[Teszt] Sackboy: A Big Adventure - a PC változat

Sackboy: A Big Adventure - a PC változat

mcmackoGéczy Attila2022.11.05. 16:00

A LittleBigPlanet sorozat mindig más volt a többi platformertől, részben talán azért is, mert az alkotás örömét, a saját tartalom létrehozását helyezte mindenekelőtt a középpontba. Épp ezért is volt meglepő, hogy a Sackboy: A Big Adventure szinte teljesen félretette a korábbi szemléletet, hogy egy vezetett stílusú, de a határain belül mégiscsak kreatív ugrabugrával örvendeztesse meg a játékosokat.

Én ennek külön örülök – nincs bajom a kreatívkodással, de sem a Nintendo, sem a Sony pályaépítgetős címei nem kötöttek le - egy szépen megkomponált mindig többre megyek a saját vonatkoztatási rendszeremben. Örültem is, hogy a Sackboy: A Big Adventure PC változata végül befutott, mert PS-en kimaradt, és a mostanában igen sokat járó Deck masinámnak is jól áll az ilyesmi.

Sajnos azonban Zsákfiú kalandja pont azt a szubzsánert karolja fel, amit én annyira nem élek – jelesül, amikor a 3D platformert amúgy csőszerű, zártabb pályákon vezetik végig a designerek. (Khm, új Kirby…) Félreértések elkerülése végett: a Big Adventure egy remek, sziporkázó ötleteket felvonultató 3D ugrabugra, de szerintem nem tud úgy kibontakozni, mint a 3D teret szabadabban, organikusabban kezelő pályatársai.

Ennek ellenére a PC platformnak nagyon kell az ilyesmi, mert az indie-n túl ritkán jut erre a felületre ebből a műfajból. És a Sackboy szinte lemászik a nagyfelbontású laptopképernyőmről, na meg úgy fest a Deck kijelzőjén, ahogy Switch játék ugyanebben a műfajban soha nem fog.

Amikor először próbálgattam a játékot, kifejezetten ámuldoztam azon a látványon, amit a program a PS4-es alapok ellenére a képernyőre tűzött. Minden tűéles, minden kósza fonalszál, kartonsorja kilátszik, és hát a Sumo Digital is jól érzi, hogy miként lehet ezt a technikaóra-szagú kraft-világot életre kelteni. A játék futtatása viszont sajnos nem zökkenőmentes, amiről a Digital Foundry is beszámolt.

Mit kell ezalatt érteni? Azt, hogy amikor egy új effektus, új dinamikus mozzanat felbukkan a színen, akkor a játék hajlamos megszaggatnia magát. A DF nagyon komolyan vette ezt a problémát, de szerintem egy picit elvetette a sulykot. A döcögés sejtésem, és más elemzések szerint is a shader összeállítások során jön elő, ami Steam Decken sok más címnél is jellemző. Tudjátok, a kép ilyenkor be-beszaggat, amíg a shader compile folyamatok le nem futnak. Onnan gondolom, hogy itt valami blatáns shader-kulimászról van szó, nem pedig globális optimalizációról, mert amúgy a játék Steam Deck-en, az árnyékon kívül mindent ultrára téve amúgy röhögve préseli ki magából 800p-n a tükörsima, szinkronizált 40 FPS-t. Az ilyet pedig általában patch-ekkel lehet javítani.

Amúgy a menüben a változások real-time lekövethetőek (a háttérben megjelenik a játék élőképe a grafikai opciókat állítgatva), szóval az optimalizáció könnyedén adja magát. Komolyabb GPU-n pedig akár a DLSS és a sugárkövetés is bekapcsolható. Szóval én mindenképp jónak mondanám a port lendületét, de aki biztosra akar menni, az várja ki, hogy Sumoék milyen patch-et adnak ki a #StutterStruggle problémára.

Sajnos a játék piaci indulása nem volt túl erős, és amikor azt hittük, hogy a PC piac nagyon vágyik olyan címekre, mint az Uncharted PC portja, akkor is nagyot tévedtünk. Drake-ék kalandja ugyanis szintén zenész, hiszen gyengén muzsikált a többi átirat eladásaihoz képest. Ez akár egy külön cikket is megérdemelne, de most térjünk vissza Zsákfiúékra. Azt mondom, hogy bár személyesen nem az én ízlésvilágomnak készülnek a Little Big Planet játékok, a minőségüket nem vitathatom el, és azt sem, hogy a PC platformnak szüksége van az ilyen színes, vidám élményekre. Mint ahogy a lelkünknek is – így abszolút pozitívan fogadtam a Sackboy: Big Adventure átiratát, elnéztem neki a shader-problémáit, és csak remélni tudom, hogy a gyenge kereskedelmi kezdés ellenére a Sony nem adja fel a portfólió platformok közötti áteresztését.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

17 órája
10

Heti megjelenések

21 órája
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

2 napja
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

3 napja
12

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

3 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

3 napja
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

4 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

4 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

5 napja
9

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

5 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

6 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

6 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

6 napja
9

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

6 napja
10

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

7 napja
4

Heti megjelenések

7 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

8 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

9 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

2025.05.02.
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

2025.05.01.
7