[Teszt] Killing Time: Resurrected

Killing Time: Resurrected

mcmackoGéczy Attila2024.10.21. 21:10

A nemrégiben megjelent PO'ed után a Nightdive ismét belenyúl a régibe - a 3DO-n és PC-n dobbantó Killing Time kapja a következő definitív kiadást. Vissza a múltba, előre a halloweeni őrületbe! A Killing Time: Resurrected ismét egy nyalánkság a boomer-shooterek kedvelői számára. Kérdés, hogy mit szeretünk szagolni és ízlelni a nyalnivaló végén.

Mert a Killing Time ismét nem való akárkinek. A 3DO idejében, a Panasonic masinájára Doomot portoló fanatikus fejlesztők játéka ez, amely látványra és megvalósítási ötleteit tekintve egy korabeli, CGI-alapú erődemonstrációnak indult. És igen, jómagam is emlékszem, hogy a játékról készült screenshotok az 576-ban szinte hihetetlennek tűntek. Köszönhető volt ez annak, hogy méretes ellenfél-spriteokkal variáltak a készítők, és konkrét filmjeleneteket illesztettek a 2.5D világ terébe. Ami azonban nyomtatva kiváló benyomást kelt, az élőben ma már egy nagyon öreges és fura FPS élményét kínálja.

A Killing Time: Resurrected furcsa keveréke amúgy a korai PC-port, és a több tekintetben erőteljesebb 3DO változat szegmenseinek. A később megjelent PC verzió nagy, összefüggő és nyitott világa visszatér, de a játékban ott vannak a sokkalta dögösebb 3DO-s spriteok (amelyeket kapcsolóval lehet aktiválni), na meg az egész játék csilli-villi KEX-motoros gúnyát kapott. Fényekkel, 144 FPS-sel, CG-szerűre maszkírozott fali textúrákkal és feljebb tornászott sprite felbontással. A gont ott van, hogy a játék maga csupasz és poros, akár egy ódon sírkamra. A belterek jelentik a Killing Time fő gyengéit, ahol amolyan Wolfenstein-szerű labirintusokkal találkozunk, a kor szempontjából talán ötletesnek tűnő urbánus-valószerű környezettel. És sok-sok ismétlődéssel. A fegyverjáték nagyon üres, az ellenfelek sem jelentenek fondorlatos kihívást. Ha csak bent játszódna a KT (ahogy azt a 3DO változat tette annak idején), nos, bajban lennék az értékeléssel.

Szerencsére azonban a külső terekkel az egész élmény is megnyílik, még a zavaróan nagy sprite-fák árnyékában is jobb kétfejű kutyákra, méretes zümmögőkre meg ordas szörnyekre vadászni, mint a négyzetrácsos papíron megtervezett épületekben. A játék nyitottsága minimális szekvencialitást is hoz magával. No, nem kell semmilyen komolyabb dologra gondolni - a Powerslave kategóriákkal komplexebb ilyen téren -, de legalább próbálkoztak valamivel a készítők.

A már említett FMV-alapú megközelítésen túl érdekes amúgy a játék hangulata is. A gengszterkorszak közepébe repülünk, némi régészeti misztikummal, spirituális marhulással, a korszakra jellemző zenékkel, na meg a fura humorral, ami az egész játékot belengi. Viszont akármennyire is próbáltam úgy képzelni, ahogy a sajtóanyagok állítják (azaz, hogy a paródia-jelleg eredetileg is szándékos volt), szerintem csak az időbeli távolság szépíti meg a játék szeleburdiságát.

A játékkal kapcsolatos megítélés tehát két dolgon fog múlni. Ha játszottál annak idején az eredeti címekkel (akár PC-n, akár 3DO-n), akkor a nosztalgia miatt vissza fogsz térni, de itt tényleg az emlékek rohama lesz az, ami miatt a Killing Time: Resurrected történetén végigérsz. Ha csak egy boomer-shooterre vágysz, akkor viszont a történelmi vonatkozásra kell alapoznod, és utána tőled függ, hogy a különc körítésből mit tudsz értékként megtartani. Az viszont biztos, hogy a sok apró extra és a komoly, alapokig hatoló felújítás ismét a Nightdive mércével értelmezendő.

Sok erénye van a Killing Time: Resurrectednek, de ha ezeket lecsupaszítom, az FPS-élmény pusztán egy rögös utazást kínál majd a kilencvenes évek kellős közepébe. Kérdés, hogy a pozitívumokat mennyire tudod fejben a csontszáraz alapok köré képzelni. Bár engem előzőleg a kíváncsiság hajtott tesztelőként, meg kell mondjam, több este is azon kaptam magam, hogy minden észérv ellenére vissza-visszahúz a Killing Time egy kis további lövöldözésre. Lehet hogy engem is elkapott valami ősi átok? Ha igazán ősi nem is, a Nightdive újból kihasználta, hogy nem tudunk a kilencvenes évektől szabadulni...

