[Teszt] Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

HazbuNyári Norbert2025.07.25. 10:01

Van az úgy, hogy az ember belefárad a sok menekülésbe és folyamatos túlélési kényszerbe és inkább egy kicsit megpihenne. Ideig - óráig lehet hogy örül az újonnan jött nyugalomnak, de legbelül valami mindig visszahúzza. A SolidGames játéka megkísérli a kettőt elegyíteni: egy alapvetően feszített rendszert átültetni egy lassabb folyású keretbe.

A Chinese Frontiers története igazából harmatgyenge adalékként van jelen. Egy bajba sodródott vándor bőrébe bújunk, akit egy kedves helyi mester, Jun, befogad. Jun segít nekünk hogy egyedül is megálljuk a helyünket az életben, ehhez pedig megtanuljuk az építkezés csínját-bínját, ezzel a tudással pedig lehetőségünk adódik nem csak a magunk életét építeni, hanem Kína nagyságához is hozzájárulunk. A sztori lineáris, nem sok meglepetést tartogat, de alibinek épp megfelelő arra, hogy beletanuljunk a mesterségbe, és a végén úgy érezzük: mi is részei vagyunk valami igazán nagynak. Például a Nagy Falnak (de nem kőműves kelemeni értelemben).

A Chinese Frontiers alapját a survival játékokból hozza: ügyelni kell az éhségre, szomjúságra, energiánkra és életerőnkre. Azonban ezek a tényezők inkább háttérzajként működnek, a játék lelke a személyes menedzsmenten túlmutat. Először apró munkákat végzünk a mentorunk oldalán, majd saját kezünkbe kapjuk a kalapácsot, és innentől kezdve nincs megállás. Vályogház, kemence, agyagfal, tetőfedés, később pedig állványzat, füstölőház, és egyre nagyobb "projektek" következnek. A crafting rendszer meglepően részletes: egy nyersanyag többféleképp is feldolgozható, kombinálható más elemekkel, és szinte minden szerszámnak, építőanyagnak többféle szerepe van. A játék során egyszerre kell figyelni az építkezésre, dekorálásra és a mezőgazdaságra is. Ha valaki szeret sokat bíbelődni egy-egy épület megípétésvel, akkor itt nagyon sok időt eltölthet az utolsó utáni szög beverésével.

A SolidGames bevallása szerint sok mérnök vett részt a játékfejlesztésen, ez a mechanikában látszik is. Más építkezős-túlélős játékokkal összevetve sokkal készletesebben kidolgozott az anyaghasználat, a felépítés is sokkal mélyebb a konkurenciánál. Azonban érezni lehet, hogy a mérnöki pontosság már nem minden szinten tettenérhető. A grafika valahol a Forest (1.rész) és a Stranded Deep között helyezkedik el, a játékmenet is magával hordozza azokat a gyermekbetegségeket amiket korábban is fellelhettünk.

Van tutorial is, itt a legidegesítőbb elem a kenőanyag készítés volt. Alapból nagyon sok rizs kellett hozzá, viszont a technológiai szintlépés még nem ért el odáig hogy rizsföldet csináljak. Így az oktató rész kimerítése után el kellett menni kalandozni hogy rizst találjak, viszont ezt egy ponton feladtam és inkább megvártam amíg újra nő az első helyszínen. Először megijedtem, mert azt hittem softlockba ütköztem de végül a játék volt annyira kegyes hogy űjranövesztette a rizst nekem.

Ami viszont visszahozza a játékot az élvezhető kategóriába azok a projektek amiken részt vehetünk. Ahogy haladunk előre az építményeinkkel megnyílik egy skillfa is, lehetőségünk van gyorsabban, jobban és többet építkezni. Erre szükségünk is lesz, hiszen egyre nagyobb volumenű építkezéseken veszünk részt, még a Kínai Nagy Falba is beletehetjük a magunk részét. A projektek között működik a fast travel, úgyhogy az anyaggyűjtés is könnyebb, sőt, van egy szekerünk is amit külön meg lehet pakolni, akár két építkezés között még fast travel pontként is tud funkcionálni!

A játék steam adatlapja szerint körülbelül 50 óra játékidőt vesz igénybe a főbb projektek megvalósítása. Ez a mérték nagyjából igaz is, nekem az erőforráshiány és a nehézkes menedzsment miatt egy kicsit hosszabbra nyúlt a végigjátszás. A fejlesztők részéről megvan az akarat, hogy ezeket a hibákat kijavítsák, talán a későbbi patchek sokkal áramvonalasabb élményt fognak biztosítani. Bár a SolidGames még nem nyilatkozott ilyesmiről, de a játék új projektekkel folyamatosan bővíthető, simán el tudok képzelni pár DLC-t amivel új építményeket tudunk majd felhúzni. Jelenleg a prioritás inkább az alapjáték kikupálása.

