[Teszt] BPM: Bullets Per Minute

BPM: Bullets Per Minute

ne5hVáradi Dániel2021.10.12. 09:18

Biztosra veszem, hogy sokan gondolkodtak el rajta, milyen lenne, ha a Doomra jellemző, folyamatos akcióra és mozgásra építő lövöldözést kombinálnák egy ritmusjátékkal. Vagy legalábbis annyian biztosan eltűnődtek ezen, hogy összeálljanak és elkészítsenek egy ilyen játékot, ugyanis a BPM: Bullets Per Minute pontosan erről szól.

Van az a mondás, miszerint az ötlet a siker fele. Nos, a BPM esetében ez alighanem igaz, hiszen a koncepció önmagában egyedi annyira, hogy megérje odafigyelni rá. Adva van nekünk egy kellően pörgős, metálos zenei anyag, aminek ritmusa alapjaiban határozza meg a játékmenetet. Az ellenfelek ütemre mozognak és támadnak, nekünk pedig szintén ugyanez a feladatunk, már ami a támadást illeti. Olyannyira igaz ez, hogy amennyiben ütemtelenül próbáljuk elsütni a kezünkben lévő fegyvert, az nemes egyszerűséggel nem fog lőni.

Kavarjuk meg a fentieket azzal, hogy a a játéktér egy állandóan változó labirintus, köszönhetően a roguelike mechanikának, mai minden egyes újrakezdéskor átrendezi a szobákat, így legfeljebb csak a velünk szemben állók mozdulatait tanulhatjuk ki, a felszedhető fegyvereket, extra képességeket és árusokat mindig máshol találjuk, már ha megtaláljuk őket.

Szerencsére a fejlesztők készültek néhány védőhálóval azok számára, akiket a korábban taglaltak valamelyik pontja elbizonytalanítana. Ezek egyike az Overdrive frissítéssel bekerült gyakorló mód (aminek szöges ellentét a szintén az update-tel érkező Hellish nehézség), valamint a játék alapjának számító ritmus mechanika kikapcsolása, aminek köszönhetően nem kényszerülünk arra, hogy a zene ütemére lőjünk. És ez az a pont, ahol kicsit lábon lőttnek éreztem a koncepciót.

Teljesen más az a helyzet, amikor egy akciójátékban a benne található zene jól simul bele a játékmenetbe és alkalmanként sikerült egy-egy lövést/ütést/csapást a kísérő dallam ritmusára időzíteni (akár csak puszta véletlenből), mint amikor minden ennek van alárendelve. Ha nem sikerül ráérezni a megfelelő ütemre, akkor könnyen megtörténik, hogy egyetlen ellenfél is olyan szinten lealáz minket, hogy mehetünk vissza a balettba ugrálni.

És ha már az ugrálást szóba hoztam, ez is egy olyan pont, ahol az időzítés ellenünk dolgozhat. Megpróbálhatunk tényleg a zene ritmusára mozogni is (itt főleg az ugrásra és dodge-ra tessék gondolni) és ezzel összhangba hozni a fegyverhasználatot, csak ez nem mindig fog sikerülni. Ugyanis amikor egy szobába belépve öten ugranak a nyakunkba, akkor valószínűleg az lesz az utolsó szempont, amit szem előtt fogunk tartani, hogy "ugyan már, csak ritmusra kéne itt tipegni," hanem minden erőnkkel azon leszünk, hogy egy karcolás nélkül megússzuk az egészet.

Már csak azért is, mert a gyógyulást meglehetősen szűkösen méri a BPM és erőteljesen épít a kockázat/jutalom leosztásra, vagyis hiába tudjuk, hogy a boss a szomszéd szobában van, célszerű a vele való találkozás előtt teljesen felderíteni a dungeont, hogy hátha találunk erősebb fegyvert, esetleg valamilyen speciális képességet, netalán betérhetünk Huginn és Munnin boltjaiba.

Végezetül ki kell térnem a játék látványvilágára, ugyanis ez is egy olyan eleme, ami kicsit ellene dolgozik. Bár a képernyőnkön található célkereszt mellett mindig kapunk egy indikátort, hogy pontosan mi is az optimális ütem, ezt néha meglehetősen nehézkes tisztán látni. Köszönhető ez annak, hogy a BPM színpalettája erősen korlátozott, leginkább a vörös-narancs-sárga tengelyen helyezkedik el. Amikor pedig egy vörös szobában a narancs ellenfelek sárga lövedékeit próbáljuk a sárga tereptárgyak között kerülgetni, akkor ebbe a kavalkádba könnyen olvad bele az a fránya indikátor. Ez alól kivételt képeznek az alkalmanként előforduló kripták, ahol viszont inkább a látótávolság fog problémát jelenteni a harcoknál, de legalább könnyebben látjuk, mikor is kéne lőnünk. Valamit valamiért.

A játék zenéjére már nem tudok ennyire rossz szájízzel tekinteni, bár arról azért lehetne hosszasan értekezni, hogy a betétek üteme mennyire gyors, illetve mennyire is illenek bizonyos szituációkhoz. Muninn boltjának betétdalát például jobban tudtam volna élvezni néhány arénaharcnál, talán kevesebb alkalommal kellett volna újrakezdenem a játékot.

