A Super Smash Bros klónok élete nehezebb ügy mint a tűzőgéppé változott Rob Schneideré. Próbálkozott már ezzel a reménytelen kísérlettel platform holder és (konzolon) egyjátékos indie stúdió is - most pedig a kettő közé megérkezett egy free to play jelentkező a Warner gondozásában. Írd és mondd: mérnöki pontossággal a kettő közé.
A Smash Bros valódi vonzereje, népszerűségének esszeciája soktényezős egyenlet, de nagyon röviden: a játékvilág legnagyobb ikonjai mérik össze pöckeiket egy teljesen egyedi harcrendszerrel megáldott multiverzumban. Az egyik legnagyobb szereplő felhozatal, amit verekedős játékban láthattál, tükörre polírozott balansszal, elképesztő mennyiségű minőségi tartalommal. Egyetlen egy hátránya van: kell egy Switch-et venned ahhoz, hogy élvezhesd és itt van az a pont, ahol a MultiVersus megcsillanthatja a legnagyobb fícsörét: ez bizony minden gépre van. Kivéve Switchre.
A roster jelenleg 17 szereplőből áll, amely folyamatos bővítés alatt van. Az alap felhozatalban nem kisebb nevek választhatóak mint Batman vagy Wonderwoman, esetleg Tapsi-hapsi vagy Tom és Jerry, de vannak kevésbé erős nevek is, mint például Adventure Time vagy a Stephen Universe karakterei. Ez így még jól is hangzik valamennyire, bár nem tudom, hogy a játékosok mekkora szeretettel fogadnak alapvetően filmes vagy rajzfilmes csillagokat - ne is foglalkozzunk ezzel, mindenki eldönti a saját szája íze szerint.
Ami viszont nem ízlés kérdése, az a játék működése, melyen sajnos nagyon érezni, hogy nem jutott neki közel sem annyi törődés és szakértelem, mint a Nintendo üdvöskéjének. Ne érts félre: alapjába véve nem egy rettenetes darab, sőt, a maga esetlen módján képes elszórakoztatni ideig óráig. Viszont mint a karakterek mozgásai, támadásai, a hitboxok finomhangolása (hiánya) erősen rányomja a bélyegét az összhatásra.
MENNYIBE KERÜLT A KÍSÉRLET?
A Warner a free-to-play-t választotta a Multiversus üzleti modelljének, amit minden játékos jól ismer, aki nem most bújt elő egy kő alól: ingyen csak a levegő, meg esetleg egy kis demo méretű ízelítő van, amit kaphatsz, minden másért csengetned kell, milord, méghozzá alaposan. Ugyanis ahhoz, hogy a jelenlegi rostert azonnal megkapd, 40 dollárt ki kell perkálnod (idővel persze megnyitogathatóak a karakterek). Ha a jövőbeli 5 érkezőre is igényt tartasz, annak 60 dollár az ára, ha pedig mind a 30 tervezett karaktert szeretnéd, mindenféle extra marhasággal, lópáncéllal meg anyám fakanalával (azaz kozmetikai apróságok sokaságával), azért 100 dollárral fog megrövidülni a bankszámlád. Valakik szerint vastagon fog a ceruza Warner-éknál, de vannak, akik szerint ez így rendben is van. Szerinted?
Mindennek egy számomra abszolút barátságtalan deszaturált színvilágú, bármiféle egyediséget nélkülöző cell shaded környezet ad otthont. A pályák, bár némely elemeik “rombolhatóak”, ingerszegények, mind megjelenésükben mind funckióikban. Függetlenül ettől jól tud működni a dolog, de mihelyst betesszük utána a Smash Ultimate-et, szembeordít a különbség. Szerencsére a karakteranimációk hozzák az egyéniséget, ami menti valamelyest az összképet.
MACKÓ A DESZKÁRÓL
A Multiversus szerencsére Steam Deck-en is kitűnően fut, és mivel ingyenes, behúzása is egyszerű, elkezdeni gyerekjáték. A skálázható grafika miatt simán összejön a full fix 60 FPS, de mindent maxra téve ez már nem lesz ilyen egyértelmű a hordozható PC-n. A program kapcsán nekem kifejezetten tetszett, hogy tud platformokon keresztül is játszani, a rollback-kód jól működik, enged gyakorolni, és megtanít minden alapvető (és magasabb rangú) fogást, amire pl. a Smash nem szán időt. Ráadásul gyorsan a multiba vetettem magam, és ennek megfelelően egész izgalmas meccseken vettem részt. Mondom, én nem vagyok EVO-kompatibilis játékos, és nincs úgy a véremben a Smash, mint Keviny-nek, szóval én a lelkes amatőr szintjéről pislogtam rá a Warner-bunyóra. Kezdőknek tehát ez egy jó belépő lehet abba az univerzumba, amit végül így is úgy is Marioék dominálnak.
itt van ez a klón, ami egyébként függetlenül attól, hogy nem tudja teljesíteni a lehetetlent, egyáltalán nem rossz. Sőt, ha azt nézed, hogy ingyenes (mondjuk a season pass-ek ára igen erős) bátran mondhatjuk: ha tetszik a koncepció, mindenféle anyagi kockázat nélkül tehetsz vele egy próbát. Viszont mindenképp hozzá kell tennem, hogy a Multiversus inspirációs forrása, a Super Smash Bros mindenből többet és jobban kínál, szóval én inkább abba az irányba böködnék a mutatóujjammal, ha tanácstalanul rámnéznél.
MULTIVERSUS
PLATFORM PS4,PS5, Xbox One, XSX|S, PC (tesztelve)
KIADÓ Warner FEJLESZTŐ Player First Games
MEGJELENÉS 2022. július 19.