[Teszt] Onimusha 2: Samurai's Destiny

Onimusha 2: Samurai's Destiny

dragCsető Zsolt2025.05.21. 00:01

Néhány héttel ezelőtt publikált előzetesünkből már megtudhattátok, miben több az Onimusha 2: Samurai’s Destiny újrakiadása, mint a 2002-es eredeti, így az objektív köröket már letudtuk. Most azonban eljött a teszt ideje, így érdemes beszélni egy kicsit a lényegről is: milyen játék is valójában a Capcom alkotása közel huszonöt év távlatából?

A rövid válasz az, hogy cseppet sem hétköznapi. Már alapból egy olyan kör szülöttéről beszélünk, amikor a klasszikus túlélő-horror műfaj igencsak megfáradt, a Capcom ugyanakkor előszeretettel használta fel annak alapjait más jellegű játékokhoz. Ilyen az Onimusha 2 is, amely rögzített kamerás megvalósításával, tárgy- és kulcskeresgélős előrehaladásával, valamint a komplett pályadizájnjával egyértelműen a korai Resident Evil-érát idézi. Ezzel aztán véget is érnek persze a párhuzamok (hacsak a rettenetes színészi alakításokat nem vesszük még ide), a harc jellege és dinamikája ugyanis már teljesen más vonalat képvisel, nem is beszélve a “szobákon” belül több hullámban újratermelődő ellenfelekről.

Akadnak egyébként egészen jó kis ötletek, melyek megvalósítása mai szemmel már nem az igazi, akkoriban viszont tényleg kuriózumnak számítottak. A játék első harmada például túlmutat az egyszerű akció-kalandon, és RPG jelleget ölt, rendre visszatérünk ugyanis a békés faluba, ahol ápolhatjuk kapcsolatunkat a mellékszereplőkkel, méghozzá különféle tárgyak ajándékozásán keresztül, melyeket ládákban találhatunk, illetve a helyi boltban vásárolhatunk meg aranyért. Hogy pontosan hányadán állunk, az nagyjából annyira követhető le, mint egy FromSoftware-játékban (semennyire), de ami még furább, hogy az Onimusha 2 meglepően korán elvág minket a falutól, végérvényesen és mindenféle figyelmeztetés nélkül, így aztán ezek a játékelemek is mennek onnantól a kukába. Ez már csak azért is furcsa dizájn döntés, mert a többi karakter harc közben is be-beugrik nekünk segíteni, de ha nem tettünk eleget ezért, akkor a végigjátszás maradék részében már hiába álmodozunk erről a lehetőségtől. Annyinak örülhetünk legalább, hogy az újrakiadás főmenüjéből elérhető egy “progress-térkép”, amin valamennyire le lehet követni, hogy hol található a végigjátszásban az a több tucat mini-elágazás, amit befolyásolni tudunk.

Maga a harc egyébként meglepően vívós – én legalábbis nem emlékeztem rá, hogy a mezei ellenfelek ilyen jól fel vannak készítve a primitív button-mashing ellen. A gyengébb démonokat szépen le lehet darálni persze az alapkombónkkal, később azonban ha nem használjuk eleget a védekezést és a kitérést, akkor pillanatok alatt el tud fogyni az életerőnk, ami nagy baj, mert az Onimusha 2 nagyon sokáig szűkmarkúan adagolja a gyógyító itemeket (hogy aztán a végigjátszás utolsó negyedében elárasszon bennünket fura módon). Így az ellenfelekből meglehetősen megbízhatatlanul csordogáló sárga orbokra kell hagyatkoznunk – hacsak nem tanuljuk ki az egyáltalán nem könnyű Issen ellentámadásokat, ahol garantált a jutalom. A gyakorlás egyébként kifizetődő, mert a szörnyekből kinyert lelkekből fejleszteni tudjuk fegyvereinket és páncélzatunkat – mindkettő erősen javasolt, úgyhogy farmoljatok bátran, különben a bossokkal alaposan meg fogtok szenvedni.

Ez utóbbi sajnos annak tudható be, hogy a főellenféldizájn rettenetes. Alighanem ez annak idején is traumaként érhetett, hiába vittem végig ugyanis többször is annak idején az Onimusha 2-t, rendesen megdöbbentem azon, hogy mai szemmel mennyire borzasztóak a főnökharcok. Már az ütemezésük is fura: vagy óriási szünetek annak köztük, vagy egymás után ránk öntenek kettőt is belőlük. Egyébként pedig hosszúak, repetitívek és tele vannak idegesítő mechanikákkal – kedvencem a minden tekintetben undormányos démonasszony, aki a rögzített kameraszögeket is segítségül hívja, hogy stunlockoló varázslövedékekkel sorozzon bennünket távolról. Nincs ráadásul semmiféle kiszámítható nehézségi görbe: az elején szinte mindegyikkel meg fogunk szenvedni, a végén ugyanakkor akad több olyan is, ahol elég annyit tennünk, hogy szépen elsütjük mindegyik fegyverünk blokkolhatatlan varázstámadását (az egyiket konkrétan “el lehet törni” így, mivel folyamatosan visszatermelődik a varázserőnk).

