[Teszt] Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

kevinyCsángó Kornél2025.06.10. 10:50

Zeldával indítani egy új Nintendo gépet sosem bizonyult szerencsétlen dolognak. Kettővel meg aztán pláne nem. Bugyuta gasztronómiai hasonlattal fogok élni, előre is elnézést érte, de az szerintem passzolnak a párhuzamosok. Az újramelegített ételeknek is megvannak a maguk pro és kontra érveik: hátrányuk, hogy nem frissek, és mivel már gyaníthatóan ettél belőlük, az égető vágy hogy megízleld ezeket, már nem tombol olyan erősen, mint mikor először lekaptad a tűzről a sercegő falatokat. Viszont előnyük, hogy az ízek ilyenkorra jobban összeérnek, és ha jó alapanyagokból valami még jobb dolgot alkottál, akkor másodszorra is kielégítő gasztro-élményben lesz részed. A Breath of the Kingdom vagy a Tears of the Wild (...) ikreknél pedig ez a jelenség teljes mértékben tetten érhető.

És ha már alapanyag és főzet: a két sandbox Zelda mindkét szempont alapján premium minőséget képvisel, de talán ennél is többet. Elnézve, hogy a mai napig is számtalan felhasználói tartalom (őrült építmények, elképesztő manőverek, gegek, etc) kerül fel a videómegosztókra, nyugodtan elmondható, hogy ezek a játékok a videojátékos popkultúra részévé váltak. A Switch 2 érkezésével pedig eljött az ideje, hogy KönnyesBöfi (bocsi) transzgenerációs hatást gyakoroljon a játékos társadalomra.

Olvasgatva azonban a fórumokat (a Gamer365-öt és másokat is) és gyakran belefutok olyan véleményekbe, hogy jók ezek a Zeldák az eredeti vason is, mert minimális ráncfelvarrás és egy kis framerate turbó nem ad sokat hozzá az élményhez és ugyanolyan élmény játszani velük mint a Switch 2 Edition-el.

Hát a paci illatozó bojtos, kanyarban lakó diplomapálcáját, azt.

Egyfelől a vizuál: a nagyfelbontású texturák mellett a renderfelbontás is felhízott 4K-ra, meg azért amikor egy HDR10 játszik a fények és árnyékok dinamikájával, az jóval látványosabb, mint amikor nem. Ez az amire született az a cseppet sem demagóg mém, hogy “generációváltás gyerekkorunkban / generációváltás most” - biztos találkoztál vele. Az hogy egy mobilon megnézed a két állóképet és nem látsz közte kardinális különbséget, nem feltétlenül jelenti azt, hogy nincs is. De a legmeghökkentőbb különbség, ahogy a stabil 60 fps-nek köszönhetően száguld a program. Igen, lehet az mondani, hogy ennek így kellett volna már alapból megjelennie és persze nem akarom magam sem retrospektíve megcáfolni, hogy ezek a játékok eredeti formájukban is korszakos alkotások… De valahogy a fenti opciókkal olyan pluszt kap a játék, hogy senkinek nem ajánlom ezek után, hogy ne így játszon velük. (A megfelezett töltési időkről nem is beszélve.)

Mindemellett Nintendoék egy-két plusz aprósággal próbálják még indokolni a borzasztó/rettenetes/irreális 10 dolláros upgrade díjat: mégpedig a drága jó Wii U szellemét őrizve egy második képernyőn kínálják különféle apróságok menedzsmenti lehetőségét. Ez a gyakorlatban a következőképp néz ki: lerántod a telefonodra a Switch app-ot, bejelentkezel a Nintendo ID-dal és máris képes leszel a következőkre:

🗡 Voice memories: A játék világában elhelyezett hangalapú emlékek segítségével többet megtudhatsz a történet hátteréről és karakterekről, mint például Zelda, King Rauru és Master Kohga. Ezek az emlékek helyspecifikusak, Hyrule kies világának különböző pontjain lelhetsz rájuk.
🗡 Napi bónuszok: aktivitásod szintentartása jegyében naponta kapsz valami csekélységet, egy jó gyógyítást, fegyver javítást vagy valami tárgyat.
🗡 Statisztikai adatok: amibenis nyomon követheted a teljesítményedet, megtett kilométerekben, legyőzött ellenfelekben és egyéb paraméterek szerint. Majd mindezt e-pénisz mértékbe konvertálhatod és összeméricskélheted a barátodéval. (Pro tipp: a nagyobb mindig több!)
🗡 Tárgymegosztás és közösségi interakció: Napi 10 tárgyat helyezhetsz el egy közös tárgydobozban, amelyet QR-kód vagy jelszó segítségével másokkal is megoszthatsz. Ez mondjuk nem volna rosszpofa kezdeményezés, de a Zelda annyira nem “fegyvernehéz” játék, hogy rászorulnál mások segítségére.
🗡 Autobuild és építési tervek megosztása: A Tears of the Kingdomban levő Autobuild funkció segítségével gyorsan újraépítheted a korábban készített szerkezeteket. Ezen kívül lehetőség van építési tervek megosztására is, így mások is felhasználhatják a saját alkotásaidat. (lásd még: e-pénisz)
🗡 Photo studio: ha szívesebben dekorálod a képernyőképeidet a telefonodon, mint a Switch-eden, akkor erre is van lehetőséged.

