[Teszt] Harry Potter and the Deathly Hallows

Harry Potter and the Deathly Hallows

liquidSomosi László2010.11.24. 19:18

Minden sorozat véget ér egyszer, a Harry Potter sem kivétel: a sebhelyes homlokú varázslótanonc kalandjai könyvformában három éve fejeződtek be, a mozis verzió pedig most ért a végjátékhoz, a részletes adaptáció és az ügyesen maximalizált profit érdekében kapásból két részre bontva. Ha film van, játék is van, a széria jogait birtokló Electronic Arts idén is kötelességtudóan szállította az interaktív változatot.

Ha nagyjából tisztában vagy a Potter-univerzum történéseivel, tudod, hogy a könyvek (és a filmek) lassan, de fokozatosan komolyodnak és sötétednek. Ami remek húzás, a hét könyv így a nyolcéveseknek, a tinédzsereknek, és a gyermeki énjüket nem túl mélyre temető felnőtteknek is szórakoztató olvasmány, kis túlzással fel lehet nőni mellettük. A játékokról nem mondható el ugyanez, ezek stílusukban, megjelenésükben, műfajukban és tartalmukban is megmaradtak elsősorban gyerkőcöknek szánt szórakozásnak. Egészen mostanáig. Az EA Bright Light vett egy mély levegőt, és “felnőttebb” műfajba oltotta az utolsó Potter kaland első részét - fedezékes akciójátékot kapunk, más, szintén akciójátékokból ismert játékelemekkel megbolondítva.

A stílusváltás furcsa, ennek ellenére akár működhetne is - de nem működik, illetve rosszul működik. A Harry Potter játék fedezékes lövöldének roppant gyenge, a műfaj alapszolgáltatásait veszi át, és azokat sem valósítja meg jól. Eleve kérdéses, hogy miért volt szükség a fedezékesdire, amikor két olyan varázsaltot is kapsz (egy direkt védővarázs, és a magad elé emelhető tárgyak), amik gyakorlatilag hordozható fedezékként szolgálnak. Ha már vannak fedezékek, legalább lennének mindig használhatók. Nem azok. Soha nem világos, hogy milyen tárgyakat tudsz tényleges fedezékként használni. Ha tudod használni, Potter úr hajlamos nem megfelelően fedezékbe húzódni - ha guggolni kell, áll, ha állnia kéne, összegörnyed. A lövöldözés dinamikája döcögős, és hiába van több varázslat, nehéz köztük váltogatni (lenyomva tartott váll-gombbal előhívható körmenü), az eltervezett taktikák (“most jól megbénítom, aztán fejbe lövöm”) nyögvenyelősen, vagy egyáltalán nem kivitelezhetők. Plusz: a műfajváltás ellenére a Harry Potter továbbra sem vállalja be a könyvek / filmek durvulását, az ott (különösen az utolsó könyvben) két kézzel szórt halálos átkok helyett gyermekbarát bénításokat kapunk, ellenfeleink pedig nem fűbe harapnak, hanem az utolsó pillanatban (bizonyára szégyenükben) elájulnak, és elteleportálnak.

A lövöldözős szekciókat megszakító lopakodós részekről sem lehet sok jót elmondani. A szerkesztőség viszont jót vitatkozott azon, hogy ez minden idők legrosszabbul megvalósított videójátékos lopakodása, vagy sem. A végén abban maradtunk, hogy mindenképpen dobogós. A dolog úgy néz ki, hogy magadra borítod Harry láthatatlanságot biztosító köpenyét, a játék átvált saját szemszögű nézetbe, te pedig megpróbálsz nem beleütközni senkibe, ez ugyanis azonnali lebukással jár. A csavar: van egy “lopakodós csíkod”, ami a haladással párhuzamosan fogy - ha állsz, töltődik, ha elfogy, lebuktál. A lopakodás éppen ezért furcsa mutatvány, gyakran meg kell állnod - olyankor is, amikor nincs senki a közvetlen közeledben - csak azért, hogy a szerencsétlen csík ne fusson ki, és ne bukd a küldetést. Sok lopakodós rendszert láttunk eddig, a potteres finoman szólva is bizarr.

A prezentáció az a terület, ahol nagyjából rendben van a Deathly Hallows. A grafika korrekt, az animációk néhol kissé suták, de szódával azok is elmennek. A szinkronhangokat nem az eredeti színészek biztosítják, de az alteregóik is jók, a karaktermodellek pedig kellően hasonlítanak a filmes színészgárdára. Extrák terén nem kínál sokat a játék, gyűjtögethető cuccok vannak, multi viszont nincs, kapunk helyette pontszámra újra teljesíthető pályaszakaszokat. Az Xbox 360 változatban a “Kinect” menüpont (meglepetés!) egy Kinectes játékmódot takar. Meglehetősen egyszerű kötött pályás lövöldözésről van szó, bónusznak oké, de nem zavar sok vizet. PS3-as Move támogatás viszont nincs, pedig ebben az esetben (a Move kontroller elsőrangú varázspálca) határozottan lett volna értelme.

