Nemrég lépett ki a korai hozzáférésből a F2P modellel próbálkozó Warhammer 40,000: Speed Freeks, amely egy táblás játékon alapul, virtuálisan pedig az ork virtust hozza össze a kartjátékok stílusával. Az 1.0 nagy változásokat hoz. Elfelejthetjük az ingyenességet, cserébe nincs mikrotranzakció, és roppant kedvező kezdőárral indulnak piacra az egymás koponyáját krumpoló kretének.

A Warhammer 40,000: Speed Freeks azonban nem egy teljesen agyatlan koncepció. A készítők újszerűen ötvözik benne az akció-gokart versenyjátékokat, és a csapatalapú PvP multi mókát. Gyakáááást, értem?! A pályákon nem fix nyomvonalat követünk, hanem vannak kulcs pozíciók, amelyeket megrohamozva indul a versengés. A csapat egyik fele ilyenkor a nyílt pálya nevezetes pontja körül ledobott checkpointok körül kering, a maradék pedig próbál fraggelni a versenyzők között. A fenti "Deff Rally" mellett van még egy játékmód, a "Kill Konvoy", ahol egy megállíthatatlanul előrehaladó Stompát kő megállítni a menésbe, miközben az ellenfél csapata ugyanezt próbálja elérni a miénkkel. Jó mulatság mind a kettő, az 1.0 után már botokkal is kiegészülő, akár single módban is darálható játékmódokról beszélünk 8v8 felállásban. **Nyóc? A' mennyi is?"

Mint a képen is láthatjátok, a játék művészetileg nem túl változatos (igazodik az orkos WH40K látványhoz), de pofásan fest. Steam Decken 30 FPS körül hozható a pöpec vizualitás, amit a mechanikus hangok és az orkok abajkodása (WRUÁÁÁÁÁÁ!!!) is remekül egészít ki. Mondjuk nekem a türhő taplókból egy idő után kicsit elegem lett; a játék minden felirata "orklish" amúgy. No, evvel meg mi'bajod? A másik komolyabb problémát a technikával megoldották a megjelenés után - sokáig nem lehetett csatlakozni egy átállás után, most viszont akár te is hostolhatsz meccset, ha arra szottyan kedved. A fentiekből is látszik amúgy, hogy a készítők komolyan veszik a támogatást, a megjelenés óta kisebb-nagyobb foltokkal próbálják balanszolgatni a játékot.

A finomhangolás talán rá is fér még a Speed Freeksre. A játékkal kapcsolatos legnagyobb gondom az irányítás (kontrollerrel), amelynél az előre (gáz) nem a ravaszon nyugszik, hanem a bal analóggal kell előre, és irányra állni egyszerre. Neeem fa'in!! Egyszerűen fárasztó ez a metódus, az ember egy idő után inkább leteszi a Decket/kontrollert, mint hogy a bal keze görcsbe álljon. A másik gond a terepen itt-ott felejtett kiálló szegletek, gwáááramvonaltanaaaan sarkok, amelyek a versenyt és a harcot is könnyen megakasztják. Néha a kétarcú, skizofrén alapok sem segítenek - amikor működik a játék, akkor nagyon élvezed. Amikor adott pillanatokban nem hagy versenyezni, vagy épp fordítva, harcolni, akkor kicsit mindig alábbhagy a lelkesedés.

Ó' kiagyalták eztet az ötletet a proggolók! Ha meggyünk gyakni, az egekben 'epül a ork kedve! Kár azé' a nyüves aprajáé', de tán mindént elsimít majd a' idő meg a akarat! Ócsóé adják, akarod, vagy se! Eztet a ötletet, tahó ork haverom, még uccse láttad máshó...
PLATFORM PC | KIADÓ Wired Productions | FEJLESZTŐ | Caged Element Inc. | MEGJELENÉS 2025. május 2. | ÁR 20 EUR (a cikk írásának idejében 16 EUR)