[Teszt] Nintendo 3DS XL

Nintendo 3DS XL

Gamer3652012.07.30. 10:25

A halál és az adók mellé nyugodtan odatehetjük a Nintendo kézikonzol-revíziókat, mint az élet nagy bizonyosságát. A nagy öreg GameBoy óta a nagy N minden handheldje számos ráncfelvarráson esik túl, amelyek tempója sokakat arra késztet, hogy az új gép bejelentésekor már beavatottként legyintsenek: „Áh, majd megveszem a következő változatot.”

Alig egy évvel a nemzetközi premier után most itt a 3DS első továbbgondolása, az XL. A játékkínálat tisztességes ütemben gazdagodik, bővülnek az online közösségek, már Budapesten sem annyira meglepő esemény egy StreetPass találat, így a 3DS nagytestvérének megjelenése kiváló alkalom, hogy immár a korai kétkedők is megtapasztalják a szemüvegnélküli 3D játékélményt, méghozzá eddigi legjobb formájában. Meglévő „kicsi” 3DS-ünket azonban nem feltétlenül akarjuk majd gondolkodás nélkül becserélni.

A 3DS XL valójában nem tekinthető igazi revíziónak, inkább kisebb kitérőnek, hisz emlékezzünk vissza, mennyivel többet adott elődjénél pl. a DS Lite vagy a DSi. Ehhez képest az XL „belseje” jórészt változatlan, a sokak által várt második analóg korongot hiába keressük, a kamerától ugyanazt a szerény teljesítményt kapjuk, amit az alapváltozatnál, a képernyők nagyobb méretéhez pedig nem csatlakozik nagyobb felbontás.

Sőt, a konzolt kezünkbe véve anyagminőségben sem érzünk javulást. Sehol az alapmodell fényes ujjlenyomat-álló borítása, az agresszívebb éleket szerényebb domborulatok váltották, belül pedig a DS Lite fapados matt műanyaga fogad minket.

Azonban már a felnyitás pillanatában feltűnik a jelentősen masszívabb csukló, amely immár több pozícióban, különösebb lötyögés nélkül, stabilan rögzül. A stylus visszatért méltó helyére a gép oldalában, jelentősen megkönnyítve a hozzáférést; a D-pad és minden gomb egészségeset hízott, kétségkívül kényelmesebbé téve a játékot; az elsőre nem túl figyelemreméltó borítás két nap intenzív tesztelés után is kívül-belül makulátlan; a felső képernyőt pedig az eredeti 3DS-sel ellentétben végre hatékonyan védik a karcolódástól a kis gumiütközők.

Mindezek persze együttesen sem fognak akkora figyelmet kapni, mint az új, az eredetinél 90 százalékkal nagyobb kijelzők. A rövid bootolás alatt felidézzük a bejelentés óta eltelt idő során eleresztett összes szitkot a kényes gamer-szemeinket fűrészként kínzó recék miatt... majd a menü bőkezűen fel is kínálja azokat. Aztán elindítjuk az Ocarina of Time 3D-t, és mindent megbocsátunk. Tulajdonképpen jelen teszt ennyiből is állhatna: nagyobb képernyőn jobb játszani, adj ki pénzt a 3DS XL-re.

A tesztnek még nincs vége, a következő oldalon folytatjuk!

Nem véletlenül az Ocarina 3D-t hoztam fel példának. Egyetlen nagy, a 3DS hardverhez köthető gondom volt ugyanis a játékkal, amely nyilván a nosztalgiából fakad: a több tucat TV előtt töltött óra hatására Hyrule Field felejthetetlen panorámája kényelmetlenül szűkösnek hatott a kisebb képernyőn. Ezzel szemben a 3DS XL képernyője (és persze a jól sikerült remake) már-már az első gyerekkori pillantáshoz fogható élményt nyújtott. A 3DS XL 3D effektje nem csak kényelmesebb a szemnek, de mélyebb, intenzívebb betekintést nyújt a játékvilágba - mintha egy plasztikus digitális diorámát szemlélnénk egy ablakon keresztül. Az optimális betekintési szög nem változott (bár vízszintesen mintha engedékenyebb lenne a 3D), de az erősebb térhatás annyira meggyőző, hogy bizony hervasztó élmény visszatérni az eredeti 3DS-hez.

Bár az alsó képernyő érthető módon másodhegedűsi szerepet játszik a 3DS szoftverek nagy részében, sokan előszeretettel játszanak DS játékokat az újgenerációs handhelden is, és az XL erre is kiválóan alkalmas. Sokkal kellemesebb, szabadabb élmény a nagyobb képernyőn rajzolgatni, sikálni, tapizni, mint az eddigi modelleken, persze a DS XL kivételével.

Más tekintetben ízlés kérdése, hogy javulásként fogjuk-e fel az új képernyők sajátosságait. A kistesó hűvös, kékes alapárnyalata helyett az XL egy melegebb, sárgás tónust ad a megjelenített képnek. Ez ritkán szembetűnő (pl. a menüben), az intenzívebb színkeverékek minimalizálják a hatást, de a két gépet egymás mellé téve egyből észrevehető a különbség. A nagyobb képernyőátmérő sem minden esetben egyértelmű javulás. Az alap 3DS kamerája köztudottan gyengén muzsikál, és az alacsony felbontású felvételeknek nem használ az sem, ha majd' kétszeres méretben tárulnak elénk.

