[DLC] Mass Effect 3: Leviathan

Mass Effect 3: Leviathan

StingerCsere Krisztián Gábor2012.09.07. 18:00

A nagy port kavart Extended Cut körüli kálvária után kicsit alábbhagytak az indulatok a Bioware háza táján: a rajongók érdeklődve várták az első prémium fizetős tartalmat a Mass Effect 3-hoz, amely eredetileg már a megjelenést követő egy-két hónapban megjelent volna, ha a Bioware korábbi álláspontját feladva nem simítja el a végjáték körüli ellentéteket. Szerencsére nem így történt, és bár az első komolyabb DLC így cirka 3-4 hónapot késett a tervezetthez képest, kíváncsian ültünk le, vajon mennyiben bolygatja meg ismét a Leviathan-vadászat a sztorit, és képes-e olyan mesteri szintekre felnőni, mint anno azt tette a Liara-szálként ismert Shadow Broker DLC esetében.

Aki kicsit behatóbban ismeri a Mass Effect sorozatot, jól tudja, hogy a játék egyik legfőbb erénye maga a háttértörténet, és az őt körülölelő univerzum, ahol (jó esetben) minden mindennel összefügg - vagy legalábbis annak tűnik. A Leviathan-sztori is ebbe a csoportba tartozik, hiszen a tézis, hogy a galaxis számos rejtélyt tartogat még hőseink számára, már korábban is nyilvánvaló volt és minden bizonnyal hosszú ideig szolgáltat majd alapot az újabb izgalmas felfedezésekhez, és kalandokhoz. Ennek megfelelően ez a történet is bőven a Mass Effect 3 előtti időkbe nyúlik vissza - a Batarian hegemónia által anno felfedezett Leviathanról (Leviathan of Dis) valójában senki sem tudott konkrétumokat, hiszen négyszerű barátaink alaposan tettek róla, hogy eltussolják a felfedezést, és az ebből fakadó előnyeiket a saját malmukra hajtsák (vagy legalábbis megpróbálják...).

De mi is ez a sötét felfedezés, amely akkora erővel bír, hogy egy Reapert is elpusztíthat? Nos, a Leviathan DLC nem csak erre a kérdésre, hanem azokra az időkre is válaszul szolgál, amelyekről eddig maximum csak találgatások folytak. Bármennyire is hihetetlen, de a DLC történeti/történelmi mondanivalója épp úgy megbolygatja a teremtés kezdetét, mint a galaxis nagy harcának időpontját, és a tárgyi bizonyítékokkal olyan helyekre kalauzol, amely semmiben nem hasonlít a korábban látottakra.

A Bioware látványtervezői és grafikusai megint profizmusukról tettek tanúbizonyságot: ismét olyan környezetben lesz lehetőségünk barangolni, , amely bizosan hosszú ideig emlékezetes lesz a rajongók számára - különösen tekintettel az utolsó húsz percre, amely monumentalitásában, játékmechanikájában és feladatában talán csak a Shadow Broker DLC-ben látott űrhajóhoz hasonlítható. Kudos jár a scriptíróknak is, mert az egyre fokozódó cselekmény alatt nyomozói képességeinket is próbára kell majd tennünk, hiszen sem a hely, sem a körülmény nem ad egyértelmű bizonyítékokat arra, mit is keresünk valójában. A látványos előrenyomulást megnehezítő reaperek elleni harc ráadásul érdekes objektívekkel is szembeállítja a játékost, hiszen néhány, a multiplayerből ismert feladattal is meg kell küzdenünk, például fedezhetünk szerelő drónt, vagy rohangálhatunk a csatatéren, energiamodulokkal a hátunkon - ráadásul mindemellett az egyre fokozódó ellenséggel szemben a minket fedező csapattársaikra is figyelmet kell fordítanunk.

Eddig nagyon jó, gondolhatnád kedves olvasó, de vajon meddig tart ez a kiruccanás? Nos, nem túlzottan sokáig: ha alapos vagy, akkor sem töltesz el három, három és fél óránál többet a Leviathan küldetéssel, és a két plusz fegyver, a néhány új karakter, illetve a három izgalmas túrahelyszín sem feledteti: valahogy ennek inkább a játékban lett volna a helye, mintsem 800 pontos letölthető tartalomban, amely bármennyire is jó, a Shadow Brokerre visszagondolva kicsit azért sok érte. A végeredményt és a tartalmat nézve azonban minden Mass Effect rajongónak ajánlott vétel lehet, amely feltehetően nem az első és egyetlen DLC állomás lesz a reaperek elleni harcban.. [7/10]

