[Teszt] Tony Hawk's Pro Skater 3+4

Tony Hawk's Pro Skater 3+4

mcmackoGéczy Attila2025.07.16. 23:12

Kisebb lendülettel érkezett ez a Tony Hawk 3+4, mint az előző epizód, nemde? Már-már csendes volt a megjelenés, alig érződött körülötte hype, de az is lehet, hogy csak az én algoritmusaim szűrték kisé a látómezőmből a játékot. Pedig a THPS 1+2 után ez a mostani rész is két gigászi klasszikust tartalmaz, ráadásul a korábbiakhoz képest új, minőségi kontettel is megrakták a remake kiadványt. A „régi jó dolgokból nem maradt semmi”, mondja az öreg bácsi a csipszesreklámban, amikor meg végre van valami, akkor meg már nem tudunk olyan lelkesedéssel rajongani, mint régen? Vagy csak mi is megöregedtünk?

Lehet, hogy így van. Több mint húsz éve volt már, hogy végtelenül rojtosra játszottuk a THPS3-at, de a négyes epizód kora is körülbelül ebben a léptéken értelmezhető. Bár az alapokat az első két rész fektette le (és nekem továbbra is a második az örök kedvencem), azért a hármas epizódnál történt egy jelentősebb szintlépés, a négyes pedig kapu volt a jövőbe, a méretesebb, nyitott pályáival és többrétegű, a terepen aktívan válogatható kihívásaival. A Tony Hawk’s Pro Skater 3+4 gyakorlatilag a hármas rész felépítését veszi alapul, ehhez „butítja vissza” a négyest, hiszen mindkét pályasor esetében a 2 perces határok mentén kell játszani. És ez így is van jól, talán az árkádos gameplay sosem volt olyan feszes és izgalmas, mint az első három játéknál, ahol az idő nem csak ellenség volt, de egy keret is, amibe a megoldandó feladatok sorát kellett bepasszírozni.

Hajj, gyerekek, és milyen jó is még mindig ez a játékmenet! Ugrás, grind, flip és grab trükkök sorozatával (természetesen ezek obszcén-hosszúságúra nyújtott kombóival), és a terep kiismerésével válsz a high-score királyává és a pályák mesterévé. A kombinációk sikeres véghezvitele olyan örömforrás, amire azóta is csak kevés árkádjáték tudott bárminemű választ felmutatni. Ha elkap a flow, akkor visz előre kíméletlenül: fűzöd a pontokat és zúzod a terepet. Rájössz egy-egy új kiszögellésre, véletlenül rákombózol egy addig nem látott átjáróra, amivel az előző kombód még kövérebbre tudtad hizlalni. Megoldod a feladványt, meg még azon kívül a 2 percen belül még hármat. Vigyorogsz, még akkor is, ha az előbb legszívesebben földhözbasztad volna azt a kurva kontrollert, mert tudod, hogy a négyszázezres kombó végén te tetted le rosszul a karaktert, vagy te nyomtál rá egy felesleges és végzetes flipet a trükksorozat végén. Ugye ismerősek ezek az érzések?

A THPS 3+4 szerencsére mind visszahozza ezeket, és bár felépítésében szinte szolgai módon az 1+2 remake-hez hasonlít, mégsem érezzük az innováció hiányát. A régi pályák szépen, mívesen vannak újraépítve, és még a hangulatot is sikerült áthozni az esetek nagyrészében (ahol nem annyira, ott sincs kritikus probléma). Az új pályák is perzselnek – a filmstúdióban brutális kombókat tudsz összehozni, olyan sűrűn van rakva a terep, hogy szinte mindig jó helyre érkezel a flow-ban lévő kombó közepén, és még az egyik titkos skater lakóhelyére is eljuthatsz. Ott van aztán a vízipark is, ami méretes rámpáival (csúszdáival, oppardon), na meg hangulatával lehet új kedvenc… És vannak hiányzó dolgok is, például a Carnival meg a Chicago pályák. Na meg dalok, amiket az újralicenszelés helyett friss témákkal helyettesítettek. Tudjátok, a rock felől közelítek, de most máshol is vegyes az összkép. A THPS 4 volt talán az utolsó rész, amelynek hibátlan volt a dallistája, nos, itt már vannak fillerek. És a hip-hop terén még laposabb a terep. A korai Tony Hawk játékok összes rapnótája karakteres volt, óhatatlanul is bemásztak a belső magnóba. Itt van, hogy sokáig fel sem tűnik, hogy zene megy a háttérben, és később realizálom, hogy langyos, jellegtelen szövegelés szól már percek óta…

