[Teszt] Ghosts 'n Goblins Resurrection

Ghosts 'n Goblins Resurrection

kevinyCsángó Kornél2021.03.04. 23:00

Arthur, a hős lovag egy domb oldalában, fa árnyékában, egy szál piros szivecskés boxeralsóban pihengette a legutóbbi (tizenpáréves) megmérettetése fáradalmait. Oldalán a többször megmentett kedvesével, meghitt, békés, idilli állapotban. Mellette a páncélzata, ami valószínűleg ott fog most már szétkorrodálni, miközben várja a világ végét. Ugye… Ugye?

Az ördög elképedve állt, s érezte, milyen ocsmány a jóság…

Gondolom a sztori további fordulatait nem nagyon kell részleteznem, de ha nagyon kíváncsi vagy rájuk, röviden: összesen kettő van belőlük, ez volt az eleje, a következő pedig a végén van, hogy vége. Persze ez aligha meglepő: ha volt szerencséd valaha valamelyik Ghosts ‘n Goblins (esetleg Ghouls ‘n Ghosts) játékhoz, tökéletesen tudod, hogy a főszerepben a szünet és kompromisszum mentes akció tündököl, minden más meg jótékonyan le van ejtve.

De hogy milyen akcióról is van szó? A Ghosts ‘n Goblins az egyik legrégebbi Capcom franchise, és ha lehámozzuk a középkori szettinget, tulajdonképp egy run’n’gun játék. A sakktábla sötétebb oldaláról nagy mennyiségben (bizonyos rendszer szerint, de random helyszínekről) érkező, válogatott túlvilági ocsmányságok, velük szemben pedig a fent említett Arthur, (kezdetben) talpig páncélban, egyetlen (értsd: végtelen mennyiségben eldobható) lándzsával. Arthur nem az a kimondottan agilis vitéz, az eszköztára már-már bántóan minimalista - jobbra, balra mozgás, ugrás, lövés - az ellenfelek pedig kíméletlenül és sűrűn érkeznek, nem hagyva neked egy kósza pillanatot sem arra, hogy a figyelmed ellankadjon.

A cikkünk tárgyát képző Resurrection alcímű epizód nem titkoltan az 1985-ös klasszikus arcade G’nG egyfajta újragondolása. 85 pedig ugye nem mostanában volt, meg azóta azért történt egy s más a videojáték iparban, szóval egy ilyen remake (vagy inkább reimagination… legyen resurrection!) elkészítése előtt komoly dilemma elé áll a fejlesztést végző csapat: figyelembe vesszük az elmúlt három és fél évtized vívmányait és előállunk egy friss, modern run’n’gun-nal, vagy készüljön egy eredethű, minden ízében G’nG játék, aztán ha valakinek nem tetszik, levegőt sem muszáj vennie, nem hogy a játékunkat.

A csapat a B opció mellett döntött, ez pedig ambivalens érzéseket váltott ki belőlem. Arthur puritán eszköztárával még viszonylag hamar meg tudtam barátkozni, de amikor a randomizált spawn okán előállnak olyan szituációk, hogy bármit csinálok, kénytelen vagyok benyelni valamelyik irányból érkező pofont, no, azt nem tartom kifejezetten igazságosnak. Persze, tudjuk jól, hogy ezek az önmarcangoló, mazóHC játékosoknak készült alkotások a mintavételezésről majd ezek elsajátításáról szólnak, de a klasszikus értelemben itt nincsenek minták. Előre körülbelülre tervezhető szituációk vannak, aztán hogy miként sikerül megfelelned, az úgy 70%-ban rajtad múlik, de a maradék az a puszta szerencse. A szerencsejáték pedig rossz, nem szeretjük a szerencsejátékot.

Hjajj, kemény dilemmában vagyok az értékeléssel, mert azt az elvet vallom, hogy egy játékot aszerint kell értékelni, hogy a maga elé kitűzött céloknak mennyire képes megfelelni. És ha azt nézzük, a G’nG Resurrection egy roppant jól kivitelezett, igényes reakármi, ami tökéletesen hordozza magában a nyolcanas évek végi arcade kihívások esszenciáját. De folyton bóklászó tekintetünk hirtelen a naptárra réved, s felriadunk: a kutya fáját, 2021 van, túlvagyunk azóta 6 konzolgeneráción és megannyi forradalmi újításon. Őszinte leszek: ha a modern, letisztult játékokon nevelkedtél, a Ghosts ‘n Goblins frusztrálni és idegesíteni fog, te pedig a francba fogod kívánni az egész hóbelebancot, zombistúl, démonostúl, szivecskés boxeralsós lovagostúl. De ha konkrétan erre vágysz: ennél rücskösebb hón-alávalót nem nagyon fogsz találni.

Pontosan
7
Platform: Switch
Kiadó: Capcom | Fejlesztő: Capcom
Megjelenés: 2021. február 25. | Ár: 29.9 euro = ~11 ezer Ft

A PSP kiadással annak idején rengeteget szöszöltem, és ez a rész is a szívemhez nőtt, így kicsit máshogy látom a játékot, mint Keviny. Számomra ez egy nagyon erős árkád megjelenés, ami a klasszikus GnG formulát pont annyira modernizálja, amennyire kell. Arthur mester mozgása kicsit modernebb, a maga módján mégis öreges. De a pixel pontos jelleg és a nulla irányítási lag miatt szerintem mégis így jó, ahogy van. Én a random dolgot sem érzem problémának - a spawn pontok ugyanis determinisztikusak, és érzése olyan, mintha helyzetünktől függően dobná ránk a rondaságokat a gép. Magyarul a kihívás tanulható. Az is óriási előrelépés az utolsó modern epizódhoz, a PSP változathoz képest, hogy négy nehézségi szintet állíthatunk be. A legalsó szinte sétagalopp, a legfelső viszont kegyetlen vesszőfutás minden megtett méterért. A méhecskék rendszerét se felejtsük el - minél több Umbral Bee-t zsákolunk be, annál jobb varázslatokat nyithatunk meg a varázsfán. A rengeteg-rengeteg titok pedig tovább fokozza az élményt. Amikor a századjára futsz neki valaminek, és véletlenül ütöd ki a sírkőből a ládikót, az felemelő érzés, és onnantól a stratégiád része is egyben. Én imádtam, számomra kilenc pont.

  • mcmacko

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

4 órája

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

12 órája
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

19 órája
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

1 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

1 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2 napja
21

Heti megjelenések

2 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

4 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

5 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

6 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

6 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

7 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

7 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

7 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

7 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

8 napja
8

Heti megjelenések

9 napja
1

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív csatornáinak teljes keresztmetszetében kínálja az áramlást a játékosok irányába. Tesztlaborba vittük az egész Urseet.

2024.04.07.
1

Dragon Quest producer váltás, Stellar Blade DLC-k - ez történt pénteken

Továbbá: Gears of War 6, Star Wars Outlaws, Sam Lake a Kojima Productions-nél.

2024.04.06.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==