[Teszt] The Midnight Walk

The Midnight Walk

sQrNagy Csaba2025.05.29. 23:00

A Lost in Random és a Ghost Giant egykori fejlesztőiből verbuválódott MoonHood stúdió debütáló alkotása le sem tagadhatná a készítők korábbi munkásságát. Mint ahogy a legendás Tim Burton és Henry Selick műveiből merített egyértelmű inspirációt sem. A PlayStation által megtámogatott, narratív központú hibrid projekt audiovizuális szempontból kiemelkedően egyedi és emlékezetes darab, játékmenet szintjén viszont a címadó hosszú sétán kívül nem képes túl sok kreatív elemet felmutatni. Persze a szubzsáner gyakran nem is kíván többet, igaz?

A nap kihunyt. Minden sötétségbe borult. Az árnyak közül előmerészkedő groteszk lények céltalanul bolyongnak és már a tűz is csak ritkán hoz gyorsan elillanó fényt és meleget a kartonfalak közé. A játékos a The Burnt One összeégett bőrébe bújva lép be ebbe a barátságtalannak tűnő világba, hogy a lángot hordozó Potboy szótlan kísérője és védelmezője legyen a Moon Mountain csúcsa felé tartó hosszú út során. Bizonyára már a sokszor látott felütés alapján körvonalazódhatnak a várható sarokkövek és túl sok meglepetést nem is tartogatnak az események a prognosztizált végjátékig - ahol a két lehetséges befejezés miatt először adnak érdemben döntési lehetőséget a kezünkbe.

Szerencsére az átívelő szálon túl az öt fejezet mindegyike egy önmagában is kerek egészet alkotó történetet ölel fel, olyan érett témaköröket boncolgatva, mint a halál, gyász, bűntudat, bosszú vagy a szülői nyomás. Bár nem feltétlenül képes mindegyikkel kellően erős érzelmi gyomrost bevinni, az olykor furcsa melegséget árasztó "cozy" horror kaland hangulata így is könnyedén rátelepszik az emberre. A jó érzékkel megírt dialógusokat könnyed természetességgel keltik életre a remek szinkronhangok. A karakterek emlékezetesek. Mi pedig óhatatlanul is kötődni fogunk kedvesen botladozó társunkhoz a szűk öt-hat órán át tartó bandukolás végére.

A korrekt narratív ívet azonban kevés és rendkívül egyszerű játékelem támogatja csupán. Bár ez abszolút nem idegen a zsubzsáner számára. A szörnyek elől szűk helyekre és ruhásszekrényekbe menekülhetünk, valamint gyertyák meggyújtásával manipulálhatjuk az útjukat vagy mozdíthatjuk el őket a kívánt pontra. Néhány esetben rá leszünk kényszerítve, hogy az árnyékba húzódva lopakodjunk el az egyszerű algoritmust követő ellenfelek között, máskor pedig fejvesztve rohanhatunk az életünkért egy rövid lineáris szakaszon. Bár idővel egy gyufavető fegyver is a kezünk közé akad, ez önvédelemre teljesen alkalmatlan. Csupán a nehezebben elérhető környezeti puzzle feladványoknál lesz segítségünkre.

Ezek a kötelező logikai akadályok nem minden esetben tudnak organikusan beépülni a környezetbe vagy a történetszálakba, de idővel legalább nem különülnek el élesen a sunnyogós mechanikáktól és Potboy barátunkat is terelgethetjük közvetve néhány alapvető feladat megoldásához. Az agysejtjeinket komolyabban azért biztosan nem piszkálja majd fel. Halvány kreatív szikrának könyveltem el a szemünk lehunyásával manipulálható tereptárgyakat és szörnyeket, valamint azokat a csöndesen megbúvó elemeket, amelyek csak az ilyenkor felerősödő térhangzással találhatóak meg. Erre külön dedikált gombot hagytak a kontrolleren, de a PlayStation VR2 esetében szimplán a szemkövetésre is hagyatkozhatunk.

