[Teszt] Phantom Squad

Phantom Squad

KR4K3NGábor Bálint2025.07.22. 09:30

Némileg radar alatt érkezett meg a Phantom Squad a Steames kínálatba, amiről még én is azt hittem kezdetekben, hogy a DoorKickers-hez hasonló lesz, és hogy a tervezgetés, na meg az egységek navigációja lesz a központban. Persze a teszt megkezdésekor hamar világossá vált, hogy nem erről van szó, és talán csak annyiban említhető egy lapon a hasonló játékokkal, hogy a Phantom Squad szintén felülnézetes, SWAT-os, és van benne tervező.

A Ctrl Freak fejlesztésében készült játék tökéletesen bemutatja, hogy lehet egy játék élvezetes, akkor is, ha roppant egyszerű, azonban 3-4 óra után, a nehezebb pályák esetében azért bizonyos dolgokon felhúztam a szemöldököm. Mondhatnám, hogy a játék vége felé a komplexitás fokozódik, de valójában csak olyan elemeket építettek be, amikkel szivatnak - de erről később beszéljünk.

Kicsit olyan érzést ad egyébként a Phantom Squad, mintha a Siege és a SWAT4 keveredne egy felülnézetes játékban. Ez azért lehet így, mert egyrészt a pályák kialakítása - pl. disco, droglabor - nagyban hasonlít a klasszikusokhoz, ráadásul a fegyverek és az eszközök terén is megtalálható pár ismerős elem.

Természetesen, ahogy más SWAT egységeket szerepeltető játék esetében, itt is az ellenséges erők likvidálása, a túszok kimentése, a célszemélyek megtalálása az, ami pályáról pályára feladatunk lesz, azonban AI csapattársak nélkül, barátaink segítségével - vagy egyedül - kell megoldani ezeket a feladatokat.

Az első pályák során igazán könnyen megoldható helyzeteket kapunk, de akadnak olyanok is, ahol sokat számít egyrészt az ellenfelek spawnja, másrészt az, hogy mennyire sikerült megismerni a pályát, ugyanis biztos, hogy elsőre nem sikerülhet a feladatot lehozni helyismeret nélkül. Az egyik ilyen pálya egy dzsungelben játszódik, ahol kézre kell keríteni egy laboránst, azonban fegyverrel rohangál, így először el kell kábítani, hogy el lehessen kapni. Igen ám, csak a közelben jó pár más ellenség is van, köztük robbanó mellényes, igencsak veszélyes egyedekkel.

Bár a dzsungeles pályának többször is neki kellett futnom - ahogy a többi térképnek is - messze nem volt egyik sem olyan idegesítő, mint amikor fegyverek nélkül kellett megszökni egy börtönből. És, hogy miért kellett megszökni? Nos az nem derült ki, ugyanis a játék sztorija a nemlétező/meglehetősen hiányos tengelyen értékelhető csak. A tesztelés végén már kapott egy intro videót a játék, ahonnan megismerhettük a karakterünk hátterét, aki egy félresikerült SWAT akció után nyert felvételt a Phantom Squadba, azonban ezen kívül semmilyen történeti narratívával nem találkozni. Bár talán elég lenne a Különleges kommandó című 2003-as filmet megnézni, hogy pótoljuk a történet hiányosságait, hiszen ennyi erővel még az is lehet, hogy abból inspirálódott a játék.

A SWAT4 lobbyk egyik kedvence a doorwedge, vagyis az ajtótámasz, ami megakadályozza, hogy bárki hátulról rá tudjon lőni a csapatra, de feltűnik az egyik OG Siege eszköz is, amit még Pulse használt, vagyis a szívdobogás-figyelő. 2+ emberes lobbyval a Phantom Squad esetében egy roppant hasznos eszköz lehet az utóbbi, hiszen tervező módban be lehet jelölni az emberek helyét, ahol már csak arra kell figyelni, hogy a személy civil, vagy fegyveres.

De persze megtalálható szinte minden más eszköz, a dróntól kezdve az ammo és healthpack-en keresztül a kamerákig, így minden játékos megtalálhatja a neki való eszközöket. Az viszont mindenképp plusz pont, hogy gondoltak a magányos játékosokra, akik nem AI társakat kaptak, hanem egy kétszer használható defibrillátort, ugyanis társak hiányában nincs, aki szurival felszedjen minket a padlóról.

Maga a játékmenet egyszerű, azonban fontos kiemelni, hogy egyes pályákat lopakodás nélkül esélytelen megoldani, és mivel lineárisan kell haladni a pályákkal, így ki sem hagyható a stealth.

A 11 pályából álló játékban számomra két további probléma volt, ami felütötte a fejét időről-időre, az egyik az, hogy viszonylag kevés fegyver található az eszköztárban jelenleg, testreszabási lehetőség pedig egyáltalán nincsen. A másik komoly probléma az, hogy a játék kezelni tudja az ultrawide monitorokat is, de arra nincs lehetőség, hogy egy 16:9-es monitoron állítsak azon, hogy mennyire lássam közelről a karakterem, így sokszor a képernyő mérete vagy képaránya sodorja veszélybe az egyébként könnyen megoldható küldetést.

