[Teszt] Call of Duty: Black Ops 4

Call of Duty: Black Ops 4

GhzSzabó Ákos2018.10.22. 21:10

Az idei COD egyik kétségkívül legnagyobb dobása a teljes egyszemélyes kampány kukázása volt. A másik pedig a Battle Royale műfaj Epic és indie fejlesztők által uralt csataterének a lerohanása, aminek a hírét pont annyira vegyes érzelmekkel fogadták a rajongók, mint azt, hogy csak multi lesz. Anyagilag nyilván még nem tudni, hogy megérte-e a dolog, viszont az egyértelműen látszik, hogy a többjátékos mód megkapta azt a kitüntetett figyelmet és törődést, amire nem biztos, hogy lett volna ideje a fejlesztőknek egy több órás egyszemélyes kampány mellett. Lássuk, mit tud a Black Ops 4!

A játék felépítése ismerős lesz a BO rajongóknak, van 10 darab specialistánk, akik mind egy, illetve inkább két speciális képességgel rendelkeznek. Érdemes a különböző karakterek tutoriáljával kezdeni, mivel a képességek beható ismerete nélkül elég nehéz dolgunk lesz játék közben. Ez a mód amúgy egy ilyen cukormentes light egyszemélyes kampánynak is betudható, mivel minden lejátszott tutorial után (és előtt) kapunk egy hosszabb-rövidebb CGI videót amiknek a segítségével meséli el nekünk a játék valószínűleg azt, amit eredetileg végigjátszhattunk volna. Nem mondom, hogy teljesen felesleges volt ezekre a videókra időt és pénzt költeni, viszont az egész inkább tűnik egy “gyorsan pakoljunk bele valamit” ötletnek, mint egy jól átgondolt történetek. Maguk a tutorialok még azt a célt is szolgálják, hogy az adott karakter mellett szépen elmutogatják a játék szinte összes multipalyer módját. Mindegyiken nyomhatunk egy kört botok ellen. Nem lenne ez egy rossz ötlet, viszont a mesterséges intelligencia azért a közelében sincs az emberi ellenfeleknek, így többször tűnt ez egy kötelező nyűgnek mintsem egy szórakoztató feladatnak.

Ha már megismerkedtünk a játszható kasztokkal, nincs is más dolgunk mint belevetni magunkat a 12 évesek visító tengerébe és kipróbálni kedvenc fegyvereinket a pvp hirigben. Módokból pedig aztán van itt minden, a mindenki-mindenki ellentől kezdve a jó is területfoglalós Control-on át egészen az izgalmas Heist-ig. A Heist amúgy a CS-ből maradt ránk, egy pisztollyal kezdjük a bulit és minden kör után X mennyiségű pénzt kapunk, attól függően, hogy sikerült e a nagy zsák pénzt megszerezni. A körök között pedig jól bevásárolhatunk fegyverekből és páncélból, hogy nagyobb eséllyel futhassunk neki a kövekező etapnak.

Alapból, ahogy azt már megszokhattuk az utolsó tölténytár is "kusztomizálható" így tényleg olyanra formáljuk kedvenc katonánkat amilyenre csak akarjuk. Alapvetően nekem nagy problémám volt, hogy egy kicsit nehezebbnek tűnt a tanulási görbe az elején mint más játékoknál. Ezen mondjuk nem segített a kritikán aluli matchmaking, amiből úgy látszik, hogy teljesen kihagyták a szintek figyelését. Konkrétan nem volt olyan meccsem ahol egyes-kettes szinten ne kizárólag 40+ feletti veterán ellenfeleket kapjak. Valószínűleg én vagyok a nagyon béna (bár több ezer órát töltöttem online shooterekkel az évek során) de itt egyszerűen annyira brutálisan gyors a játék és annyira de annyira sokat számít akár már csak egy holografikus célkereszt egy fegyveren, hogy kb a sarokban lett volna kedvem magzatpózban ringatózva zokogni, az ilyen 2-42-es meccsek után. Egész egyszerűen olyannyira nem ad sikerélményt a játék egy kezdő COD-osnak, hogy egyáltalán nem csodálkozom azokon a netes videókon amik a sok rage quit-ről és lehetetlen meghalásokról szólnak.

