[Teszt] Trifox

Trifox

ne5hVáradi Dániel2022.11.29. 16:30

A Glowfish Interactive mottója szerint egy elkötelezett csapat igyekszik magas minőségű játékokat (is) készíteni fiataloknak és időseknek egyaránt. Ismerjük azonban a 9-99 éves korig megcélzott termékek hátulütőjét: igazából nem szólnak senkinek. Egy ekkora méretű célközönséget lehetetlen megfelelően lefedni és nem túl nagy meglepetés, hogy ez jelen irományunk alanyának, a Trifoxnak sem sikerült.

Első pillantásra a Trifox egy egyszerű gyerekjátéknak tűnik, ami jó belépő lehetne a fiatalabb korosztály számára, hogy némileg komplex mechanikákkal ismerkedjenek. A történet kellően bugyuta, amiben egy feltaláló róka kerül összetűzésbe egy farkasfalkával, attól pedig nem kell tartani, hogy a szövegkönyv túl bonyolult lenne, lévén szinkron nem került a játékba. Ebből könnyen kikövetkeztethetően az események sem túl bonyolultak, a központi bázisról indulva különböző portálokon keresztül juthatunk el az egyes pályákra, egy-egy csokort pedig főellenfélharc zár. Egyszerű felépítés, a dolgok azonban hamar átbillennek egy jóval mélyebb és nagyobb kihívást kínáló produktumba.

A Trifox karakterfejlesztésének lehetőségei jóval túlmutatnak azon, amit egyszerű felütéséből gyaníthatnánk, rókánkból ugyanis néhány pillanat alatt varázsolhatunk beat 'em up harcost vagy helyezhetjük egy twin stick shooter kellős közepébe. Ennek alapja a figura számára elérhető három képességfa, melyek mindegyike másik kasztot hivatott szemléltetni. A harcos-mágus-mérnök triumvirátus mentén ugyanis ha nem is végtelen, de tisztes számú lehetőség áll rendelkezésünkre, hogy megalkossuk a minden helyzetben verhetetlen Szmörét.

Erre pedig szükség is lesz, ugyanis a Trifox a könnyed bemelegítő pályák után pillanatok alatt kapcsol kíméletlenebb fokozatba, már az első "világ" végén összeakadhatunk olyan szakaszokkal, ahol másodpercek alatt elhúzhatják a nótánkat, ha nem a megfelelő leosztással indultunk neki. A több fázissal rendelkező bossfightokról nem is beszélve, amiknél jobban feltűnhet, hogy a kimérten adagolt gyógyító elixírek miatt könnyen válhat nehézkessé az életerő egészséges szinten tartása.

A már említett, három ágon történő fejlesztés egyébként a Trifox egyértelműen legjobb eleme, az egyes képességeket bármikor lecserélhetjük, amit egyébként tanácsos is, mivel a fokozatosan megnyíló újabb és újabb mozdulatokkal könnyűszerrel alakíthatunk ki hatékony kombinációkat. Vagy mozdulhatunk el végletes irányba és koncentrálhatunk teljesen egy ág szisztematikus kiaknázására. És bár ez tűnhet az egyszerűbb megközelítésnek, hiba lenne nem kombinálni a három ág legjobb tulajdonságait.

A pályák felépítése némileg kölcsönöz a karakterfejlesztés sokoldalúságából, néhány rejtett kincs és opcionális feladvány gondoskodik róla, hogy a maximalisták többször is nekifussanak a teljesítésüknek, ezzel némileg növelve a játékkal eltölthető órák számát. Sajnálatos módon azonban a kötött kamera nem mindig asszisztál megfelelően a "minden kő alá belesni" mentalitásnak, előfordulhat, hogy pusztán a szerencsén múlik, hogy észrevesszük-e a titkos zugokat és rejtett járatokat.

Ez, illetve a korábban már említette nehézségi tüskék gondoskodnak róla, hogy a fiatalabb korosztály türelme idő előtt elfogyjon, akik pedig vennék a fáradtságot, hogy elmélyedjenek a három kaszt képességeinek kombinálgatásával, azok számára pedig elszomorító lehet a tudat, hogy már azelőtt lehet igazi, minden helyzetre alkalmas leosztást összehozni, hogy az összes skillt megnyitnánk.

A Trifox remek példája a "sokat akar a szarka" felállásnak, a Glowfish ugyanis nem tudta igazán belőni, kiknek is szánja a játékát. Az egyenetlen nehézségi ív sokak kedvét elveheti és nem segít rajta az sem, hogy a húzóerőnek számító kasztkombinálás sem a legegyenlőbb variációkat tartalmazza. A hibák egy része betudható a csapat tapasztalatlanságának, a jövőben azonban jobban járnak, ha fókuszáltabb közönséget akarnak megszólítani.

PLATFORM PC, PS4, PS5 (tesztelt), One, Series S/X, Switch
KIADÓ Big Sugar FEJLESZTŐ Glowfish Interactive
MEGJELENÉS 2022. október 14. ÁR ~7000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 órája
6

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==