[Teszt] Hotshot Racing

Hotshot Racing

sQrNagy Csaba2020.09.10. 20:00

HOT. SHOT. RAAACING! Ordítja a kommentátor a mikrofonba. Szúrok egy kövér gázfröccsöt, hogy elnyomjam a hangját. A „Kislány” karosszériája beleremeg a fordulatszám pumpálásába. Ahogy zöldre vált a lámpa leugrok a fékről és kitolom a gázpedált a padlólemezen. A V8 sikít mögöttem. Az abroncs felét az aszfaltra kenem az első száz méteren. A táj elnyúlik az oldalablakon. A közeledő kanyar előtt megrázom a járgány hátsó felét és bedobom keresztbe a felező csíkján. Csak kilinccsel előre Babám!

Ezt az érzést hiányoltam az egész generációban! Hol maradtak a Cruis'n USA kíméletlenül visszaszámláló, utolsó méterre kiszámolt ellenőrzőpontjai? Hová tűntek a Burnout őrült lökdösődései, ahol a fém a fémnek feszült szikrázva? Hol vesztek el az Outrun véget nem érő csúsztatásai, amit kanyarról-kanyarra fűztünk tovább? Szerencsére az emlegetett legendák nagyobb része a Lucky Mountain Games és a Sumo Digital portfoliójában fellelhető, így közös projektjük sem ment messzire inspirációs forrásért. Nézz csak ki a képekre. A Virtua Racing spirituális utódot kapott!

A Hotshot Racing minden apró eleme egy soha nem létező arcade kabinet CRT képernyője, szűk műanyag sportülése és kopottas kormánya mögül szökött meg. Két verseny között szinte kéri a zsetont a konzolunk. Ennek megfelelően a játék lelke a tökéletesre csiszolt irányítás, kezelhetőség és sebességérzet. A fizika csak éppen annyi időre köszön be, hogy érezzük a különböző útfelületek közötti markáns tapadáskülönbséget vagy a járgányok eltérő felfekvését és stabilitását. Pillanatok alatt keresztbe lehet dobni a gépet egy leheletnyi fékezéssel és fűzni a kanyarokat ameddig a pálya engedi. Közben persze töltődik az N2O és egy gombnyomásra kitörhetünk az egyenesben. Színtiszta árkád élvezet, amit évek óta nem sikerül megismételni! TÖ-KÉ-LE-TES.

A hosszútávú szórakozást 8 különböző karakter garantálja, amelyek mindegyikéhez négy egyedi járgány is dukál. A négykerekűek végsebesség, gyorsulás és drift értékekben térnek el, ennek megfelelően három a megadott tulajdonság egyikében kiemelkedő, míg a negyedik egy balanszolt darab. A személyre szabhatóság éppen ezért pusztán kozmetikai, de a gépszörny minden egyes elemére kiterjed. Még ha csak 2-3 opcióval is. A több tucatnyi festésen túl módosíthatjuk például az első-hátsó lökhárítót, kipöfögőket, spoilert, lámpákat, dísztárcsákat, légbeömlőket, kormánykereket, műszerfalat - mindent! Néhány lehetőség kihívásokhoz van kötve, így lesz miért visszatérni az aszfaltra.

Az aszfaltra, amivel azért akad némi problémám. Itt érhető tetten minden kétséget kizárólag, hogy az alapötlet eredetileg Racing Apex néven egy fegyveres, lövöldözős száguldozás formájában született meg, amit utólag teljesen elvetettek. A nyomvonalak viszont valószínűleg érintetlenül maradtak. Rendkívül szélesek, szellősek, a vonalvezetésük egyszerű és fantáziátlan, kevés lehetőséget adnak a kiváló vezetési modell kihasználásához. A 16 pálya egyébként is mindössze négy eltérő környezetben lett kialakítva, aminek csupán a tükrözött változatok tolják ki valamelyest a szavatosságát. Hozzáteszem: a készítők ingyenes tartalombővítést emlegettek a megjelenést követően.

