[Teszt] Hotshot Racing

Hotshot Racing

sQrNagy Csaba2020.09.10. 20:00

HOT. SHOT. RAAACING! Ordítja a kommentátor a mikrofonba. Szúrok egy kövér gázfröccsöt, hogy elnyomjam a hangját. A „Kislány” karosszériája beleremeg a fordulatszám pumpálásába. Ahogy zöldre vált a lámpa leugrok a fékről és kitolom a gázpedált a padlólemezen. A V8 sikít mögöttem. Az abroncs felét az aszfaltra kenem az első száz méteren. A táj elnyúlik az oldalablakon. A közeledő kanyar előtt megrázom a járgány hátsó felét és bedobom keresztbe a felező csíkján. Csak kilinccsel előre Babám!

Ezt az érzést hiányoltam az egész generációban! Hol maradtak a Cruis'n USA kíméletlenül visszaszámláló, utolsó méterre kiszámolt ellenőrzőpontjai? Hová tűntek a Burnout őrült lökdösődései, ahol a fém a fémnek feszült szikrázva? Hol vesztek el az Outrun véget nem érő csúsztatásai, amit kanyarról-kanyarra fűztünk tovább? Szerencsére az emlegetett legendák nagyobb része a Lucky Mountain Games és a Sumo Digital portfoliójában fellelhető, így közös projektjük sem ment messzire inspirációs forrásért. Nézz csak ki a képekre. A Virtua Racing spirituális utódot kapott!

A Hotshot Racing minden apró eleme egy soha nem létező arcade kabinet CRT képernyője, szűk műanyag sportülése és kopottas kormánya mögül szökött meg. Két verseny között szinte kéri a zsetont a konzolunk. Ennek megfelelően a játék lelke a tökéletesre csiszolt irányítás, kezelhetőség és sebességérzet. A fizika csak éppen annyi időre köszön be, hogy érezzük a különböző útfelületek közötti markáns tapadáskülönbséget vagy a járgányok eltérő felfekvését és stabilitását. Pillanatok alatt keresztbe lehet dobni a gépet egy leheletnyi fékezéssel és fűzni a kanyarokat ameddig a pálya engedi. Közben persze töltődik az N2O és egy gombnyomásra kitörhetünk az egyenesben. Színtiszta árkád élvezet, amit évek óta nem sikerül megismételni! TÖ-KÉ-LE-TES.

A hosszútávú szórakozást 8 különböző karakter garantálja, amelyek mindegyikéhez négy egyedi járgány is dukál. A négykerekűek végsebesség, gyorsulás és drift értékekben térnek el, ennek megfelelően három a megadott tulajdonság egyikében kiemelkedő, míg a negyedik egy balanszolt darab. A személyre szabhatóság éppen ezért pusztán kozmetikai, de a gépszörny minden egyes elemére kiterjed. Még ha csak 2-3 opcióval is. A több tucatnyi festésen túl módosíthatjuk például az első-hátsó lökhárítót, kipöfögőket, spoilert, lámpákat, dísztárcsákat, légbeömlőket, kormánykereket, műszerfalat - mindent! Néhány lehetőség kihívásokhoz van kötve, így lesz miért visszatérni az aszfaltra.

Az aszfaltra, amivel azért akad némi problémám. Itt érhető tetten minden kétséget kizárólag, hogy az alapötlet eredetileg Racing Apex néven egy fegyveres, lövöldözős száguldozás formájában született meg, amit utólag teljesen elvetettek. A nyomvonalak viszont valószínűleg érintetlenül maradtak. Rendkívül szélesek, szellősek, a vonalvezetésük egyszerű és fantáziátlan, kevés lehetőséget adnak a kiváló vezetési modell kihasználásához. A 16 pálya egyébként is mindössze négy eltérő környezetben lett kialakítva, aminek csupán a tükrözött változatok tolják ki valamelyest a szavatosságát. Hozzáteszem: a készítők ingyenes tartalombővítést emlegettek a megjelenést követően.