Saját vélemény: bár kétségtelen, hogy van pár érdekes featúra a Zelda Notes-ban, ettől függetlenül nem látom magam, hogy ezeket a funkciókat valaha is használnám.

ELFÚJTA A SZÉL?
FRÁSZT!

És jöjjön egy elbűvölő ráadás, mert mint a cikk elején említettem, hogy két Zeldával indítani egy gépet menő, hárommal meg még menőbb. Ugyanis a Switch 2-vel induló Gamecube Classics (Expansion előfizetéssel elérhető) egyik nyitócíme a Wind Waker. Mint az közismert, tizenpár éve már megjelent egy igen impozáns remake a fent említett játékból, ez sajnos nem az, de nincs ok a bánatra. A játék egy emulációs környezetben fut, ami alkalmaz jópár javító eljárást, felskálázást, szóval nem a 480p-s, CRT tévékre álmodott minőségben élvezheted a klasszikussá érett kalandot. Valamint ami külön öröm: az emulátorban minden paraméter testre szabható. Engem anno nagyon zavart, hogy a kamera “fordítva volt bekötve” - tehát ha balra nyomtam, jobbra meg és vica versa. Persze az eredetiben ezt sajnos nem lehet állítani, viszont az emulátor menüjében igen, így végre a saját orcám íze szerint játszhatom a Wind Wakert. És azoknak akiknek még nem volt hozzá szerencséje, nagyon röviden a játékról: kortalan szépségű, a cell shaded stílus egyik nagy úttörője - a maga idejében komolyan megosztotta a Zelda kedvelők táborát, de utólag már csak a szépre emlékezünk.

A hatalmas behajózható tenger és a számtalan kis sziget anno óriási dolog volt, manapság viszont gyakran érződik egyfajta unalmas fillernek. A játék végefelé (az alkotók bevallása szerint is időhiány miatt két kivágott dungeon helyére érkező) Triforce hunt továbbra is a játék nagy gyenge pontja - a mérleg másik serpenyőjében pedig a kiváló dungeon-ök, a végtelenül cuki szereplők és az erős történetet tenném első körben. Összességeben azt mondanám: ha eddig valami oknál fogva kimaradt, és nem tudod hirtelen mivel etesd a szép új gépedet, én a helyedben ráhajóznék.

(És hopp, most esik le, hogy a Wind Waker érkezésével minden fővonalas Zelda játék játszhatóvá vált Switch 2-n. Egyet leszámítva. Na, szerinted melyik a kedvencem? ...)

DIORÁMÁK NAGYFELBONTÁSBAN
ECHOES OF WISDOM ÉS A LINK'S AWAKENING

A két "chibi-Zelda" epizód hozta a nagy meglepetést, ugyanis egyik első back-compat próbám a csuhás hercegnő kalandjaival történt: az Echoes indítása után már kézikonzolos módban is látszott, hogy a Switch 2 bepumpálja a modzsót a játék véráramába. A játék nagyobb felbontást kapott, ez jelentősen megdobja a látványt, kézi módban is. A framerate stabil, valamint a HDR-effekt is dob egy kicsit az egész diorámán. Emellett a Wisdom kapott egy foltozást is; a legutóbbi patch például elhozta a "kedvencek" lehetőséget, hogy a manifesztációs varázslatok között ne kelljen bogarászni, és tényleg ki tudd emelni a leggyakrabban használt idézéseket (persze ez sima Switchen is működik). A fenti technikai jóságok érvényesek az Ébredő Zöldász epizódra is, szóval ha félbemaradtak ezek a címek, esetleg most néznéd meg, mit is tudnak, keresve sem találsz majd jobb alkalmat. - mcmacko

Summázzunk: az előző két fővonalas Zelda kaland továbbra is a sandbox játékok legmagasabb szintjén tanyáznak - a Switch 2 kiadások pedig olyan formában tálalják a két anyagot, amiről mindig is álmodtunk. A telefonos extrák jópofák, de lehet nélkülük élni, a Wind Waker pedig bár sajnos nem a Wii U-s remake, azért jól tud jönni a táskában ha az öledbe pottyan hirtelen néhány 10 óra szabadidő.

