[Teszt] Death Stranding: a PC változat

Death Stranding: a PC változat

mcmackoGéczy Attila2020.08.17. 00:00

Kojima varázsló, és a tavalyi Death Stranding után ismét bizonyította, hogy miért tartják őt korunk egyik legkiemelkedőbb és leginkább „dobozon kívül” gondolkodó fejlesztőjének. A Death Stranding minden elemében külön utas játék volt, és annak ellenére, hogy az alapkoncepció sikerére kevesen mertek volna előre nagyobb összegekkel fogadni - … hé, sokáig azt sem tudtuk, milyen lesz maga a játék egyáltalán - a mesternek sztár-szereplőgárdát, korunk egyik legtutibb konzolos motorját és a AAA produkciók szintjén is kiemelkedő hájpot sikerült generálnia már a megjelenés előtt. A többi pedig történelem, 2019-ben nem volt lap, ahol a GOTY listán ne jelent volna meg a játék. Mi is nagyon szerettük, ennek a novemberi cikkünkben hangot is adtunk. Kíváncsi vagy, hogy miről is szól ez az egész DS-jelenség? Először érdemes lehet itt kezdened az olvasást: KATT! Most pedig fókuszáljunk a PC port sajátosságaira.

  • A képek PC-n 4K DLSS Quality módban készültek - kattintásra megnézhetitek natív változatban is őket.*

Kojima általában a PC-s közönséggel is szót értett. A 3D korszak beköszöntével az első Metal Gear Solid PC-n is játszható volt, az MGS2 pedig a korát (és a gépek képességeit) megelőző PC porttal jelentkezett. Persze voltak gyermekbetegségek (akkortájt a gamepad-os kezelés még messze nem volt olyan szabványszerű, mint mostanában), és később az MGS3-4 is elmaradt a platformról, de az MGS 5 szép manőverrel hozta vissza Kojimáékat a PC játékosok körébe. A Death Stranding immár függetlenként zajló fejlesztése egy jó döntésnek köszönhetően a Decima motoron indult, és már eleve létezett PC-n, a fejlesztés korai stádiumában. Így az sem csoda, hogy a novemberi konzol-exkluzivitás után egy év sem telik el, máris Windows alól indítom a Death Strandinget. Ezt korábban PS4-en még úgysem tettem meg…

És micsoda élmény PC-n indítani a játékot! Eleve az első pillanattól kezdve megcsap valami furcsa érzés. A kézműves hozzáállás, a Kojima féle „weird” különcség szele. Az, hogy valahol mégiscsak mindig játéktörténelmi pillanat egy ilyen magas profilú játékot mondjuk egy várt-váratlan port formájában viszontlátni. Az, hogy a menü tobzódik a beállítási lehetőségektől, magyarul beszél, és az Xbox kontrollert egyből fogadja. Hiába na, nem a PS2 átiratok döcögős korában élünk… És ahogy elindul a játék, ahogy átváltunk az izlandi fotókból a tényleges gameplay átvezetőbe, ott leesik az áll. Koppan, tovább gurul és az erkélyről is zuhan még pár emeletet lefele…

A definitív PC-s kiadásnak ugyanis van egy nagyon nagy fegyverténye. Ez pedig az NVIDIA DLSS, mégpedig a friss implementációval csőre töltve, ahogy kell. A konvencionális alap beállítások finom módon variálják a játék kinézetét, de alapvetően nem lehet nagyon elcsúfítani a Death Stranding-et. A program base PS4-en is jól nézett ki, PS4 Pro-n pedig pláne. Na, képzeljétek el, hogy az opciótengerben egy picikét minden szebb bír lenni, mint a PS4 változat esetében, és erre rájön ez a csoda algoritmus. 4K-ban vagyunk, a DLSS fel van tolva „minőségi” beállításra, és egyszerűen nincs rece, nincs pixel a képernyőn. Nem látod az átmeneteket, a szakáll és a szemöldök nem zizeg, az egymásra lógó fűszálaknál nincs képzaj. Majdnem hogy olyan a látvány, mintha az ember egy renderelt videót nézne, vagy a supersampling korai módszerei szerint alkotott „bullshot” képeket hesszelné - csak éppen mozgásban. Hihetetlen sima és folyamatos az összkép. Mindezt pedig egy RTX2060-as Geforce chipsettel szerelt notebookon, 30-60 FPS közötti teljesítménnyel. Persze az élményhez sokat hozzátesz, hogy a 4K felbontás 15 colos noti monitoron eleve jó nagy pixelsűrűséget feltételez, de akkor is - a látvány letaglózó. Legyen szó hegyi túráról, közeli nagytotálokkal teletűzdelt belső terekről, technokrata csarnokokról… Ezt látni és tapasztalni kell! Ha a nextgen gépek ezt a tisztaságot, már-már Hi-Fi szerű képi megjelenítést tudják majd csuklóból hozni, ez önmagában egy lépcső lehet a nyolcadik és kilencedik generáció között! Ha valamibe nagyon bele kéne kötnöm, akkor a menük kissé csúfos betűtípusát, annak túl éles megjelenítését emelném ki, és a szűrődő fény effekteket, amelyek láthatóan alacsonyabb felbontással működnek, mint a megjelenített tér többi része. Na jó… néhány textúránál el tudom azt is képzelni, hogy létezhetne magasabb felbontású változat is. De ne legyünk telhetetlenek.