Grafikailag is történt előrelépés, és volt is hová menni: az előző remake gyakorlatilag nem kapott ingyenes „next-gen” patchet, azért fizetni kellett, így az alap változattal mértük össze a mostani változatot. A látvány sokkal élesebb Series X-en, a képfrissítés folyamatos, akár 120 FPS-re is bazírozhat az, akinek van hozzá tévéje. Nade, ami a legfontosabb, hogy ugyanolyan „gaming” tévébeállítások mellett nekem a 3+4 sokkal reszponzívabbnak tűnt, mint az elődje. A teszt során ide-oda váltogattam a két játék között és a mostani kiadványál érezhető a precízebb kontroll. Igaz, azt is meg kell jegyeznem, hogy az Xbox irányítója szerintem lassú ahhoz a játékmenethez, amit ez a fluid, lágy gameplay megkíván. Kicsit furcsállottam is amúgy, hogy megint nehezebbnek tűnik a sikeres haladás, mint ahogyan az az emlékeimben élt. Kipróbálva az eredeti PS2-es THPS3 epizódot azonban rá kellett jönnöm, hogy az új engine, a folyamatosabb játékmenet kevésbé barátságos, sokkal pontosabb időzítéseket és terepen való irányba tett figurákat vár el, mint a régi Renderware motor. Tudjátok, a régi PS2-es Tony Hawk játéknál érezhető volt egyfajta darabosság, a térben való átmenetek egyszerűbb mivolta és az egyes animációs fázisok váltása közötti durvább időzítés hatása. Éppen ezért könnyebb is szerintem a régi játékokkal haladni, itt a flow-t újra kell tanulni, és kicsit ellenhatásként fogod te is megélni ezt a részét a dolgoknak. Öregedtünk 20 évet, hol vannak már azok a reflexek, amikkel elkápráztattuk a haverokat egy-egy THPS futam során! Erre itt van ez a jó kis felújítás, aminek volt pofája még fluidabbá, áramvonalasabbá válni. Ez viszont további pontosságot és extra koncentrációt igényelne. Ugye érthető az ellentmondás esendő mivoltunk és a fejlesztői jószándék között?

De persze lehet csak én vagyok már nagyon öreg, és ahogy a deszkára sem mernék ma ráállni, lehet ugyanazon okokból kifolyólag nem megy már a milliós kombózás az új Tony Hawkban.

Sóhaj…

A motor és az optimalizáltság egyébként dicséretes. Gyakorlatilag a korábbi Xbox One X-en is szépen, stabil 60 FPS-sel, bár alacsonyabb felbontással fut a játék. Emellett ugyanilyen áramvonalas folyamatosságot tudtam kicsikarni 1080p/DLSS Quality opcióval az ótska mobil 2060RTX kártyámon is egy hatéves laptopon. A játék minden Game Pass felületen elérhető (PC-n is), viszont arra nem jutott idő, hogy a Steam Decken is kipróbáljuk. Feltételezhetően a fenti tapasztalatok alapján ott is tisztességes teljesítményt tud produkálni.

A játék szervezése kapcsán van még pár kifogásom, bár ezek a pulzáló örömünket csak kis mértékben képesek megtépázni. A challenge-k kicsit szerintem túllőnek a célon, pláne azt a sok gap-vadászatot és pályaismereti hókuszpókuszt illetően, amit az epizódokhoz köt a játék. Nem is lenne Activision cím a THPS 3+4, ha az extra tartalmak egy részét (például a teljesen ásítós, az eredetiben ingyenes tartalomként szereplő Doomguy-t) nem rejtené komoly fizetős fal mögé. Ráadásul a multi- és online lehetőségeket (pl. leaderboard-ok) az Activision-profilod aktiválásához és linkeléséhez köti a játék. Borsódzik a hátam az ilyesmiktől…

Nincs mit tenni, a fenti apróságok mellett a Tony Hawk’s Pro Skater 3+4 ismét egy remek kiadvány lett, amely a legszebb emlékeinket hozza elő, közben pedig új trükköket is kínál. Igen, emlékszem azokra az időkre, amikor már untuk a sok tonihókot, meg a könyökünkön jött ki a rengeteg mellékág és folytatás. Viszont húsz év után jó visszatérni ismét az élményhez és a hangulathoz. Tudjátok mit? Annyira jól sikerültek az új tartalmak, hogy én már mondjuk nem egy THUG 1+2 felújítást várok következő petárdaként, hanem sokkal inkább egy THPS 6-ot! Nem kell, hogy nyílt világú legyen, nem kell, hogy nagy legyen. Adjon nekünk nyolc-tíz pályát, harminc feszes nótát, sokszor 2 percnyi újrakezdést, és boldogok leszünk, ahogyan boldogok vagyunk a mostani megjelenéssel is.

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 | Kiadó: Activision | Fejlesztő: Iron Galaxy Studios | Platformok: Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series S/X (tesztelt), Steam, Switch |Megjelenés: 2025. július 11. | Ár: kb. 20.000 Ft / 49.99 EUR

A Tony Hawk's Pro Skater 3+4-et a Game Pass szolgáltatás keretein belül teszteltük.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Star Wars Outlaws: a Nintendo Switch 2 változat

A Nintendo Switch 2 teljesítményéről olvasni mindenfélét, ám mi azt szeretjük, ha első kézből tudjuk megtapasztalni, mire is képes az új hardver. A Star Wars Outlaws Gold kiadása tökéletes alap egy kis elmélkedéshez. Teszt!