Ha lassan te sem tudsz eligazodni a Switch 2 megjelenések és tartalmaink között, itt megtalálsz mindent egy helyen!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Galéria: így pózolt nekünk a Nintendo Switch 2

Lekaptuk a gépet valamint a legfontosabb kiegészítőit. Vagy ő kapott le minket a lábunkról?

10 órája
2

Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

Zeldával indítani egy új Nintendo gépet sosem bizonyult szerencsétlen dolognak. Kettővel meg aztán pláne nem. Itt van hát az elmúlt évek két legnagyszerűbb sandbox játéka, szebb, jobb, extrásabb változatban.

21 órája
10

Mit tudunk a ROG Xbox Ally-ról?

21 órája
24

Nintendo Switch 2: mindent egy helyen

1 napja
12

Fast Fusion - a Switch 2 által fűtött forrófúzió

Ha gyerekként hajnalig bámultad a tévé képernyőjét SNES-es F-Zero társaságában, később PlayStation konzolon a Prodigy Firestarter zenei aláfestése mellett gyűrted a Wipeout 2097-et, ez a te játékod lesz!

1 napja
18

Heti megjelenések

2 napja
11

Xbox Games Showcase 2025 nyár

2 napja
156

Nintendo Switch 2 hardverteszt: a népkonzol újratöltve

Gerincre vágtuk a tesztpadon a nagysikerű Nintendo Switch második eljövetelét: ez az első benyomásunk a következő népkonzolról, amely lehet hogy már nálad is ott figyel.

3 napja
30

Street Fighter 6: Years 1-2 Fighters Edition

Kezdődjék a Switch 2 tartalmak bemutatása a Gamer365 felületén. A nyári fesztivál most a Nintendo játékosok számára picit mást jelent - lássuk is az első pofonokat... pontosabban az első fecskét!

3 napja
13

Resident Evil 9-et, Mortal Shell II-t és rengeteg új bejelentést hozott a Summer Game Fest 2025

Lezajlott a Summer Game Fest 2025-ös bemutatója, ahol - ahogyan minden évben - most is rengeteg új játékbejelentést kaptunk.

4 napja
84

Elden Ring Nightreign

Trendkövető alapkoncepció. Szokatlan megoldásokkal. A FromSoftware a stúdió számára eddig ismeretlen területen próbálja megvetni a lábát három fős kooperatív rougelite projektjével. Sikert?

4 napja
5

Warhammer 40,000: Space Marine - Master Crafted Edition

Fene se gondolta volna, hogy az Xbox 360 idejében megjelent Warhamer 40k Space Marine és a folytatása ilyen kult státuszt ér el az évek alatt. Most itt az első rész remaster kiadása. Jó ez nekünk? Lássuk!

4 napja
4

Black Myth: Wukong Xbox-megjelenés – ez történt csütörtökön

Továbbá: Tony Hawk's Pro Skater 3+4, Vessels of Decay, On Donuts and Holes.

5 napja
22

A State of Playen túl – ez történt szerdán

Továbbá: Phasmophobia film, Maximum Football, MIO: Memories in Orbit, Star Trucker, No Man's Sky, Monster Hunter Rise: Sunbreak.

6 napja
1

State of Play

Az utolsó pillanatban bejelentett State of Play adás ismét tudott néhány érdekességet tartogatni.

6 napja
89

Warhammer 40,000: Speed Freeks

Nemrég lépett ki a korai hozzáférésből a F2P modellel próbálkozó Warhammer 40,000: Speed Freeks, amely az ork virtust hozza össze a kartjátékok stílusával. Az 1.0 nagy változásokat hoz. Elfelejthetjük az ingyenességet, cserébe nincs mikrotranzakció, és roppant kedvező kezdőárral indulnak piacra az egymás koponyáját krumpoló kretének.

6 napja
5

The Witcher IV erődemonstráció - ez történt kedden

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Garfield Kart 2: All You Can Drift, State of Play, Dead Take.

7 napja
7

Újranyílt a Tango Gameworks - ez történt hétfőn

Továbbá: 007 First Light, Dungeons & Dragons, Split Fiction, Yakuza 0 Director’s Cut, Shinobi: Art of Vengeance.

8 napja
1

Heti megjelenések

9 napja
6

Islands & Trains – Vágány mellett vigyázni!

Nyugalom. Kreativitás. Harmónia. Egy átlagos magyar embernek aligha ezek a szavak jutnak először eszébe a vasúti közlekedésről, ez azonban szemlátomást nem befolyásolta Makovics Ákost, mikor Fabian Schmidttel összeállva elkészítette legújabb játékát, az Islands & Trainst.

9 napja
3