A korábban már említett, műfajon belül nyilván nem szokatlan, de tagadhatatlanul szűkös játékidőt négy különböző gyűjtögetni valóval próbálták kitolni. A mókás elnevezésű Shellphone kagylók mindegyikében egy emlékfoszlány visszhangzik. A gyurmafigurák modelljeivel a fontosabb karaktereket ismerhetjük meg közelebbről. A kitépett papírlapok az átívelő történetet mélyítik, míg a bakelit lemezek a Housy gyomrában töltött pihenőidőt teszi komfortosabbá. Legyünk őszinték: egyik sem különösebben hasznos vagy érdekes, de legalább ürügyként szolgál, hogy egy kicsivel több időt töltsünk ebben a lenyűgöző világban.

A The Midnight Walk legerősebb eleme ugyanis egyértelműen az audiovizuális rész. Minden egyes karakter, szörny és tereptárgy valódi gyurmából lett megformálva! Több mint 700 modell készült a játékhoz, amit később fotogrammetria segítségével ültettek digitális formába és klasszikus stop-motion stílusban animáltak. Az Unreal Engine legújabb változata korrekt felbontásban, néhány töltést / mentést érintő röccenéstől eltekintve stabil 60 képkockával mozgatja a Tim Burton és Henry Selick munkáit idéző látványvilágot. Egészen lenyűgöző az összkép, amit Joel Bille és Bortre Rymden fülbemászó zenei anyaga támogat magabiztosan. Maradandó, egyedi, minden részletében tökéletesen kidolgozott élmény.

Még ha egyelőre nincs is finomra csiszolva. Hibrid projektként ugyanis a teljes történet átélhető PlayStation VR2 segítségével, a headsetben tapasztalt képminőség azonban túlságosan drasztikus visszaesésnek tűnik. Jelenlegi állapotában sem élvezhetetlen, de a fejlesztők szerencsére már dolgoznak az optimalizáción. A méretekkel is ügyesen játszó világ egyértelműen ordít azért, hogy elnyeljen az OLED sötétségével. Néhány foltozás egyébként sem árt, mert pár előrehaladást akadályozó script hibába és kimondottan a VR opciót érintő kamera / mozgásérzékelési anomáliába belefutottam azért a végigjátszás során.

A MoonHood stúdió debütáló alkotása tehát egy audiovizuális szempontból tagadhatatlanul egyedi és emlékezetes kaland. Néhány történetszála meglepően érett témákat feszeget és hatásosan nehezedik a mellkasunkra. De a gameplay elemei nem igazán bővítik érdemben a szubzsáner minimális eszköztárát és néhány foltozás feltétlenül szükséges még ahhoz, hogy ne rondítson bele semmi a készítők által megcélzott “barátságos horror élménybe”. De mindenképpen érdemes odafigyelni rá. A kis svéd csapat munkássága izgalmas területekre kalauzolhat még a jövőben!

PLATFORM PlayStation VR2 (tesztelt), PlayStation 5 (tesztelt), PC KIADÓ Fast Travel Games FEJLESZTŐ MoonHood MEGJELENÉS 2025. május 8. ÁR 39.99 USD

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Jonathan Green - Sötétség Arkham felett

A magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyvek között ezúttal egy teljesen új sorozat, az Arkham Horror első történetét mutatjuk be.

11 órája

Apróságok csokra - ez történt csütörtökön

Benne: Super Mario Party Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV, Atomfall, Atomic Heart, Bendy and the Dark Revival, Dispatch.

13 órája
1

The Midnight Walk

Az egykori Lost in Random és Ghost Giant fejlesztőiből verbuválódott MoonHood stúdió debütáló alkotása le sem tagadhatná a készítők korábbi munkásságát.

22 órája
2

Dupla kaszálás az EA-nél - ez történt szerdán

Továbbá: Nioh, Wizard of Legend II, Death Stranding, Fallen Fates, The Funskin Project, Poem Ex Machina.