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Ahhoz, hogy te is hozzászólj, be kell jelentkezned!
1 / 2 1 2
sierra86
sierra862012.09.11 13:15:07#013dn

Oké, én már összekeveredtem... Valóban elég kacifántos ez a sztori, de pont ez a jó benne, hogy lehet rajta agyalni.

deku82 deku822012.09.11 12:49:27
deku82
deku822012.09.11 12:49:27#013dm

#93

sierra86 sierra862012.09.11 09:08:41
sierra86
sierra862012.09.11 09:08:41#013dl

Nem nagyon kívánkozom megint komolyabban belemenni a témába, de ha logikusan belegondoltok, mi értelme van annak, ha a saját maguk által létrehozott reléket lekapcsolják, ha jóval gyorsabban is leigázhatnák őket? Ha lekapcsolják a reléket, időt adnak a Prothean-oknak.

"The Reapers seized control of the Citadel and throught it, the mass relays."

Átvették az irányítást a Citadel felett és (!)azon keresztül a reléken is. Én ebből a mondatból hiszem azt, hogy szükség van a Reaper és a Catalyst közti kapcsolatra. Mivel együttesen uralják a reléhálózatot. Lehet, hogy tényleg lekapcsolgatták a reléket, de ezt elég kétértelműen ecsetelgeti Vigil. Viszont időrendi sorrendben, ez után jöhettek a Prothean-ok a Keeper-ök átprogramozásával, amit megtehettek azzal a relével, amit az Ilos-on felépítetek. Így feljuthattak a Citadel-re és maximum csak gyalogos egységekkel támadhatták volna meg a Prothean egységet, akik végül sikerrel jártak. De már így is késő volt. Lehet én gondolom rosszul, de őszintén szólva, nem tudom elképzelni, hogy erre nem figyeltek oda az írók, már a kezdetektől fogva.

JohnSmith
JohnSmith2012.09.11 06:50:28#013dk

Én biztosan rosszul emlékszem, de úgy rémlik, a relék lekapcsolásának célja az volt, hogy feldarabolják a galaktikus közösséget, és így, darabonként könnyedén legyűrjék a rendszereket, nem kell egy egységes, erős flottával küzdeniük. (a relék létrehozásának egyik célja az volt, hogy ne fejlesszen ki senki nagy sebességű közlekedést nagy távolságra)

Tehát Shepard részéről ostobaság lett volna lekapcsolni, sőt, ennek megakadályozása adott egyáltalán esélyt a küzdelemre. Enélkül nem lett volna harc, csak mészárlás.

sierra86 sierra862012.09.10 16:56:43
deku82
deku822012.09.11 01:20:16#013dj

Ez egy szemantikai vitához vezethetne (a protheanok számára lekapcsolták), de mivel ismerjük egymást, ezért maradjunk abban, hogy nem kapcsolták le. 🙂 Viszont a lényeg nem ez volt. 😉 Miért nem csinálják ezt a mi ciklusunkban?

Ringu84 Ringu842012.09.10 23:44:28
Ringu84
Ringu842012.09.10 23:44:28#013di

Na ez a lényeg, nem kapcsolták le (persze, mert ők is használták), de az ellenőrzésük alá vonták.

deku82 deku822012.09.10 23:05:42
deku82
deku822012.09.10 23:05:42#013dh

Vigiltől idézek:
"The Reapers seized control of the Citadel and throught it, the mass relays. Communication and transportation across our empire were crippled. Each star system was isolated, cut off from the others. Easy prey for the Reaper fleets."
A lekapcsolták-e a hálózatot kérdésre van egy egyszerűbb válasz is: NEM. Viszont csak ők tudták használni, ahogy az OMEGA 4-et. 🙂

Ringu84 Ringu842012.09.10 22:03:38
Ringu84
Ringu842012.09.10 22:03:38#013dg

Nem rémlik, Javik beszélt róla? Mert akkor lehet. De pl. ugye most is használták ők is.

deku82 deku822012.09.10 21:25:48
deku82
deku822012.09.10 21:25:48#013df

"a reléket sose kapcsolták le. "
De lekapcsolták. 🙂

Ringu84 Ringu842012.09.10 18:42:09
Ringu84
Ringu842012.09.10 18:42:09#013de

Srácok, nem biztos, de én úgy emlékszem az első részben a Citadel azért kellett Sovereign-nek, hogy megnyissa a kaput a többi reaper-nek, mert az ugye az átprogramozott keeper-ek miatt nem volt távolról lehetséges, ezért ment először Saren, hogy ezt a programot felülírva a keeper-ek újból a reaper-ek, és Sovereign irányítása alá kerüljenek. Ezt Shepard megakadályozta, és csak ez után jött Sovereign maga, hogy befejezze a feladatot, és csak ez miatt akart a Citadel-hez csatlakozni, hogy a belső hálózatán belül felülírja a keeper-eket. Sovereign-nek nem kell fizikailag a Citadel-hez csatlakozni ahhoz, hogy irányítani tudja (mint a Crucible-nek), mint ahogy a többi reaper-nek sem.