A Chinese Frontiers érdekes keverék. Jelen van a túlélőjátékok igényrendszere, de mellé egy meditatív jellegű építkezést passzint hozzá. Ha valaki szereti a lassú, de tartalmas építkezést és szeretne kicsit másra is figyelni közben, azoknak kellemes időtöltéssé válhat. “Mert a Kínai nagy fal sem egy nap alatt készült…”

FEJLESZTŐ: SolidGames | KIADÓ: Big Cheese Studio| PLATFORM: PC |Megjelenés: 2025. 06. 19. | ÁR: 24,5 Euro

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

Van az úgy, hogy az ember belefárad a sok menekülésbe és folyamatos túlélési kényszerbe és valami nyugira vágyik. A SolidGames játéka megkísérli a kettőt elegyíteni: egy alapvetően feszített rendszert átültetni egy lassabb folyású keretbe.

21 órája
3

Battlefield 6 trailer, Sony-Namco partnerség - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Lollipop Chainsaw, Wuchang: Fallen Feathers, Invincible VS, Assassin's Creed Shadows.

23 órája
9

and Roger

Egy apró, letisztult, de kreatív megoldásokkal narratív kaland, amely három fejezetben mesél el egy apránként összeálló történetet.

1 napja
2

Pihenőre megy a Splitgate 2 - ez történt szerdán

Továbbá: Borderlands 4, Out of Time, Slopecrashers, Cronos: The New Dawn, NoCode.

1 napja
2

Wheel World

Ki mondta, hogy bringáról nem lehet megmenteni a világot? Bele is vágtunk a kalandba, de amilyen izgalmasan indult, olyan döcögősen folytatódott.

2 napja
7

Battlefield 6 teaser, Supermassive Games leépítés – ez történt kedden

Továbbá: Clive Barker's Hellraiser: Revival, Viewfinder, Pokémon Champions, Borderlands 4.

2 napja

Wuchang: Fallen Feathers

Újabb képviselő lép a soulslike címek telített ringjébe, a Leenzee pedig csatlakozni az ígéretes újoncok táborába. De vajon megvan bennük és játékukban ami ehhez kell?

3 napja
34

Phantom Squad

A SWAT-os játékok visszatértek, ám még így sincs belőlük túlkínálat. A Phantom Squad egy érdekes próbálkozás a felülnézetes kommandózgatások között. Doorkickers és Rainbow Six Siege fanok, most figyeljetek!

3 napja
2

Avatar: Frontiers of Pandora frissítés, magyar szinkron az Elflockban – ez történt hétfőn

Továbbá: Atari 50: The Anniversary Celebration, The King is Watching, Nicktoons & The Dice of Destiny, Descenders Next.

3 napja
4

Irem Collection 3: Az arcade történelem egy apró szelete

Harmadik szcenáriójához érkezett a nagyot vállaló japán videójátékos gyűjtemény, mely a vérbeli shmupokat is gyártó Irem történelmét hivatott bemutatni.

4 napja
2

RoboCop: Rogue City - Unfinished Business

A Robocop: Rogue City - Unfinished Business az alapjáték rövidebb, tömörebb és koncentráltabb változata, ennek minden előnyével és hátrányával.

4 napja
2

Heti megjelenések

4 napja
16

Death Stranding 2: On the Beach

Olyat csak a legritkább esetben láthatunk, hogy egy nagyszabású AAA produkció minden ízében excentrikus kiállást, illetve kontroll nélküli, karakteres szerzői víziókat engedhessen meg magának. De vizsgáljuk meg közelebbről, hogy Kodzsima Hideo a széles közönség számára is befogadhatóbb élményt álmodott-e meg. TESZT!

6 napja
32

Csendes zárás - ez történt pénteken

Benne: FromSoftware, Dreams of Another, PixelJunk Eden 2, Infamous, Inazuma Eleven: Victory Road.

6 napja

Itt minden a halálról szól – East of West, Fekete Orchidea és Lucifer

East of West, Fekete Orchidea és Lucifer a házban! A Fumax kiadványai közül szemezgettünk.

7 napja
12

Adaptációk és megjelenési dátumok - ez történt csütörtökön

Benne: Mortal Kombat II, Agatha Christie – Death on the Nile, Void Crew, Lollipop Chainsaw, Loaders, Echoes of the End, Assassin's Creed.

7 napja
4

The Drifter – Pokoli vándorút

A The Drifter egy klasszikus point and click kalandjáték, ami a horror és a thriller elemeit vegyíti egymással elég magabiztosan.

8 napja
3

EA Sports FC 26 bejelentés, Zelda-film fejlemények – ez történt szerdán

Továbbá: Cyberpunk 2077, Dead Take, Sudden Strike 5, Danger Mouse, Sonic Racing: CrossWorlds

8 napja
5

Tony Hawk's Pro Skater 3+4

Két gigászi klasszikus tér vissza a THPS 3+4 kiadványban, amelyeket nem hogy megunni nem lehet, de csak fokozzák a Tony Hawk iránti étvágyunkat. Lássuk, mit tud felmutatni a két legendás rész remake-je!

9 napja
23

Life is Strange Collection bejelentés, indul a Frosthaven EA – ez történt kedden

Továbbá: Street Fighter 6, Metaphor: ReFantazio, Mato Fragments, Hyperdimension Neptunia Re;Birth.

9 napja
8