1 napja
18

Deliver At All Costs

A Deliver At All Costs első interaktív autós pillanatában arra kéri a játékost, hogy üljön be a szomszéd járgányába, majd menjen el munkát keresni. Ennek a manővernek egy komplett ház issza meg a levét, és ez még csak a kezdet! Tesztlaborban a GTA-paródia, a Deliver At All Costs.

2 napja
3

tinyBuild Connect, és ami mögötte van – ez történt kedden

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Clair Obscur: Expedition 33, MindsEye, StarRupture, LORT, Dragon Quest I & II HD-2D Remake.

2 napja
13

PlayStation Plus: a júniusi hármas

Valamint a Days of Play idei meglepetései! Game Catalog extra címek. Klasszikusok. Próbaverziók. Lássuk mi vár ránk a következő napokban!

3 napja
9

Death Stranding 2 teaser, Davy X Jones bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Nakwon: Last Paradise, Tekken 8, WRC X Nacon.

3 napja
9

Heti megjelenések

4 napja
5

The Precinct - Felülnézetes rendőr-klisé

Milyen a felülnézetes rendőrösdi, ha inverz GTA-ként gurul be a játékosok képernyőjére? A The Precinct erre a kérdésre keresi a választ!

5 napja
7

Elden Ring mozi - ez történt pénteken

Továbbá: Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Chrono Odyssey.

6 napja
10

Warhammer 40000 bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Stellar Blade, Scratch the Cat, Embracer Group, Monster Hunter Wilds, Warhammer 40,000: Dark Heresy, Warhammer 40,000: Boltgun – Words of Vengeance, Warhammer 40,000: Boltgun II, Warhammer 40,000: Dawn of War – Definitive Edition, Warhammer 40,000: Space Marine II, Warhammer 40,000: Space Marine – Master Crafted Edition.

7 napja
2

Ebola Village – #nemazafalu

Az Ebola Village egy Szovjetunióban játszódó túlélőhorror, aminek a középpontjában az ebola egy új, különösen szívós és kiemelten fertőző mutációja áll. Resi áthallások? Faluban lófráló mutánsok? Lássuk, hogy mit tud az Ebolafalu.

8 napja
2

Game Pass: mozgolódás május második felében

A tavalyi év egyik legkiválóbb alkotása volt a Metaphor ReFantazio, de mellette több premier cím is érkezik hamarosan a szolgáltatás kínálatába.

8 napja
7

Jön a Hellblade II PS5-verziója, új Rayman a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Stars, Castle of Heart: Retold, Transport Fever 3, Critical Shift, Mukti, Fruitbus, Somber Echoes.

8 napja
9

Helldivers 2 frissítés, mozgásban a Syberia Remastered – ez történt kedden

Továbbá: Doom: The Dark Ages, The Wandering Village, tinyBuild Connect, to a T.

9 napja
26

Onimusha 2: Samurai's Destiny

Néhány héttel ezelőtt publikált előzetesünkből már megtudhattátok, miben több az Onimusha 2: Samurai’s Destiny újrakiadása, mint a 2002-es eredeti, így az objektív köröket már letudtuk. Most azonban eljött a teszt ideje.

9 napja
6

Commandos: Origins

A Commandos az ezredforduó környékén megért még két-három részt, expanziót, mellékágat, klónt... Aztán a műfaj visszaszorult a fősodorból, és mára alig pár képviselő maradt. Most itt a lehetőség, hogy a kommandósok visszatérjenek és újra hódítsanak! Teszt!

2025.05.20.
10

Syberia Remastered bejelentés, Gamescomra megy a Nintendo – ez történt hétfőn

Továbbá: Anno 117: Pax Romana, Chrono Odyssey, Missile Command Delta.

2025.05.20.
1

Ian Livingstone - A Gyíkkirály szigete

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Gyíkkirály szigetével" Ian Livingstone-tól.

2025.05.19.
10