Az eddigi Harry Potter játékok nem voltak kiemelkedőek, de a közepes / erős közepes szintet mindig gond nélkül hozták. A Deathly Hallows ezzel szemben kifejezetten szub-standard próbálkozás, egymásra dobált, és gyakran kifejezetten gyengén megvalósított ötletek laza halmaza, ami kizárólag a keményvonalas Potter rajongók arcára csal mosolyt. Az második utolsó rész remélhetőleg jobb lesz - kár lenne a minőségi minimumon befejezni ezt az amúgy játékformában is szerethető sorozatot.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Game Catalog: júniusi érkezők

Premier címként érkezik az FBC: Firebreak, majd úgy tűnik picit nyugodtabb időszak következik a Days of Play lezártával.

4 órája

Jól fogy a Switch 2, leépít a Bend - ez történt szerdán

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Street Fighter 6.

5 órája
4

Nintendo Switch 2 Welcome Tour

A Nintendo érdekes és úttörő formáját választotta a Switch 2 képességeinek bemutatására. A Nintendo Switch 2 Welcome Tour több mint kézikönyv, kicsit kevesebb mint teljes értékű videojáték.

12 órája
1

Sonic X Shadow Generations: a Nintendo Switch 2 változat

A Sonic X Shadow Generations már szép köröket futott a jelenlegi és az előző generációs konzolokon is. Most megnéztük, hogy a Switch 2 nyitókínálatának darabja milyen érzelmeket kelt, és hogyan muzsikál az új masinán.

1 napja
8

Galéria: így pózolt nekünk a Nintendo Switch 2

Lekaptuk a gépet valamint a legfontosabb kiegészítőit. Vagy ő kapott le minket a lábunkról?

1 napja
4

Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

Zeldával indítani egy új Nintendo gépet sosem bizonyult szerencsétlen dolognak. Kettővel meg aztán pláne nem. Itt van hát az elmúlt évek két legnagyszerűbb sandbox játéka, szebb, jobb, extrásabb változatban.

2 napja
12

Mit tudunk a ROG Xbox Ally-ról?

2 napja
30

Nintendo Switch 2: mindent egy helyen

3 napja
13

Fast Fusion - a Switch 2 által fűtött forrófúzió

Ha gyerekként hajnalig bámultad a tévé képernyőjét SNES-es F-Zero társaságában, később PlayStation konzolon a Prodigy Firestarter zenei aláfestése mellett gyűrted a Wipeout 2097-et, ez a te játékod lesz!

3 napja
25

Heti megjelenések

3 napja
11

Xbox Games Showcase 2025 nyár

3 napja
156

Nintendo Switch 2 hardverteszt: a népkonzol újratöltve

Gerincre vágtuk a tesztpadon a nagysikerű Nintendo Switch második eljövetelét: ez az első benyomásunk a következő népkonzolról, amely lehet hogy már nálad is ott figyel.

4 napja
33

Street Fighter 6: Years 1-2 Fighters Edition

Kezdődjék a Switch 2 tartalmak bemutatása a Gamer365 felületén. A nyári fesztivál most a Nintendo játékosok számára picit mást jelent - lássuk is az első pofonokat... pontosabban az első fecskét!

4 napja
13

Resident Evil 9-et, Mortal Shell II-t és rengeteg új bejelentést hozott a Summer Game Fest 2025

Lezajlott a Summer Game Fest 2025-ös bemutatója, ahol - ahogyan minden évben - most is rengeteg új játékbejelentést kaptunk.

5 napja
85

Elden Ring Nightreign

Trendkövető alapkoncepció. Szokatlan megoldásokkal. A FromSoftware a stúdió számára eddig ismeretlen területen próbálja megvetni a lábát három fős kooperatív rougelite projektjével. Sikert?

6 napja
6

Warhammer 40,000: Space Marine - Master Crafted Edition

Fene se gondolta volna, hogy az Xbox 360 idejében megjelent Warhamer 40k Space Marine és a folytatása ilyen kult státuszt ér el az évek alatt. Most itt az első rész remaster kiadása. Jó ez nekünk? Lássuk!

6 napja
4

Black Myth: Wukong Xbox-megjelenés – ez történt csütörtökön

Továbbá: Tony Hawk's Pro Skater 3+4, Vessels of Decay, On Donuts and Holes.

6 napja
22

A State of Playen túl – ez történt szerdán

Továbbá: Phasmophobia film, Maximum Football, MIO: Memories in Orbit, Star Trucker, No Man's Sky, Monster Hunter Rise: Sunbreak.

7 napja
1

State of Play

Az utolsó pillanatban bejelentett State of Play adás ismét tudott néhány érdekességet tartogatni.

7 napja
89

Warhammer 40,000: Speed Freeks

Nemrég lépett ki a korai hozzáférésből a F2P modellel próbálkozó Warhammer 40,000: Speed Freeks, amely az ork virtust hozza össze a kartjátékok stílusával. Az 1.0 nagy változásokat hoz. Elfelejthetjük az ingyenességet, cserébe nincs mikrotranzakció, és roppant kedvező kezdőárral indulnak piacra az egymás koponyáját krumpoló kretének.

7 napja
5