[Teszt] Adidas miCoach

Adidas miCoach

mcmackoGéczy Attila2012.09.10. 18:10

Régóta tesztelek Kinect játékokat, és igyekszem mindig eljutni addig a pontig, amíg rá nem jövök az adott program irányításának csínjára-bínjára. Sokszor olvastam már sok helyen, hogy "ez a játék nem működik", "azt sem lehet normálisan irányítani", satöbbi. A Kinect esetében bizony előfordul, hogy rá kell érezni és meg kell tanulni (mondhatni el kell sajátítani) az adott program kezelésének fortélyait. Nagyon kevés esetben találkoztam ténylegesen működésképtelen játékkal.

A Kinect fitnesz-felhozatalát erősítő Adidas miCoach sem totálisan működésképtelen. Csak éppen egy technológiai fércmunka, amely olyan amatőr megoldásokkal operál, amitől az edzés élménye elveszik, a program pedig rövid távon diszfunkcionálissá válik.

Pedig az ígéretek nem ezt sejtetik. Már csak az Adidas licensznek is garanciát kellene nyújtani arra, hogy itt valami forradalmi dolog készül, amely megreformálja az otthoni edzések stílusát. A borítón szereplő személyi edzők között olyan sport csillagok találhatók, mint az aranylabdás Kaká, Dwight Howard vagy Jessica Ennis, a program dobozát kibontva pedig rögtön két DVD pottyan az ölünkbe. A szoftver ráadásul csatlakozik az Adidas miCoach kampányához, amelyhez külső személyi hardveregységet, honlapot, okostelefon applikációt és ki tudja még mennyi huszonegyedik századi okosságot lehet hozzárendelni, hogy az izzadás élménye egyedülállóan érdekes és izgalmas legyen.

A menübe lépve is temérdek dolog fogad minket. Lehet egyéni edzésnaplót tervezni, és ezek alapján végigmenni a gyakorlatokon. Vannak fókuszált gyakorlatok, különböző testrészek erősítésére, állóképesség javításra, és konkrét sportokhoz kapcsolódó tréningekhez. A sportokhoz kapunk közepesen izgalmas, és közepesen kivitelezett minijátékokat is, melyeket az edzés szakaszai között dob be a játék, mintegy jutalomként. A statisztikai nyomonkövetés és loggolás példaértékű, a konkrét gyakorlatok pedig izgalmasak, már csak azért is, mert jó részükkel nemigen találkoztunk még életünkben. Hol lehet itt a baj?

Igazából még a prezentáció sem indokolná a teljes elutasítást. Oké, hányadék módon vannak előre rögzített CG hátterek elé vágva a figurák, és a saját beillesztett képünk is ritka gagyi módon jelenik meg a tévében. A hangok néha elcsúsznak, a sztárok pedig láthatóan kellemetlenül érzik magukat a szerepükben. Az igazi kálvária viszont ott kezdődik, amikortól nekünk kellene a rivaldafénybe kerülni.

Beröffentjük az első bevezető gyakorlatsort, a gép pedig a talajgyakorlatok miatt a padlóra tessékel minket. Nyújtás a talajon, kobra, lábemelés, könnyített fekvők... A sziluettünk épp hogy benne van a képben, a Kinect pedig vagy érzékel bennünket, vagy nem. Nosza, újrakalibrálás - nézzük mi történik. A helyzet nem változik, gyakorlatilag az össze-vissza hadonászással előbb húzza be a mozdulatot a gép, mint a rendes lekövetéssel. Nappali minimális átrendezése következik, 2.5 méterrel a tévé előtt már majdnem elérem az “optimális” távolságot, de persze a “good” pozíció is jól hangzik a kalibráció során. A Kinect viszont lefele alig lát továbbra is. Másszunk fel a kanapéra. A játék itt már a teljes testem látja, de lebegek a virtuális tatami felett úgy egy jó méterrel. A mozdulat persze így nem értékelhető. Sebaj polcoljuk alá a kamera állványának a hátsó felét, így kicsit lejjebb lát a gépszem. Hirtelen eltűnök, a Kinect sehogy nem akar észrevenni, az újrakalibrálásig sem jutok. Ekkor már dühös vagyok, és körbe-körbe pörgök a földön, próbálom magam az eredeti állapotban, “good” kalibráció szerint tartani magam és utánozni a primitívnek tűnő lábemelést - sikertelenül. Az első naptárban jelölt edzésem sem tudom teljesíteni.

