[Teszt] Chronicles of the Wolf - új Castlevania helyett

Chronicles of the Wolf - új Castlevania helyett

KennyKern Péter2025.07.14. 23:04

A megszállott Metroidvania-rajongók köreiben a francia Migami Games csapat neve nem cseng ismeretlenül. Ők azok, akik éveken át fáradhatatlanul építgették saját Castlevania fanprojektjeiket, szívvel-lélekkel, és egyfajta tiszteletteljes főhajtással Konami klasszikusa előtt. A Lecarde Chronicles és annak folytatása mára már sokak szerint a legjobban sikerült nem hivatalos epizódok közé tartoznak. 2020-ban a stúdió úgy döntött, ideje kilépni a rajongói projektek árnyékából, és megalkották a Wallachia: Reign of Dracula című akcióplatformert. Most megérkezett első valódi Metroidvania-játékuk is, a Chronicles of the Wolf.

A Chronicles of the Wolf olyan, mintha egy elveszett Castlevania-játékra bukkantunk volna. A látványvilág, a zenék, az irányítás, a gótikus helyszínek és maga a játékmenet is azt sugallja, hogy ez bizony Konami öröksége, csak új köntösben. A hangulata valahol félúton jár a Symphony of the Night és a GBA–DS korszak hangulatos darabjai között, sőt, meglepő módon még a sokat vitatott Castlevania II: Simon’s Quest szelleme is kísért benne jó és kevésbé jó értelemben egyaránt.

A játékmenet ismerős lehet: egy hatalmas, egymásba fonódó térképet járunk be, ahol karakterünk fokozatosan erősödik, új képességeket szerez, és ezek segítségével újabb területek nyílnak meg előttünk. Többféle befejezés, fejtörők, titkos helyek, darabos mozgás, ingadozó nehézség – mindez együtt építi újra a klasszikus élményt, amit a régi rajongók annyira kedvelnek. A nosztalgiafaktor pedig még tovább fokozódik azzal, hogy legendás nevek is felbukkannak, így például Robert Belgrade, aki a Symphony of the Night-ban Dracula hangja volt, most narrátorként tér vissza, míg a zenékért Óscar Araujo felel, akit a Lords of Shadow-ból ismerhettünk.

Maga a történet is meglepően erős egy olyan műfajban, ahol sokszor másodlagos a narratíva. A Chronicles of the Wolf a Gévaudani Bestia valódi legendáját dolgozza fel – egy rejtélyes farkasszerű lényről mesél, amely a 18. századi Franciaországban több mint száz halálesetért volt felelős. A játékos Mateo Lombardót irányítja, a Rózsa Kereszt Rend utolsó tanítványát, egy ősi testvériséget, amely évszázadok óta a sötétség ellen harcol. Igen ez a rend tökéletes párhuzama a Belmont családnak.

A kaland a jól ismert Metroidvania-sablont követi, azaz nulláról indulunk – alaptámadás és ugrás –, majd új képességek birtokában tárjuk fel a világ egyre nagyobb részét. A fejlődési ív ügyesen épül fel, és az eleinte szűk térképből egy sokkal nagyobb és komplexebb világ bontakozik ki előttünk. Az atmoszféra sűrű, a világ gótikus, sötét, néha komoran gyönyörű – pont, ahogy azt egy Castlevania-tól elvárnánk.

De sajnos a nosztalgia nem minden. Ahogy a Simon’s Quest öröksége is megosztó volt, úgy itt is akadnak kényelmetlen dolgok. A játék alig ad támpontot a továbbhaladáshoz. Az NPC-k ritkán frissítik a dialógusaikat, a térkép szinte csak dísz, és gyakran több órával korábban látott karakterekhez kell visszatérni, emlékezetből. Ez a fajta „nem fogjuk a kezed” megközelítés egyeseknek romantikus kihívás, másoknak frusztráló zsákutca.

Az irányítás sajnos kissé darabos és merev, leginkább a NES-éra Castlevania-ira emlékeztet. A karakter lassan fordul, az ugrás nem elég dinamikus, ami főleg a későbbi, precíz platformszakaszokon és boss-harcoknál tud igazán bosszantó lenni. A főnökök egyébként ötletesek, kemények, és ügyesen építenek a támadási minták felismerésére.

