Szeretet. Ott van mindennapjainkban, mégis körülírhatatlan és megfoghatatlan. Van, hogy fényévekről is összeköt bennünket, és van, hogy egymás kezét fogva is hiába keressük. Létezésünk mágikus kulcsa, vagy csupán egy összetett biológiai-fizikai jelenség? A lényeg talán nem is ez. Sokkal inkább az, hogy mi mindenre képes.
Hogy pontosan miről is szól az and Roger, az a legkevésbé sem egyértelmű a történet kezdetekor - olyannyira, hogy elsőre még a műfajt sem könnyű belőni. Minden egy reggeli ébredéssel indul, ahol már az első pillanattól kezdve érezzük, hogy valami nem stimmel, és amikor szembesülünk azzal, hogy a nappalinkban ott van valaki, akiról valójában fogalmunk sincs, hogy kicsoda, hirtelen átcsap minden már-már horrorisztikus paranoiába. Ez a váratlan, feszült menekülés pedig remek alkalom arra, hogy megismerkedjünk a játékmenet alapjaival.

Játékmenet címszó alatt sokat persze ne várjatok: ez egy narratív kalandjáték, így az előrehaladás nagyrészt kimerül a képregénykockák léptetésében. Annyiban azonban mégis kreatívan oldották meg a japán fejlesztők ezt az alapvető mechanikát, hogy a mindennek alapját képező Gomb mindig egy kicsit máshogy működik. Emiatt van némi játékosság is a koncepcióban, ami mind a történetmesélés hangvételéhez, mind az állandóan jelenlévő mentális bizonytalansághoz kiválóan illeszkedik.

Az and Roger nem akar több lenni egy apró, de elgondolkodtató, mindemellett pedig az érzelmi húrokat is ügyesen pengető történetnél, melyet minimalista, de nagyon igényes és stílusos formában tálaltak számunkra az alkotók, jó néhány kreatív megoldással. Ami pedig különösen tetszett benne, hogy ezeken túl nem felejt el videójáték sem lenni - már amennyire a szűk műfaji keretek ezt lehetővé teszik. Így aztán az egyórás játékidő ellenére is megéri azt a pár eurót mindazoknak, akik fogékonyak az ilyesmire.
PLATFORM PC (tesztelt), Switch
KIADÓ Kodansha FEJLESZTŐ TearyHand Studio
MEGJELENÉS 2025. július 24. ÁR €5