Akinek volt már valaha kutyája, jó eséllyel találkozott már azzal a felállással, hogy kedvenc ebe elkövetett valami emberiség elleni rémtettet, majd mielőtt ezért előkapnád a karikás ostort, hogy szigorúan tanító szándékkal péppé verd, ő előveszi a legártatlanabb bociszemét és csupán annyira futja, hogy megölelgeted, mert hát mégis ő apuci egyetlen gizsgugyája.
Egyszer rég befogadtam egy kóbor kutyát és magára hagytam öt percre egy szatyor menzáról szerzett kolbászos kenyérrel (éhező egyetemista voltam, akkoriban ez teljesen valid megoldás volt). Ő pedig, mint minden vadonban nevelkedett kóbor ebcsont tudta jól, hogy amit most nem eszel meg, az gyanúsan más gyomrában landol - így amíg kint voltam, az EGÉSZET megette, szalvétástúl mindenestűl. Utána egész éjjel sugárban okádott szegényem a szoba különféle pontjain. És hogy hogy jön ez ide? Úgy, hogy a Doronko Wanko című videojáték, tesztünk alanya nagyjából erről szól.

No nem arról hogy kolbászt okádasz mindenfelé, ennél pöppet szofisztikáltabb a helyzet. De csak egy pöppet. A boldog (és igen tehetős) család beköltözik a vacsi új háromszintes luxuskecóba, majd magára hagyják a kutyát. Két célod van: kutasd fel a házban elrejtett 12 darab csillogó kutyfesményt valamint csinálj minél nagyobb munkát a takarító brigádnak. Ocsmánykodni pedig többféleképp lehet: belehemperegsz a sárba és a szoba közepén megrázod magad. Vagy levered a vörösbort az asztalról és széthordod a szőnyegen. Vagy bármi kanász sutyerákság, amitől felpörögnek a guruló dollárok a takinéni számláján.
A burzsoázia és elitizmus ellen elkövetett puritán rombolásnak van egyfajta punkos bája, emellett azt is el kell mondjam, hogy a játék teljesen fluid, intuitív módon zakatol kutyánk valaga alatt. Amikor úgy érzed, kimaxoltad a rendbontás egy formáját, a játék dob neked valami pluszt, amivel még nagyobb hányást vagy képes produkálni. Az egész hodályt egy laza óra alatt teljesen gallyra lehet tenni, a vége pedig elkerülhetetlenül az lesz, hogy hazaérő gazdikák kihordanak lábon fejenként két infarktust.

Majd gondolod, ez jó volt, jöhet a következő kéró és elkezd pörögni a stáblista… Rádtörhet a rossz előérzet… Ááá, biztosan nem lehet csak ennyi, hisz most kezdődött... Majd amikor ismét a kezdő menüben találod magad, akkor azért már csak-csak túl kell lépned a tagadás fázison: ez bizony VALÓBAN ennyi. Számtalanszor hangot adtam annak, hogy a mai dömpingben ha egy játék rövid, az számomra külön fícsör, de azért na, ez azért erős. “Hmmm, mennyibe került a kísérlet Safranek?” - idézgettem fel magamban a klasszikust miközben böngészgettem a játék körüli magyarázatot a magyarázhatatlanra… És látom: ingyenes. Hmmm.
És akkor hirtelen átéltem egy megvilágosodás pillanatot. Belegondoltam abba, mit tudna hozzáadni ehhez a koncepcióhoz még pár kégli amit ugyanúgy szét kell barmolni, mint ezt az egyet? Vajon élveztem volna annyira a másodikat, vajon nem tettem volna le a harmadiknál az egészet? Mit lehetett volna még hozzáadni ehhez a főzethez ahhoz, hogy érdemes lett volna tovább bővíteni tartalmilag? Ötlettelen voltam.

Én hiszek abban, hogy ha egy koncepció kiteljesedik, onnantól minden pluszba adott önismétlő kontent nem más mint öncélú időhúzás. És én nem szeretem ha húzzák az időmet. Másfelől pedig tök merész az, hogy egy nagykiadó kihoz ingyen egy ilyen játékot (pár dollárért vehető hozzá DLC néhány másfajta ebbel) ami teljesen jól össze van rakva és ott azon a ponton ahol megtörtént a kiteljesedés, véget is ér. Szóval hogy ajánlom-e a Doronko Wanko-t? Naná, tök jól eltöltött egy órád lesz és maximum akkor kérik el egy sajtburger árát, ha Corgi-val vagy Jack Russel terrierrel (amilyen jellegű szegény kolbászhányó ebem is volt) akarod gettóvá varázsolni az álomotthont.
PLATFORM PC, Switch (tesztelt) | KIADÓ Phoenixx | FEJLESZTŐ Bandai Namco | MEGJELENÉS 2025. július 23. ÁR 5 EUR (Switch-en, PC-n az alapjáték ingyenes)