Ha a vonalvezetésükkel nem is, a látványukkal szerencsére abszolút elégedettek lehetünk. A low-poly vizualitás egyértelműen a Virtua Racing és kortársai előtt hajt fejet, akárcsak a feldolgozott témák: tengerpart, sziklás kanyon, dinoszauruszos park, kaszinó negyed. A kitaposott ösvényt azonban számtalan apró részlettel gazdagították és néhány modern technológiai újítás is belefért, mint az alagút végét elvakító bloom vagy a finom motion blur a sebességérzet emeléséhez. A hangok esetében is ez a finom modernizálás érhető tetten. A gépek morgása kevésbé stilizált, a karakterek puffogtatják az egysorosokat, a kommentátor pedig a megszokott módon ordít a menüben és a futam kezdetekor. Némileg szívfájdalmam viszont a zenei anyag, ami bár korhűen idézi meg a játéktermi hangulatot, de szinte minden tűz elveszett belőle mire a modern érába átrángatták. Egyetlen dúdolni való dallam vagy emlékezetes melódia sincs benne.

Robogjunk is inkább tovább. Nem árt tudni például, hogy a száguldozás mértéke a három nehézségi fokozathoz van kötve, akárcsak a Mario Kart esetében. Normal alatt szokás szerint gyűjthetünk először egy kis önbizalmat, amit az Expert fokozaton pillanatok alatt képes a földbe tiporni a gép. Ellenfeleink agresszívek. Lökdösődnek, letolnak és egy szemtelen nitro fröccsel folyamatosan képesek a visszapillantóból eléd kerülni. Ezt segíti a pofátlan rubberbanding is. Nincs mit szépíteni rajta: ezt sem hagyták a '90-es években a készítők. Képtelenség leszakadni a bolytól, így folyamatos a (gép)test-test elleni küzdelem. Lehetséges, hogy az eredeti koncepció maradéka, de furcsa módon itt valamiért mégsem éreztem idegőrlőnek.

Inkább csak az adrenalinszintet tartotta folyamatosan magas szinten minden játékmód alatt. Ezek között megtaláljuk a szokásos egyszeri Arcade, minden beállítást alapból felkínáló versenyeket. A Time Trial időmérő köreit a fejlesztők vagy az online ranglista szellemjárműveivel szemben. Na és persze a 4 különálló Grand Prix bajnokságot, aminek megnyerésével minden karakternél egy személyiségéhez illő apró történet is kirajzolódik. Valamivel egyedibb a Cops ‘n' Robbers játékmód. Ilyenkor egy tag rendőrként kezdi, a cél pedig, hogy a pénzt gyűjtögető versenyzők közül utolsóként maradj négy keréken. Akiket bedarál útközben a szirénázó yard, az szintén üldözővé válik. A Drive or Explode esetében viszont csak a száguldás a fontos és a karosszériád épsége. Az ellenőrzőpontok kíméletlenül számolnak vissza, ha pedig a (folyamatosan emelkedő) minimum sebesség alá esel, rögtön felrobbansz. Ohh. Mondtam már, hogy mindezt akár 4 fős osztott képernyőn, vagy nyolc versenyzőre szabott online futamokon is élvezhetjük?

A Hotshot Racing minden apró morgásom ellenére előhozta belőlem a kabinetek oldalára kapaszkodó, csillogó szemű gyermeket és a Balatoni nyaralások alatt cigarettafüstben úszó játéktermekben napokra eltűnő fiatalt. A néhány megmaradt SEGA Rally és Daytona USA gépbe sajnos a 186 centimmel ma már nem vagyok képes bepréselni magam, így csak remélni tudom, hogy az otthoni konzolokról nem tűnik el végleg ez a szebb időket is megért műfaj. Legrosszabb esetben az ilyen ködös albionban érlelt, kis költségvetésű, őszinte rajongással és odaadással heggesztett címek még életben tartják.[ 7 ]

***Hotshot Racing

Platform: PlayStation 4 (tesztelt), Xbox One, Switch, PC

Kiadó: Curve Digital | Fejlesztő: Lucky Mountain Games, Sumo Digital

Megjelenés: 2020.09.10. | Ár: 19.99 USD***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

7 órája
1

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

1 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

3 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

3 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

4 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

5 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

5 napja
21

Heti megjelenések

5 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

7 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

8 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

9 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

9 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

2024.04.10.
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

2024.04.10.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==