Már akár két játékos is rendkívül taktikusan tud mozogni, hiszen míg az egyik a heartbeat sensor segítségével jelöli a térképen a lehetséges ellenségek helyét, addig a másik tudja fedezni. Pár pálya teljesítése után pedig a feloldott plusz ammo és heal már esélyt ad a gyors mozgásra, ami azt jelenti, hogy a legerősebb fegyverrel, shotgunnal rohangál két - képzettnek nem nevezhető - katona. Ami egyrészről roppant mulatságos, másrészt teljesen elveszi a játék taktikázós élét, 3-4 játékos esetében pedig még könnyebbé válik a pályák megoldása. A 11 pálya többsége pedig nem is igazán igényel 2, vagy legfeljebb 3 játékosnál többet, hiszen sem a nehézség, sem pályák mérete nem elégíti ki a feltételeket hozzá - egész egyszerűen nem olyan radikális a váltás, mint mondjuk a SWAT4 pályáról pályára.

Azt nem állítom, hogy ez a játék megközelíti a Doorkickers átgondoltságát, tervezését, élményét, viszont hozzátartozik, hogy árban is más szintet képviselnek - igaz, a Doorkickers coop számomra még hátra van, és lehet, hogy a Phantom Squad folyamatossága jobban illik a stílushoz. Azonban azt bátran állítom, hogy főleg a bevezető áras 9,65 eurós szinten bőven hozza, amit ígér, és legalább egy baráttal egészen élvezhető játék, ami a mostani SWAT-hiányban legalább egy kis elemózsiát ad, főleg, hogy a Ready or Not is cenzúrán esik át.

A Phantom Squad egy jól elkészített, kis csapat által készült játék, ami az AAA címek megjelenése közt lehet, hogy kap elegendő figyelmet, azonban kérdés, hogy képesek-e a készítői még tovább fejleszteni. A játék jelenlegi állapotában egy kellemes, szórakozás ami 6-8 órára le tud kötni egy pár emberes squadot, csak figyeljetek, hogy elég nagy legyen a monitorotok.

PLATFORM PC (Steam) - hármas koopban is tesztelve | KIADÓ Super Rare Originals | FEJLESZTŐ Ctrl Freak | MEGJELENÉS 2025. július 18. | ÁR 13,79 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

14 órája
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

15 órája
3

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

1 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

1 napja
5

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

2 napja
2

Heti megjelenések

2 napja
14

Helldivers II - az Xbox változat

Furcsa érzés a PlayStation Studios animációját látni egy Xbox kontrollert szorongatva, de a demokrácia nem ismer határokat. Legalábbis virtuálisan. Robbanások és leszakadó végtagok között. TESZT!

3 napja
5

Doronko Wanko

Voltál már videojátékban tűzoltó s katona, de luxuslakást összeokádó németjuhász aligha. Most a Namco-nak meg a bandáinak köszönhetően ez is eljött. Rúgja meg a kutya... meg a kedves feleségét is!

4 napja
12

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, The Coma 3: Bloodlines, Tokyo Xtreme Racer, Life Is Strange, Firaxis, Slime Heroes.

4 napja
1

Robots at Midnight

A júniusi megjelenéskor nem jutott el nálunk a tesztlaborig a Robots at Midnight, szerencsére azonban néhány hét csúszással megérkezett belőle a PS5-verzió is, ami újabb alkalmat biztosított arra, hogy belevessük magunkat ebbe a némileg szokatlan megközelítésű soulslike-ba. Meg is tettük!

5 napja
1

Silksong letámadás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Castle of Heart: Retold, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Puzzle Quest: Immortal Edition, IO Interactive.

5 napja
28

Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World

Nintendo Switch 2-re is megérkezik Kirby, hogy felfrissítse a legutóbbi kalandokban elmerült játékosokat, és csillagport szórjon az elfeledett birodalomra. Teszt!

5 napja
1

Star Wars Outlaws: a Nintendo Switch 2 változat

A Nintendo Switch 2 teljesítményéről olvasni mindenfélét, ám mi azt szeretjük, ha első kézből tudjuk megtapasztalni, mire is képes az új hardver. A Star Wars Outlaws Gold kiadása tökéletes alap egy kis elmélkedéshez. Teszt!

6 napja
10

007 First Light betekintés, Lego Genesis kontroller leleplezés – ez történt szerdán

Továbbá: Nioh 3, Bus Bound, Ultrasound.

6 napja
6

Space Adventure Cobra - The Awakening

Teljesen megszokott gyakorlat a videojátékok történetében, hogy egy sikeres, de alapvetően más médiumra készült terméket dolgoznak fel, vagy adaptálnak. Lássuk, hogy egy 80's kult-anime feldolgozása hogyan csapódik le 2025-ben!

7 napja
6

Moziba megy a Call of Duty – ez történt kedden

Továbbá: Anno 117: Pax Romana, Liminal Point, Arena Breakout: Infinite, Pac-Man World 2: Re-Pac.

7 napja
3

Game Pass: szeptember első hetei

Eljött a Hollow Knight: Silksong premierjének ideje, mellé pedig csupán néhány független fejlesztés merészkedett.

8 napja
2

Születésnapokkal indult a hét – ez történt hétfőn

Benne: Rayman, 007 First Light, Halls of Torment, Kojima Productions, Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles.

8 napja
1

Metal Gear Solid Δ: Snake Eater

Elcsépelt közhely, de igaz: a Metal Gear Solid szinte mindegyik része legendákat visz a vállán. Most itt a harmadik epizód felújítása, amely a modern technikát ötvözi a régi megoldásokkal. De vajon finom-e az a kígyó, ami húsz éve az ölünkben tekereg? Teszt!

8 napja
35

Heti megjelenések

9 napja
16