenések

1 napja
5

Donkey Kong Bananza

Donkey Kong - egy név, ami nagyjából egyidős kedvenc hobbinkkal. Donkey Kong talán az első videojáték szupersztár volt, bár kevesen tudják, hogy létezése egyfajta kompromisszum eredménye. Most viszont nincs kompromisszum: induljon a banánzáj!

1 napja
8

Wildgate

Manapság egyre inkább trendi a közös kalandozós stílus, aminek egyik legjobb képviselője a Sea of Thieves. A Wildgate le sem tagadhatná, hogy a Rare közel hibátlan üdvöskéje nagyon erős inspirációt nyújtott a fejlesztés során. Első imrpressziónk következik.

2 napja
1

THQ Nordic bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Darksiders 4, Reanimal, The Eternal Life of Goldman, Sacred 2: Fallen Angel, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Fatekeeper, Wreckreation, The Guild: Europa 1410, Tides of Tomorrow, Gothic Classic.

3 napja
10

Killing Floor 3

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

3 napja
3

Nintendo Direct bejelentések, Battlefield 6 bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Pac-Man World 2 Re-Pac, Cronos: The New Dawn, Once Upon a Katamari, Shinobi: Art of Vengeance, Plants vs. Zombies: Replanted, Octopath Traveler 0, Marvel Tōkon: Fighting Souls, The Adventures of Elliot: The Millennium Tales.

4 napja
3

Time Flies - legyünk legyek!

Egzisztenciális merengés? Paint.exe-ből fogant minimalista fricska? Zümmentésnyi világnézet és társadalmi kritika? A Time Flies egy kicsit mindegyik egyszerre.

4 napja
6

Architect Life

Egy kor felett a Sims legérdekesebb része leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud minket lekötni, elég a valódi élet… Erre jön az Architect Life és megforgatja az elvárásokat. Sikerül neki többet is letenni a tervezőasztalra? Lássuk!

5 napja
1

Frissítések minden mennyiségben – ez történt szerdán

Benne: Microsoft üzleti jelentés, Assassin's Creed Shadows, Clair Obscure: Expedition 33, Hell is Us, Nintendo Direct bejelentés, Drag x Drive.

5 napja
9

Wild Hearts S - a Switch 2 változat

A Capcom 2004-ben valami igazán különlegeset tett le az asztalra, mivel életre hívott egy új műfajt a Monster Hunterrel. A szörnyvadászós formula, amely elsőre talán rétegjátéknak tűnt, hamar megtalálta a saját közönségét és sokunknak lett belőle életre szóló játékélmény. Bár azóta sokan próbálkoztak a nyomdokaiba lépni, de igazán senkinek nem sikerült megragadnia azt az esszenciát, amit a Capcom annak idején megteremtett.

5 napja
9

Wonder Boy: Asha in Monster World - a legfrisebb generáción

A Monster Boy sorozat a SEGA ikonikus brandjének fontos tartópillére volt annak idején. A Wonder Boy/Monster Boy széria újrakiadott elemeit többször is teszteltük már, most a PS5 és Xbox Series X (valamint Microsoft Store)-ba megérkezett Wonder Boy: Asha in Monster World, ebből kaptunk friss tesztpéldányt.

5 napja
2

PlayStation Plus: az augusztusi hármas

Az utóbbi évek egyik legjobb soulslike debütálása. Egy masszív többjátékos cím. Némi anime csihipuhi. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

6 napja

Asterix & Obelix újból akcióban, Thunderful felvásárlás – ez történt kedden

Továbbá: Godbreakers, Cronos: The New Dawn, I Hate This Place, Slime Rancher 2.

6 napja
1

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 - a Switch 2 változat

A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, de egy új epizóddal lepett meg minket az Iron Galaxy Studios. Lássuk, hogy a Nintendo Switch 2 változatnak megy-e a kickflip!

6 napja
12

God of War-sorozat infómorzsák, Hollow Knight: Silksong életjelek – ez történt hétfőn

Továbbá: FlexStrike, Witchfire, Sony vs. Tencent.

7 napja
5

Heti megjelenések

8 napja
2

Bambas!

A sétaszimulátorok az indie-szcéna előretörésével virágkorukat élik, mégsem született olyan alkotás, ami _konkrétan_ a séta mikéntjére, a séta működésének mélyebb értelmezésére (...) helyezte volna a fókuszt - egészen eddig. Bár lehet meglettünk volna nélküle is.

8 napja
5

Songs of Conquest - Roots

Gyökereket eresztett a HoMM 3-ra hajazó stratégia második faj DLC-je, hogy kiteljesítse az élet körforgását. Zöldek, előre!

8 napja
2