[Teszt] Ghostrunner 2

Ghostrunner 2

ne5hVáradi Dániel2023.11.04. 09:00

A Ghostrunner 2020-as első része kis túlzással egy klasszikus játéktermi program otthoni fogyasztásra szánt változata volt, értem ezalatt azt, hogy a játék bizonyos elemei, így például a történet vagy a világépítés meglehetősen kis fókuszt kapott, a figyelem középpontjában a folyamatosan elénk állított akadályok leküzdése volt, aminek alappillére a "trial and error" megközelítés volt, vagyis addig kellett újra és újra nekifutnunk az egyes kihívásoknak, amíg rá nem jöttünk, hogyan is tudjuk a rendelkezésünkre álló eszközökkel leküzdeni azokat. Ez az alap a folytatásra sem változott gyökeresen, ellenben az eddig hanyagolt részek igyekeznek felzárkózni. Ezzel pedig az egész játék szintet lépett.

A Ghostrunner 2 nagyjából ott veszi fel a fonalat, ahol az első rész végén elbúcsúztunk meglehetősen szófukar hősünktől. A fejlesztők gondoltak azokra, akik vagy nem játszottak a korábbi felvonással, vagy egyszerűen csak elfelejtették az ottani eseményeket, ezért a játék kapott egy kis felzárkóztató videót. Ez azonban némileg félrevezető, hiszen a nevével ellentétben nem az első rész eseményeit foglalja össze, inkább a két epizód eseményei között lezajlott történésekbe ad betekintést, emiatt a funkcióját nem tudja teljesen betölteni. És bár a Ghostrunner nem rendelkezik szerepjátékokra jellemző mélységgel és háttérvilággal, aki nem tudja pontosan ki volt az a Mara vagy Adam, az biztosan kapkodni fogja a fejét az első órákban.

Már csak azért is, mert egyrészről a játék (az elődjéhez hasonlóan) nem sokat töszörög az alapozással, egyből a dolgok sűrűjébe hajít minket. A trónfosztás utáni Dharma torony napjai nem lettek sokkal fényesebbek, a dolgok pedig hamar elkezdenek rosszról még rosszabbra fordulni, amikor a Ghostrunnerek egy titokzatos csapata olyan puccsra készül, amihez képest az előző rész fenyegetései eltörpülnek.

Könnyen kitalálható módon ezúttal is ránk hárul a feladat, hogy megmentsük a világot, a nagyobb veszélyhez pedig az eszköztárunk is szépen fog gyarapodni, ráadásul több lépcsőben. Először is ezúttal is számíthatunk speciális támadásokra és képességekre, mint a dobálható shurikenek vagy a kezünkből előhívható lökéshullám, illetve a lassabban töltődő "szuperképességek," amik között találunk olyat is, amivel rövid időre magunk mellé állíthatjuk az ellenség egy-egy tagját. Az egészet pedig az ezek köré felhúzott új, átdolgozott képességfa teszi teljessé. Az előző résszel ellentétben itt nem egy Tetris-re hasonlító, egyedi formákkal rendelkező modokból kell kirakósoznunk, hanem egy folyamatosan újabb ágakat megnyitó fát kapunk, amikbe annak függvényében pakolhatunk különböző módosítókat, hogy azok mekkora költséggel rendelkeznek és nekünk mekkora erőforrásunk van ezekre. A rendszer kezdeti megkötéseit idővel elég szépen fel tudjuk oldani, sőt az egyes módosítók tovább is fejleszthetőek, ha megfelelő helyre és/vagy leosztásba pakoljuk őket. Azt azonban szem előtt kell tartanunk, hogy bőven lesz köztük olyan, ami az előnyök mellett legalább ugyanakkora mértékű hátránnyal is rendelkezik, ezzel újabb szintet adva a kockázat-jutalom rendszernek.