Nem nagyon volt olyan pillanat a tesztelői pályafutásom során, amikor a játék korongját üvöltve dobtam volna ki a negyedik emeletről - most ez majdnem bekövetkezett. (Liquid úgyis dühösebb lenne, ha megtudná, mi történt a tesztpéldánnyal...) A program a kalibráció során nem bólogat a Kinecttel, sőt követni sem követi a játékost. (Ezt akármelyik más finteszprogram tudja, ahol talajgyakorlatok vannak - lásd például UFC.) Két gyakorlat között, ha bármit matatni akarunk a menüben, akkor fel kell állni, mert a jobbra-balra húzós menük nem dinamikusan a kézhez vannak rendelve, hanem a képernyő egy fix pozíciójához... és sorolhatnánk a hasonló bakikat. A miCoach egyszerűen egy olyan fejlesztőtársaság kezéből pottyant ki, akik nélkülözték az alapszintű ergonómiát, és a nagy Move-Kinect platformközti fejlesztésben elfelejtették a Kinect igényeire szabni a technológiai apróságokat. Sajnos ezek az apróságok megölik mindazt az erőfeszítést, amit egyébként a program minden más aspektusába sikerült beletenni.

*A miCoach-ot így nem tudjuk jó szívvel ajánlani senkinek. Elképzelhető, hogy egy óriási nappaliban, 3-4 méterre a képernyőtől működik, de a jelenlegi formájában, a kalibrációs rendszer által “jó” távolságnak minősített pozícióban bizonyos részei diszfunkcionálisak a játéknak. Arról nem is beszélve, hogy minden jó ötlet mellé társul egy ocsmány, otromba fejlesztői húzás, ezzel pedig olyan skizofrén állapotba csuklik a miCoach, ami úgy látszik 3-4 játék után a Lightning Fish sajátjává válik. (Ugye emlékszünk pl. a Mel B-s rettenetekre...)

Blama ez és gyalázat - nem is kicsi. Csodáljuk, hogy miként juthatott ez keresztül az Adidas minőségi rendszerén. A jó ötleteken végignézve pláne szomorúság tölthet el bennünket. Negyed óra szenvedés után viszont legalább már azt értjük, hogy miért érzik magukat furcsán a bőrükben a játékhoz szerződtetett szupersztárok.

Adidas fanboyok, miCoach kütyü-tulajok és Kaká őrültek is kerüljék.*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 órája
3

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

12 órája
3

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2014-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

1 napja
7

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

1 napja
11

Dedikált stream bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Capcom Spotlight, PowerWash Simulator 2, Pinball FX, Little Nightmares, Assassin's Creed Shadows, Elden Ring Nightreign, Stasis.

1 napja

Donkey Kong Direct, Climate Station megjelenés – ez történt szerdán

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Tsarevna, The House of the Dead 2: Remake, Motel Nightmares.

2 napja
1

Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army

“Ahova sütnek a napsugarak, ott az árnyék is megveti a lábát.” Biztos vagy benne, hogy logikusan megmagyarázható az ami előtted történik? Az ATLUS klasszikus történetében nem teljesen. Ha valamilyen bűneset van, akkor a túlvilágra is át kell pillantsunk.

3 napja
2

Xbox X AMD együttműködés, Marathon csúszás – ez történt kedden

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Dragon Ball: Sparking! Zero, Final Fantasy VII, Simon the Sorcerer Origins, Golden Tee Arcade Classics.

3 napja
45

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

4 napja

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

4 napja
8

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

4 napja
73

Heti megjelenések

5 napja
5

Puyo Puyo Tetris 2S

A Puyo Puyo Tetris crossover koncepció nem ma fogant, de a SEGA úgy döntött, hogy a Nintendo Switch 2 launch-ot megtolja a PPxT második részének speciális kiadásával. Lássuk, hogy mire jutottak!

7 napja
4

Csöndes zárás - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill f, Cronos: The New Dawn, Borderlands 4, Streum On Studio, Devil May Cry 5.

7 napja

Czicza Ádám: A Bíbor Úrnő árulása

Egy újabb magyar szerző kötetével folytatjuk a lapozgatós játékkönyveket bemutató sorozatunkat. A főhős Te vagy - lapozz hát!

7 napja
2

Régi klasszikusok visszatérése - ez történt csütörtökön

Benne: Silent Hill, Still Wakes the Deep, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Edens Zero, Postal 2 Redux, Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army.

8 napja
5

The Alters

A világűr magányában számos sci-fi hős találkozott már önmagával, a The Alters azonban páratlan módon illusztrálja, hogy egy “csipetnyi” bázis menedzsment mennyi finomsággal és megtermékenyítő gondolattal tudja felturbózni az alteregós és egzisztenciális filozofálást.

8 napja
6

Mario Kart World

A Switch 2-vel egy időben slisszant át a startvonalon a Nintendo Mindent Járó Malmocskája, mi pedig felkaptuk az akapulkó ingeket és a magnót a különleges zenéhez és elhúztuk a belünket Denevérországba.

9 napja
44

PlayStation Game Catalog: júniusi érkezők

Premier címként érkezik az FBC: Firebreak, majd úgy tűnik picit nyugodtabb időszak következik a Days of Play lezártával.

9 napja
1

Jól fogy a Switch 2, leépít a Bend - ez történt szerdán

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Street Fighter 6.

9 napja
11