  • Az egyetlen szög és textúratípus, ahol a 4K DLSS képi műterméket produkál. Balról jobbra haladva: 1080p; 4K DLSS; natív 4K*

Jó optimalizáció, kiemelkedő képminőség, és a tavalyról ismert játékmenet. Ami nem való mindenkinek. Nekem sem feltétlen. A sok átvezető kicsit másképp hat már harminc fölött, mint anno amikor PS2-őn moziztunk. Sajna nincs mentés két jelenet között - ami mondjuk az olykor fél órákig pörgő, többjelenetes animációk során bőven problémás lehet. Ráadásul a sok sztori mellé bizonyos időnként lapossá váló sétafikálás és terepi túrás társul. Ha elkapja az embert, akkor szinte flow-szerű a megtapasztalt élmény. Ha épp türelmetlenül ülsz le a játék elé, idegesíteni fog az áramvonalasítást sok helyen direkte tagadó művészeti elképzelés. Kojima sok mindent ennek az elképzelésnek vet alá, de ez nem a port problémája, az eredeti játékban is megvoltak ezek a szempontok.

A technikai letétemények mellé már csak olyan marketinges szempontból sem mellékes újításokat lehet felírni, mint a 240 Hz-es frissítés és az ultraszéles monitorok támogatása, vagy a fotómód. A Half-Life/Portal tartalmak egészen jópofa mellékküldetéseket hoznak a Death Stranding világába, ezek közül pár poént csak a „cameo”-jelleg miatt is érdemes lesz felderíteni, de egy tárgynak (nem spoilerezek) komolyabb szerep is juthat a játék végigtolása során.

PC játékosként bizonyára eldöntötted már magadban, hogy vonz-e Kojima legújabb őrülete, vagy sem. Rajongóként bizonyára másodjára is nekiszaladnál a kalandnak - erre most a bivaly képi világgal bíró PC változat kiváló lehetőséget nyújt. Már csak annak is örülhetünk, hogy egy ízig-vérig konzolos fejlesztés ilyen kívánatos és igényes formában jelent meg PC-re. A PS4 exkluzívok, valamint a Decima motor átköltözése pedig szintén egy érdekes tendencia, ami a jövőben sok érdekes fordulatot hozhat még a PC játékosok számára. Feláll, bemelegít, majd rajtkockához áll a következő Decima-átirat, a Horizon…

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

5 órája
2

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

19 órája
3

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

1 napja
2

Heti megjelenések

1 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

1 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

3 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

3 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

3 napja
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

4 napja
11

Dedikált stream bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Capcom Spotlight, PowerWash Simulator 2, Pinball FX, Little Nightmares, Assassin's Creed Shadows, Elden Ring Nightreign, Stasis.

4 napja

Donkey Kong Direct, Climate Station megjelenés – ez történt szerdán

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Tsarevna, The House of the Dead 2: Remake, Motel Nightmares.

5 napja
1

Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army

“Ahova sütnek a napsugarak, ott az árnyék is megveti a lábát.” Biztos vagy benne, hogy logikusan megmagyarázható az ami előtted történik? Az ATLUS klasszikus történetében nem teljesen. Ha valamilyen bűneset van, akkor a túlvilágra is át kell pillantsunk.

5 napja
5

Xbox X AMD együttműködés, Marathon csúszás – ez történt kedden

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Dragon Ball: Sparking! Zero, Final Fantasy VII, Simon the Sorcerer Origins, Golden Tee Arcade Classics.

6 napja
46

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

6 napja

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

7 napja
8

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

7 napja
73

Heti megjelenések

8 napja
5

Puyo Puyo Tetris 2S

A Puyo Puyo Tetris crossover koncepció nem ma fogant, de a SEGA úgy döntött, hogy a Nintendo Switch 2 launch-ot megtolja a PPxT második részének speciális kiadásával. Lássuk, hogy mire jutottak!

9 napja
4

Csöndes zárás - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill f, Cronos: The New Dawn, Borderlands 4, Streum On Studio, Devil May Cry 5.

2025.06.14.

Czicza Ádám: A Bíbor Úrnő árulása

Egy újabb magyar szerző kötetével folytatjuk a lapozgatós játékkönyveket bemutató sorozatunkat. A főhős Te vagy - lapozz hát!

2025.06.13.
2