[Teszt] Uncharted: Legacy of Thieves - ilyen lett a PC változat

Uncharted: Legacy of Thieves - ilyen lett a PC változat

mcmackoGéczy Attila2022.10.18. 22:30

Nem túlzás azt állítani, hogy az Uncharted játékok közönségkedvencek. Lehet vitatkozni azon, hogy melyik rész a legjobb, hogy érnek-e 9-10 pontokat, vagy, hogy a ludonarratív disszonancia (khm) megöli-e a kalandos, könnyed történetmesélést. De valahol mindannyian szeretjük ezeket a játékokat, és akármikor találkoztunk egy új résszel, abban biztosak lehettünk, hogy a Naughty Dog a rendelkezésére álló technológiák legmagasabb szintjét prezentálja. A The Last of Us 2 után ma már nem hökkenünk meg az Uncharted 4: A Thief’s End általános vizualitásán, de a Kutyák még most is büszkék lehetnek a korábbi játékukra. Amíg nem volt next-gen, addig a PS4-en bármikor jó volt előkapni a játékot egy kis grafikai erődemonstrációra, vagy szimplán egy kis hangulati feltöltődésre.

RÉGI CSIBÉSZEK

Ezek után az sem meglepő, hogy a Sony mostanában igencsak bekomolyodó PC támogatása végre Drake-et és kalandjait is érinti. Emlékszem a PS3-as időkben vérre menő viták mentek, hogy "vajon milyen PC kellhet mondjuk egy Uncharted 2 kategoriájú játék futtatásához?" "Ami a Crysis-t viszi, az vinné a csibészes Uncharted-et is?". És azóta is nehezen hisszük, hogy az a stílus, az a dús, organikus és egyben filmszerű látvány jellege csak nagyon ritkán köszön vissza mondjuk más, akár PC-re is készült játékok esetében. A Legacy of Thieves csomag viszont most itt van és egybegyömöszöli az Uncharted 4-et a különálló kiegészítőjével. A PS5-ről PC-re történő ugrás (mert, hogy a kollekció ott jelent meg előbb) pedig simább és folyamatosabb, mint talán bármely eddig PS-ről pécére vándorolt cím esetében.

Rég volt már, hogy az Uncharted 4-et PlayStation-ön játszottam, de ahogy most megint beleszaladt némi idő, azonnal szembejöttek a régi emlékek. Beugrottak a pályák, a tájak, az akciórészek, mintha tegnap lett volna minden. És tényleg olyan, mintha tegnap is írtam volna a tesztet, pedig annak már bizony jópár éve... Tudjátok, még most is úgy vagyok ezekkel a játékokkal, hogy érzem a korlátaikat, látom a vonalvezetést, az egyszerű és túlzó harcokat, na meg azt, hogy a Naughty Dog egy-egy újabb hatásvadász mozzanatért képes lenne cerkófmajmokat áldozni egy kalózöböl közepén felhúzott, koponyákkal kirakott szentélyen. De az egész „hatásvadászat” baromi jól működik. Szinte törölni kell a kezedről a sót meg a fáradt popcorn-olajat, érzed a szádban a kólaízt, tudatosan felismered azokat a részeket, amelyek direkt azért vannak ott, hogy állat ejtve vakulj és élvezz! A Last of Us kíméletlen világai után külön örülsz minden napsütéses saroknak, lagúnának, dús-fás domboldalnak. Az élő-lélegző halivúdi díszletparádénak. És miközben tudod, hogy ez az egész egy trükk, még úgy is két pofára habzsolod az Uncharted-varázslatot, amiből a PC verzió semmit nem veszít így sok év távlatából sem.

KÓLA HELYETT EGY POHÁR PORT-ÓI

Az Iron Galaxy munkatársai egyszer sajnos már megégették a kezüket a tragikus Batman-portjukkal (nem is értettem, hogy lehetett pont rájuk bízni egy ilyen munkát), de az Uncharted PC-n nem hogy korrektül fut, hanem talán az eddigi legkomolyabban, legsimábban suhanó pécé átirat is egyben. Kapunk DLSS-t, tudja a program natívan az AMD FSR-t, szóval lehet variálni a felbontással meg a felskálázással. De a játék gyönyörűen szalad egy 2060-as Geforce kártyán is, és akkor még a rengeteg finomhangolási lehetőségről nem is beszéltünk. A 60 FPS+ élménye számomra meghökkentő volt egy Uncharted játéknál (Bocsi, utoljára PS4 Pro-n láttam az U4-et!), és bár azt mondom, a maga korában 30 FPS körül is bizsergető volt a program, most ragyog igazán az összkép. Hogy ezt a ragyogást mondjuk miként lehetett ilyen játszi könnyedséggel elérni, az egyértelmű. A Thief (és a Lost Legacy) még az első PS4-et helyezte a fejlesztés fókuszába, így innen tényleg könnyebb nyerni – ezt a masinát már vastagon meghaladta a mai PC gaming. Persze a PS5-portból áthozott finomságok mellett egy picit magasabb szintre is tornászható a látvány, de High és Ultra beállítások között, az összképet nézve már csak fűszálhasogatásról lehet szó. És az sem feltétlen jó, ha a vizualitás nagyon kitisztul. Ahogy a Spider Man portnál a minap konstatáltam, úgy az Uncharted 4-nél is állítom, hogy jól áll a programnak egy kis filmszerű mosottság. Talán ezért van a játékban csak és kizárólag 30 FPS-es zár (60-as nincs), mert afelett a blur-hatás sem ugyanúgy adja magát. De persze a frame értékeket tekintve a határ maga a csillagos ég, régebbi masinákon is előhozható simán a PS4 szintjének megfelelő külalak mellett a hatvanat meghaladó frém érték. A neten néhányan zsibognak a HDR hiánya miatt, de nekem ez PC-n valahogy nem hiányzott, igaz, megfelelő monitorom sincs, ami ezt kihasználná. Mint ahogy az ultra-wide megjelenést sem.

