[Teszt] Death Stranding: a PC változat

Death Stranding: a PC változat

mcmackoGéczy Attila2020.08.17. 00:00

Kojima varázsló, és a tavalyi Death Stranding után ismét bizonyította, hogy miért tartják őt korunk egyik legkiemelkedőbb és leginkább „dobozon kívül” gondolkodó fejlesztőjének. A Death Stranding minden elemében külön utas játék volt, és annak ellenére, hogy az alapkoncepció sikerére kevesen mertek volna előre nagyobb összegekkel fogadni - … hé, sokáig azt sem tudtuk, milyen lesz maga a játék egyáltalán - a mesternek sztár-szereplőgárdát, korunk egyik legtutibb konzolos motorját és a AAA produkciók szintjén is kiemelkedő hájpot sikerült generálnia már a megjelenés előtt. A többi pedig történelem, 2019-ben nem volt lap, ahol a GOTY listán ne jelent volna meg a játék. Mi is nagyon szerettük, ennek a novemberi cikkünkben hangot is adtunk. Kíváncsi vagy, hogy miről is szól ez az egész DS-jelenség? Először érdemes lehet itt kezdened az olvasást: KATT! Most pedig fókuszáljunk a PC port sajátosságaira.

  • A képek PC-n 4K DLSS Quality módban készültek - kattintásra megnézhetitek natív változatban is őket.*

Kojima általában a PC-s közönséggel is szót értett. A 3D korszak beköszöntével az első Metal Gear Solid PC-n is játszható volt, az MGS2 pedig a korát (és a gépek képességeit) megelőző PC porttal jelentkezett. Persze voltak gyermekbetegségek (akkortájt a gamepad-os kezelés még messze nem volt olyan szabványszerű, mint mostanában), és később az MGS3-4 is elmaradt a platformról, de az MGS 5 szép manőverrel hozta vissza Kojimáékat a PC játékosok körébe. A Death Stranding immár függetlenként zajló fejlesztése egy jó döntésnek köszönhetően a Decima motoron indult, és már eleve létezett PC-n, a fejlesztés korai stádiumában. Így az sem csoda, hogy a novemberi konzol-exkluzivitás után egy év sem telik el, máris Windows alól indítom a Death Strandinget. Ezt korábban PS4-en még úgysem tettem meg…

És micsoda élmény PC-n indítani a játékot! Eleve az első pillanattól kezdve megcsap valami furcsa érzés. A kézműves hozzáállás, a Kojima féle „weird” különcség szele. Az, hogy valahol mégiscsak mindig játéktörténelmi pillanat egy ilyen magas profilú játékot mondjuk egy várt-váratlan port formájában viszontlátni. Az, hogy a menü tobzódik a beállítási lehetőségektől, magyarul beszél, és az Xbox kontrollert egyből fogadja. Hiába na, nem a PS2 átiratok döcögős korában élünk… És ahogy elindul a játék, ahogy átváltunk az izlandi fotókból a tényleges gameplay átvezetőbe, ott leesik az áll. Koppan, tovább gurul és az erkélyről is zuhan még pár emeletet lefele…

