Bolygónk kiszipolyozása és lakhatatlanná válása sajnos már rég nem tudományos-fantasztikum, hiszen az elmúlt évtizedekben közel sem tettünk eleget ahhoz, hogy megfordítsuk az ezzel kapcsolatos aggasztó trendeket. Magára a megoldásra azonban jó néhány – hol reményteli, hogy baljós – történetet felvázolt már az irodalom és a filmipar. Meg persze a videójátékok is természetesen: mint például a Deliver Us The Moon, ahol lényegében a Hold tartja életben a Földet – egészen addig, amíg az energiaösszeköttetés egyszer csak meg nem szűnik a két égitest között.
Itt jövünk a képbe mi, egyszemélyes misszióra indulunk ugyanis az űrbe, hogy helyrehozzuk a dolgokat, nyújtva egy utolsó szalmaszálat a portengerben haldokló emberiség számára. Játék szinten jóval többet kapunk persze, mint egy akciójelenetekben sem szűkölködő interaktív mentőküldetést, hiszen – ahogyan az sejthető – az anomália hátterében húzódó rejtélyt is szép lassan felgöngyölíthetjük. Kezdetben persze mi is csupán sodródni fogunk az árral, de amint csatlakozik hozzánk lebegő droidpajtásunk, úgy elevenedik meg előttünk egyre több jelenet a múltból, hogy aztán a végére összeálljon a kép.
A Deliver Us The Moon pontos műfajmeghatározása egyébként meglehetősen nehéz: a kalandjátékoknál és a sétaszimulátoroknál jóval intenzívebb, az akciószekvenciák ugyanakkor igencsak kötöttek, így a nap végén talán a fejlesztők által is használt „sci-fi thriller” áll a legközelebb a megoldáshoz. Ezzel önmagában nincs is gond, mint ahogy azzal sem, hogy meglehetősen sokféle gameplay elemmel próbálkozik a játék, az összkép ugyanakkor pont ezek miatt áll meglehetősen messze a hibátlantól. Mert hát hiába hangzik jól, hogy az alkotók platformer vagy éppen lopakodós pályaszakaszokkal sem féltek színesíteni a felhozatalt, ezek megvalósítása itt-ott bántóan amatőr, így joggal merül fel a kérdés, hogy nem lett volna-e jobb mindez egy letisztultabb tálalásban. Főleg úgy, hogy maga a történet, annak íve, kibontása és tanulsága teljesen rendben van.
A Deliver Us The Moon mindezekkel együtt is érdekes kaland a téma kedvelőinek, ám ha 2019 óta valamilyen úton-módon sikerült elkerülnötök egymást, akkor nem vagyok arról meggyőződve, hogy pont most, a Switch-verzió megjelenésével kellene megejteni a randevút. A játék óriási szerencsére, hogy atmoszférateremtésben nagyon jól teljesít, ilyen gyenge technikai megvalósítás mellett ugyanis ez volt a legfőbb oka annak, hogy volt türelmem végigjátszani az egyébként nem túl hosszú (5-6 órás) kalandot. A framerate végig instabil, a textúramegjelenítéssel rengeteg gond van, és maga a szoftver sem túl stabil – nekem ennyi idő alatt is produkált több összeomlást. Volt, ahol egy fejezetet is újra kellett kezdenem emiatt, mert belekerültem egy autosave, biztos halál, crashelés végtelen ciklusba – az egész ráadásul egy annyira nyilvánvaló ponton történt, hogy az említett jelenség előfordulása iszonyatos trehányságra utal sajnos.
A Keoken Interactive űrkalandja öt éve sem váltotta meg a világot, annál azonban sokkal jobb játék és történet, hogy egy ilyen portot érdemeljen. Ha valaki pótolni szeretné az elmaradást, azt semmiképp sem fogom lebeszélni róla – arról viszont mindenképpen, hogy a Nintendo konzolján ejtse ezt meg.
PLATFORM Switch | korábban: PC, PS5, PS4, Xbox Series, Xbox One
KIADÓ Wired Productions FEJLESZTŐ Keoken Interactive
MEGJELENÉS 2024. július 16. ÁR €29,99
A PC-verzióról készült korábbi tesztünket ide kattintva olvashatjátok.