[Teszt] SBK 2011: Superbike World Championship

SBK 2011: Superbike World Championship

dragCsető Zsolt2011.05.25. 18:10

Ti komolyan tudtok venni egy olyan Superbike játékot, amely akkor ad egy új fejlesztést a motorodra, ha futsz egy kört legfeljebb húsz másodperc fékezéssel? Mert én nem különösebben.

Na nem mintha ez lett volna az utolsó szög a koporsóban: a Milestone versenyjátékai az elmúlt években már bebizonyították, hogy az olasz fejlesztőgárda nem különösebben tud többet nyújtani egy csokor egy kaptafára készült, és mindenféle innovációt mellőző versenyjátéknál. Amikor pedig megpróbálnak valami ötletet csempészni a legújabb próbálkozásukba, akkor valami olyasmi sül ki belőle, mint a fent említett példa. Na nem mintha a tavalyi kiadás megoldása jobb lett volna - ott "csupán" 5-6 unalmas kört kellett megtenni valamelyik szabadedzésen az áhított fejlesztés megszerzése érdekében.

Nem véletlenül kezdtem ezzel az írást: a SBK 2011 a játék érdemi részét, vagyis a karriert tekintve semmi másban nem változott. A licensz nyilvánvalóan frissült egy évet, ám itt is fura inkonzisztencia figyelhető meg, hiszen míg a csúcskategória, vagyis a Superbike adatbázisa valóban friss, addig a két kísérő sorozat, a Supersport és a Superstock csapatai és versenyzői egy éves lemaradásban vannak. Fura. Ja igen, a gyorstalpaló az újoncok kedvéért, egy mondatban (több nem is kell): a karrier arról szól, hogy létrehozunk egy pilótát, akivel a ranglista aljáról kell felmásznunk a csúcsra, egyre jobb szerződéseket szerezve teljesítményünk által. A félreértések elkerülése végett: nincs semmiféle bónusz tevékenység, csak versenyzés. Meg persze az első bekezdésben említett, hasonlóan idióta követelményeket elénk állító tesztek.

Az ígéretekkel ellentétben maga a motorozás sem változott sokat tavalyhoz képest. Alacsony és közepes szimulációs szint mellett a vezetési modell tökéletesen ugyanazt nyújtja, mint tavaly - egyedül teljes szimuláció beállítás mellett tapasztalunk változást. Sajnos itt sem olyat, mint amilyet reméltünk: a mindenféle segítség nélküli száguldás még kevesebb kihívást nyújt, mint eddig, elronthatatlan rajtokkal, szuperbarátságos kigyorsításokkal és folyamatosan az aszfalthoz tapadó első kerekekkel. Mindezek tükrében kijelenthető, hogy ilyen téren a sorozat újabb lépcsőfokot lépett lefelé - igaz, a "nagy rivális" MotoGP szériát még nem sikerült behoznia. Az hiányozna csak.

A komolytalan ötletek és a kiforratlan vezetési modell miatt én sokkal jobban élveztem a SBK Tour játékmódot - a tavalyi kiadás Arcade módjának továbbgondolt változatáról van szó. Hagyományos versenyzés helyett itt speciális kihívásokat kapunk, nagyjából hasonlóakat, mint a korábban szidott tesztek esetében (fékezz kevesebbet 60 másodpercnél, egykerekezz 15 másodpercet, csúsztasd a motort 20 másodpercig és hasonlók), csak éppen itt a könnyed megközelítés következtében sokkal inkább befogadja őket az ember, mint a karrierben, ahol a valóságtól elrugaszkodott célokra próbálták felhasználni a feladatokat. Ami mindenképpen pozitív, hogy kidobták a tavaly használt árkád vezetési modellt, így itt is pontosan ugyanazt a vezetési élményt kapjuk, mint bármely másik játékmódban, emellett pedig maga a SBK Tour is tartalmasabb, mint az Arcade volt.

A Milestone a vezetési modell mellett technológiailag is megújulást ígért, ám különösebben itt sem érezhető az előrelépés. A látvány továbbra is valahol a gyenge és a közepes szint között ingadozik, amin egyedül az esős versenyek alatt képes valamelyest túlmutatni, az ellenfelek pedig szintén nem tanultak sokat egy év alatt: agyatlan, sínen haladó, előzési kísérleteinkre gyakran semmilyen módon nem reagáló bagázs száguldozik körülöttünk. A pályák kialakítása az én szememben továbbra is a pofátlanság határát súrulja: aki kicsit is jobban ismeri a versenyhelyszíneket, az olyan elnagyolt megoldásokkal és pontatlanságokkal fog találkozni, amilyeneket ritkán látni valós alapokra építkező versenyjátékban. Az egyetlen technológiai pozitívum sem újdonság, hiszen az előző kiadásból szökött át: a folyamatosan gumizódó, illetve eső után felszáradó ideális ívek most is adnak némi pluszt az élményhez.