Másik, a reaper-eknek egyáltalán nem céljuk, hogy lekapcsolják a reléhálózatot, mivel azt használják ők is. Ugye abban egyetértünk, hogy a Citadel azért kellett volna nekik, hogy egyből a reléhálózat középpontjában legyenek, és onnan gyorsan és könyörtelenül végrehajtsák az inváziójukat. Ez ugye meg lett akadályozva, de azért mégis elindultak, mert a feladatukat teljesíteni kell. Ezért értek ugye évekkel később a galaxis peremére a hozzájuk legközelebb eső reléhez amit pont azért semmisített meg Shepard az Arrival dlc-ben, hogy megint plusz időt nyerjenek. Az inváziójuk csak azért tarthat több száz évig is, mert azért nem egyszerű egy fajt az utolsó egyedig úgy kiirtani, hogy annak egy egész galaxisnyi terület áll rendelkezésére rejtőzködni. Azt Javik is mondta, hogy a végén már csak kis ellenállások voltak náluk is amiket a reaper-ek szép sorban megsemmisítettek. De a reléket sose kapcsolták le.

Bennem valahogy így maradt meg az egész.

sierra86
sierra862012.09.10 17:56:33#013dd

Attól függ... Alapból másképp nézett volna ki a 3. rész. Mivel 3 évvel késleltettük a Reaper-ök érkezését, láthattuk volna, hogy rohadnak el sorban a bolygók a sötét energia miatt, vagy akár azt is, hogy milyen hatása lett volna az élőlényekre. Nagyon jól meg lehetett volna csinálni azzal a verzióval is, de ez a változat is nagyon jó. Még szerencse, hogy a sötét energiás dolgokat nem hangsúlyozták ki sokszor a 1-2. részben, így olyan, mintha nem is lenne akkora jelentősége.

p00h p00h2012.09.10 17:49:39
p00h
p00h2012.09.10 17:49:39#013dc

ha ez lett volna eredetileg az ending, akkor talán jobb is h sürgették őket és az lett ami 😃

sierra86
sierra862012.09.10 17:41:42#013db

Mac Walters és Drew Karpyshyn voltak a vezető írók. Utóbbi úriember hagyta ott a ME szériát. Elvileg már az egész sztori készen volt az első rész készítésekor. Aztán a ME3 megjelenése előtt néhány hónappal kiszivárgott az állítólag eredeti sztori: A sötét energia. A Reaper-ök azért ölik le a civilizációkat, hogy megakadályozzák a sötét energia terjedését, amit a technológia fejlődése okoz. Amolyan környezetvédelmi sztorinak hangzik. Nem lett volna rossz, de én azt mondom, MINDEN AZ ELECTRONIC ARTS HIBÁJA!!! 2 évet adni egy olyan játék elkészítéséhez, aminek már nagyon sok felé el kellett volna ágaznia, rohadt kevés. A kapkodásnak ez a vége.

deku82 deku822012.09.10 17:25:14
deku82
deku822012.09.10 17:25:14#013da

😉 🙂
Szerintem túl sok csavar van felépítve a trilógiában, ezért elkerülhetetlen volt, hogy belecsússzon a sztoriba pár ilyen logikátlanság (és persze az írócsere sem segített). Ezek ellenére én imádom a ME univerzumot. 🙂

sierra86 sierra862012.09.10 17:08:48
sierra86
sierra862012.09.10 17:08:48#013d9

Úristen most már én kérdezek...

sierra86 sierra862012.09.10 16:56:43
sierra86
sierra862012.09.10 16:56:43#013d8

Igen megvolt. De ha a reléket le lehet kapcsolni, anélkül, hogy ehhez kéne a Catalyst, akkor Shepard-ék miért nem próbálták meg lekapcsolni az Alpha relét az Arrival DLC-ben, ahelyett, hogy elpusztították? Azért, mert csak a Reaper-ök képesek erre? Meg, ha ezt tényleg meg tudnák csinálni, akkor miért ne tették volna? Erre semmilyen magyarázatot nem adnak a játékban.

deku82 deku822012.09.10 16:31:52
deku82
deku822012.09.10 16:31:52#013d7

A reléhálózatot, melynek a Citadel a központja, a reaperek csinálták a gyerek terveinek (1-3. lépés) megfelelően. (Ez az infó ugye megvolt?)