A BPM: Bullets Per Minute egyedi koncepciója miatt mindenképpen kalaplengetést érdemel, azonban pont ez a sajátossága idegeníthet el egyeseket. Ha kikapcsoljuk a ritmuskövetést, akkor bár pont a fő esszenciája veszik ki belőle ugyan, de befogadhatóbb lesz. Viszont még ezzel együtt is problémás lehet a játék színvilágának megszokása és a benne való előrejutás. Rá lehet kapni az ízére, de sok mindennek kell együtt állnia, hogy igazán megfogja az embert.

Pontosan
6
Platform: PS4, Xbox One, PC (2020)
Kiadó / Fejlesztő: Awe Interactive
Megjelenés: 2021. október 5. | Ár: 8-9000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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

Cotton 100%: SNES és MD újrakiadások jönnek

Emellett PS4 és Switch változatokat is kap a pamutboszi 1994-es játéka.

8 órája

Gleylancer

Hogy mit keres 2021 piacán egy 1992-es MegaDrive shooter? Friss közönséget! A Ratalaika jóvoltából jött vissza a pixelmúltból a játék, amit tényleg érdemes lehet minden shoot 'em up rajongónak újra, vagy elsőre végigpörgetni. Teszt!

9 órája

Jövő héten újra State of Play!

Ismét új adással jelentkezik a PlayStation műsora, ami ezúttal a külsős fejlesztők korábban már látott és eddig be nem jelentett alkotásaira koncentrál.

13 órája

Advance Wars 1+2: csak 2022 tavaszán

A Re-Boot Camp alcímmel ellátott felújítás nem tudta tartani a decemberi megjelenési dátumot. Leghamarabb jövő év tavaszán láthatjuk.

14 órája
1

CD Projekt x The Molasses Flood

A botrányok ellenére egyre növekedő lengyel fejlesztő és kiadó rátette a kezét a The Flame in the Flood és a Drake Hollow fejlesztőire.

14 órája

NetEase Games x Grasshopper Manufacture

Kínai tőkével megy tovább a No More Heroes fejlesztőcsapata. A nyilatkozatok szerint a stúdió működését nem befolyásolja.

14 órája

Focus Entertainment x Douze Dixiemes

A francia kiadóóriás nem áll meg! A Dotemu és a Streum On Studio után most felvásárolta a Shady Part of Me helyi fejlesztőcsapatát is.

14 órája

Among Us: év végén minden konzolra!

Az őrült népszerűségnek örvendő apró független fejlesztés végre az otthoni konzolokra is megérkezik. Készülhetnek a barátok és az ellenségek!

15 órája

Gran Turismo 7: a startvonalnál

Kazunori Yamauchi áhítattal mesél az autóskultúra területeiről és arról, hogyan igyekeznek mindezt átültetni a jövő év elején megjelenő következő részbe.

15 órája
2

Megjelenési dátumot kapott a Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition

Nem egyszerre érkezik a digitális és a lemezes változat a gyűjteményes kiadásból.

1 napja
23

Fény derült a következő The Dark Pictures játék címére

A Man of Medan, a Little Hope és a House of Ashes után jön a The Devil in Me.

1 napja

Elindult a Behind the Beyond Kickstarter kampánya

A csapat szerény, de esszenciális összegért kalapol a közösségi finanszírozós felületen.

1 napja

Jövő év elején jöhet a King Arthur egypontnullás verziója

A sötét lovagsztori megjelenési dátuma mellé egy friss trailert is kaptunk.

1 napja
1

Panorama Cotton: ál 3D-ben is tarol a pamutboszi

Október végén jelenik meg a klasszikus shooter újrakiadása.

1 napja
1

Ilyen lett volna eredetileg a Mass Effect 3 sokat vitatott befejezése

Most először, tíz évet követően megtörténik a nagy leleplezés...

1 napja
5

Life is Strange: True Colors Wavelengths DLC

Röviddel az alapjáték megjelenése után gyorsan megérkezett a Life is Strange: True Colors DLC-je is.

1 napja
3

A múlt hamvaira épít az Apex Legends új szezonja

A Titanfall 2 ismert pilótájával és egy veszélyes vadállatokkal teli szigettel jön az új etap.

2 napja

Új játékmódot hoz a Doom Eternal 6.66-os frissítése

Fény derült a jövő héten érkező ördögi update részleteire: a fő attrakció a Horde Mode lesz.

2 napja

Több módon lesz bővíthető az újgenerációs Xbox

A Microsoft bejelentette, hogy érkeznek a 2 TB-os és 512 GB-os Expansion Cardok az Xbox Series X és S masinákhoz.

2 napja
6

The Dark Pictures Anthology: House of Ashes - tűzben edzve

A Supermassive sorozata új rémmesével zörgeti rá az ajtót az októberi szezonra. A House of Ashes egy ősi sumér templom titkait kínálja véres, sötét és akcióval teli formában. Teszteltük az epizódot!

2 napja
7