[Teszt] Spider-Man: Miles Morales - ilyen lett a PC változat

Spider-Man: Miles Morales - ilyen lett a PC változat

mcmackoGéczy Attila2022.11.30. 14:12

Az első Spider-Man (annak is a remastered kiadása) augusztusban jelent meg PC-re, és azóta a Sony gépezete sorban hozta a jobbnál-jobb portokat a platformra. Nem telt sok időbe, hogy a PS5 launch időszakát megkoronázó Miles Morales kiadás is megérkezzen a személyi számítógépekre (valamint Steam Deck-re), ezért most mi is újra magunkra öltöttük a pókruhát, és megnéztük, hogy milyen lett az új kiadás. A Miles Morales eredeti tesztjét itt olvashatjátok, a Spider Man Remastered PC portjának tesztjét pedig erre lelitek.

Lássuk hát, miből szövik a hálót! A Miles Morales első kiadása 2020 környékén jelent meg, a mostani kiadás gyakorlatilag a magasabb rendű next-gen kiadványnak a hű portja, további finomhangolásokkal, de nagyobb ívű tartalmi bővítések nélkül. Mondjuk úgy, hogy az első rész óta sem sokat változott a gameplay, hiszen az alapok teljesen hasonlóak - a körítés más picit, a hangulat most szinte tökéletesen passzol a karácsonyi időszakhoz, és a venomikus (sic!) harc is feldobja a korábbi alapokat.

A Nixxes most is végletesen ügyelt a port finom részleteire. Észbontó mennyiségű apróságot állíthatunk az opciórengetegben, de ahogy a nyári PC kiadásnál (ami a "Remastered" okosságokat szintén tartalmazta), most is teljesen hasonló lehetőségeket kapunk, külön kiemelve az FSR-t, a DLSS-t és a szélesvásznú képernyő supportot. Van újabb Nvidia kártyád? Jó, mert a játék a DLSS3-at és a DLAA-t is támogatja! Ha mindent kitekerünk, akkor a PS5 szintjétől picikét szebb-jobb összképet is kicsiholhatunk a játékból, de igazából most is és augusztusban is az volt a véleményem, hogy a játék nem ezektől a részletektől lesz szebb vagy jobb.

Az Insomniac-féle Spider-Man ugyanis kiváló művészeti érzékkel lett összerakva, remek karaktermodellekkel, effektekkel, filmszerű átvezetőkkel - és amikor belelendülsz a lengedezésbe, sokkal fontosabb lehet egy stabil 60 FPS érték, mint az, hogy a városban alattad milyen a textúra felbontása, vagy mennyi autó jön-megy. Medium-high szint felett nincs eget rengető különbség, legfeljebb az RTX alkalmazásánál kapunk érdemi pluszt. De hiába lesz szebb a haj, meg kicsit élesebb az árnyék és a póktükörkép, ha teljesítményből ezek pl. többet vesznek le, mint amennyit a látványhoz összességében hozzáadnak.

Steam Decken is hasonló a helyzet, illetve bizonyos szempontból jobb is, mint korábban. A Miles Morales 30 FPS-re belőtt opcióit kicsit stabilabbnak éreztem most, mint az alap kiadásnál, de ez lehet csak az újdonságélmény miatt tűnt jobbnak a folyamatosság. Az továbbra is döbbenetes, hogy közel PS5-szintű látványt tarthatunk a kezünkben, ami relatíve stabil képfrissítéssel közvetíti a Spider-Man élményt, de az új skilleket kísérő látványelemek, hangulat (tél van, gyerekek!) és a karakterek terén bizton tetéztük az alapjátékot.

Furcsaság is akadt mondjuk: a menünél a grafikai állításokat nem nagyon szerette a Deck, ha pl. magas szintre váltottam textúrák, árnyékok tekintetében, akkor olykor visszadobott az oprendszerbe, egy csúnya hibaüzenettel. Gondolom memória-gondok miatt van ez a probléma, csak érdekes, hogy újratöltésnél (megmaradó "very high" beállításokkal) meg simán pörög tovább a játék. Amúgy az FSR-rel érdemes még variálni, de nem érdemes túltolni sem, egy moderált FSR beállítás élesíti a képet, de a plasztikus filmszerűség elvesz a művészeti koncepcióból, ha 5 feletti FSR értékekre lövünk.

A Miles Morales szerencséje, hogy nem húzza túl sokáig a sztorit - az előző rész most PC vonatkozásban túl hamar jelent meg ahhoz, hogy ezt az olykor amúgy repetitívvé váló, nyílt világú gameplay-t teljes lelkesedéssel fogadjuk. Többször volt olyan érzésem, hogy itt a téli párhuzam miatt kellett a portot karácsony előtt kihozni, de a tempó a két epizód egymás utáni fogyasztásának nem tesz teljesen jót. Persze lehet te máshogy leszel a dologgal: ha alig vártad az új tartalmat a Spider-Man Remastered után, akkor itt a folytatás. Egy bő tíz órányi szórakozást kapsz, amely kissé vaskos ára mellett, az okosan skálázható pókháló-rendszerével Steam Deck-től a legdurvább gamer PC-kig kiszolgál minden Marvel fanatikust!

MARVEL'S SPIDER-MAN MILES MORALES: A PC ÁTIRAT
PLATFORM PC (tesztelve)
KIADÓ Sony/PlayStation PC FEJLESZTŐ Nixxes, Insomniac
MEGJELENÉS 2022. november 18.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Heti megjelenések

17 órája
1

Metroid Prime 4: Beyond

1 napja
24

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

2 napja
325

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

2 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

3 napja
12

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

3 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

4 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

4 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

5 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

6 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

6 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

6 napja
52

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

6 napja
8

Heti megjelenések

7 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

8 napja
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

8 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

8 napja

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

2025.12.12.
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

2025.12.12.
50

Kövesd velünk az év utolsó nagy videojátékos showeseményét!

2025.12.12.
37