A képernyők mellett a legnagyobb változáson átesett elem a felső hangszórópár, mely jó eséllyel megosztja majd a játékosokat. A 3DS egyik leginkább alulértékelt tulajdonsága a hang meglepően jó térérzete, az XL hangszórói között levő megnövelt távolság csak tovább javít ezen, csakhogy az új felső képernyő mellé nem fértek be az eredeti speakerek, az újak pedig egészen más karakterrel szólalnak meg. A zenelejátszót kipróbálva kifejezetten ijesztő az első benyomás, ugyanis nem csak halkabbnak, de szárazabbnak, laposabbnak is hatnak az új hangszórók, bár az alap surroundról sztereóra váltva némileg javul az összkép. Szerencsére a játékokban már jobb a helyzet, az effektek és zenék lágyabban, de mélyebben és öblösebben dörrennek meg, kellő hangerővel.

Néhány ízlésfüggő újítás mellett tehát az 3DS XL az alapmodellhez képest számos előnnyel kecsegtet, kezdve az átgondoltabb, kézre állóbb konstrukcióval, a DPI-deficit ellenére is ellenállhatatlan képernyőkkel, az olyan apróságokig, mint az eredetinél kétszer nagyobb, 4 GB-os SD kártya. Bár méretéből kifolyólag aligha fogjuk zsebre tenni, a jobb akkumulátornak köszönhetően akár egy órával több időnk lesz kitalálni, hova is pakoljuk legújabb szerzeményünket.

rehynn

*+ Intenzívebb 3D élmény

  • Nagyobb, jobb gombok

  • Jobb akku

  • Masszívabb konstrukció

  • Nem jár hozzá töltő

  • A képernyők felbontása nem nőtt

  • Még mindig nincs második analóg*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Life is Strange Collection bejelentés, indul a Frosthaven EA – ez történt kedden

Továbbá: Street Fighter 6, Metaphor: ReFantazio, Mato Fragments, Hyperdimension Neptunia Re;Birth.

3 órája
3

Patapon 1+2 Replay

Négyórányi megállás nélküli Pataponolás után komolyan elhittem, hogy a Zigotonok valójában egy multiverzumból szalajtott Excel-tábla cellái: fekete-fehér négyszögek, katonás rendben, és ha rossz parancsot dobsz be, azonnal rád omlanak. De ne aggódj, nincs titkos Patapon–MSOffice crossover lore – csak annyi történt, hogy egy Sony-játék megjelent Nintendo konzolon.

12 órája
1

Game Pass: mozgolódás júliusban

Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4. Wuchang: Fallen Feathers. Wheel World. Grounded 2. Többek között ezek a címek várják az előfizetőket ebben a hónapban.

19 órája
3

Hétindító sallangok – ez történt hétfőn

Benne: Mashina, GORN 2, Invincible VS, Ys X: Proud Nordics.

1 napja

Chronicles of the Wolf - új Castlevania helyett

A megszállott Metroidvania-rajongók köreiben a francia Migami Games csapat neve nem cseng ismeretlenül. Következő játékuk is a Castlevania-t idézi.

1 napja

Heti megjelenések

2 napja
9

Bemutatók keletről és nyugatról - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Warhammer 40,000: Dawn of War – Definitive Edition, Mafia: The Old Country.

4 napja
1

Blades of Fire

A metroidos kitérők után a MercurySteam visszatért a Castlevania: Lords of Shadow hagyományosabb akció-kaland vonalához, új játékukban pedig ötletekben és ambícióban sincs hiány.

4 napja
7

Ghost of Yōtei bemutató - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Heartworm, Wild Hearts S, Flame Keeper.

5 napja
25

PlayStation Game Catalog: júliusi érkezők

Cyberpunk 2077, Banishers: Ghosts of New Eden és New World: Aeternum. Többek között ezek a címek várják a szolgáltatás előfizetőit.

6 napja
16

S.T.A.L.K.E.R. 2 PS-en, búcsúzik a Steel Hunters - ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Subnautica 2.

6 napja
7

Új The Last of Us Part II Remastered játékmód, Ghost of Yotei a SoP-ben – ez történt kedden

Továbbá: Endzone 2, Time Flies, SOMA, MAJJAM.

7 napja
12

Symphonia: elhúzza a nótád

Nemrég került be a Game Pass kínálatába a Symphonia, amely jó apropót adott arra, hogy ránézzünk a tavalyi dömping időszakban debütált művészi indie játékra. Precíziós ugrabugra, kézzel rajzolt látvány, csodálatos zenei háttér és muzikalitás - ez a Symphonia.

7 napja
3

The House of the Dead 2: Remake megjelenési dátum, Madragora frissítés – ez történt hétfőn

Továbbá: Croc: Legend of the Gobbos, Mamorokun ReCurse!

8 napja
1

S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy

8 napja
4

Heti megjelenések

9 napja
14

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

2025.07.05.

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

2025.07.04.
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

2025.07.04.
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

2025.07.04.
17