Ha pedig az új szintet szóba hoztam, a Ghostrunner 2 több ponton is fejlődött az elődjéhez képest. Egyrészt a küldetések alatt sokkal több az interakció köztünk és a társaink között és bár ez továbbra is csak rádióhívásokon keresztül történik, sikeresen mélyítették a karakterek hátterét. Különösen igaz ez az új belépőkre, akikkel nem csak a küldetések alatt lesz alkalmunk szót váltani, hanem azok között is a központi bázisunkra visszatérve. Bizony, sok más címhez hasonlóan a Ghostrunner 2 is kapott egy Hub zónát, amit talán kicsit túlzás annak nevezni, lévén csak egy nagy szobáról van szó, arra tökéletesen alkalmas, hogy két adrenalinpumpáló küldetés között szusszanjunk egyet, váltsunk néhány szót a csapatunk tagjaival vagy más elfoglaltság után nézzünk.

Egyrészt itt tudjuk a már említett képességeinkhez és támadásainkhoz tartozó újabb és újabb módosítókat megvásárolni, másrészt a játék egy pontján megnyílik egy szimulációs tevékenység is, amiben a kibertérben kell egyre nehezedő feladatokat teljesítenünk. A dolog érdekessége, hogy a programban található kihívásokat minden indításnál véletlenszerű sorrendben és elrendezésben generálják nekünk, illetve ahogy haladunk előre, úgy kell egyre nagyobb ellenállásra számítani. Tovább nehezíti az egészet, hogy az egész szimuláció teljesítésére véges számú próbálkozási lehetőség áll a rendelkezésünkre, ha elbukjuk, kezdhetjük elölről az egészet. Akinek tehát nem lenne elég a kampány nyújtotta kihívás, az egy dedikált játékmódban izzaszthatja meg igazán magát.

Pedig ha valamiben, akkor kihívásban igazán nem gyengélkedik a játék, már a kampány is tisztességesen adagolja a nehézséget ahogy haladunk előre, hiába válunk mi is egyre erősebbé és hatékonyabbá. A megnövelt méretű pályákon található gyűjtögethető tárgyakat ugyan ezúttal már jelölik nekünk a térképünkön, még így sem biztos, hogy mindet be fogjuk gyűjteni az első teljesítés során. A felfedezést azonban ezzel együtt nem eliminálták teljesen, ugyanis rábukkanhatunk rejtett konzolokra, amik egyedi feladatokkal szolgálnak, amiket természetesen a lehető legrövidebb idő alatt kell teljesíteni, ha a legmagasabb jutalmat szeretnénk belőlük megszerezni. Bár a készítők ügyeltek rá, hogy ezek nélkül is teljesen felfejleszthessük a skillfánkat, hasznos nyersanyagot ezekből is tudunk szerezni, ezért célszerű megállni a folyamatos harcok közepette, hogy más megmérettetéssel is terheljük magunkat.

A terhelésről pedig leginkább a boss-ok fognak gondoskodni, ha valamiben, akkor ebben talán nem a legjobb irányba mozdult a folytatás. A főgenyákkal vívott harcok nem csak többszintesek, de folyamatosan újabb és újabb elemeket hoznak be, amik egy ponton túl könnyen teszik átláthatatlanná az összecsapást. Ez egyfelől adódik abból, hogy a belső nézetnek köszönhetően nem mindig tudjuk tökéletesen átlátni a harcteret és hiába állíthatjuk a betekintési szög nagyságát, ez sem fog megmenteni minket, amikor a körénk szórt csapdákat vagy ellenfeleket kerülgetjük, miközben a boss megállás nélkül küldi ránk a saját támadásait.

A fentieket némiképp ellensúlyozza a játék változatossága, amit inkább a végigjátszás második felében tapasztalhatunk. Egyrészt két teljesen újdonságnak számító közlekedési formát kapunk, ám ezek csak bizonyos pályákon érhetőek el. Ez azonban nem csökkenti az érdemüket azon a téren, hogy sikerrel rázzák fel az addigra könnyen megszokhatóvá váló közlekedést, egyúttal a legnagyobb terjedelemmel rendelkező pályákat is ezeknek köszönhetjük. Az egyszerű ellenfelek terén hatalmas változásra nem kell számítanunk, bár néhány új egységet azért sikerült toborozni az ellenséges sorok közé.

