A Forza Horizon 4 elég magasra emelte az árkád autóversenyes játékok képzeletbeli mércéjét, amit a közvetlen folytatás, a mexikói kirándulásra csábító Forizon 5 legfeljebb a next-gen erődemonstrációval tudott tetézni. Mindenesetre a formula, legyen az akármennyire is tökéletesítve, kezd 'ugyanforma köröket futni már, és ezen sajnos a következő nagy DLC sem segít.
A Forza Horizon 5 Rally Adventure azért próbálkozik az újítással. Például lecsupaszít minden színes-szagos "fesztiválkodást" a mókáról, és ami marad, azt rallis köntösbe helyezi. Három mechanikához igazodó csapatot rak a DLC az érdemi versenyzés közepébe, mitfárert ültet mellénk, és a valódi rallikhoz hasonló szakaszos-időmérős kihívással, vagy zsibongó egyidejű csörtékkel keveri fel a port a gameplay körül.

Azaz próbálná felkavarni. A ralli-máz eleinte tetszetős, de hamar lepereg, mert hasonló játékmenettel eleve találkoztunk a korábbi Forizon játékokkal, a mitfárer pedig egy idő után kicsit fárasztó. Sajnos az új terep sem túl izgalmas, a korábbi Mexikó-Toxikó terepek remixe. Van kőbánya, sivatag, vízeséses/lagunás rész... De ahogy az egyik ugrató-challenge-nél belátod szinte az egészet, a korábbról jellemző organikus pályadesign helyett az editor-nézet jelenik meg a lelki szemeid előtt, ahol szorgos kezek készítették valószínű rövid idő alatt, meglévő assetekből a vidéket. A Colin McRae hivatkozásnak persze örülünk, de mintha a kreatív energiák el is fogytak volna a tisztelgés után.

Sajnos hosszra sem a legtartalmasabb DLC ez, amit a Playground kiadott a Forza Horizon játékok mellé; három-négy óra alatt az ügyesebbek ki fogják maxolni a témát és a challenge kihívások sem olyan bizsergetőek. Inkább csak egy kis időhúzás ez, amit a következő generációs Forza Motorsport érkezése előtt, na meg a Forizon-formula pihenőpályája előtt még be kellett tolni a csőbe. Az éveken keresztül tökéletesített-csiszolt alapok persze most is csodálatosak és ámulatba ejtőek, de a mindenben csúcsra járatott Horizon sorozatnak nem fog ártani egy kis pihenő.