Ha a vonalvezetésükkel nem is, a látványukkal szerencsére abszolút elégedettek lehetünk. A low-poly vizualitás egyértelműen a Virtua Racing és kortársai előtt hajt fejet, akárcsak a feldolgozott témák: tengerpart, sziklás kanyon, dinoszauruszos park, kaszinó negyed. A kitaposott ösvényt azonban számtalan apró részlettel gazdagították és néhány modern technológiai újítás is belefért, mint az alagút végét elvakító bloom vagy a finom motion blur a sebességérzet emeléséhez. A hangok esetében is ez a finom modernizálás érhető tetten. A gépek morgása kevésbé stilizált, a karakterek puffogtatják az egysorosokat, a kommentátor pedig a megszokott módon ordít a menüben és a futam kezdetekor. Némileg szívfájdalmam viszont a zenei anyag, ami bár korhűen idézi meg a játéktermi hangulatot, de szinte minden tűz elveszett belőle mire a modern érába átrángatták. Egyetlen dúdolni való dallam vagy emlékezetes melódia sincs benne.

Robogjunk is inkább tovább. Nem árt tudni például, hogy a száguldozás mértéke a három nehézségi fokozathoz van kötve, akárcsak a Mario Kart esetében. Normal alatt szokás szerint gyűjthetünk először egy kis önbizalmat, amit az Expert fokozaton pillanatok alatt képes a földbe tiporni a gép. Ellenfeleink agresszívek. Lökdösődnek, letolnak és egy szemtelen nitro fröccsel folyamatosan képesek a visszapillantóból eléd kerülni. Ezt segíti a pofátlan rubberbanding is. Nincs mit szépíteni rajta: ezt sem hagyták a '90-es években a készítők. Képtelenség leszakadni a bolytól, így folyamatos a (gép)test-test elleni küzdelem. Lehetséges, hogy az eredeti koncepció maradéka, de furcsa módon itt valamiért mégsem éreztem idegőrlőnek.

Inkább csak az adrenalinszintet tartotta folyamatosan magas szinten minden játékmód alatt. Ezek között megtaláljuk a szokásos egyszeri Arcade, minden beállítást alapból felkínáló versenyeket. A Time Trial időmérő köreit a fejlesztők vagy az online ranglista szellemjárműveivel szemben. Na és persze a 4 különálló Grand Prix bajnokságot, aminek megnyerésével minden karakternél egy személyiségéhez illő apró történet is kirajzolódik. Valamivel egyedibb a Cops ‘n' Robbers játékmód. Ilyenkor egy tag rendőrként kezdi, a cél pedig, hogy a pénzt gyűjtögető versenyzők közül utolsóként maradj négy keréken. Akiket bedarál útközben a szirénázó yard, az szintén üldözővé válik. A Drive or Explode esetében viszont csak a száguldás a fontos és a karosszériád épsége. Az ellenőrzőpontok kíméletlenül számolnak vissza, ha pedig a (folyamatosan emelkedő) minimum sebesség alá esel, rögtön felrobbansz. Ohh. Mondtam már, hogy mindezt akár 4 fős osztott képernyőn, vagy nyolc versenyzőre szabott online futamokon is élvezhetjük?

A Hotshot Racing minden apró morgásom ellenére előhozta belőlem a kabinetek oldalára kapaszkodó, csillogó szemű gyermeket és a Balatoni nyaralások alatt cigarettafüstben úszó játéktermekben napokra eltűnő fiatalt. A néhány megmaradt SEGA Rally és Daytona USA gépbe sajnos a 186 centimmel ma már nem vagyok képes bepréselni magam, így csak remélni tudom, hogy az otthoni konzolokról nem tűnik el végleg ez a szebb időket is megért műfaj. Legrosszabb esetben az ilyen ködös albionban érlelt, kis költségvetésű, őszinte rajongással és odaadással heggesztett címek még életben tartják.[ 7 ]

***Hotshot Racing

Platform: PlayStation 4 (tesztelt), Xbox One, Switch, PC

Kiadó: Curve Digital | Fejlesztő: Lucky Mountain Games, Sumo Digital

Megjelenés: 2020.09.10. | Ár: 19.99 USD***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

12 órája
3

Heti megjelenések

15 órája
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2 napja
4

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

3 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

4 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

5 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

6 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

9 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

2025.06.20.
11