Akiria Toriyama halála minden Dragon Ball rajongót hidegzuhanyként ért idén. Szerencsére a sensei munkája - sokunk gyerekkora - örökké velünk lesz, hiszen az anime mellett sorra jönnek a jobbnál jobb DBZ játékok.
Pár éve megkaptuk minden idők talán legjobb DBZ verekedős játékát, a Dragon Ball FighterZ-t, ami egy komplexebb, mélyebb 2D-s verekedős játék volt, ami a mai napig kielégíti a legtöbb hardcore verekedős anime fan igényeit. Mostani tesztalanyunk, a Dragon Ball: Sparking! Zero a régi klasszikus Budokai Tenkaichi szériát éleszti újra 15 év elteltével, ami jobban kedvez a casual verekedős játékok szerelmeseinek, viszont mindennél jobban átadja a Dragon Ball anime harcok „érzését”.
A játék indítása is egyből mosolyt csalt az arcomra, hiszen már a menüben átjön az DB Super anime hangulata. A menüpontok között navigálva Goku a világ különböző részeire teleportál, és fanservice beszélgetések közben itt tudjuk elérni a játékmódokat, beállításokat, challenge-eket, személyre szabást.

A harcrendszerrel kezdeném, hiszen ez minden fighting game lényege. Tesztalanyunk a régi Tenkaichi formulát viszi tovább egy-két újítással, főleg a harc gyorsasága, pörgőssége terén. Talán itt jönnek vissza az anime harcok legjobban, köszönhetően a 3D-s harcrendszernek, a látványos kombóknak, teleportálásoknak és repkedéseknek. Gyors, de nem a legkomplexebb harcrendszerről beszélünk, a legtöbb karakter ugyanazokkal a gombokkal ugyanazokat a támadáskombinációkat fogja végrehajtani, de minden karakternek megvan a saját speciális támadása és mechanikája.
Az alapok elsajátítása kb 10 percet és egy kis gyakorlást igényel, utána bármelyik karaktert magabiztosan használhatjuk. A DLC-ket nem beleszámítva 180 fölötti karakterről beszélhetünk, persze ebből mondjuk 18 karakter a főhős, Goku különböző formája. A számos karakternek még megnyitható ruhái és kiegészítői is vannak, valamint harci statjainkat erősítő kapszulákat is beállíthatunk nekik. A harcok közben is lehetőségünk van fúzióra vagy erősebb formára váltani, ami sokkal dinamikusabbá és élvezetésebbé teszi, mintha csak kiválasztanánk az adott karakter legerősebb formáját. A pályákat rombolhatjuk, akár hegyeket semmisítünk meg egy jól sikerült Kamehameha vagy más energiahullám használatával. Lényegében egy nagyon élvezhető harcrendszert kapunk, ami könnyen megtanulható és visszaadja az anime hangulatát.

Az anime-ből megszokott zenék közül is hallgathatunk párat játék közben (még többet DLC formájában), ami ismét tovább növeli a fancervice-t, a speciális effektusok (pl energia töltés – Van jobb a Super Saiyan energia áramlásának hangjánál? Persze a Super Saiyan 2 hangja… vagy a Super Saiyan God Super Saiyan) , az elérhető japán szinkron és a kommentár isteni. Az Enciklopédiában Chichi, Bulma és Videl kommenteli a karaktereket, amin nagyon jót lehet mulatni.
A történet az „Episode Battle” menüpont alatt található, ahol 8 karakter szemszögéből ismerhetjük meg az adott hős vagy antihős harcait az anime történetében a DBZ kezdetétől a Super végéig. A karakterek: Goku, Vegita, Gohan, Future Trunks,Piccolo, Frieza, Goku Black, Jiren. Az egyik legérdekesebb újítás, hogy nemcsak a - szinte - minden vásárló által ismert alap történetet meséli el a játék, hanem a harcok előtti választásunk vagy bizonyos kondíciók teljesítése során az események a kánontól eltérően alakulhatnak, ezzel biztosítva, hogy a történetet ismerő rajongóknak is tudjon újat mutatni. Ez egy nagyon ötletes újítás, ami növeli az Episode Battle újrajátszásának számát is. Emellett a Custom Battle opció tudja igazán kitolni még a szavatosságot, ahol választhatunk vagy mi is létrehozhatunk „Mi lenne ha” típusú csatákat, amiket meg is oszthatunk más játékosokkal, illetve a World Tournament módban az anime-ből megismert bajnokságokon kívül egyéni bajnokságokat is létrehozhatunk, ahol a szabályokat vagy karakter választási lehetőségeket is beállíthatjuk.
Challenge-ek és kondíciók teljesítésével sárkánygömböket gyűjthetünk, majd megidézhetjük a Shenron, Portuga vagy Super Shenron sárkányokat, akik teljesítik egy kívánságunkat. Kérhetünk tőlük több pénzt, új karaktert, új titulust, új eszközt, új ruhát harcosainknak vagy növelhetjük a játékos szintünket. Én próbáltam kérni a sárkánytól, hogy legyen több kombó lehetőség a játékban, de ez meghaladta a képességeit. De adott egy 18-as szőkét új ruhában… az is valami.

Összegezve egy nagyszerű Dragon Ball játékot kapunk, számos elérhető karakterrel, gyors 3D-s csatákkal, alternatív történésekkel és számos személyre szabható megoldással. Egy Kánaán a DB világ szerelmeseinek, sikeresen újraélesztve, folyatva a rajongók által annyira kedvelt Tenkaichi formulát. Pár hiányosság azért van, a kamerakezelés nem tökéletes (amit remélhetőleg majd egy patch formájában javítanak) gyakran összezavarodik. Lehetett volna több animált jelenet a storyban a sima emlékképkockák helyett és a harcrendszer is lehetett volna komplexebb. Feltételezzük, ez sem bátorít el senkit egy jó kis csihipuhitól.
PLATFORM PC, PS5 (tesztelt), Series S/X
KIADÓ Bandai Namco Entertainment FEJLESZTŐ Spike Chunsoft
MEGJELENÉS 2024. október 11. ÁR 29990 Ft