[Teszt] Teardown

Teardown

mcmackoGéczy Attila2022.04.27. 13:40

A Teardown körüli hype nem véletlen - a voxelalapú, rombolásra fókuszáló játék ugyanis innovatív játékmenetet kínál, látványos grafikával és széleskörű módosíthatósággal. Megnéztük mi is, mennyire szórakoztató a Rontó-Bontó Kft. munkatársaként tevékenykedni.

Tim Sweeney egy 1999-es interjúja során 2007-re datálta a voxelgrafika teljes térnyerését az akkor már tradicionálisnak számító 3D rendering megoldásokkal szemben. Nos, a jóslata nem vált valóra, de a világ így is színes és változatos lett a 2010-es évek után, már ami a renderelési technikákat illeti. Például itt a Teardown, amely egy Minecraft vagy egy Touryst után tényleg szép és szokatlanul részletes voxelgrafikát, mellé pedig brutális rombolhatóságot és mókás effekteket, valamint ray-tracinget kínál. Cue Symphony_of_Destruction.mp3!

Nem is a látvány, hanem a voxelekből fakadó pusztítás a Teardown esszenciája. Az épületek, tereptárgyak átrendezésének a lehetősége eszméletlen jó játékmechanikai pozíciókat rejt, amit a Teardown rendre ki is használ. A különböző anyagok, fizikai reakciók már önmagukban tálcán kínálják a feladványok sokaságát, ezekhez pedig jópofa sandbox-térképeket kapunk a fejlesztőktől. A játéknak amúgy a sandbox része pont az, ahol igazán kiélhetjük magunkat. A kampány ugyanis szűkebbre veszi a fókuszt, és bekeveri a pusztítást a "heist" játékok megoldásaival. Magyarul lopakodós feladványok, rablások, behatolások és (nem árulok el nagy titkot) egyfajta fizikán alapuló harc alkotja a játék gerincét.

A Teardown itt kezd el egyébként bika keménységű ötvözetanyagából porladozó voxeleket veszteni - a heist missziók ugyanis túlságosan is nagy hangsúlyt kapnak és idővel a mellékküldik is eköré lesznek felfűzve. Ha ez nem lenne elég, akkor az időkritikus riasztások, a terjedő tűz és más hasonló, nyomasztó faktorok nyomják rá a játékmenetre a fajsúlyos bélyegüket. A chill pusztítás, vagy inkább úgy mondom, okos megoldásokat igénylő, fizikai és statikai alapokra építő destruktív mókák visszaszorulnak, a játék pedig egyre inkább a Hitman környezeti megfigyelésekre alapuló feladatmegoldási stílusát kezdi felvenni, fokozódó nehézséggel, újrahasznosított pályákon - szerencsére azonban mindig van pár ötlet, ami megtekeri az addig bejáratott lehetőségek választékát. Ráadásul a világon belül rengeteg a rejtett poén, kikacsintás és paródiaelem. A készítők tudatában voltak annak, hogy egy ilyen játékot nem lehet vérkomolyan venni.

Erős gép is kell a programnak - én 2060-as Geforce kártyával 40-60 FPS között tudtam full HD felbontáson, maximumra tekert látvány mellett tartani a tempót. De ahol robbanás, vagy nagy esemény történik, ott alaposan megdöcög a folytonosság. Ez nem csoda, hiszen a Teardown olyan modern megoldásokat használ, ami ritkaságszámba megy - emellett a készítők folyamatosan optimalizálták már eddig is a játék mögött álló motort. A Teardown felhasználói felülete inkább funkcionális, mint fancy, de ezt ellenpontozzák a játék világában elhelyezett poénos megoldások és intuitív elemek, amitől áramvonalasnak és ergonomikusnak tűnik majd az élmény.

A Teardown mellett nem lehet elmenni PC játékosként, mivel innovatív alapötletével, a készítők állandó figyelmével, gondoskodó hozzáállásával, valamint a modok fogadásának lehetőségével nagy jövő állhat a játék mögött, akár mint egy különálló platform is. Nem véletlen tehát a hype. A Teardown mind a streamerek stílusához, mind egy monitor elé összeülő házibulihoz, vagy akár elmélyült feszültséglevezetéshez is illeszkedhet. Akár egy téglafalak közé ékelt dömper.

Pontosan
8
Platform: PC Steam (tesztelt)
Kiadó: Tuxedo Labs | Fejlesztő: Tuxedo Labs
Megjelenés: 2022. április 21. | Ár: 20 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

3 órája
9

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

4 órája

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

4 órája

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

9 órája

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

13 órája

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

16 órája
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

1 napja
13

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

2 napja

Heti megjelenések

2 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

3 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

4 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

4 napja

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

5 napja
1

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

5 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

6 napja
38

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

6 napja
8

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

6 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

7 napja
3

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

7 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

8 napja
1