A másik dolog pedig, ami igazából nem is feltétlenül negatívum, csak nem árt tisztában lenni vele, hogy a különböző képességek úgy lettek megalkotva, hogy kombinálhatóak legyenek. Ennek köszönhetően egész egyszerűen az együtt játszó csapatok akkora előnyben vannak a meccsek során, hogy kis túlzással nem tudnám nyugodt szívvel ajánlani ezt a játékot azoknak, akiknek nincs legalább még 2 haverjuk akikkel tudják rendszeresen esténként tolni a meccseket. Ez a megállapítás aztán meg pláne igaz a sokak által szeretett Zombie módra. Ami amúgy valami elképesztő lett idén, itt is látszik, hogy sokkal több idejük és erőforrások volt rá mint az előző években. Külön karaktereket tudunk megnyitni, mindenünk pimpelhető, van rengeteg pálya, különböző artifactok, pályán belül upgradelhető felszerelések, mini challenge-ek, változó kialakítású pályák és brutális ellenfelek. Ha a Zombie mód nagy kedvenc volt, akkor az a jó hírem, hogy ennél jobbat szerintem csinálni sem lehet. Túlzás nélkül csak ebbe a módba több száz órát bele lehet tolni.

Mert amúgy a játék remekül fest, szuper jók a képességek, jók a hangok, látványos az akció, teljesen tisztességesen néznek ki a pályák, és itt is beton stabil a 60 FPS mutató.

Ami aztán leginkább a Blackout módban számít. Ez ugyanis a COD Battle Royal-ja, ami ha valakinek nem lenne ismerős, arról szól, hogy ledobnak minket egy “szigetre/pályára/területre”, ahova rajtunk kívül még 99 játékos érkezett meg szó szerint fegyvertelenül. Itt nincs más dolgunk, mint elkezdeni kilootolni a körülöttünk lévő sufnikat, garázsokat, épületeket, hogy minél előbb a lehető legtöbb fegyverre, felszerelésre tegyünk szert. A terület közben folyamatosan zsugorodik, így rá vagyunk kényszerítve a folyamatos haladásra a térkép középpontja felé, ami ugye azért egy veszélyes business, mivel az összes többi játékos is pont ugyanezt teszi. A Blackout térképe talán a legkisebb a konkurenciával összevetve, viszont ennek köszönhetően soha sincs azaz érzésünk, hogy gyalogolunk a semmibe hosszú percekig mire találkozunk valakivel. Nagyon gyorsan utolér minket a háború, és mivel itt az építkezéssel nem kell bajlódni, az akció gyors és folyamatos. Újdonság még a többiekhez képest, hogy a térkép egy adott részén belefuthatunk jó pár hordányi zombiba, akik hullámokba támadnak ránk. Ha sikeresen elimináljuk őket, akkor egy nagyobb loot lesz a jutalmunk, ami sokat segít majd a végjátékban.

Lehetőségünk van egyedül, ketten vagy négyes squadban játszani, attól függően, hogy ki mit preferál. Őszintén szólva nem mondhatnám, hogy rengeteget játszottam a két konkurenciával (Fortnite és PUBG) viszont összehasonlítva mindhármat, nekem messze a COD iterációja jött be a legjobban, köszönhetően annak, hogy itt csak a gyilkolással kell foglalkozni, vannak jól használható (!) járművek, jobban bejönnek a fegyverek, és sokkal gyorsabb az akció. Sajnos ez a mód kimondottan szépnek nem nevezhető, hiszen itt a látványt azért fel kellett áldozni a fix 60 fps és a hatalmas terület oltárán, de így sincs szégyenkezni valója, a célnak tökéletesen megfelel.

Tény, hogy szomorú év ez azoknak akik a COD-okat az egyszemélyes kampány miatt szerették és vették meg, mivel nekik idén nem sok minden jutott. Viszont abban biztos vagyok, hogy az ős rajongóknak ez egy igazi többjátékos mennyország lesz. Nagyon jó volt, hogy végre nem lehet ide-oda röpködni a pályán, hanem jó kis futós, fedezékes old school harc van, kifejezetten tetszett a heal mechanika, hogy cooldown-hoz kötötten tudjuk magunkat egy injekciós tű segítségével felgyógyítani. Rengeteg mód közül választhatunk és attól függetlenül, hogy többedmagunkkal a legnagyobb a buli, azért egyedül sem fogunk unatkozni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Black Myth: Wukong Xbox-megjelenés – ez történt csütörtökön

Továbbá: Tony Hawk's Pro Skater 3+4, Vessels of Decay, On Donuts and Holes.