sierra86 sierra862012.09.10 16:06:16
deku82
deku822012.09.10 16:30:30#013d6

"nincs értelme újra próbálkozniuk"
Rövid a memóriád. Tegnap belinkeltem, hogy mi a reaperek eljárása:
1. Megjelennek a Citadelnél az átjárót használva.
2. Lekapcsolják a reléhálózatot.
3. Évszázadok alatt végigjárják az összes rendszert, és harvestelnek.
(A keaperek csupán gondnokai a Citadelnek arra az 50.000 évre, amíg a reaperek távol vannak, szerepük csak az 1.pontban van)

sierra86 sierra862012.09.10 16:04:33
sierra86
sierra862012.09.10 16:07:45#013d5

Egyébként ha ez lehetséges lett volna, amit mondtál, akkor megtették volna. Vagy akár azt is, hogy néhány nagy Reapert állítanak a relékhez.

deku82 deku822012.09.10 15:59:43
sierra86
sierra862012.09.10 16:06:16#013d4

De hogy kapcsolják le manuális úton a reléket? Odamennek a reléhez és kinyomják a Power gombot?

deku82 deku822012.09.10 15:59:43
sierra86
sierra862012.09.10 16:04:33#013d3

"Miért nem próbálják meg újra? Tudod, amikor már nem csak 1db Reaper van, hanem 1000!"

Mert megérkeztek a hosszabbik úton. Az volt a cél, hogy azonnal megérkezhessenek és meglepetésszerű támadást indíthassanak. De ennek a tervüknek lőttek, nincs értelme újra próbálkozniuk. Ha végeztek volna az aratással, utána ráértek volna kiküszöbölni a problémát. De így is vesztettek három évet Shepard-nek köszönhetően.

deku82 deku822012.09.10 15:56:54
deku82
deku822012.09.10 15:59:43#013d2

...és erre írtam még 40 kommenttel ezelőtt, hogy "hagyományos" módon simán lekapcsolhatnák a reléhálózatot.

deku82 deku822012.09.10 15:56:54
deku82
deku822012.09.10 15:56:54#013d1

"az átjárónak a megnyitásához, vagy a relék uralásához létre kellett volna jönnie a gyerek és Sovereign közti kapocsnak" A ME1 végén ez nem jön létre. De látom már elfelejtetted, hogy mi a vita lényege: ezen a szálon én azt kezdtem el vitatni, hogy a ME3 elején miért nem próbálják meg újra? Tudod, amikor már nem csak 1db reaper van, hanem 1000!
Nem válaszoltam meg az utolsó kérdésem, mert te azt írod, hogy "inkompatibilissé tették a Reaper hajókat a Citadel-el" ilyet sehol senki nem állít. Csak az a képesség szűnt meg, hogy a reaperek TÁVOLRÓL kapcsolják be az átjárót. 🙂

sierra86 sierra862012.09.10 15:02:11
sierra86
sierra862012.09.10 15:02:11#013d0

"Más. A protheanok a keapereket átprogramozták. Benne van a játékban, hogy ez mit jelent: amikor a reaperek leadták a jelet, hogy megnyíljon az út a Citadel és a Dark Space között, akkor a keaperek nem reagáltak semmit. Ennyi. Nem nyílt meg az út. Sovereign és (az általa indoktrinált, bábuként mozgatott) Saren azért megy oda, hogy megnyissa az utat."

Jééé, mintha ugyanerről pofáztam volna én is, nem??? Annak az átjárónak a megnyitásához, vagy a relék uralásához létre kellett volna jönnie a gyerek és Sovereign közti kapocsnak, nem? Nem értem, min problémázol...

Az utolsó kérdésedet már saját magad megválaszoltad: "A protheanok a keapereket átprogramozták." De amúgy folytasd nyugodtan...

deku82 deku822012.09.10 14:38:31
deku82
deku822012.09.10 14:47:32#013cz

Van egy tudós, akinek az emberei különböző helyeken kutatnak a "Leviathan" után. Mivel azt feltételezik, hogy az annó megölt egy Harbinger-osztályú reapert, ezért Shepard is bekapcsolódik a kutatásba. A DLC a Palaven Holdján lezajlott események után és a Cerberus főhadiszállásának megtámadása előtt játszható végig. 🙂

Fido4life Fido4life2012.09.10 13:50:05
deku82
deku822012.09.10 14:38:31#013cy

Játszottál te ezzel a DLC-vel? Most komolyan.
Ha a válaszod igen, akkor majd folytatom...