Általánosságban elmondható, hogy a Ghostrunner 2 második fele sok szempontból érződik egy teljesen más játéknak, köszönhetően a jóval tágasabb és egyben a korábbiaktól különböző helyszíneknek, az új közlekedési módoknak és a karakterek közötti interakcióknak. Ezzel együtt azonban végig fenn tudja tartani a feszes, állandó koncentrációt igénylő játékmenetet, ugyanis hiába dolgozik nagyobb terekkel és változatosabb összecsapás variációkkal, az alapfelállás végig ugyanaz marad, tehát végig elég egyetlen apró hiba, amivel máris az utolsó checkpointnál találjuk magunkat.

A One More Level csapata sikeresen emelte egy magasabb szintre a Ghostrunner játékélményét, ugyanis a már az elődben is remeklő mozgás- és harcrendszer mellé sikeresen pakoltak egy jelentősebb történetet, mindezt pedig a karakterek hangsúlyosabb jelenléte, valamint a játéktér és a benne található tennivalók és megoldások fejlesztése teszi kerek egésszé. A kihívás és a nehézség íve nem mindig sikerült egyenletesre, de még ezzel együtt is megéri újra rendet vágni a Ghostrunner világában.

PLATFORM PC, PS5, Xbox Series
KIADÓ 505 Games FEJLESZTŐ One More Level
MEGJELENÉS 2023. október 26. ÁR 13 990 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Arctic Awakening

Egy Északi-sarkvidéken játszódó narratív kaland, amelyet a Firewatch ihletett és amelyben terápiás robotpajtim is van? Az Arctic Awakening papíron remekül hangzik, és bár nem egészen azt kaptam tőle, amit vártam, alapvetően nem csalódtam.

5 órája

Formula Legends

Egy nem hivatalos F1-játék, amely egyfajta szerelmes levél az autósport királykategóriája számára.

8 órája
1

PS5-újdonságok és naptárbővülés – ez történt kedden

Benne: The Lift, Ghost of Yotei, Wreckreation, Sopa - Tale of the Stolen Potato, PS5 rendszerfrissítés, Dispatch, Annapurna Interactive Direct, Valheim, Relooted.

15 órája
8

Game Pass: szeptember utolsó hetei

A Deep Rock Galactic: Survivor és a Frostpunk 2 konzolos premierje mellett Call of Duty: Black Ops 7 nyílt próbakör is érkezik.

1 napja
4

Hell is Us

A Hell is Us egy komor történet polgárháborúról és démonokról, mely minden hibája ellenére is hamar belopja magát az ember szívébe.

1 napja
3

1.0-s hétindítás – ez történt hétfőn

Benne: Palworld, RoboCop: Rogue City Collection, Detective Instinct: Farewell, My Beloved, Overthrown.

1 napja

Heti megjelenések

2 napja

Everybody's Golf Hot Shots

Hosszú ideje futó sorozat, bár a golf tematika miatt mindig egy szűkebb közönségnek szólt: az Everybody's Golf visszatért, a Hot Shots alcímmel pedig összeköti a keleti és nyugati névadást egy új epizód apopóján. Teszt.

3 napja
1

Gradius Origins Collection

4 napja
4

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

4 napja
18

Drag & Drive

Guruló dollárok helyett most jöjjenek a guruló robotok akik kosárlabdáznak is. Egy biztos: valakinek nagyon elgurult a gyógyszere Kyoto-ban.

5 napja
10

PlayStation Game Catalog: szeptemberi érkezők

A WWE 2K25 és a Persona 5 Tactica mellé kiváló független fejlesztések érkeznek ebben a hónapban a kínálatba.

5 napja

Warner Bros. Discovery felvásárlás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Awaken: Astral Blade, Knights of the Fall, Neon Inferno, Rain World.

5 napja
4

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

6 napja
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

7 napja
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

7 napja
6

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

8 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

8 napja
6

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

9 napja
2

Heti megjelenések

9 napja
14