2 órája
5

A State of Playen túl – ez történt szerdán

Továbbá: Phasmophobia film, Maximum Football, MIO: Memories in Orbit, Star Trucker, No Man's Sky, Monster Hunter Rise: Sunbreak.

1 napja
1

State of Play

Az utolsó pillanatban bejelentett State of Play adás ismét tudott néhány érdekességet tartogatni.

1 napja
86

Warhammer 40,000: Speed Freeks

Nemrég lépett ki a korai hozzáférésből a F2P modellel próbálkozó Warhammer 40,000: Speed Freeks, amely az ork virtust hozza össze a kartjátékok stílusával. Az 1.0 nagy változásokat hoz. Elfelejthetjük az ingyenességet, cserébe nincs mikrotranzakció, és roppant kedvező kezdőárral indulnak piacra az egymás koponyáját krumpoló kretének.

1 napja
3

The Witcher IV erődemonstráció - ez történt kedden

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Garfield Kart 2: All You Can Drift, State of Play, Dead Take.

2 napja
5

Újranyílt a Tango Gameworks - ez történt hétfőn

Továbbá: 007 First Light, Dungeons & Dragons, Split Fiction, Yakuza 0 Director’s Cut, Shinobi: Art of Vengeance.

3 napja
1

Heti megjelenések

4 napja
6

Islands & Trains – Vágány mellett vigyázni!

Nyugalom. Kreativitás. Harmónia. Egy átlagos magyar embernek aligha ezek a szavak jutnak először eszébe a vasúti közlekedésről, ez azonban szemlátomást nem befolyásolta Makovics Ákost, mikor Fabian Schmidttel összeállva elkészítette legújabb játékát, az Islands & Trainst.

4 napja
3

Microsoft handheld tervek, EA-s Marvel projektek - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Stellar Blade, The Witcher 3: Wild Hunt, Hell is Us.

6 napja
13

Jonathan Green - Sötétség Arkham felett

A magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyvek között ezúttal egy teljesen új sorozat, az Arkham Horror első történetét mutatjuk be.

7 napja
1

Apróságok csokra - ez történt csütörtökön

Benne: Super Mario Party Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV, Atomfall, Atomic Heart, Bendy and the Dark Revival, Dispatch.

7 napja
1

The Midnight Walk

Az egykori Lost in Random és Ghost Giant fejlesztőiből verbuválódott MoonHood stúdió debütáló alkotása le sem tagadhatná a készítők korábbi munkásságát.

7 napja
3

Dupla kaszálás az EA-nél - ez történt szerdán

Továbbá: Nioh, Wizard of Legend II, Death Stranding, Fallen Fates, The Funskin Project, Poem Ex Machina.

8 napja
18

Deliver At All Costs

A Deliver At All Costs első interaktív autós pillanatában arra kéri a játékost, hogy üljön be a szomszéd járgányába, majd menjen el munkát keresni. Ennek a manővernek egy komplett ház issza meg a levét, és ez még csak a kezdet! Tesztlaborban a GTA-paródia, a Deliver At All Costs.

8 napja
3

tinyBuild Connect, és ami mögötte van – ez történt kedden

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Clair Obscur: Expedition 33, MindsEye, StarRupture, LORT, Dragon Quest I & II HD-2D Remake.

9 napja
13

PlayStation Plus: a júniusi hármas

Valamint a Days of Play idei meglepetései! Game Catalog extra címek. Klasszikusok. Próbaverziók. Lássuk mi vár ránk a következő napokban!

9 napja
9

Death Stranding 2 teaser, Davy X Jones bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Nakwon: Last Paradise, Tekken 8, WRC X Nacon.

2025.05.27.
9

Heti megjelenések

2025.05.26.
5

The Precinct - Felülnézetes rendőr-klisé

Milyen a felülnézetes rendőrösdi, ha inverz GTA-ként gurul be a játékosok képernyőjére? A The Precinct erre a kérdésre keresi a választ!

2025.05.25.
7

Elden Ring mozi - ez történt pénteken

Továbbá: Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Chrono Odyssey.

2025.05.24.
10