Az Asobo Studio jövőre visszatér a kritikailag nagy sikert besöprő A Plague Tale-hez, előtte azonban az első rész, az Innocence kapott egy kisebb ráncfelvarrást, mellyel a jelen generációs konzolokon is megcsillogtathatja tudását. A hangulatos kalandjáték a kötelező húzószavak mellett néhány további apróságot is kapott.
Ami az előző egy-két generációban a remaster volt, az napjainkban a next-gen upgrade. A sikeres címeket előszeretettel emelik át az aktuális gépekre is, ezzel nem csak a korábbi játékosoknak adnak egy újabb okot, hogy kicsit visszatérjenek a már ismert címekhez, de egyúttal új felhasználókat is bevonzanak. Ezt az utat járja be az Asobo Studio is, mely a 2019-es A Plague Tale: Innocence-et költöztette át a Sony és a Microsoft új konzoljára - valamint a felhő erejét kihasználva Nintendo Switch-re is.
Mi most elsősorban a nagygépes átiratokra koncentrálunk, azok közül is leginkább a PS5-ös változatra. Így aki a játék történetről, mechanikáiról és egyéb elemeiről érdeklődne, az tekintsen korábbi tesztünk felé, ugyanis jelen írásunkban kizárólag az újdonságokra fókuszálunk.
Az első és leginkább szembetűnő változtatás a 4K/60fps páros jelenléte. Az Innocence-nek már az előző generáción sem kellett szégyenkeznie, már ami a látványt illeti, az új változatban pedig sikeresen ugrották meg a korábban felállított lécet. Ugyancsak pozitívan lehet értekezni a gyorsabb képfrissítésről, mely az eredeti verzióban sem volt kimondottan létszükséglet, azonban a játék második felében szereplő intenzívebb harcoknál mindenképpen jó szolgálatot tesz.
Hasonlóan örömteli a játékba integrált Photo Mode is - mely nem a next-gen verziók sajátossága, az előző generációs kiadásokban is szerepelt már egy korábbi patch-nek köszönhetően -, aminek segítségével igazán kihasználhatjuk az új köntösben pompázó játék egy-két csodálatos látképét vagy néhány jelenetét. A lenti galériában ilyen képlopatok között is mazsolázhattok.
Néhány szó erejéig ki kell térni a DualSense kihasználására, ugyanis az Asobo Studio ebben is a kedvünkre tett. Érdekes módon azonban nem az adaptív ravaszokra, hanem inkább a haptikus visszajelzésre helyezték a hangsúlyt. A készítők igyekeztek fokozni az immerziót, így elsősorban a mozgás során tapasztalható behatásokat próbálták visszaadni. A sárban, köveken vagy akár megcsonkított holttesteken való áthaladás érzését remekül adják át a PlayStation 5 irányítójának köszönhetően, kiegészítve mindezt a futásnál a ravasz ellenállásával, mellyel kifáradást szemléltetik. Ezek mellett kicsit eltörpül a csúzli használatának kibővítése, aminél csak a lövés pillanatában kapunk egy extra visszacsatolást a kontrollertől, de nem ez kapta a főszerepet.
A végére pedig az egyetlen valamelyest negatív tapasztalatot kell megjegyeznem, ami egyfelől teljesen bagatell apróság, másfelől ironikus módon éppen az új konzolok erejéből adódik. Ez pedig a rövidebb töltési idő, ami önmagában nyilván pozitívum, azonban az, hogy emiatt nem lehet az egyes fejezetek előtti felvezető szöveget elolvasni, könnyen lehet zavaró egyesek számára.
A fenti nüanszot leszámítva azonban egy minőségi újgenerációs kipofozást köszönthetünk az Innocence újrakiadásában, mely az eddigi legteljesebb formájában hozza el a középkori kalandot.
Az Asobo Studio hozta a kötelezőt, amit egy sikeres játék next-gen frissítésétől elvárhatunk. A szebb látvány és stabilabb játékmenet mellett némi PS-specifikus extra is belefért, azonban érthető okból a játék mechanikáit érintetlenül hagyták. Ha valakit ezek korábban is zavartak, azt most sem fog más élményt kapni, aki azonban szerette vagy eddig várt, hogy a lehető legjobb formájában élhesse át Amicia és Hugo drámáját, annak ideális lehet az Innocence újrázása a jövőre érkező Reqiem előtt.