Más. A protheanok a keapereket átprogramozták. Benne van a játékban, hogy ez mit jelent: amikor a reaperek leadták a jelet, hogy megnyíljon az út a Citadel és a Dark Space között, akkor a keaperek nem reagáltak semmit. Ennyi. Nem nyílt meg az út. Sovereign és (az általa indoktrinált, bábuként mozgatott) Saren azért megy oda, hogy megnyissa az utat. "inkompatibilissé tették a Reaper hajókat a Citadel-el" Ez honnan?

sierra86 sierra862012.09.10 14:17:11
sierra86
sierra862012.09.10 14:17:11#013cx

Szerintem túl sokat képzelsz a Catalyst mögé. Az csak egy intelligencia, ami célt adott a Reaper-öknek. Ők a szolgái, katonái. És megint csak kihangsúlyozom, teljesen különálló egyedek. Amíg a gyerek létezik, addig a Reaper-ök is az ő akaratként cselekszenek. A Citadel a fizikai teste, amihez hozzá párosul egy Reaper hajó, azaz egy erőforrás. Ez a kettő együtt képes a relék teljes körű irányításához. Tök mindegy, hogy a Prothean-okat hogyan tüntették el, a végére inkompatibilissé tették a Reaper hajókat a Citadel-el. A gyerek azért létezik, hogy a Reaper-ök végrehajtsák az akaratát. És igen, ott "éldegél" a Citadel-en. A Keeper-ök átprogramozása előtt sem volt más tennivalója. Mindent a szolgálói tettek lehetővé számára.

deku82 deku822012.09.09 16:11:15
Fido4life
Fido4life2012.09.10 13:50:05#013cw

spoiler nélkül elmondaná valaki hogy ez most micsoda gyakorlatilag ? another rip off ?

JohnSmith
JohnSmith2012.09.10 12:34:07#013cv

Én nem rágódok rajta, csak ha felhozzák, gondoltam leírhatom én is a véleményemet:)

DarkVenom DarkVenom2012.09.08 16:17:10
JohnSmith
JohnSmith2012.09.10 12:32:15#013cu

Nem a választási lehetőségek számával van bajom. Az is jó lett volna, ha a ez a három lehetőség, de a 3 rész végigjátszása során elkövetett tetteimből értelmes logikai láncot követve kapok egyet.

De ha nem, akkor legalább valami halvány változást érjek már el, bármit. Mondjuk ha már nem lőttem le Wrexet, meg megmentem Eve-t, akkor a krogan-ek a vége után mészárolják le először a salarianokat, utána a galaxist, vagy alakuljanak át nőegyletté, és hímzőversenyekben éljék ki túlzott agressziójukat, vagy tudomisén...

Szóval hogy valami kis apróság történjen. Tudod, mint amikor befejezed a Fallout 1-et, és bedob egy állóképekből álló endinget, ahol a képek, és a mellettük szereplő 3 mondat a tetteid következményeként választódik ki, és ebből összerakhatod, milyen világot hagytál magad mögött.

Stinger Stinger2012.09.08 15:08:13
deku82
deku822012.09.09 21:34:11#013ct

Igazad van, fejezzük be.
Én nem tudlak meggyőzni téged, te meg engem. 🙂
ui: 3. perctől nézd meg:

sierra86 sierra862012.09.09 19:55:38
sierra86
sierra862012.09.09 19:55:38#013cs

Nincs értelme???
1. "hirtelen felkerülünk a gyerekhez" - "ez kinek a döntése?"

Mivel a Crucible dokkolt és három személy tartózkodott egy olyan helyen, amit még senki nem látott korábban, azt jelenti, hogy a Catalyst elbukott, már olyan mindegy mi történik. Új megoldásra van szüksége, ahogy azt említi is. Shepard, Anderson és az Illusive Man a három személy. Utóbbi kettő halála után kerülünk fel. Szóval kinek a döntése? Lássuk csak: van két halottunk, ők biztos nem. Shepard azt se tudja, hol van, vagy hogy mit csinál. Lehet a véletlen műve(megint csak írói túlzás), vagy a gyereké.

2. "a megvalósításához kell a Csillaggyerek is" - "miért segít?"

Ahogy már említettem. A gyereknek nincs választása. Mi uraljuk a reléhálózatot. Eljutottunk hozzá. A gyerek jelenlegi elképzelése megbukott. Mi döntünk arról, hogy hogyan tovább. Mondok megint egy hasonlatot: Lőfegyver. Adott a fegyver, ami a Catalyst, a töltény a Crucible és Shepard az, aki meghúzza a ravaszt. És pont, itt a vége. Az a baj, hogy mindenki azt hiszi, hogy a csillaggyerek egy istenség, aminek akkora hatalma van, mint senki másnak, pedig csak egy nyomorult intelligencia, semmi több. Szolgálókat használ, hogy elérje a céljait. Vannak képességei, de ő csak egy virtuális valami. Fizikai erőforrás nélkül semmit nem tud tenni. A Citadel képezi a testét, ami a reléhálózat központja. Ennyi.

