[Teszt] Strider (Nextgen)

Strider (Nextgen)

mcmackoGéczy Attila2014.02.25. 20:00

Ha a nyolcvanas-kilencvenes évekből egy fejlesztőbandát kellene kiemelnünk, akinek a polcáról ízesen lehetne mazsolázni a jobbnál-jobb franchise címeket, akkor a Capcom jó eséllyel merülne fel. A Strider is egy olyan klasszikus, amit eddig elkerültek a modern szelek, most viszont egy friss remake formájában érkezik a vérátömlesztés. Az elkövető a Double Helix, akik a Killer Instinct után ismét bizonyítanak - a Strider újragondolás ugyanis egy tisztességes Metroidvania klón lett, ami már önmagában is egy izgalmas dolog.

Izgalmas, mivel a stílushoz manapság vajmi kevesen mernek hozzányúlni. Szerencsére DH-ék (a Shadow Complex után szabadon) jól értik a Samus által kitaposott műfaj sajátosságait, a végeredmény pedig meglepően hatásos. A korábbi lineáris árkád-akciójátékból tehát egy szekvenciális felderítéssel megbolondított, óriási labirintusokkal, rengeteg titkos aprósággal telezsúfolt kaland-akció cucc lett, amely nem átall a játékmechanika mélyebb rétegeihez is mívesen nyúlni.

Lőfegyveres harc helyett a nindzsa-harcmodor kelléktárával él hősünk, Hiryu, aki a felfedezés során szépen, fokozatosan nyeri el a speciális támadásait. Ezekkel újabb ajtók nyílnak, melyek természetesen addig felderítetlen vonalak felé terelik a kalandot. A Kazakh fővárost egyedül ostromló Strider a megapolisz minden zugát bejárja a földalatti mozgalom rejtekhelyétől a város fölé magasodó óriási toronyig - a kalandok során pedig egyszerű in-game átvezetők gördítik előre a város területein ide-oda csapongó forgatókönyvet.

Strider stílusa leginkább a gyorsaságon (a harc a fejlesztők bevallása szerint körülbelül nyolcszor gyorsabb az eredeti árkád verziónál), az elkerülésen és a lövedékek visszaverésén alapul. A ritmus sokszor fontosabb, mint az erő - de ez egy nindzsánál szinte alapkövetelmény, ugyebár. A játék nehézsége óvatosan, nagyon fokozatosan emelkedik (a stílustól kicsit szokatlan módon), de azért a főnököknél kell a taktika. A korabeli stílustársakhoz méltó módon a betanulás után akár hibátlanul is legyőzhető mind, így a régi suliban nevelkedett gamerek szinte kéjesen fogják kiélvezni egyik-másik remekül megkomponált boss porba gyalulását. És miért jó a fokozatosság? Mert a műfajtól eddig idegenkedők, vagy szimplán újonc játékosok is bele tudnak szokni a korábban meglehetősen hardcore stílus sajátosságaiba.

Természetesen az élet nem fenékig szaké - a tech például eléggé ótska™ a nextgen verziók esetében, ahol legalább a textúrák minőségét feljebb tornászhatták volna. De nem vagyunk teljesen telhetetlenek: a 60 képkockáról és Full HD felbontásról legalább nem kell lemondanunk. Ami a tapasztalt rókáknak feltűnhet még: a játék tempója is eléggé laza. Az óriási területek nem csak a tartalmi pluszt hozzák magukkal, de azt is, hogy a játékos itt-ott picit unatkozik majd. A rendezés így közel sem olyan feszes, mint azt korábbi stílustársaknál megszoktuk. A játék talán legártatlanabb problémája is hasonló tőről fakad: a Strider nagyon keveset tesz hozzá a stílus sajátosságaihoz, ez azonban sosem igazán nagy baj egy alulreprezentált zsáner esetében.

Na, ezek után merjen bárki rossz szót szólni a Double Helixre! A Strider nagy respekttel nyúl a múlt értékéhez, és frankó játszhatósággal, agyasan kitalált rendszerrel mondja fel a Metroid műfaj által megírt leckét. A Capcom ezúttal is jó lóra tett a kiszervezett munkát tekintve, Hiryu pedig nagy lendülettel tér vissza a videojátékos köztudatba! Várjuk a következő Strider epizódot!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Tides of Annihilation bemutató, DICE Awards nyertesek - ez történt pénteken

Továbbá: Dynasty Warriors: Origins, Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time, System Shock 2, FATE: Reawakened.

24 perce

Mark of the Deep

A Mark of the Deep-et fejlesztő csapat nem szégyell a jobbaktól tanulni. Előző játékukat, a Dandy Ace-t akár egy Hades-klónnak is nevezhetnénk, a legfrisebb címük pedig a Death Door-ra hajaz.

