[Teszt] Sackboy: A Big Adventure - a PC változat

Sackboy: A Big Adventure - a PC változat

mcmackoGéczy Attila2022.11.05. 16:00

A LittleBigPlanet sorozat mindig más volt a többi platformertől, részben talán azért is, mert az alkotás örömét, a saját tartalom létrehozását helyezte mindenekelőtt a középpontba. Épp ezért is volt meglepő, hogy a Sackboy: A Big Adventure szinte teljesen félretette a korábbi szemléletet, hogy egy vezetett stílusú, de a határain belül mégiscsak kreatív ugrabugrával örvendeztesse meg a játékosokat.

Én ennek külön örülök – nincs bajom a kreatívkodással, de sem a Nintendo, sem a Sony pályaépítgetős címei nem kötöttek le - egy szépen megkomponált mindig többre megyek a saját vonatkoztatási rendszeremben. Örültem is, hogy a Sackboy: A Big Adventure PC változata végül befutott, mert PS-en kimaradt, és a mostanában igen sokat járó Deck masinámnak is jól áll az ilyesmi.

Sajnos azonban Zsákfiú kalandja pont azt a szubzsánert karolja fel, amit én annyira nem élek – jelesül, amikor a 3D platformert amúgy csőszerű, zártabb pályákon vezetik végig a designerek. (Khm, új Kirby…) Félreértések elkerülése végett: a Big Adventure egy remek, sziporkázó ötleteket felvonultató 3D ugrabugra, de szerintem nem tud úgy kibontakozni, mint a 3D teret szabadabban, organikusabban kezelő pályatársai.

Ennek ellenére a PC platformnak nagyon kell az ilyesmi, mert az indie-n túl ritkán jut erre a felületre ebből a műfajból. És a Sackboy szinte lemászik a nagyfelbontású laptopképernyőmről, na meg úgy fest a Deck kijelzőjén, ahogy Switch játék ugyanebben a műfajban soha nem fog.

Amikor először próbálgattam a játékot, kifejezetten ámuldoztam azon a látványon, amit a program a PS4-es alapok ellenére a képernyőre tűzött. Minden tűéles, minden kósza fonalszál, kartonsorja kilátszik, és hát a Sumo Digital is jól érzi, hogy miként lehet ezt a technikaóra-szagú kraft-világot életre kelteni. A játék futtatása viszont sajnos nem zökkenőmentes, amiről a Digital Foundry is beszámolt.

Mit kell ezalatt érteni? Azt, hogy amikor egy új effektus, új dinamikus mozzanat felbukkan a színen, akkor a játék hajlamos megszaggatnia magát. A DF nagyon komolyan vette ezt a problémát, de szerintem egy picit elvetette a sulykot. A döcögés sejtésem, és más elemzések szerint is a shader összeállítások során jön elő, ami Steam Decken sok más címnél is jellemző. Tudjátok, a kép ilyenkor be-beszaggat, amíg a shader compile folyamatok le nem futnak. Onnan gondolom, hogy itt valami blatáns shader-kulimászról van szó, nem pedig globális optimalizációról, mert amúgy a játék Steam Deck-en, az árnyékon kívül mindent ultrára téve amúgy röhögve préseli ki magából 800p-n a tükörsima, szinkronizált 40 FPS-t. Az ilyet pedig általában patch-ekkel lehet javítani.

Amúgy a menüben a változások real-time lekövethetőek (a háttérben megjelenik a játék élőképe a grafikai opciókat állítgatva), szóval az optimalizáció könnyedén adja magát. Komolyabb GPU-n pedig akár a DLSS és a sugárkövetés is bekapcsolható. Szóval én mindenképp jónak mondanám a port lendületét, de aki biztosra akar menni, az várja ki, hogy Sumoék milyen patch-et adnak ki a #StutterStruggle problémára.