Szerintem nagyon is van értelme, de azt hiszem be is fejezem ezt az magyarázgatást, mert nincs értelme. Újabb kérdéseket teszel fel és nem vagy képes megválaszolni. Pedig komolyan mondom, minden ott van az ember előtt! Nem mondtam soha, hogy hibátlan játék, de mi az ami hibátlan? Semmi. Mindenbe bele lehet kötni, ha nem tetszik.

deku82 deku822012.09.09 16:01:17
p00h
p00h2012.09.09 18:10:21#013cr

Egyébként h a témához is szóljak, nem rossz a dlc, de meg se közelíti a SB-t. Az a dlc mintapéldája, ha minden dlc olyen lenne nem lehetne a játékosonak 1 szava sem. Az viszont engem is zavar h beszúrják a végjáték elé a dlc-t, és ha esetleg vki még nem játszott a játékkal, annak teljesen elszúrja a végjátékot sztem. És összesen 1 mondatot tesz hozzá a játék végéhez. De plusz infó sincs sok, csak elmondja más mondatokkal amit már tudunk.

p00h
p00h2012.09.09 18:05:14#013cq

Igazatok van, jobban is meg lehetett volna csinálni, és valszeg a sztori sem ide tartott volna eredetileg, de szvsz az írócsere egyáltalán nem volt érezhető a játékon, és így is kerek egész lett a végeredmény.
Egyébként furcsállom azt h mindenki azzal jön, hogy mennyire ugyanolyanok az endingek. Talán az előző 2 részben ebben más volt? Attól függően h megmented a tanácsot v nem, kb 1-1 jelenet különbség. A 2 végén is a robbanás színe volt más. Akkor érdekes módon senkit sem zavart.
Más: nem volt végső boss, hanem filmes jellegű befejezés. Egy ilyen volumenű sztorihoz szvsz jobban illik egy ilyenfajta filmes befejezés. Az egész beszélgetés a végén engem kicsit talán a Kapcsolat c film végére emlékeztetett, és mivel egyik kedvencem, lehet ezért is tetszett itt is annyira.
Bizonyára más a hozzáállásunk. Én egy történetet játszottam végig, mint egy interaktív filmet, és hoztam közben döntéseket, de számomra nem ezen volt a hangsúly. Sosem volt bennem az az elvárás h én alakítsam a sztorit, ha tök lináris lett volna az egész, akkoris elvitte volna a megalkotott univerzum a hátán az egész trilógiát.

deku82
deku822012.09.09 16:11:15#013cp

A "csillaggyerek" pedig leigázta saját teremtőit, létrehozta a reapereket, köztük az elsőt: Harbingert. Megépítette a reléhálózatot. Ennek ellenére (a keaperek átprogramozása után) nem csinál semmit, csak él tovább a Citadellen, míg a 3.rész végén fel nem ébred. 🙂 Logikusan hangzik?

sierra86 sierra862012.09.09 15:49:00
deku82
deku822012.09.09 16:04:50#013co

Te kérdezted, hogy "Sovereign miért nem tudta lekapcsolni a reléhálózatot". Erre írtam, hogy neki (és az indoktrinált Sarennek) a feladata az átjáró újbóli megnyitása volt. De már ez sem sikerült Shepard és a flotta miatt.

sierra86 sierra862012.09.09 15:49:00
deku82
deku822012.09.09 16:01:17#013cn

"Amikor a Crucible rákapcsolódik a Citadel-re, Hackett mondja, hogy nem történik semmi, mígnem hirtelen felkerülünk a gyerekhez. A Crucible, egy tudattalan gép, ezért párosul hozzá Shep, aki a tudatot képezi, így el tudja dönteni, a Crucible melyik sugarat lője ki, aminek a megvalósításához kell a Csillaggyerek is."
Én nem azt vitatom, hogy ez történik, mert az írók így írták meg. 🙂 Én azt mondom, hogy ennek nincs értelme.
1. "hirtelen felkerülünk a gyerekhez" ez kinek a döntése?
2. "a megvalósításához kell a Csillaggyerek is" miért segít?

sierra86 sierra862012.09.09 15:49:00
sierra86
sierra862012.09.09 15:50:50#013cm

Köszi a felvilágosítást, így már tisztább, de amúgy Te emlékszel olyanra, hogy a Reaper-ök lekapcsolták a reléket a Prothean-ok ciklusában?