Csoda tehát idén sem történt: az olasz stúdió most is hozta a tőle megszokott, közepesnél minimálisan jobb szintet, egyszerű külsővel, egy korrekt, de messze nem kiemelkedő vezetési modellel, kiszámítható játékmódokkal, kiszámítható feature-listával és kiszámítható végeredménnyel, ám egy centivel sem többet. Nem is ez a szomorú. Sokkal inkább a konkurencia hiánya: az, hogy a SBK sorozat még egy ilyen langyos eresztéssel is zavartalanul üldögél a motoros játékok trónján, ahol úgy tűnik, hogy valóban hat pont a csúcs.

Ha virtuális motorozással szeretnéd tölteni a nyár elejét, akkor mindenképpen a Milestone játéka az ideális választás számodra. Az új ötleteket tökéletesen mellőző karrieren, valamint a könnyed árkád jellegű kikapcsolódást nyújtó SBK Tour módon kívül azonban ne számíts semmi pluszra: a SBK 2011 sokkal inkább egy átcimkézett borító, mintsem korrekt folytatás.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Patapon 1+2 Replay

Négyórányi megállás nélküli Pataponolás után komolyan elhittem, hogy a Zigotonok valójában egy multiverzumból szalajtott Excel-tábla cellái: fekete-fehér négyszögek, katonás rendben, és ha rossz parancsot dobsz be, azonnal rád omlanak. De ne aggódj, nincs titkos Patapon–MSOffice crossover lore – csak annyi történt, hogy egy Sony-játék megjelent Nintendo konzolon.

8 órája
1

Game Pass: mozgolódás júliusban

Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4. Wuchang: Fallen Feathers. Wheel World. Grounded 2. Többek között ezek a címek várják az előfizetőket ebben a hónapban.

15 órája
1

Hétindító sallangok – ez történt hétfőn

Benne: Mashina, GORN 2, Invincible VS, Ys X: Proud Nordics.

23 órája

Chronicles of the Wolf - új Castlevania helyett

A megszállott Metroidvania-rajongók köreiben a francia Migami Games csapat neve nem cseng ismeretlenül. Következő játékuk is a Castlevania-t idézi.

1 napja

Heti megjelenések

1 napja
9

Bemutatók keletről és nyugatról - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Warhammer 40,000: Dawn of War – Definitive Edition, Mafia: The Old Country.

3 napja
1

Blades of Fire

A metroidos kitérők után a MercurySteam visszatért a Castlevania: Lords of Shadow hagyományosabb akció-kaland vonalához, új játékukban pedig ötletekben és ambícióban sincs hiány.

4 napja
7

Ghost of Yōtei bemutató - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Heartworm, Wild Hearts S, Flame Keeper.

4 napja
25

PlayStation Game Catalog: júliusi érkezők

Cyberpunk 2077, Banishers: Ghosts of New Eden és New World: Aeternum. Többek között ezek a címek várják a szolgáltatás előfizetőit.

5 napja
16

S.T.A.L.K.E.R. 2 PS-en, búcsúzik a Steel Hunters - ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Subnautica 2.

5 napja
7

Új The Last of Us Part II Remastered játékmód, Ghost of Yotei a SoP-ben – ez történt kedden

Továbbá: Endzone 2, Time Flies, SOMA, MAJJAM.

6 napja
12

Symphonia: elhúzza a nótád

Nemrég került be a Game Pass kínálatába a Symphonia, amely jó apropót adott arra, hogy ránézzünk a tavalyi dömping időszakban debütált művészi indie játékra. Precíziós ugrabugra, kézzel rajzolt látvány, csodálatos zenei háttér és muzikalitás - ez a Symphonia.

7 napja
3

The House of the Dead 2: Remake megjelenési dátum, Madragora frissítés – ez történt hétfőn

Továbbá: Croc: Legend of the Gobbos, Mamorokun ReCurse!

7 napja
1

S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy

8 napja
4

Heti megjelenések

8 napja
14

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

2025.07.05.

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

2025.07.04.
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

2025.07.04.
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

2025.07.04.
17

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

2025.07.03.
45