ALL HANDS ON DECK!

És akkor még egy dologról nem beszéltünk, jelesül a Steam Deck átiratról. Úgy képzeljétek el, hogy a Deck simán fix 30 FPS-en futtatja a játékot natív 800p felbontáson, majdnem mindent Max-Ultrára állítva! Gondoljátok el, hogy egy közepes, recés, mosott textúrás Switch port után átültök Unchartedezni majdnem minden opciót kimaxolva egy Steam Deckhez. Az élmény felér egy nagy maflással (jó értelemben), a 30 FPS-lezárást felnyitva kiderül, hogy még egy kis tartalék is van a rendszerben. Ilyenkor 40-50 közé is be-be bukik a mutató, de nem mondom, hogy a legdurvább jelenetekben ne szagolnánk 30 alá is (igaz, csak egy iciri-picirit).

Egy trükk van a dologban, az árnyékokat le kell venni medium szintre, attól fölfelé a GPU-nak terhes a renderelés a hordozható PC-n. Viszont ez az egyik opció, ami ekkora kijelzőn nem okoz nagy fejfájást. A másik gond az, hogy a Deck-ből (akármit is csinálunk, akárhogy is skálázzuk a tengerszint alá a belső renderelési felbontást) nem igazán lesz fix 60 FPS-t villantó varázslat. 50-60 között ugrál a mutató még legjobb esetben is.

Apropó: Deck-en extrán érdemes megvárni az első betöltés, vagy a driver frissítések után felbukkanó „shader compile” folyamatot. A főmenüben ugyanis ilyenkor a játék előtölt néhány grafikai elemet, utána viszont flottul fut a kód, mindenféle döcögés nélkül.

Deck-en sok más játéknál fontos az AMD FSR alkalmazása, itt a teljesítményen érdekes módon nem javít sokat, viszont a legnagyobb belső felbontást és a legélesebb opciót bekattintva az FSR kicsit javít az éleken a natív képminőséghez képest, ami vicces. Pláne, hogy ilyenkor szub-800p alá szalad a belső renderelés - ebből is látszik, hogy az Uncharted alapból valami filmes kamera effektust alkalmaz az egész kijelzőre.

ILLÚZIÓ AZ EGÉSZ

A tesztelő élete nem csak játék és mese – miközben ugyanis a pixeleket vadászod egy 2016-os álomjáték nagyszabású átiratában, rájössz a bűvészmutatványok egy részére, amit tévén annak idején nem vettél észre. „VFX” - ami magyarul vizuális trükköket jelent a filmes és a játékos világban is. Addig jó, amíg az ember tényleg elhiszi a bűvésztrükköt és nem akar mögé látni. A renderelés fejlődik, az idő halad, de ilyenkor kicsit kiábrándító beismerni, hogy az ember szeme túlhaladt az UC4 vizualitásán. A Naughty Dog játékok látványában sokszor a mindent átkaroló magas minőséget és a díszletek elképzelhetetlenül nagy mennyiségben való ábrázolását is szeretjük. Itt már sokszor a Deck képernyője is elég, hogy lássuk, annak idején milyen trükkökkel verték át az érzékelésünket - amúgy zseniális módszerekkel - a Kutyagrafikusok. A játék portja irányítási problémáktól és egyéb technikai malőröktől mentes egyébként. Egyszer vagy kétszer fordult elő lemerevedő karaktermodell, vagy eltűnt hős az átvezetőkben – amolyan grafikai bugként. Ezek azért a PlayStation változatokból nem rémlenek.

Ha eddig vadul védted a PC becsületét a konzolokkal szemben, de titkon azért vágytál egy Uncharted játékra, akkor itt a lehetőséged pótolni a méretes lemaradást. Penge minőségű, gondosan átgondolt átirattal gazdagodott a videojátékosok pécés közössége. Az Uncharted: Legacy of Thieves csomag egy újabb lépés a konzol-PC világ közötti elmosódás irányába, és valahol egy olyan történelmi pillanat is egyben, ahol a csibész konzol-exkluzív hős kaput nyit egy szélesebb világra. Ezek után viszont elképzelhetetlen, hogy az első három rész lemaradjon a Steam listánkról. Sony, remélem hallod a kalandra hívó dobokat és rigmusokat! Ne álljatok itt meg!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 órája
13

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

22 órája
6

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==