Sajnos a játék piaci indulása nem volt túl erős, és amikor azt hittük, hogy a PC piac nagyon vágyik olyan címekre, mint az Uncharted PC portja, akkor is nagyot tévedtünk. Drake-ék kalandja ugyanis szintén zenész, hiszen gyengén muzsikált a többi átirat eladásaihoz képest. Ez akár egy külön cikket is megérdemelne, de most térjünk vissza Zsákfiúékra. Azt mondom, hogy bár személyesen nem az én ízlésvilágomnak készülnek a Little Big Planet játékok, a minőségüket nem vitathatom el, és azt sem, hogy a PC platformnak szüksége van az ilyen színes, vidám élményekre. Mint ahogy a lelkünknek is – így abszolút pozitívan fogadtam a Sackboy: Big Adventure átiratát, elnéztem neki a shader-problémáit, és csak remélni tudom, hogy a gyenge kereskedelmi kezdés ellenére a Sony nem adja fel a portfólió platformok közötti áteresztését.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Life is Strange Collection bejelentés, indul a Frosthaven EA – ez történt kedden

Továbbá: Street Fighter 6, Metaphor: ReFantazio, Mato Fragments, Hyperdimension Neptunia Re;Birth.

1 órája
1

Patapon 1+2 Replay

Négyórányi megállás nélküli Pataponolás után komolyan elhittem, hogy a Zigotonok valójában egy multiverzumból szalajtott Excel-tábla cellái: fekete-fehér négyszögek, katonás rendben, és ha rossz parancsot dobsz be, azonnal rád omlanak. De ne aggódj, nincs titkos Patapon–MSOffice crossover lore – csak annyi történt, hogy egy Sony-játék megjelent Nintendo konzolon.

10 órája
1

Game Pass: mozgolódás júliusban

Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4. Wuchang: Fallen Feathers. Wheel World. Grounded 2. Többek között ezek a címek várják az előfizetőket ebben a hónapban.

17 órája
1

Hétindító sallangok – ez történt hétfőn

Benne: Mashina, GORN 2, Invincible VS, Ys X: Proud Nordics.

1 napja

Chronicles of the Wolf - új Castlevania helyett

A megszállott Metroidvania-rajongók köreiben a francia Migami Games csapat neve nem cseng ismeretlenül. Következő játékuk is a Castlevania-t idézi.

1 napja

Heti megjelenések

2 napja
9

Bemutatók keletről és nyugatról - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Warhammer 40,000: Dawn of War – Definitive Edition, Mafia: The Old Country.

4 napja
1

Blades of Fire

A metroidos kitérők után a MercurySteam visszatért a Castlevania: Lords of Shadow hagyományosabb akció-kaland vonalához, új játékukban pedig ötletekben és ambícióban sincs hiány.

4 napja
7

Ghost of Yōtei bemutató - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Heartworm, Wild Hearts S, Flame Keeper.

5 napja
25

PlayStation Game Catalog: júliusi érkezők

Cyberpunk 2077, Banishers: Ghosts of New Eden és New World: Aeternum. Többek között ezek a címek várják a szolgáltatás előfizetőit.

6 napja
16

S.T.A.L.K.E.R. 2 PS-en, búcsúzik a Steel Hunters - ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Subnautica 2.

6 napja
7

Új The Last of Us Part II Remastered játékmód, Ghost of Yotei a SoP-ben – ez történt kedden

Továbbá: Endzone 2, Time Flies, SOMA, MAJJAM.

7 napja
12

Symphonia: elhúzza a nótád

Nemrég került be a Game Pass kínálatába a Symphonia, amely jó apropót adott arra, hogy ránézzünk a tavalyi dömping időszakban debütált művészi indie játékra. Precíziós ugrabugra, kézzel rajzolt látvány, csodálatos zenei háttér és muzikalitás - ez a Symphonia.

7 napja
3

The House of the Dead 2: Remake megjelenési dátum, Madragora frissítés – ez történt hétfőn

Továbbá: Croc: Legend of the Gobbos, Mamorokun ReCurse!

8 napja
1

S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy

8 napja
4

Heti megjelenések

9 napja
14

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

2025.07.05.

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

2025.07.04.
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

2025.07.04.
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

2025.07.04.
17