Stinger Stinger2012.09.09 14:21:18
sierra86
sierra862012.09.09 15:50:08#013cl

Simán meg lehetett volna csinálni sokkal jobban is, de mindössze 2 évet kaptak, hogy elkészítsék...hála az EA-nak.

p00h p00h2012.09.09 12:11:11
sierra86
sierra862012.09.09 15:49:00#013ck

Leírom érthetően, hogy miről beszéltem idáig, mert szerintem Te vagy az aki rosszul emlékszik. Képzeld azt, hogy veszel egy új VGA kártyát és beszereled a gépedbe. Működik? Nem. Benne van a gépben, de hiányzik a Driver. Sovereign(a VGA kártya) addig nem tud mit csinálni, amíg Saren(Videó Driver) vissza nem programozza a Keeper-öket, hogy azok megteremtsék a kapcsolatot közte és a Csillaggyerek közt. Mivel Saren-t megakadályoztuk, Sovereign ugyanolyan használhatatlan maradt, mint volt. És ebből az következik, hogy a többi Reaper is ugyanennyire nem ér semmit. Tehát nem tudnak ők csinálni semmit a reléhálózattal, mert ki vannak zárva a Citadel-ből. Csak úgy használhatják a reléket, mint ahogy mások is. Egyenként mennek át rajtuk.

Amikor a Crucible rákapcsolódik a Citadel-re, Hackett mondja, hogy nem történik semmi, mígnem hirtelen felkerülünk a gyerekhez. A Crucible, egy tudattalan gép, ezért párosul hozzá Shep, aki a tudatot képezi, így el tudja dönteni, a Crucible melyik sugarat lője ki, aminek a megvalósításához kell a Csillaggyerek is. Ennél szájbarágósabban már nem lehet leírni.

deku82 deku822012.09.09 12:15:47
Stinger
Stinger2012.09.09 14:21:18#013cj

Az a relay az Ilos-on (a Conduit), az első és egyetlen kísérleti kapu volt, és valójában csak egy irányba volt képes továbbítani bármit is... ezt anno a Prothean-ok is tudták, durva feltételezés azt állítani, hogy tudtak relay-t csinálni... mondjuk azt, hogy az volt az első "működő" dolog.

Az Ilos amúgy azért maradt titokban, mert a relay kutatást és a nagy archive is ott hozták létre, így a legjobb védekezésnek a totális elszigetelődést tartották...

sierra86 sierra862012.09.09 11:34:38
deku82
deku822012.09.09 12:18:43#013ci

"szerintem sem lehetett volna ezt normálisan másképp megoldani."
Szerintem igen. 🙂
"Ha ez egy kerek megálmodott történet ami 3 részen keresztül ide tartott"
Nem az. Írócsere volt. 😞

p00h p00h2012.09.09 12:11:11
deku82
deku822012.09.09 12:15:47#013ch

"Sovereign miért nem tudta lekapcsolni a reléhálózatot"
Te semmire nem emlékszel? 😮
Rákapcsolódott a Citadelre, az ő feladata az volt, hogy újra megnyissa az átjárót. Ebben akadályoztuk meg.

sierra86 sierra862012.09.09 12:00:11
p00h
p00h2012.09.09 12:11:11#013cg

én az elmúlt hetekben-hónapokban pótoltam mind a 3 játékot közvetlenül egymás után libasorban minden dlc-vel, és így egyben az a véleményem, hogy nagyon is egyben van a játék. Persze vannak hibái, de a lezárás szerintem fantasztikus volt: magyarázatot kaptunk szinte mindenre, kellően epikus volt, és megható. Kell ettől több? Tudom, hogy nincs nagy különbség a befejezések között, de miért ez a lényeg? Elég lineáris lett és nem a korábbi döntéseink következménye, de szerintem sem lehetett volna ezt normálisan másképp megoldani. Ha ez egy kerek megálmodott történet ami 3 részen keresztül ide tartott, akkor értelemszerűen egy jólmegkomponált lezárása lehet. Ahhoz képest volt választásunk. Én kimondottan csíptem a csillaggyereket és az egész szitut. És szerintem sokan rettenetesen túlmagyarázzák az egészet és többet képzelnek mögé. Ezt a bioware nyilatkozatok is megerősítik. Mindent elmagyaráz a gyerek feketén-fehéren. Szerintem jó volt.

sierra86
sierra862012.09.09 12:02:09#013cf

To Be Continue...

sierra86
sierra862012.09.09 12:01:35#013ce

Nem használja a Crucible-t... marad minden úgy ahogy volt.

