A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, ugyanis a fejlesztést felügyelő Vicarious Visions közben beolvadt a Blizzardba. Aztán halkan, mindenféle komolyabb felvezetés nélkül megérkezett az Iron Galaxy Studios, és átvette a stafétát. Mackó már rég nyomja az ollie-kat, most pedig én is deszkára pattantam – ezúttal a Switch 2-es verzió apropóján. Nézzük, hogyan sikerült az újabb átírat!

A 3+4-es csomag alapjaiban követi az 1+2 remake struktúráját, így ismerős menürendszer, valós deszkások garmadája, rengeteg menő márkás cucc, két különálló kampány és persze egy sor visszatérő klasszikus pálya vár minket benne. A középpontban most is a jól ismert kétperces futamok állnak, ám a fejlődési rendszer finomhangoltabb lett. Az új küldetések célratörőbbek, egyszerűbbek, és jól kézzelfogható jutalmakat – pénzt, felszerelést – kínálnak. Részemről ez az irányváltás kifejezetten üdítő!
A THPS3 pályái most is fantasztikusak. A Foundry még mindig az egyik legjobb nyitópálya a széria történetében: pörgős, kreatív, és tele van titkokkal. Külön dicséret jár a Suburbiáért, ami ezúttal sokkal elborultabb, mint valaha – egy teljesen átlagos kertváros, ahol dimenziókapukon át csúszunk fekete lyukakba, mintha egy David Lynch-filmbe pottyantunk volna bele. A Cruise Ship pedig a végjáték egyik fénypontja, ami most még jobban működik, mint annak idején – igaz, már nem bikinis lányokat kell lenyűgöznünk, hanem deszkás társainkat, de hát változnak az idők…
A THPS4 annak idején szakított a kétperces körökkel, és nyíltabb, küldetésalapú struktúrát hozott magával, azaz kvázi előfutára volt az Underground szabadságának. A remake ezzel szemben visszarángatja a pályákat az időalapú keretek közé, ami vegyes eredményeket szül. Pozitívum, hogy nem kell már az NPC-k bugyuta párbeszédeit hallgatni (néhány ismerős arc easter eggként így is feltűnik a háttérben), viszont kár, hogy a minijátékokat – mint például a teniszt – teljesen kivágták. A College, San Francisco és Alcatraz pályák jól működnek az új rendszerben, de például London már nem igazán. A Kona és Zoo versenypályákként funkcionálnak, de érződik rajtuk, hogy eredetileg nem erre tervezték őket. Két klasszikus pálya – Carnival és Chicago – sajnos teljesen kimaradt, cserébe kaptunk három újat: Waterpark, Movie Studio és Pinball. Mindhárom ötletes, tele van trükkös megoldásokkal, és kellemesen friss színt visznek az ismerős palettába.

A rejtett karakterek mezőnye is átalakult. Boba Fett jetpackjével sokkal, de sokkal élvezetesebb és különlegesebb volt szórakozni, mint most a helyette elérhető Tini Nindzsa Teknőc Michelangeloval, aki nagyjából csak egy skin, semmi kiemelkedő speciális képességgel. Ráadásul a karakterválasztó képernyőn ott virít zárolva Doomguy és Revenant lakattal – őket csak a Digital Deluxe változattal kapjuk meg, hiába vettük meg dobozosan a játékot… Mackó a legfontosabbakat elmondta már korábban a játékkal kapcsolatban, így itt fordulnék rá a Switch 2-es verzióra. A játékokat dobozosan gyűjtőknek fontos kiemelnem, hogy fizikai kártya csak a Switch1-es verziós dobozban van. Ez ingyenesen upgradelhető Switch 2 verzióra! Ha a Switch 2-es dobozzal vesszük, akkor még Game-Key Card sincsen, hanem csak egy letöltőkód vár. Ez picit fájó… bár némi vigasz, hogy a játék nyomott áron kapható. A technikai megvalósítás szerencsére rendben van. A bétateszt alatt tapasztalt fagyások és teljesítménygondok a végleges verzióban eltűntek. 10 órányi játék alatt egyszer sem dobott ki a főmenübe, és stabilan tartotta a 60 fps-t – akár kézben, akár dokkolva játszottam. Grafikai szempontból leginkább a PS4 Pro / Xbox One X verziókhoz áll közel, sőt a DLSS-nek hála valamivel élesebb, kontrasztosabb is azoknál.

