[Teszt] Harry Potter and the Deathly Hallows

Harry Potter and the Deathly Hallows

liquidSomosi László2010.11.24. 19:18

Minden sorozat véget ér egyszer, a Harry Potter sem kivétel: a sebhelyes homlokú varázslótanonc kalandjai könyvformában három éve fejeződtek be, a mozis verzió pedig most ért a végjátékhoz, a részletes adaptáció és az ügyesen maximalizált profit érdekében kapásból két részre bontva. Ha film van, játék is van, a széria jogait birtokló Electronic Arts idén is kötelességtudóan szállította az interaktív változatot.

Ha nagyjából tisztában vagy a Potter-univerzum történéseivel, tudod, hogy a könyvek (és a filmek) lassan, de fokozatosan komolyodnak és sötétednek. Ami remek húzás, a hét könyv így a nyolcéveseknek, a tinédzsereknek, és a gyermeki énjüket nem túl mélyre temető felnőtteknek is szórakoztató olvasmány, kis túlzással fel lehet nőni mellettük. A játékokról nem mondható el ugyanez, ezek stílusukban, megjelenésükben, műfajukban és tartalmukban is megmaradtak elsősorban gyerkőcöknek szánt szórakozásnak. Egészen mostanáig. Az EA Bright Light vett egy mély levegőt, és “felnőttebb” műfajba oltotta az utolsó Potter kaland első részét - fedezékes akciójátékot kapunk, más, szintén akciójátékokból ismert játékelemekkel megbolondítva.

A stílusváltás furcsa, ennek ellenére akár működhetne is - de nem működik, illetve rosszul működik. A Harry Potter játék fedezékes lövöldének roppant gyenge, a műfaj alapszolgáltatásait veszi át, és azokat sem valósítja meg jól. Eleve kérdéses, hogy miért volt szükség a fedezékesdire, amikor két olyan varázsaltot is kapsz (egy direkt védővarázs, és a magad elé emelhető tárgyak), amik gyakorlatilag hordozható fedezékként szolgálnak. Ha már vannak fedezékek, legalább lennének mindig használhatók. Nem azok. Soha nem világos, hogy milyen tárgyakat tudsz tényleges fedezékként használni. Ha tudod használni, Potter úr hajlamos nem megfelelően fedezékbe húzódni - ha guggolni kell, áll, ha állnia kéne, összegörnyed. A lövöldözés dinamikája döcögős, és hiába van több varázslat, nehéz köztük váltogatni (lenyomva tartott váll-gombbal előhívható körmenü), az eltervezett taktikák (“most jól megbénítom, aztán fejbe lövöm”) nyögvenyelősen, vagy egyáltalán nem kivitelezhetők. Plusz: a műfajváltás ellenére a Harry Potter továbbra sem vállalja be a könyvek / filmek durvulását, az ott (különösen az utolsó könyvben) két kézzel szórt halálos átkok helyett gyermekbarát bénításokat kapunk, ellenfeleink pedig nem fűbe harapnak, hanem az utolsó pillanatban (bizonyára szégyenükben) elájulnak, és elteleportálnak.

A lövöldözős szekciókat megszakító lopakodós részekről sem lehet sok jót elmondani. A szerkesztőség viszont jót vitatkozott azon, hogy ez minden idők legrosszabbul megvalósított videójátékos lopakodása, vagy sem. A végén abban maradtunk, hogy mindenképpen dobogós. A dolog úgy néz ki, hogy magadra borítod Harry láthatatlanságot biztosító köpenyét, a játék átvált saját szemszögű nézetbe, te pedig megpróbálsz nem beleütközni senkibe, ez ugyanis azonnali lebukással jár. A csavar: van egy “lopakodós csíkod”, ami a haladással párhuzamosan fogy - ha állsz, töltődik, ha elfogy, lebuktál. A lopakodás éppen ezért furcsa mutatvány, gyakran meg kell állnod - olyankor is, amikor nincs senki a közvetlen közeledben - csak azért, hogy a szerencsétlen csík ne fusson ki, és ne bukd a küldetést. Sok lopakodós rendszert láttunk eddig, a potteres finoman szólva is bizarr.

A prezentáció az a terület, ahol nagyjából rendben van a Deathly Hallows. A grafika korrekt, az animációk néhol kissé suták, de szódával azok is elmennek. A szinkronhangokat nem az eredeti színészek biztosítják, de az alteregóik is jók, a karaktermodellek pedig kellően hasonlítanak a filmes színészgárdára. Extrák terén nem kínál sokat a játék, gyűjtögethető cuccok vannak, multi viszont nincs, kapunk helyette pontszámra újra teljesíthető pályaszakaszokat. Az Xbox 360 változatban a “Kinect” menüpont (meglepetés!) egy Kinectes játékmódot takar. Meglehetősen egyszerű kötött pályás lövöldözésről van szó, bónusznak oké, de nem zavar sok vizet. PS3-as Move támogatás viszont nincs, pedig ebben az esetben (a Move kontroller elsőrangú varázspálca) határozottan lett volna értelme.

Az eddigi Harry Potter játékok nem voltak kiemelkedőek, de a közepes / erős közepes szintet mindig gond nélkül hozták. A Deathly Hallows ezzel szemben kifejezetten szub-standard próbálkozás, egymásra dobált, és gyakran kifejezetten gyengén megvalósított ötletek laza halmaza, ami kizárólag a keményvonalas Potter rajongók arcára csal mosolyt. Az második utolsó rész remélhetőleg jobb lesz - kár lenne a minőségi minimumon befejezni ezt az amúgy játékformában is szerethető sorozatot.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Heti megjelenések

26 perce

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

16 órája

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

2 napja
27

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

3 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

3 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

4 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

4 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

4 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

5 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

5 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

5 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

5 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

6 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

6 napja
1

Heti megjelenések

6 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

6 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

9 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

9 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2024.04.26.
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==