[Teszt] BPM: Bullets Per Minute

BPM: Bullets Per Minute

ne5hVáradi Dániel2021.10.12. 09:18

Biztosra veszem, hogy sokan gondolkodtak el rajta, milyen lenne, ha a Doomra jellemző, folyamatos akcióra és mozgásra építő lövöldözést kombinálnák egy ritmusjátékkal. Vagy legalábbis annyian biztosan eltűnődtek ezen, hogy összeálljanak és elkészítsenek egy ilyen játékot, ugyanis a BPM: Bullets Per Minute pontosan erről szól.

Van az a mondás, miszerint az ötlet a siker fele. Nos, a BPM esetében ez alighanem igaz, hiszen a koncepció önmagában egyedi annyira, hogy megérje odafigyelni rá. Adva van nekünk egy kellően pörgős, metálos zenei anyag, aminek ritmusa alapjaiban határozza meg a játékmenetet. Az ellenfelek ütemre mozognak és támadnak, nekünk pedig szintén ugyanez a feladatunk, már ami a támadást illeti. Olyannyira igaz ez, hogy amennyiben ütemtelenül próbáljuk elsütni a kezünkben lévő fegyvert, az nemes egyszerűséggel nem fog lőni.

Kavarjuk meg a fentieket azzal, hogy a a játéktér egy állandóan változó labirintus, köszönhetően a roguelike mechanikának, mai minden egyes újrakezdéskor átrendezi a szobákat, így legfeljebb csak a velünk szemben állók mozdulatait tanulhatjuk ki, a felszedhető fegyvereket, extra képességeket és árusokat mindig máshol találjuk, már ha megtaláljuk őket.

Szerencsére a fejlesztők készültek néhány védőhálóval azok számára, akiket a korábban taglaltak valamelyik pontja elbizonytalanítana. Ezek egyike az Overdrive frissítéssel bekerült gyakorló mód (aminek szöges ellentét a szintén az update-tel érkező Hellish nehézség), valamint a játék alapjának számító ritmus mechanika kikapcsolása, aminek köszönhetően nem kényszerülünk arra, hogy a zene ütemére lőjünk. És ez az a pont, ahol kicsit lábon lőttnek éreztem a koncepciót.

Teljesen más az a helyzet, amikor egy akciójátékban a benne található zene jól simul bele a játékmenetbe és alkalmanként sikerült egy-egy lövést/ütést/csapást a kísérő dallam ritmusára időzíteni (akár csak puszta véletlenből), mint amikor minden ennek van alárendelve. Ha nem sikerül ráérezni a megfelelő ütemre, akkor könnyen megtörténik, hogy egyetlen ellenfél is olyan szinten lealáz minket, hogy mehetünk vissza a balettba ugrálni.

És ha már az ugrálást szóba hoztam, ez is egy olyan pont, ahol az időzítés ellenünk dolgozhat. Megpróbálhatunk tényleg a zene ritmusára mozogni is (itt főleg az ugrásra és dodge-ra tessék gondolni) és ezzel összhangba hozni a fegyverhasználatot, csak ez nem mindig fog sikerülni. Ugyanis amikor egy szobába belépve öten ugranak a nyakunkba, akkor valószínűleg az lesz az utolsó szempont, amit szem előtt fogunk tartani, hogy "ugyan már, csak ritmusra kéne itt tipegni," hanem minden erőnkkel azon leszünk, hogy egy karcolás nélkül megússzuk az egészet.

Már csak azért is, mert a gyógyulást meglehetősen szűkösen méri a BPM és erőteljesen épít a kockázat/jutalom leosztásra, vagyis hiába tudjuk, hogy a boss a szomszéd szobában van, célszerű a vele való találkozás előtt teljesen felderíteni a dungeont, hogy hátha találunk erősebb fegyvert, esetleg valamilyen speciális képességet, netalán betérhetünk Huginn és Munnin boltjaiba.

Végezetül ki kell térnem a játék látványvilágára, ugyanis ez is egy olyan eleme, ami kicsit ellene dolgozik. Bár a képernyőnkön található célkereszt mellett mindig kapunk egy indikátort, hogy pontosan mi is az optimális ütem, ezt néha meglehetősen nehézkes tisztán látni. Köszönhető ez annak, hogy a BPM színpalettája erősen korlátozott, leginkább a vörös-narancs-sárga tengelyen helyezkedik el. Amikor pedig egy vörös szobában a narancs ellenfelek sárga lövedékeit próbáljuk a sárga tereptárgyak között kerülgetni, akkor ebbe a kavalkádba könnyen olvad bele az a fránya indikátor. Ez alól kivételt képeznek az alkalmanként előforduló kripták, ahol viszont inkább a látótávolság fog problémát jelenteni a harcoknál, de legalább könnyebben látjuk, mikor is kéne lőnünk. Valamit valamiért.

A játék zenéjére már nem tudok ennyire rossz szájízzel tekinteni, bár arról azért lehetne hosszasan értekezni, hogy a betétek üteme mennyire gyors, illetve mennyire is illenek bizonyos szituációkhoz. Muninn boltjának betétdalát például jobban tudtam volna élvezni néhány arénaharcnál, talán kevesebb alkalommal kellett volna újrakezdenem a játékot.

A BPM: Bullets Per Minute egyedi koncepciója miatt mindenképpen kalaplengetést érdemel, azonban pont ez a sajátossága idegeníthet el egyeseket. Ha kikapcsoljuk a ritmuskövetést, akkor bár pont a fő esszenciája veszik ki belőle ugyan, de befogadhatóbb lesz. Viszont még ezzel együtt is problémás lehet a játék színvilágának megszokása és a benne való előrejutás. Rá lehet kapni az ízére, de sok mindennek kell együtt állnia, hogy igazán megfogja az embert.

Pontosan
6
Platform: PS4, Xbox One, PC (2020)
Kiadó / Fejlesztő: Awe Interactive
Megjelenés: 2021. október 5. | Ár: 8-9000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 órája
13

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

23 órája
6

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==