PLATFORM PC, Xbox, PlayStation, Switch KIADÓ | FEJLESZTŐ Nightdive Studios, 3DO, Ziggurat | MEGJELENÉS 2024. október 18. ÁR 25 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Nintendo Switch 2: mindent egy helyen

20 órája
9

Fast Fusion - a Switch 2 által fűtött forrófúzió

Ha gyerekként hajnalig bámultad a tévé képernyőjét SNES-es F-Zero társaságában, később PlayStation konzolon a Prodigy Firestarter zenei aláfestése mellett gyűrted a Wipeout 2097-et, ez a te játékod lesz!

20 órája
14

Heti megjelenések

23 órája
4

Xbox Games Showcase 2025 nyár

1 napja
155

Nintendo Switch 2 hardverteszt: a népkonzol újratöltve

Gerincre vágtuk a tesztpadon a nagysikerű Nintendo Switch második eljövetelét: ez az első benyomásunk a következő népkonzolról, amely lehet hogy már nálad is ott figyel.

2 napja
29

Street Fighter 6: Years 1-2 Fighters Edition

Kezdődjék a Switch 2 tartalmak bemutatása a Gamer365 felületén. A nyári fesztivál most a Nintendo játékosok számára picit mást jelent - lássuk is az első pofonokat... pontosabban az első fecskét!

2 napja
13

Resident Evil 9-et, Mortal Shell II-t és rengeteg új bejelentést hozott a Summer Game Fest 2025

Lezajlott a Summer Game Fest 2025-ös bemutatója, ahol - ahogyan minden évben - most is rengeteg új játékbejelentést kaptunk.

3 napja
83

Elden Ring Nightreign

Trendkövető alapkoncepció. Szokatlan megoldásokkal. A FromSoftware a stúdió számára eddig ismeretlen területen próbálja megvetni a lábát három fős kooperatív rougelite projektjével. Sikert?

3 napja
5

Warhammer 40,000: Space Marine - Master Crafted Edition

Fene se gondolta volna, hogy az Xbox 360 idejében megjelent Warhamer 40k Space Marine és a folytatása ilyen kult státuszt ér el az évek alatt. Most itt az első rész remaster kiadása. Jó ez nekünk? Lássuk!

3 napja
4

Black Myth: Wukong Xbox-megjelenés – ez történt csütörtökön

Továbbá: Tony Hawk's Pro Skater 3+4, Vessels of Decay, On Donuts and Holes.

3 napja
17

A State of Playen túl – ez történt szerdán

Továbbá: Phasmophobia film, Maximum Football, MIO: Memories in Orbit, Star Trucker, No Man's Sky, Monster Hunter Rise: Sunbreak.

4 napja
1

State of Play

Az utolsó pillanatban bejelentett State of Play adás ismét tudott néhány érdekességet tartogatni.

5 napja
89

Warhammer 40,000: Speed Freeks

Nemrég lépett ki a korai hozzáférésből a F2P modellel próbálkozó Warhammer 40,000: Speed Freeks, amely az ork virtust hozza össze a kartjátékok stílusával. Az 1.0 nagy változásokat hoz. Elfelejthetjük az ingyenességet, cserébe nincs mikrotranzakció, és roppant kedvező kezdőárral indulnak piacra az egymás koponyáját krumpoló kretének.

5 napja
5

The Witcher IV erődemonstráció - ez történt kedden

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Garfield Kart 2: All You Can Drift, State of Play, Dead Take.

5 napja
7

Újranyílt a Tango Gameworks - ez történt hétfőn

Továbbá: 007 First Light, Dungeons & Dragons, Split Fiction, Yakuza 0 Director’s Cut, Shinobi: Art of Vengeance.

6 napja
1

Heti megjelenések

7 napja
6

Islands & Trains – Vágány mellett vigyázni!

Nyugalom. Kreativitás. Harmónia. Egy átlagos magyar embernek aligha ezek a szavak jutnak először eszébe a vasúti közlekedésről, ez azonban szemlátomást nem befolyásolta Makovics Ákost, mikor Fabian Schmidttel összeállva elkészítette legújabb játékát, az Islands & Trainst.

8 napja
3

Microsoft handheld tervek, EA-s Marvel projektek - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Stellar Blade, The Witcher 3: Wild Hunt, Hell is Us.

9 napja
13

Jonathan Green - Sötétség Arkham felett

A magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyvek között ezúttal egy teljesen új sorozat, az Arkham Horror első történetét mutatjuk be.

2025.05.30.
1

Apróságok csokra - ez történt csütörtökön

Benne: Super Mario Party Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV, Atomfall, Atomic Heart, Bendy and the Dark Revival, Dispatch.

2025.05.30.
1