9 órája
4

007 First Light betekintés, Lego Genesis kontroller leleplezés – ez történt szerdán

Továbbá: Nioh 3, Bus Bound, Ultrasound.

12 órája
6

Space Adventure Cobra - The Awakening

Teljesen megszokott gyakorlat a videojátékok történetében, hogy egy sikeres, de alapvetően más médiumra készült terméket dolgoznak fel, vagy adaptálnak. Lássuk, hogy egy 80's kult-anime feldolgozása hogyan csapódik le 2025-ben!

1 napja
4

Moziba megy a Call of Duty – ez történt kedden

Továbbá: Anno 117: Pax Romana, Liminal Point, Arena Breakout: Infinite, Pac-Man World 2: Re-Pac.

1 napja
3

Game Pass: szeptember első hetei

Eljött a Hollow Knight: Silksong premierjének ideje, mellé pedig csupán néhány független fejlesztés merészkedett.

2 napja
2

Születésnapokkal indult a hét – ez történt hétfőn

Benne: Rayman, 007 First Light, Halls of Torment, Kojima Productions, Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles.

2 napja
1

Metal Gear Solid Δ: Snake Eater

Elcsépelt közhely, de igaz: a Metal Gear Solid szinte mindegyik része legendákat visz a vállán. Most itt a harmadik epizód felújítása, amely a modern technikát ötvözi a régi megoldásokkal. De vajon finom-e az a kígyó, ami húsz éve az ölünkben tekereg? Teszt!

2 napja
35

Heti megjelenések

3 napja
16

Gears of War: Reloaded

Közel húsz évvel az eredeti játék megjelenése után befutott a Gears of War: Reloaded, mely többek közt PS5-re is átköltözteti az Xbox legendás IP-jét.

4 napja
20

Wildgate

Nem olyan rég futottunk már pár kört a Wildgate online akciózásával, ám mostanra érett be a tapasztalatunk, hogy bővebb tesztet is közöljünk!

4 napja
2

Megjelenési naptár megtöltve – ez történt pénteken

Benne: BrokenLore: Dark Dawn, Yooka-Replaylee, The Exit 8, Lost Eidolons: Veil of the Witch, Call of the Sea, Bloodthief, Angry Video Game Nerd 8-Bit.

5 napja
2

Frissítések egymás hegyén-hátán – ez történt csütörtökön

Benne: Atomfall, Fling to the Finish, Warhammer 40,000: Space Marine 2, Elden Ring Nightreign, The Lonesome Guild, Lost Soul Aside, Sworn.

6 napja

Ian Livingstone - Bajnokok próbája

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "Bajnokok próbája" Ian Livingstone-tól.

7 napja
3

PlayStation Plus: a szeptemberi hármas

Gondolatturizmusba oltott platformer folytatás. Agytekervényeket átmozgató logikai játék és egy legendás gazdálkodó szimulátor.

7 napja
11

Leépít a Crystal Dynamics, frissült a No Man's Sky – ez történt szerdán

Továbbá: Solo Leveling: Arise Overdrive, Entropy, March of Giants, Digimon Story: Time Stranger, Lost Skies, Moros Protocol, P1: Anchor Light,

7 napja
1

Shantae Advance: Risky Revolution

A Shantae Advance a maga idejében nem látott napvilágot, de szaladjunk előre az időben. 2025-öt írunk, a játék végül a Limited Run segítségével elkészül és meg is jelenik GBA-kazettán. Az LRG szériát el is kapkodják, majd ugyanezen év nyarának végére a szokásos platformokra is elhozza a kiadó-fejlesztő páros a játékot. Lássuk a nyár retro-kuriózumát!

8 napja
6

Begördül a skate., előzetesen az új Silent Hill-film – ez történt kedden

Továbbá: Helldivers II, Train Sim World 6, Play Acclaim, Little Witch in the Woods, Lumines Arise, Captured, Code Violet, Atari bevásárlás.

8 napja
5

Grounded 2 - A kölykök megint összementek

Már korábban megtapasztalhattuk, hogy milyen érzés elveszni egy hátsó udvarnyi tágra nyílt világban, az Obsidian Entertainment most elhozta nekünk a folytatást nagyobb, részletesebb és izgalmasabb formában. A gyerekek ismét összementek, és most sokkal több eszköz és érdekesség áll rendelkezésünkre, hogy felnőjünk a feladathoz.

9 napja
2

Csúszósan indul a hét – ez történt hétfőn

Benne: Replaced, Mythwrecked: Ambrosia Island, Demonschool, Aces of Thunder, Lightspeed Japan Studio.

9 napja
2

Shinobi: Art of Vengeance

A Streets of Rage 4 minden idők egyik legjobb beat ’em up játéka, így amikor megtudtuk, hogy a SEGA a játékért felelős francia Lizardcube csapatát bízza meg a legendás Shinobi sorozat feltámasztásával, azonnal felkaptuk a fejünk. De vajon sikerült megismételni a csodát? Tesztünkből kiderül!

2025.08.25.
7