deku82 deku822012.09.09 11:59:16
sierra86
sierra862012.09.09 12:00:11#013cd

Akkor Sovereign miért nem tudta lekapcsolni a reléhálózatot, vagy egyáltalán használni azt, ha már ott volt? Nincs semmilyen hagyományos mód, nem tudnak mit kezdeni a Citadel-el, max. összecsukni a Citadel karmait...

deku82 deku822012.09.09 11:52:43
deku82
deku822012.09.09 12:00:01#013cc

Vigil és Javik is elmondja. 🙂

sierra86 sierra862012.09.09 11:52:17
deku82
deku822012.09.09 11:59:16#013cb

Tanultam kémiát, köszi. 🙂
"Shepard dirigál"
Akkor ha nem dönt egy ideig, vagy elutasítja a 3 lehetőséget, vagy rálő a hologrammra, mi történik?

sierra86 sierra862012.09.09 11:51:41
sierra86
sierra862012.09.09 11:55:13#013ca

Mivel nincs több időm, csak annyit mondok, akinek nem tetszik a játék vége, az úgyis talál majd olyan dolgot, amibe beleköthet és felteszi a nagy kérdéseit. Majd később visszanézek.

1 / 2 1 2

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

2 órája
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

3 órája
1

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

1 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

1 napja
4

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

1 napja
2

Heti megjelenések

2 napja
14

Helldivers II - az Xbox változat

Furcsa érzés a PlayStation Studios animációját látni egy Xbox kontrollert szorongatva, de a demokrácia nem ismer határokat. Legalábbis virtuálisan. Robbanások és leszakadó végtagok között. TESZT!

2 napja
5

Doronko Wanko

Voltál már videojátékban tűzoltó s katona, de luxuslakást összeokádó németjuhász aligha. Most a Namco-nak meg a bandáinak köszönhetően ez is eljött. Rúgja meg a kutya... meg a kedves feleségét is!

3 napja
12

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, The Coma 3: Bloodlines, Tokyo Xtreme Racer, Life Is Strange, Firaxis, Slime Heroes.

4 napja
1

Robots at Midnight

A júniusi megjelenéskor nem jutott el nálunk a tesztlaborig a Robots at Midnight, szerencsére azonban néhány hét csúszással megérkezett belőle a PS5-verzió is, ami újabb alkalmat biztosított arra, hogy belevessük magunkat ebbe a némileg szokatlan megközelítésű soulslike-ba. Meg is tettük!

4 napja
1

Silksong letámadás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Castle of Heart: Retold, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Puzzle Quest: Immortal Edition, IO Interactive.

5 napja
28

Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World

Nintendo Switch 2-re is megérkezik Kirby, hogy felfrissítse a legutóbbi kalandokban elmerült játékosokat, és csillagport szórjon az elfeledett birodalomra. Teszt!

5 napja
1

Star Wars Outlaws: a Nintendo Switch 2 változat

A Nintendo Switch 2 teljesítményéről olvasni mindenfélét, ám mi azt szeretjük, ha első kézből tudjuk megtapasztalni, mire is képes az új hardver. A Star Wars Outlaws Gold kiadása tökéletes alap egy kis elmélkedéshez. Teszt!

5 napja
10

007 First Light betekintés, Lego Genesis kontroller leleplezés – ez történt szerdán

Továbbá: Nioh 3, Bus Bound, Ultrasound.

6 napja
6

Space Adventure Cobra - The Awakening

Teljesen megszokott gyakorlat a videojátékok történetében, hogy egy sikeres, de alapvetően más médiumra készült terméket dolgoznak fel, vagy adaptálnak. Lássuk, hogy egy 80's kult-anime feldolgozása hogyan csapódik le 2025-ben!

6 napja
6

Moziba megy a Call of Duty – ez történt kedden

Továbbá: Anno 117: Pax Romana, Liminal Point, Arena Breakout: Infinite, Pac-Man World 2: Re-Pac.

7 napja
3

Game Pass: szeptember első hetei

Eljött a Hollow Knight: Silksong premierjének ideje, mellé pedig csupán néhány független fejlesztés merészkedett.

7 napja
2

Születésnapokkal indult a hét – ez történt hétfőn

Benne: Rayman, 007 First Light, Halls of Torment, Kojima Productions, Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles.

8 napja
1

Metal Gear Solid Δ: Snake Eater

Elcsépelt közhely, de igaz: a Metal Gear Solid szinte mindegyik része legendákat visz a vállán. Most itt a harmadik epizód felújítása, amely a modern technikát ötvözi a régi megoldásokkal. De vajon finom-e az a kígyó, ami húsz éve az ölünkben tekereg? Teszt!

8 napja
35

Heti megjelenések

9 napja
16

A felhasználói élmény érdekében cookie-kat használunk.