És mégis… ahogy halad előre a játék, beszippant. Az új képességek finoman nyitják meg a világot, és egyre több az összekapcsolódó rész, a titkos ösvény, az elfeledett zug. A bejárható terület sokkal nagyobb és érdekesebb, mint elsőre tűnik.

A teljes végigjátszás körülbelül 8 órát vesz igénybe, de ha valaki a „jó” befejezést is látni szeretné, akkor bizony vissza kell térnie korábbi helyszínekre, fel kell kutatnia mellékküldetéseket, és ez akár 3–4 órával is meghosszabbíthatja a játékidőt.

A látványvilág egyébként korrekt, de inkább az Amiga korszak játékait idézi, mint a Super Nintendo-s Super Castlevania IV színes, részletgazdag világát. Funkcionális, de nem különösebben emlékezetes.

A Chronicles of the Wolf egy remek Metroidvania. Keveri a Simon’s Quest és a Symphony of the Night elemeit – előbbiből a struktúrát és a bizonytalanságot, utóbbiból az atmoszférát és a karakterfejlődést. Az első néhány óra kissé lassan indul, meg kell szokni archaikus megoldásait, de aki nem adja fel, az egy igazán élvezetes második és harmadik felvonásra számíthat.

Ha a klasszikus Castlevania az életed része volt, valamint nem tántorít el a pályarendszerek útvesztője, a boss-harcok ritmusa, és vonz ostor/kard, na meg ezek a sötétséggel való állandó harca, akkor ez a játék neked készült. Nem hibátla n, de őszinte.

Chronicles of The Wolf | Kiadó: PQube | Fejlesztő: Migami Games | Platformok: Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series S/X (tesztelt), Steam |Megjelenés: 2025. június 19. | Ár: 6 600 HUF / 19.99 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Chronicles of the Wolf - új Castlevania helyett

A megszállott Metroidvania-rajongók köreiben a francia Migami Games csapat neve nem cseng ismeretlenül. Következő játékuk is a Castlevania-t idézi.

6 órája

Heti megjelenések

21 órája
6

Bemutatók keletről és nyugatról - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Warhammer 40,000: Dawn of War – Definitive Edition, Mafia: The Old Country.

2 napja
1

Blades of Fire

A metroidos kitérők után a MercurySteam visszatért a Castlevania: Lords of Shadow hagyományosabb akció-kaland vonalához, új játékukban pedig ötletekben és ambícióban sincs hiány.

3 napja
7

Ghost of Yōtei bemutató - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Heartworm, Wild Hearts S, Flame Keeper.

3 napja
25

PlayStation Game Catalog: júliusi érkezők

Cyberpunk 2077, Banishers: Ghosts of New Eden és New World: Aeternum. Többek között ezek a címek várják a szolgáltatás előfizetőit.

4 napja
16

S.T.A.L.K.E.R. 2 PS-en, búcsúzik a Steel Hunters - ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Subnautica 2.

4 napja
7

Új The Last of Us Part II Remastered játékmód, Ghost of Yotei a SoP-ben – ez történt kedden

Továbbá: Endzone 2, Time Flies, SOMA, MAJJAM.

5 napja
12

Symphonia: elhúzza a nótád

Nemrég került be a Game Pass kínálatába a Symphonia, amely jó apropót adott arra, hogy ránézzünk a tavalyi dömping időszakban debütált művészi indie játékra. Precíziós ugrabugra, kézzel rajzolt látvány, csodálatos zenei háttér és muzikalitás - ez a Symphonia.

6 napja
2

The House of the Dead 2: Remake megjelenési dátum, Madragora frissítés – ez történt hétfőn

Továbbá: Croc: Legend of the Gobbos, Mamorokun ReCurse!

6 napja
1

S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy

7 napja
4

Heti megjelenések

7 napja
14

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

9 napja

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

2025.07.04.
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

2025.07.04.
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

2025.07.04.
17

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

2025.07.03.
45

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

2025.07.02.
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

2025.07.02.
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

2025.07.01.
9