[Teszt] Dragon Quest Builders 2

Dragon Quest Builders 2

Gamer3652019.07.21. 18:07

“Be van fejezve a nagy mű, igen./ A gép forog, az alkotó pihen.” Ennél az idézetnél semmi nem érzékelteti jobban mit éreztem akkor, amikor az első szigetet meghódítottam a Dragon Quest Builders 2-ben. A magok elvetve, a kertem növényekkel teli kis lugas. A városkám szép nagy, vannak házak, bennük a szobák dizájnosan berendezve. A madárijesztők felállítva mindenhol formás kis telkeken teremnek a növények, a tábortűznél készülnek az ételek.

Az embereim szorgosan dolgoznak, mindenki tudja mi a dolga. Időm van, mégis valami visszatart attól, hogy folytassam a sztorit. Ezernyi dolgot lehetne még tenni, szépíteni, kiigazítani, de mégis, jó érzés hátra dőlni, gyönyörködni abban, amit létrehoztam, és jó gazda módjára csak nézni, ahogy az egész, amit nulláról felépítettem lélegzik, él, mozog. Motivál persze, hogy tovább fűzzem a történetet, várnak még ismeretlen szigetek, tervrajzok és célok, a folytatás semmihez sem fogható érzése megvan, én mégis csak elégedetten hátra dőlök. Szuper játék ez!

De kezdjük az elején! A legelső pillanatban a hamisítatlan Dragon Quest hangulat és világ ragadott meg. Nem titok, mindig is bírtam a szériát, de a DQXI annyira beszippantott, mint kevés videojáték. És akkor most itt egy teljesen más stílusú spin-off, ami ugyanabban a történetvonalon játszódik, mint a XI. rész!? Ide vele! Ahogy a Builders 1 a DQ első részére épített, úgy most a második epizód a DQ2 sztoriját folytatja, érdekesen és sokat hozzá téve a DQ univerzumhoz, valamint az Eldrick-tetralógiához. A pusztítás istene Malroth legyőzetett Eldrick leszármazottai által. Ezután jövünk mi, az építők, akinek a feladata, hogy szembe szálljon a Malroth és Hargon megmaradt követőivel. A felütés jó, persze ha nem ismered a DQ2 világát az sem baj, a sztori teljesen önállóan megáll a lábán.

A DQB2 nem a sztoritól lesz igazán kiváló, ez csak segít, hogy a DQ fanokat megnyerje magának. A DQB sorozat különlegessége, hogy profin egyesíti a klasszikus JRPG és a Minecraft legjobb elemeit. Sokáig elképzelni sem tudtam, hogyan lehet ezt a két stílust gördülékenyen ötvözni, de a végeredményt látva azt kell mondanom tökéletesen sikerült. A játék első fél órája minden kétségemet eloszlatta. A játékmenet az előző epizódhoz képest sokat fejlődött. Egy-egy sziget meghódításakor nem kell szinte nulláról újra kezdeni az újabb helyszínt. A második részben szinte minden képességünk és eszközünk megmarad, így egyre nagyobb és impozánsabb birodalmat építhetünk fel.

Az elején, amikor hajótöröttként megérkezünk a szigetre, persze még szó sincs birodalomról. Sőt, gyakorlatilag nulláról kezdünk, és az első pár órában a játék elég szorosan fogja a játékos kezét. Ez a tanulás időszaka: alapok elsajátítása, eszközhasználat, tervrajzhasználat, kisebb küldetések, az anyag és eszközbeszerzések mikéntjét ismerhetjük meg. Ez a profiknak talán sok - illetve túl hosszú - lesz, másoknak viszont áldás. Van egy váltópont, kb. amikor megkapjuk a végtelen tárolókapacitású zsákot. Onnantól kezd kinyílni a játék és egyre nagyobb szabadságot kapunk. Ám a szabadság soha nem válik partalanná. Mindig van egy jól meghatározott cél, amit el kell érni, hogy tovább lépjünk. Az elején még egyszerűbb dolgok, mint pld. egy szoba vagy házikó felépítése és berendezése, salátatermesztés miegymás, hogy aztán jöjjenek az egyre komplexebb feladatok.

A DQB2 amellett, hogy tökéletes hozza a Minecraftra jellemző kreativitást, egyben egy vérbeli JRPG. Mondjuk nem azért mert olyan komplex vagy eredeti harci rendszere lenne. Egyszerű folyamatos a harc, inkább funkcionális, de teljesen jó, szintlépéssel, fejleszthető fegyverekkel stb. JRPG jellege a települések és az eszközök fejlesztésében csúcsosodik kik igazán. Hihetetlen élvezetes, amikor előállítunk vagy megtalálunk egy alapanyagot vagy tervrajzot, felépítünk egy házat, megoldunk egy küldetést, vagy épp tovább növeljük területünket. Bontunk és építünk. Tervezünk, kivitelezünk, aztán nézzük, ahogy az egész elkezd működni. Az emberben évezredek óta bele van kódolva az alkotás és teremetés semmihez sem fogható vágya és öröme. És a DQB2 ezt az érzést ragadja meg és elégíti ki. Ebben rejlik a játék ereje. Az 50 órás sztori, az egyre változatosabb és érdekesebb küldetések, az első részhez képest sokkal intelligensebb NPC-k (harcolnak, küzdenek, tevékenyek), a gazdag tartalom csak ahhoz kellenek, hogy ne fulladjon unalomba, és megmaradjon a motiváció. És ezt profin csinálja a játék.


