A Deliver At All Costs első interaktív autós pillanatában arra kéri a játékost, hogy üljön be a szomszéd járgányába, majd menjen el munkát keresni. Ahogy azonban rátaposunk a gázra, a kocsi hátrafelé iramodik, azzal a lendülettel ripityommá törve a mögöttünk álló komplett téglaházat. "Ja, hogy Mr. Palmer mindig rükvercben hagyja a járgányt!"
Ezzel az abszurd jelenettel indít a Deliver at All Costs, amely a klasszikus felülnézetes GTA stílust próbálja újraértelmezni sok-sok humorral, pőre rombolással és az ötvenes évek amerikájára jellemző sci-fi paranoia témákkal.

Fene se gondolta volna, hogy a Konami által gondozott és svéd Far Out Games által készített játék ilyen szépen összeáll majd. Pedig a premissza nekem elsőre debilnek és idejétmúltnak tűnt. Az izometrikusra váltó régi-felülnézetes GTA játékmenet persze jól szuperál, és kissé szelídebb is a vártnál, már ami a randalírozás kendőzetlen gengszterkedős részét illeti. Egy "ártatlan" sofőr felkapaszkodásának történetét követhetjük végig a játék sztorijában, amely azonban nem áll meg az 50's hangulat-paródiánál, hanem a történetbe illeszti Winston Green mérnökmúltját, és a korszakra jellemző atom-rettegést is.

Szerencsére ez azonban nem érne semmit, ha nem lenne alapvetően kellemesre hangolva az autós gameplay. A szállítási feladatokat alapjaiban erősíti a fizika és a rombolhatóság, amely nem csak a túltolt környezeti pusztításért felel, de a feladatokat is komplikálja. Egy ficánkoló kardhal a platón, vagy hatvan darab gurulászó dinnye nem csak látványosság, de játékmenetet aktívan érintő nehezítő tényező is. Természetesen a járókelők is repkednek, mint a Carmageddon régi szép idejében, ámde az erőszak további vizuális rétegei visszafogottak. Itt nem a hentelésen van a hangsúly.
Sokkal inkább az abszurd humoron, ami kifejezetten kellemes színt ad a játéknak. Igazából a Deliver töredékemód volna csak szórakoztató, ha komolyan venné magát. Sajnos így is néha előjön az identitászavar, a felvezetésben emlegetett paranoia-thriller és a krimidráma talán túlságosan is nagy hangsúlyt kap a sztori második felében.

A játékmenet változatosságára, és a több térképet érintő tereprendezésre (és sok-sok rejtett extrára) sem lehet panasz. A játék hosszára is felesleges károgni, a sztori 8 óra körül pörgethető ki, és bár a nehézség hullámzó, alapvetően okosan van belőve a kihívás-kalandozás íve. A játék technikailag is tök oké: 2060RTX-es laptopon fix 60 FPS-sel fut, de Steam Decken is szuperül játszható (rögzített 30 FPS-sel, de akár fix 45-el is lehet próbálkozni). A látvány is nagyon hangulatos, de művészetileg érhető tetten a magas színvonal. Effektek és engine szempontjából a stabil futáson és atmoszférateremtésen túl semmi kiemelkedőt nem tapasztalni, sőt, a karaktermodellek és átvezetők a korai Xbox 360 korszakot idézik.
Nem tökéletes, de mókás, sok kihívást tartogató, és pihent agyú kreativitástól duzzadó kis játék lett a Deliver At All Costs. Epic-es ingyenjátékként egyenesen ajándék, de látom magam előtt azt az állapotot, amikor pontosan ilyen komolytalan mókára vágyik a játékos énem.
PLATFORM: PC (Steam, Epic), Xbox, PlayStation | KIADÓ: Konami | FEJLESZTŐ: Far Out Games | MEGJELENÉS 2025. május 22. | ÁR 29,99 EUR