A játékélmény tehát nem minden ponton állja ki az idő próbáját, de több mint 20 év elteltével az Onimusha 2: Samurai’s Destiny még mindig egyedi jelenség – egy olyan műfajkoktél, amihez hasonló azóta sem nagyon készült. A renderelt háttereknek és – a korhoz képest – részletes karaktermodelleknek hála a látvány tekintetében abszolút jól csúszik, ezzel együtt azonban inkább nosztalgiázásra vágyóknak ajánlom az újrakiadást, mintsem a frissen ismeredőknek, egy-két dizájn döntés ugyanis mai szemmel elrettentő tud lenni.

PLATFORM PC, PS4 (tesztelt), Xbox One, Switch
KIADÓ Capcom FEJLESZTŐ Capcom
MEGJELENÉS 2025. május 23. ÁR 11 290 Ft / €29,99

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Wonder Boy: Asha in Monster World - a legfrisebb generáción

A Monster Boy sorozat a SEGA ikonikus brandjének fontos tartópillére volt annak idején. A Wonder Boy/Monster Boy széria újrakiadott elemeit többször is teszteltük már, most a PS5 és Xbox Series X (valamint Microsoft Store)-ba megérkezett Wonder Boy: Asha in Monster World, ebből kaptunk friss tesztpéldányt.

1 órája

PlayStation Plus: az augusztusi hármas

Az utóbbi évek egyik legjobb soulslike debütálása. Egy masszív többjátékos cím. Némi anime csihipuhi. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 órája

Asterix & Obelix újból akcióban, Thunderful felvásárlás – ez történt kedden

Továbbá: Godbreakers, Cronos: The New Dawn, I Hate This Place, Slime Rancher 2.

6 órája
1

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 - a Switch 2 változat

A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, de egy új epizóddal lepett meg minket az Iron Galaxy Studios. Lássuk, hogy a Nintendo Switch 2 változatnak megy-e a kickflip!

1 napja
11

God of War-sorozat infómorzsák, Hollow Knight: Silksong életjelek – ez történt hétfőn

Továbbá: FlexStrike, Witchfire, Sony vs. Tencent.

1 napja
5

Heti megjelenések

2 napja
2

Bambas!

A sétaszimulátorok az indie-szcéna előretörésével virágkorukat élik, mégsem született olyan alkotás, ami _konkrétan_ a séta mikéntjére, a séta működésének mélyebb értelmezésére (...) helyezte volna a fókuszt - egészen eddig. Bár lehet meglettünk volna nélküle is.

2 napja
5

Songs of Conquest - Roots

Gyökereket eresztett a HoMM 3-ra hajazó stratégia második faj DLC-je, hogy kiteljesítse az élet körforgását. Zöldek, előre!

2 napja
2

Old Skies

Egy klasszikus point and click receptet követő lineáris, világépítés tekintetében mégis grandiózusnak ható kaland a Wadjet Eye Games legújabb címe, a korokon át is örökérvényű emberi érzéseket boncolgató Old Skies.

3 napja
5

Wolfenstein sorozat a láthatáron - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Frostpunk 2, Dying Light: The Beast, Code Violet.

4 napja
1

Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

Van az úgy, hogy az ember belefárad a sok menekülésbe és folyamatos túlélési kényszerbe és valami nyugira vágyik. A SolidGames játéka megkísérli a kettőt elegyíteni: egy alapvetően feszített rendszert átültetni egy lassabb folyású keretbe.

5 napja
3

Battlefield 6 trailer, Sony-Namco partnerség - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Lollipop Chainsaw, Wuchang: Fallen Feathers, Invincible VS, Assassin's Creed Shadows.

5 napja
12

and Roger

Egy apró, letisztult, de kreatív megoldásokkal narratív kaland, amely három fejezetben mesél el egy apránként összeálló történetet.

6 napja
3

Pihenőre megy a Splitgate 2 - ez történt szerdán

Továbbá: Borderlands 4, Out of Time, Slopecrashers, Cronos: The New Dawn, NoCode.

6 napja
2

Wheel World

Ki mondta, hogy bringáról nem lehet megmenteni a világot? Bele is vágtunk a kalandba, de amilyen izgalmasan indult, olyan döcögősen folytatódott.

6 napja
8

Battlefield 6 teaser, Supermassive Games leépítés – ez történt kedden

Továbbá: Clive Barker's Hellraiser: Revival, Viewfinder, Pokémon Champions, Borderlands 4.

7 napja

Wuchang: Fallen Feathers

Újabb képviselő lép a soulslike címek telített ringjébe, a Leenzee pedig csatlakozna az ígéretes újoncok táborába. De vajon megvan bennük és játékukban ami ehhez kell?

7 napja
35

Phantom Squad

A SWAT-os játékok visszatértek, ám még így sincs belőlük túlkínálat. A Phantom Squad egy érdekes próbálkozás a felülnézetes kommandózgatások között. Doorkickers és Rainbow Six Siege fanok, most figyeljetek!

8 napja
2

Avatar: Frontiers of Pandora frissítés, magyar szinkron az Elflockban – ez történt hétfőn

Továbbá: Atari 50: The Anniversary Celebration, The King is Watching, Nicktoons & The Dice of Destiny, Descenders Next.

8 napja
4

Irem Collection 3: Az arcade történelem egy apró szelete

Harmadik szcenáriójához érkezett a nagyot vállaló japán videójátékos gyűjtemény, mely a vérbeli shmupokat is gyártó Irem történelmét hivatott bemutatni.

8 napja
2