Indítsuk kicsit messziről ezt a sztorit! Még 2002-ben jelent meg a TImeSplitters 2, mely akkoriban kifejezetten nagy szám volt, őrületes pontokat kapott, imádta mindenki és nem is csoda, tényleg fasza FPS volt, olyan, aminek egy folytatásáért (vagyis a folytatásának a folytatásáért) még ma is sokan fél karukat adnák. A fejlesztő Free Radical Design még megcsinálta a harmadik részt (ez volt a Future Perfect) és néhány egyéb sikeresebb (Second Sight) és bődületesen rossz (Haze) játékot, majd néhány szerencsétlen esemény összjátékaként szép csöndben csődbe mentek.
Ekkor lépett közbe a Crytek, aki megvásárolta a csapatot, kaptak új székhelyet és új nevet, ők lettek a Crytek UK és olyan játékok fejlesztésébe segítettek bele, mint a Crysis 2 és 3, valamint a Warface. A balszerencse azonban követte őket és 2014-ben a Crytek is kénytelen volt bezárni ezt a stúdiót. Ekkoriban adták el a Homefront IP-t a Koch Mediának, majd a csapat is át lett az új kiadóhoz irányítva, akkor már Dambuster Studios néven dolgoztak a Homefront: The Revolutionon.
És hogy miért ez a hosszas előzmény? Azért, mert azt már korábban kiderült, hogy a 2016-ban megjelent (és sajnos szintén nem kifejezetten jó) Homefront játékba a fejlesztők belecsempésztek két pályát a TimeSplitters 2-ből, melyet a játék egyik utolsó pályáján egy arcade gépen lehet kipróbálni (illetve utána a menüből is elérhető lesz).
A dolog húsvét környékén vett egy érdekes fordulatot, mikor a játék egyik fejlesztője, az azóta a Ruston dolgozó Matt Phillips twitteren kikotyogta, hogy abban az arcade gépben nem csak két pálya van, hanem a teljes, natív 4K-ra remasterelt TimeSplitters 2! A csapat ugyanis egy ideig dolgozott ezen a remake-n, melyet sajnos már nem tudtak befejezni, viszont az elkészült anyagot betalicskázták a Homefrontba és jól eldugták. No de hogyan lehet megnyitni? Egy kóddal, ami, nem fogjátok elhinni, Phillips jegyzetfüzetében volt, amit odaadott egy havernak, hogy szivárogtassa ki, ő ezt meg is tette egy Discord szerveren, ahol csalónak nevezték és ki is bannolták és sajnos a füzet, benne a kódokkal is így az enyészeté lett.
Persze ha egy ilyen titokra fény derül, akkor az interneten azért akadnak szent őrültek, akik megpróbálkoznak a lehetetlennel és nekikezdtek kinyomozni, hogyan is lehet az easter egg játékot megnyitni. A próbálkozók között volt a nevesebb modder / hacker Lance McDonald is, aki elkezdte visszafejteni a játékot, csak hogy kiderüljön, hogy Phillips tweetjére válaszolva egy bizonyos Spencer Perreault (aki egyébként "civilben" vezető Xbox szoftverfejlesztő) már csütörtökön beírta a kódot!
Innen már csak egy kis idő kellett és mostanra eljutottunk arra a pontra, hogy Xbox One-n és PlayStation 4-n (valamint a jelenlegi generációs tesókon), illetve PC-n is megvan a módja, hogy bárki előhozza a játékot! Sajnos konzolokon ehhez több órányi "munkára" van szükség (értsd: el kell jutni a játékban egy bizonyos pontig), PC-n megfelelő fájlok megmókolásával ez felgyorsítható. Utána pedig már csak egy (vagy több) bonyolultabb kódsorozat kell és már mehet is a retro-móka! Fontos azonban megjegyezni, hogy ez tényleg egy fejlesztői easter egg és mint olyan, a játékban vannak bugok, de hé, még így is csoda, hogy egyáltalán van ilyenre lehetőség!
Ha te is ki szeretnéd próbálni, akkor itt található egy (angol nyelvű) leírás, valamint a PC változathoz a szükséges fájlok is. Konzolon pedig az alábbi gombkombinációk működnek:

(És hogy még jobban letegyük a hajunkat: Phillips állítása szerint ha valakinek valahogy sikerül két arcade gépet behackelni egy co-op pályára, akkor bizony el tudja indítani a TimeSplitters 2 multiplayer módját is!)