Az Xbox platform már többször felemelte hangját a fenntarthatóság mellett, és a rezsitáblán sem állnak rosszul de most, egy GDC-s bejelentkezés után tovább szövögetik a zöld szálakat.
A Microsoft úgy méri, hogy az Xbox brand GHG (üvegházhatást okozó) kibocsátása javarészt a játékmenet közben elzabált áramból fakad.
Ezért is a fejlesztők egy új eszközt kapnak, amivel a valós idejű energiafogyasztást menedzselhetik. A fejlesztők most is képben vannak az ilyen jellegű optimalizáció tekintetében, de az Xbox Developer Sustainability Toolkit teljes analitikát kínál a szoftvermérnököknek, hogy ahol lehet, csökkenthessék az energiafogyasztást.
Elvileg az Ubisoft és a 343 Industries használja az eszközt és olyan fejlesztéseket sikerült elérni, mint pl. a pause/menüképernyők felbontásának csökkentése-optimalizálása, amivel 15%-al csökkent az átlag energiafogyasztása a játéknak.
Namost a fenti infókat most is a helyükön kell kezelni. Egyrészt szerintünk a műsor része az általános vállalati kommunikációnak, amely próbál a minden fronton zöldre mosó, greenwashing trendek fele elmenni. Másrészről meg a játékkonzolok fogyasztás/teljesítmény aránya így is eléggé rendben van. A technológiai fejlődést elősegítő éljátékok esetében persze nem baj, ha minden jól van optimalizálva, de valószínű az, aki Series X-et vesz, nem azért veszi a gépet, hogy utána 10% energiamegtakarításért cserébe mondjuk hasonló arányú FPS csökkenésről olvasson a Digital Foundry elemzéseiben...
Meglátjuk persze, hogy hosszú távon mi sül ki a dologból. Akár jól is járhat az átlag felhasználó a fenti lehetőségekkel.