[Teszt] Blazblue: Entropy Effect

Blazblue: Entropy Effect

Oldern2024.02.10. 12:28

Vannak olyan játékstílusok, amiket nemes egyszerűséggel be kéne tiltani, és most csak picit viccelek. Itt van például a Blazblue: Entropy Effect. Egyetlen egy gameplay trailert láttam a játékból, mielőtt rábólintottam a tesztre - azonnal feltűnt ugyanis a vad mixe a hádésznek, a Dead Cellsnek és a mostanában divatos hasonló roguelike játékoknak. Mindezt kombináljuk ugye a sci-fi helyszínekkel, és azokkal az alaposan kidolgozott karakterekkel, amelyek a BlazBlue sorozatot eddig is fémjelezték, és máris valami ördögi végeredmény sülhet ki mindebből. Egy héttel később az az érzetem: mindezt még így is vadul alábecsültem.

Valami megfertőzte a tudatomat, nem vagyok hajlandó a játékmenetről beszélni. A legelső dolog, ami szembejön az emberrel a játék elindítása után (pontosabban: amint először bemész a kiválasztott karaktereddel a Világba, a szimulációba), az a hihetetlen neo-cyberpunk és a poszt-apokaliptikus noir mixe. Léteznek egyáltalán ilyen műfajok? Most már mindenképpen. Szól a zene, amiről nem tudom eldönteni hogy a Nier Automata szerzőjének köze van-e hozzá, vagy csak inspirálta a brigádot. Elindulok előre, a háttérbe beleúszik a pálya neve, de úgy, hogy ledöbbenek: ennyire hogy lehet dizájnos valami? A UI folyamatosan beleúszik a képbe, mintha a szimuláció felett egy pillanatra a hiperrealitás átvenné a kormányt - és egy pillanatra sem érzem magam összezavarodva.

És akkor mozgok, ledöbbenve, hogy te jó ég, most valami animés klisé fog vajon következni, és kínosan fogok nézni hogy egy bunyós játékba kitalált karakterrel kell 2d beatemupozni, mintha 96-ot írnánk, és most indítanám el először a Mortal Kombat spinoffját ebben a témában, vagy a PS1-es Streets of Rage-et?

A nagy lópikulát, azt! Spawnolnak az ellenfelek, én meg elkezdek kaszabolni, és ledöbbenek. Hogy mi? Invincibility frame-es dash? Utána időzített gombnyomásra megváltozik a támadásom? Ha nyomvatartom a gombot, akkor további speckók jönnek MINDENKIVEL?Felugrok, és rá kell döbbenjek: ezek a mocskok mindenre gondoltak. Air kombózás? Simán. Jump cancel, majd dash? Mi ez, DMC? És mindez a karakterek többségével induláskor, tisztán elérhető. Jó, jó, gondolom magamban, ez így oké, de valszeg hamar meg lehet unni majd ezt a pár alapot, akármilyen jól is rakták össze.

Ló-pi-ku-lát. Jönnek a tuningopciók, háromból egy, mint a Slay the Spire óta mindenütt. Zseniális. A turbók színkódolva vannak, én meg egyből tudom hogy mi fán teremnek: a WoW óta a fejemben van a különbség a fehér, a kék, a lila meg az arany között. Álmomból felébresztve is tudom a sorrendet. Ti is tudjátok mind, ne húzzátok fel a szemöldökötöket itt naívan. Zseniális. És maguk a tuningok? Nem akarok úgy tenni, mintha akárcsak a karakterek felében elmerültem volna, de ahogy a Dead Cellsben is, itt is tényleg nagyon durva változatosságot tudsz elérni attól függően hogy egy-egy “apró” mozdulatra építesz-e rá egész kártyavárakat, vagy csak nagyobbakat akarsz lőni a pisztolyoddal.

És akkor jönnek a bossok. Nehezítve vagy anélkül, de kellemes kombinációi a fairnek és az idegesítőnek, itt a játék picit belekóstol a Dark Souls világába is: nem igazán az a lényeg, hogy milyen a geared, hanem hogy hogy bánsz a staminával meg helyezkedéssel, és helyén van-e az időzítésed a dash gombnál.

A zsáner természetesen a speedrunokról, a tökéletes végigjátszásokról, meg a változatos “buildek” eléréséről szól. Ebben a játékban minden adott ahhoz, hogy ne unatkozz. Az egy dolog, hogy folyamatosan nyithatod meg a karaktereket, akiknek gyökeresen eltérő a támadása meg a powerup-láncaik, de ráadásul még a végigjátszási próbálkozásod után a karakter pontszámtól függően egy kis mini “powerup” fát is maga után hagy, amit a többi karakter kiválasztásakor magaddal vihetsz - és nem is egyet, de rögtön kettőt. Így például konkrétan úgy tudsz egy kiválasztott karaktert erősíteni, hogy egy másik karakterrel megpróbálsz kialakítani egy olyan memóriamodult, amiben pontosan azok a támadások és kiegészítő képességek tuningolódnak, amit te majd használni szeretnél. Ha pedig ez nem lenne elég, már most elérhető a játékban a nehezítések egész sora, ami különféle jutalmakhoz vezet; az Entropy Effect fejlesztői pedig annyira gondoltak a tökéletes végigjátszásra hogy külön ingame vezeti a játék a sebességedet, stat van az egymás után megölt ellenfelek számára (a szám nullázódik, ha megsérülsz). Tényleg le a kalappal.

A BlazBlue Entropy Effekt külön-külön egyik elemében sem “forradalmi”, ellenben minden egyes része a játéknak brutálisan jól van elkészítve, talán csak a sztorira mondhatom azt hogy kellőképpen érdektelen, de mégis elvont annyira hogy még ezt se akarjam lehúzni. Viszont az a tény, hogy ezek a külön-külön is remek elemek ENNYIRE fantasztikusan állnak össze egy kerek egésszé, egyszerűen ledöbbent. 2024 az az év, ahol GOTY-kvalitású roguelike kaszabolós cucc jelenhet meg egy BlazBlue ip keretein belül. Erős kezdés. És ez csak most jött ki az early accessből, hölgyek-urak. Ezt a játékot egyszerűen nem akarod majd kihagyni, ha ezekben a műfajokban utazol és a korábbi kedvenceid közt ott volt mondjuk egy Hades vagy egy Dead Cells. Én szóltam.

PLATFORM PC KIADÓ 91Act FEJLESZTŐ 91Act MEGJELENÉS 2024. január 31. ÁR 8319 Ft

Segítesz nekünk és a készítőknek is, ha a játékot ezen a linken keresztül vásorolod meg.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Kaszál a Microsoft és a Remedy - ez történt kedden

Továbbá: Nintedo és EA üzleti jelentés, Don’t Kill Them All, Hades II, Wholesome Direct, Rocksmith+.

4 órája
6

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

20 órája

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

20 órája
1

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

21 órája
45

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

1 napja
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

1 napja
9

Heti megjelenések

2 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

4 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

5 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

6 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

7 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

7 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

7 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

7 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

7 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

8 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==