A definitív PC-s kiadásnak ugyanis van egy nagyon nagy fegyverténye. Ez pedig az NVIDIA DLSS, mégpedig a friss implementációval csőre töltve, ahogy kell. A konvencionális alap beállítások finom módon variálják a játék kinézetét, de alapvetően nem lehet nagyon elcsúfítani a Death Stranding-et. A program base PS4-en is jól nézett ki, PS4 Pro-n pedig pláne. Na, képzeljétek el, hogy az opciótengerben egy picikét minden szebb bír lenni, mint a PS4 változat esetében, és erre rájön ez a csoda algoritmus. 4K-ban vagyunk, a DLSS fel van tolva „minőségi” beállításra, és egyszerűen nincs rece, nincs pixel a képernyőn. Nem látod az átmeneteket, a szakáll és a szemöldök nem zizeg, az egymásra lógó fűszálaknál nincs képzaj. Majdnem hogy olyan a látvány, mintha az ember egy renderelt videót nézne, vagy a supersampling korai módszerei szerint alkotott „bullshot” képeket hesszelné - csak éppen mozgásban. Hihetetlen sima és folyamatos az összkép. Mindezt pedig egy RTX2060-as Geforce chipsettel szerelt notebookon, 30-60 FPS közötti teljesítménnyel. Persze az élményhez sokat hozzátesz, hogy a 4K felbontás 15 colos noti monitoron eleve jó nagy pixelsűrűséget feltételez, de akkor is - a látvány letaglózó. Legyen szó hegyi túráról, közeli nagytotálokkal teletűzdelt belső terekről, technokrata csarnokokról… Ezt látni és tapasztalni kell! Ha a nextgen gépek ezt a tisztaságot, már-már Hi-Fi szerű képi megjelenítést tudják majd csuklóból hozni, ez önmagában egy lépcső lehet a nyolcadik és kilencedik generáció között! Ha valamibe nagyon bele kéne kötnöm, akkor a menük kissé csúfos betűtípusát, annak túl éles megjelenítését emelném ki, és a szűrődő fény effekteket, amelyek láthatóan alacsonyabb felbontással működnek, mint a megjelenített tér többi része. Na jó… néhány textúránál el tudom azt is képzelni, hogy létezhetne magasabb felbontású változat is. De ne legyünk telhetetlenek.

  • Az egyetlen szög és textúratípus, ahol a 4K DLSS képi műterméket produkál. Balról jobbra haladva: 1080p; 4K DLSS; natív 4K*

Jó optimalizáció, kiemelkedő képminőség, és a tavalyról ismert játékmenet. Ami nem való mindenkinek. Nekem sem feltétlen. A sok átvezető kicsit másképp hat már harminc fölött, mint anno amikor PS2-őn moziztunk. Sajna nincs mentés két jelenet között - ami mondjuk az olykor fél órákig pörgő, többjelenetes animációk során bőven problémás lehet. Ráadásul a sok sztori mellé bizonyos időnként lapossá váló sétafikálás és terepi túrás társul. Ha elkapja az embert, akkor szinte flow-szerű a megtapasztalt élmény. Ha épp türelmetlenül ülsz le a játék elé, idegesíteni fog az áramvonalasítást sok helyen direkte tagadó művészeti elképzelés. Kojima sok mindent ennek az elképzelésnek vet alá, de ez nem a port problémája, az eredeti játékban is megvoltak ezek a szempontok.

A technikai letétemények mellé már csak olyan marketinges szempontból sem mellékes újításokat lehet felírni, mint a 240 Hz-es frissítés és az ultraszéles monitorok támogatása, vagy a fotómód. A Half-Life/Portal tartalmak egészen jópofa mellékküldetéseket hoznak a Death Stranding világába, ezek közül pár poént csak a „cameo”-jelleg miatt is érdemes lesz felderíteni, de egy tárgynak (nem spoilerezek) komolyabb szerep is juthat a játék végigtolása során.

PC játékosként bizonyára eldöntötted már magadban, hogy vonz-e Kojima legújabb őrülete, vagy sem. Rajongóként bizonyára másodjára is nekiszaladnál a kalandnak - erre most a bivaly képi világgal bíró PC változat kiváló lehetőséget nyújt. Már csak annak is örülhetünk, hogy egy ízig-vérig konzolos fejlesztés ilyen kívánatos és igényes formában jelent meg PC-re. A PS4 exkluzívok, valamint a Decima motor átköltözése pedig szintén egy érdekes tendencia, ami a jövőben sok érdekes fordulatot hozhat még a PC játékosok számára. Feláll, bemelegít, majd rajtkockához áll a következő Decima-átirat, a Horizon…

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

11 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

22 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==