A Switch verzióról

Ha valahová, hát a Nintendo Switch platformjára tökéletesen illeszkedik a Dragon Quest Builders 2 játékmenete és élménycsomagja. És minő meglepetés, a program csodaszépen muzsikál a hordozható gépen. A kép éles, a játékmenet folyamatos, az egésznek van egy letisztult hatása - persze ebben benne van az is, hogy a nagygépes látványhoz képest pár effekt vissza van fogva. A karaktermodellek, a textúrák (anyagi hatást adó ruhák pl) viszont eszméletlen jól festenek a kezedben, és az irányítással sincs gond, amitől kicsit szintén tartottunk. Csak hogy a problémákat se rejtsük véka alá: a program meglehetősen sokat tölt első indításnál, durvább helyzetekben picit meg tudjuk azért törni a motor folyamatosságát, és hát soha jobbkor nem jöhet az erősebb aksival rendelkező Switch - a program mellett ugyanis szalad az idő, és peregnek lefelé az akku üzemidejét jelentő százalékok is. Ja és még valami: látta valaki azokat az apró betűket a handheld üzemmódban, mielőtt a felhasználói felületet jóváhagyták? - mcmacko

Audiovizulás oldalról voltak azért fenntartásaim. A grafika nyilván nem ér fel egy fősodorbeli DQ játékhoz, de azért szép. A zenéknél ugyanez, nagyon jók, mert a sorozatban megismert dallamokat hallhatjuk viszont, ám a midi hangszereléstől még mindig nem tudtunk megszabadulni. Nekem hiányzott a szinkron is, sokat hozzátett volna a hangulathoz.

Ahhoz a hangulathoz, ami egyébként tökéletes. Megvan benne a DQ epizódok egyedi és stílusos hangulata, a nyugalom, a meseszerűség, a játékosság. Egy igazi nagybetűs játék, egy olyan alkotás, ami szórakoztatva pihentet. Én mindenkinek csak ajánlani tudom a DQB2-őt, akik vágynak egy kreatív, élvezetes kalandra.

Veres Miki

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

14 órája
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

15 órája
3

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

1 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

1 napja
5

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

2 napja
2

Heti megjelenések

2 napja
14

Helldivers II - az Xbox változat

Furcsa érzés a PlayStation Studios animációját látni egy Xbox kontrollert szorongatva, de a demokrácia nem ismer határokat. Legalábbis virtuálisan. Robbanások és leszakadó végtagok között. TESZT!

3 napja
5

Doronko Wanko

Voltál már videojátékban tűzoltó s katona, de luxuslakást összeokádó németjuhász aligha. Most a Namco-nak meg a bandáinak köszönhetően ez is eljött. Rúgja meg a kutya... meg a kedves feleségét is!

4 napja
12

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, The Coma 3: Bloodlines, Tokyo Xtreme Racer, Life Is Strange, Firaxis, Slime Heroes.

4 napja
1

Robots at Midnight

A júniusi megjelenéskor nem jutott el nálunk a tesztlaborig a Robots at Midnight, szerencsére azonban néhány hét csúszással megérkezett belőle a PS5-verzió is, ami újabb alkalmat biztosított arra, hogy belevessük magunkat ebbe a némileg szokatlan megközelítésű soulslike-ba. Meg is tettük!

5 napja
1

Silksong letámadás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Castle of Heart: Retold, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Puzzle Quest: Immortal Edition, IO Interactive.

5 napja
28

Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World

Nintendo Switch 2-re is megérkezik Kirby, hogy felfrissítse a legutóbbi kalandokban elmerült játékosokat, és csillagport szórjon az elfeledett birodalomra. Teszt!

5 napja
1

Star Wars Outlaws: a Nintendo Switch 2 változat

A Nintendo Switch 2 teljesítményéről olvasni mindenfélét, ám mi azt szeretjük, ha első kézből tudjuk megtapasztalni, mire is képes az új hardver. A Star Wars Outlaws Gold kiadása tökéletes alap egy kis elmélkedéshez. Teszt!

6 napja
10

007 First Light betekintés, Lego Genesis kontroller leleplezés – ez történt szerdán

Továbbá: Nioh 3, Bus Bound, Ultrasound.

6 napja
6

Space Adventure Cobra - The Awakening

Teljesen megszokott gyakorlat a videojátékok történetében, hogy egy sikeres, de alapvetően más médiumra készült terméket dolgoznak fel, vagy adaptálnak. Lássuk, hogy egy 80's kult-anime feldolgozása hogyan csapódik le 2025-ben!

7 napja
6

Moziba megy a Call of Duty – ez történt kedden

Továbbá: Anno 117: Pax Romana, Liminal Point, Arena Breakout: Infinite, Pac-Man World 2: Re-Pac.

7 napja
3

Game Pass: szeptember első hetei

Eljött a Hollow Knight: Silksong premierjének ideje, mellé pedig csupán néhány független fejlesztés merészkedett.

8 napja
2

Születésnapokkal indult a hét – ez történt hétfőn

Benne: Rayman, 007 First Light, Halls of Torment, Kojima Productions, Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles.

8 napja
1

Metal Gear Solid Δ: Snake Eater

Elcsépelt közhely, de igaz: a Metal Gear Solid szinte mindegyik része legendákat visz a vállán. Most itt a harmadik epizód felújítása, amely a modern technikát ötvözi a régi megoldásokkal. De vajon finom-e az a kígyó, ami húsz éve az ölünkben tekereg? Teszt!

8 napja
35

Heti megjelenések

9 napja
16