A Switch 1-hez képest egyértelmű generációs ugrásról beszélhetünk, ugyanakkor elmarad a jelenlegi konzolgenerációtól – még a Series S változattól is. Utóbbi nemcsak több pályaelemet jelenít meg, de támogatja a 120 fps-es módot is, ami itt sajnos hiányzik. Nem tudom, hogy ez a annak köszönhető-e, hogy a korábbi gépek verzióit portolták, vagy hogy ennyit bír a vas, vagy ez volt a könnyebb megoldás – én utóbbira tippelnék.
Ettől függetlenül a játék így is igazán jól néz ki, akár kézben, akár dokkolva játszva. A THPS 3 és 4 annak idején is crossgen címek voltak – megjelentek PS1-re és PS2/GameCube/Xbox platformokra is. Akkoriban viszont érezhető szakadék volt a különböző verziók között, más motorral készültek, a generációs ugrás tagadhatatlan volt, most szerencsére nincs ilyen drasztikus eltérés. A 120 fps kihagyása persze fájó, főleg úgy, hogy a gép technikailag képes lenne rá. Ugyanakkor ezek a grafikai kompromisszumok leginkább csak akkor tűnnek fel, ha közvetlenül a legújabb generációs konzolok után játszunk vele.
A kézikonzolos változatok mezőnyében a Switch 2-es kiadás stabilabban fut, mint például a Steam Decken, így ebben a kategóriában jelenleg ez számít a legjobb verziónak. Ráadásul kézi módban VRR-támogatással is rendelkezik, ami tovább javítja a gördülékenységet, a játék teljesítménye végig egyenletes és fluid marad.
A Tony Hawk’s Pro Skater 3+4 ezen a gépen is támogatja a CrossPlay funkciót, így PS5-ös barátainkkal is bátran csaphatunk egy kört a virtuális parkokban. Az online módok között a megszokott kompetitív és free play játékmódok mellett ott a különösen szórakoztató HAWK is. Ebben a „H-A-W-K” szó négy betűjét kell eldugni a játékosoknak valahol a pályán, a többieknek pedig ezeket kell megtalálni, lehetőleg minél gyorsabban. Aki először összegyűjti mind a négyet, az nyeri az adott kört. Ebben a verzióban is hozzáférhetünk a más platformokon, például PC-n készített saját pályákhoz. A közösségi kreativitás továbbra is elképesztő! Mindenféle őrült és ötletes pálya közül válogathatunk, a klasszikus gördeszkaparkoktól egészen a teljesen elborult dizájnokig. Az egyik kedvencem a Mario Kart-ihlette Rainbow Road-átirat volt – nemcsak látványos, de brutálisan nehéz is, igazi kihívás még a profiknak is. Jó látni, hogy a közösségi tartalmak ennyire aktív részei maradtak a játéknak. Amit hiányoltam, az a CrossSave funkció. Utazás közben elért eredményeimet szívesen átvittem volna például Xbox Series X verzióba. Sajnos itt gépenként kell teljesíteni a feladatokat!
A Tony Hawk’s Pro Skater 3+4 egy nagyon szerethető csomag. A harmadik rész remake-je szinte hibátlan, a negyediké pedig okos kompromisszum, még ha nem is tökéletes. Az új pályák üdítőek, a kihívások változatosak, a posztgame pedig bőséges. Nem egy tökéletes remake, de remek folytatása a modern Tony Hawk-újjászületésnek. Rövid játékidőre épülő struktúrája miatt tökéletes választás útközbeni játékhoz, így mi más is lehetne ennél jobb platform erre, mint a Switch 2!
Tony Hawk's Pro Skater 3+4 | Kiadó: Activision | Fejlesztő: Iron Galaxy Studios | Platformok: Nintendo Switch, Nintendo Switch 2 (tesztelt), PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S/X, PC | Megjelenés: 2025. július 11. |Alapverzió ára: 20.050 Ft / 49.99 EUR