12 órája
1

Portok mindenhol - ez történt csütörtökön

Benne: Once Again, Knights in Tight Spaces, Sorry We’re Closed, Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit, Lost in Random: The Eternal Die, Ubisoft, Astro Bot, Ultros.

1 napja
3

Kingdom Come Deliverance II - légy a magad ura

Az első epizódhoz hasonlóan a Kingdom Come Deliverance folytatása sem teljesen szokványos, feltéve, ha az elmúlt két évtized legnagyobb szerepjátékaihoz viszonyítjuk. Minden kezdő kalandor érdekében összeírtunk pár tippet, ami segítheti a folytatás gazdag világának megismerését!

1 napja
2

PlayStation Game Catalog: februári érkezők

Lost Records: Bloom & Rage a premier napján, Star Wars Jedi: Survivor és TopSpin 2K25. Többek között ez várja az előfizetőket.

1 napja
2

A State of Playen túl – ez történt szerdán

Benne: PS5 eladások, Elden Ring Nightreign, The Alters, Assassin's Creed Shadows, Flesh Made Fear, Twisted Tower, The Knightling.

2 napja
2

State of Play

A legújabb State of Play-re bár nem voltak előzetes ígéretei a Sony-nak, így is sikerült egy változatos felhozatallal előállniuk.

2 napja
124

Kojima a színpadon, Ninja Gaiden frissítés – ez történt kedden

Továbbá: Centum, Into the Restless Ruins, War Robots: Frontiers, One Piece: Pirate Warriors 4.

3 napja

Blood Bar Tycoon - Véresen komoly üzlet

Vlad, a nagymúltú vámpír ránk bízza vérbár lerakatait, miután elődünk csúfosan megbukott. A nyomás nem kicsi, épp ezért van szükség a játékos látásmódjára. Tesztlaborban a véresen komoly Tycoon játék!

3 napja
8

Tervek itt, tervek ott – ez történt hétfőn

Benne: Relic Entertainment, Phasmophobia, Bubble Ghost Remake, Bleach: Rebirth of Souls.

4 napja
2

Heti megjelenések

5 napja
6

Age of Darkness: Final Stand - a mindent elnyelő sötétség

Az Age of Darknessben egy másvilági sötét nép legyőzése a célunk, akik a földi létet veszélyeztetik. Azonban körökre osztott helyett valós idejű stratégiát kell alkalmaznunk, ráadásul egyedi wave rendszer is csavar nagyokat a dolgokon. Lássuk, milyen lett a sötétség kora!

6 napja
5

Pletykák a Warner háza tájáról - ez történt pénteken

Benne: Rocksready, Wuchang: Fallen Feathers, Wonder Woman, Please Be Happy, Neon Inferno, Commandos: Origins, Distant Bloom.

6 napja
4

The Stone of Madness

Lopakodós taktikai játék egy 18-ik századi spanyol kolostorban, ami tömve van őrültekkel, rabokkal, szigorú apácákkal és kegyetlen papokkal - ennél kevés vadabb és bevállalósabb settinget látni manapság.

7 napja
6

Próbakör, szivárgás, leállás - ez történt csütörtökön

Benne: Donkey Kong Country Returns HD, Assassin's Creed Shadows, Resident Evil Re:Verse, Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Lollipop Chainsaw RePOP, Chronicles of the Wolf, Sugardew Island, Dungeons of Hinterberg

8 napja
5

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Cloudheim, Kingdom Come Deliverence II, EcoGnomix, Switch 2.

9 napja
4

Final Fantasy VII Rebirth - a PC változat

Mindenki tudja, mekkora hatása volt a Final Fantasy VII-nek a JRPG műfajára, de akár a PlayStation-korszak egészére is. Most pécére érkezett a teljes remake-sorozat második epizódja. Teszt!

9 napja
27

Fókuszban a Capcom újdonságai – ez történt kedden

Benne: Monster Hunter Wilds, Onimusha: Way of the Sword, Onimusha 2: Samurai's Destiny, Capcom Fighting Collection 2, Wreckfest 2, Age of Empires II: Definitive Edition, Age of Mythology: Retold, MLB The Show 25, Quilts and Cats of Calico, SteamDolls, Rogue Loops.

2025.02.05.
7

Game Pass: mozgolódás február első felében

Az Avowed premierje mellé ezúttal egy 60 FPS foltozást kapott Far Cry: New Dawn és néhány Game Pass Standard érkező fért be.

2025.02.04.
4

150 millió felett a Switch, a közösség erejével fejlődik a Battlefield – ez történt hétfőn

Továbbá: Need for Speed, ID@Xbox Showcase, Just Crown Things, Action Game Maker, Bleach: Rebirth of Souls.

2025.02.04.
11