Az emlékek sok mindent megszépítenek - az eredeti Grand Theft Auto játékok sem muzsikáltak valami fényesen.
Az internet tele van a GTA Trilogy-t fikázó írásokkal, rajongói visszajelzésekkel, és epehányó stílusban megfogalmazott, felháborodott kritikákkal.
Ezek egy része teljesen jogos (szemléztünk mi is párat a sirámok közül ), de a képfrissítés problémái és a döcögős FPS értékek bizony az eredeti játékban is megvoltak, a RenderWare alapokon futó, PlayStation 2 változatnál például igen vastagon.
A lenti videó kiváló példa erre: teljesen alap játékmenetben kőkeményen 20 FPS alá esik olykor a mutató, de a stabil 30 frame-nek se híre, se hamva. (Mégis, anno így is szerettük a GTA III-at!)
Aztán vegyük a lassan hat éves Digital Foundry elemzést, amely a GTA 3 és a Vice city eredeti változatát is átveszi. Az eredmény? Konstans frameröcögés PS2-n, hasonló stílusban, mint a mostani változatoknál - ha lehet még durvábban is, mint most. A Vice City amúgy még rosszabbul is teljesít PS2-n, mint az első játék - köszönhetően a több effektnek, jobb látványnak.
Ugyanez igaz a San Andreasra is, amelynél már-már azt is elfelejtettük, hogy bizony a PS3/X360 remaster minősége is hagyott maga után bőven kívánnivalót. De az eredeti PS2 változat is döbbenetes: sokszor 20 FPS körül mozog a frame mutató.
Bár az emlékek tényleg sok mindent megszépítenek, jó a mostani fejünkkel belátni, hogy régen sem volt rózsás a helyzet. Persze az eltelt idő alatt mások lettek az emberek elvárásai, és teljesen jogos igény, hogy egy húszesztendős program újrakiadása tükörsimán fusson a modern gépeken is.
Hogy azonban mi a konkrét véleményünk a felújításról, az nagyon hamarosan kiderül a GTA Trilogy (dupla) tesztünkből.