Sokan már a gép megjelenésének pillanatában lefitymálták a teljesítményét, a clickbait hírekben is gyakran szerepel, a Nintendo Switch 2 pedig eddig tényleg vegyes képet produkált a játékok futtatását illetően. Legalábbis ami a nagygépes átiratok mobil platformon való teljesítményét illeti. Amíg pl. a Cyberpunk 2077 a maga nemében egy ütős portot kapott, addig az Elden Ringről már teljesen eltérő hírek keringenek. Azt meg szinte már mondani se kell, hogy az Unreal Engine 5 teljesítménye is vegyes képet mutat. Meglepő helyről érkezik az erősítés: az Ubisoft-féle Star Wars Outlaws portja ugyanis minden előzetes várakozást meghaladó, korrekt átirat lett, amely egy next-gen kalandot emel át élvezhető formában a Nintendo hordozható gépére. Egy zsivány hozza el a mundér becsületét, ez pedig egy olyan tett, amelyhez a ROG és a Steam Deck hordozható vasak sem tudnak felérni. Teszt!

Gyorsan foglaljuk össze: a Star Wars Outlaws az a csempész-kaland, amire a Han Solo-fanok régóta várhattak. Bár most nem Han a főszereplő, a cserfes és rátermett Kay Vess is remek példája a Csillagok Háborúja univerzum szerethető csibészeinek. Az Ubisoft ügyesen gombolta szűkebbre saját formuláját, az akciórészeknél pedig a modern TPS-formulát követte, fegyverekkel, lopakodással, alternatív útvonalakkal, és egy űr-axolotl maszkottóval, aki nem csak a Jedi erőket helyettesíti (ahogy Csaba kollégám is írta korábbi cikkében), de belesimítja a kötelező cukiságfaktort is a Star Wars sztoriba. Ha bővebben szeretnétek olvasni az alapjátékról, javaslom Csaba tesztjének elolvasását!

Nintendo ide, Switch 2 és hordozhatóság oda, a jelenlegi port szerintem baromi jól sikerült. Egy biztos, hogy a DLSS óriási joker a Nintendo ingujjában, és sokat segít a renderelés nehézségein. A Switch 2 port ezen felül szemmel láthatóan egyedi bánásmódot is kapott, nem csak egy egyszerű opció-állítgatással vacakoltak a fejlesztők. Az Outlaws láthatóan helyszínről-helyszínre váltogatja a bevilágítás és árnyékok minőségét, és az effekteket is úgy hangolja a játék, hogy a képfrissítés stabil legyen. A játék (érzésre) dinamikusan skálázza az alap felbontást. Van, amikor meg nem mondod, hogy natív, vagy skálázott képet látsz, de van olyan eset is, amikor a hajon és a növényzeten előbukkan a DLSS képzaja. Főleg igaz ez a Toshara mezőire, vagy azokra az akciójelenetekre, amelyek mozgalmas kültereken, vagy sok NPC-t mozgató, füstös beltereken játszódnak. De megmondom nektek őszintén, 3 év Steam Deckezés után a szemem már belefáradt az FSR-szőrbe; a DLSS sokkal kevésbé bántja a szemet, és az Outlaws is egy jó szinttel magasabb képminőséget kínál, mint az AMD megoldását erőltető címek. Ezen felül a képfrissítés is korrekt. Bár még nincsenek elérhető mélyelemzések, a belső megérzés alapvetően stabil 30 FPS-t sejtet a játék során, különösebb döcögések nélkül, stabil frameidővel. Ez pedig nagy szó, különösen mostanában, amikor a tésztaszaggató effektus performance és quality módokban is jellemző, bármelyik platformon is nézelődünk. A töltési idő leginkább a játék betöltésekor tűnik fel, nem volt zavaró várakozás a tesztelés során.

Szóval, ami a teljesítményt és az összképet tekintve a legfontosabb, az egész átirat magán hordozza a nagygépes verziók hatásvadász vizualitását, atmoszféráját és Star Wars-os környezetét. Pont azt magyaráztam nagy lelkesen a haveroknak, hogy ritka az a játék, amiben olyan jól esik tengni-lengni, mint például a Star Wars Outlaws-ban, és én mindezt Switch 2-n tapasztalom meg először a játék kapcsán. És amondó vagyok, hogy leginkább handheld módban játszd Kay Vess sztoriját, mert bár a játék egész dögös tévén is, de nagyképernyőn ma már kapsz jobb alternatívát (ha van hozzá megfelelő géped).
A most megjelent Gold kiadás egyébként elérhető más platformokon is, és emelett igen tartalmas is: az alap kampány mellett a Wild Card és a Pirate’s Fortune sztori DLC-k is a csomag részét képzik, és van egy Jabba’s Gambit nevezetű misszió is, amit csak ebben a kiadásban tolhatunk le. Ráadásul, ha november 3 előtt szerzi be az ember a csomagot, akkor a Kessel Runner bónusz kozmetikai tartalmakhoz is hozzájut, két másik Gold bundle pack mellett.
Ha valamivel kötözködnöm kell még, az a Switch 2 kényelmetlensége. Az Outlaws-ban elveszve rohamosan pörögnek a játékórák, és bizony a kezemnek ehhez a hosszú játékhoz nem éppen ideális az NS2 kézben tartott ergonómiája. Az is furcsa, hogy a játék sokszor kéri, hogy akciógombként az analógok lenyomását használjuk – nekem ez nem tűnt kényelmes megoldásnak. És a megjelenéskor játékra jellemző fagyások, desktopra való visszadobások most sem múltak el. Fura ilyet egy Nintendo gépen látni.
Kifejezetten pozitív élmény a Star Wars Outlaws Nintendo Switch 2 verziója. Megjelenésének pillanatában sokkal könnyedebben adja át a nagygépes élményt a kézi masinán, mint például a szuper kompromisszumos (mégis közkedvelt és híres Nintendo Switch port) Witcher 3 volt a maga idejében. Egyszerűen jól esik látni, hogy a megjelenésekor felemásan értékelt játék egy korlátos képességű platformon ennyire problémamentesen igazodik az elvárásokhoz. Sokk cikknél leírtam mostanában, hogy ritka iparági anomáliáról beszélünk, de valahogy ezt érzem most az Outlaws-nál is. Pozitív értelemben, természetesen!
PLATFORM PC, PlayStation 5, Xbox Series, Nintendo Switch 2 (tesztelt) KIADÓ Ubisoft, LucasArts FEJLESZTŐ Massive Entertainment MEGJELENÉS 2024. szeptember 04. | ÁR kiadástól függően kb. 16-40 ezer Ft.