[Teszt] NBA 2K21 - Next-Gen

NBA 2K21 - Next-Gen

GhzSzabó Ákos2020.12.02. 20:08

Tripla dupla helyet idén egy szimpla dupla teszttel jelentkezünk az NBA 2K aktuális kiadásából, mivel a két verzió közötti különbség a fejlesztő Visual Concept szerint sokkal több, mint egy manapság divatos “next-gen patch”. Állítólag az alapoktól építették újra a sorozat alapjait és bár sajnos az elmúlt évtizedek tapasztalatainak köszönhetően az agyam ilyenkor azonnal a “marketing bullshit” táblát dobálja fel, ebben a kivételes esetben úgy látszik, hogy tényleg igazat mondtak a srácok.

Az NBA 2K21 alapjátékról és a mechanikákról Immortal barátom már értekezett egy kiválót, amit nagyon ajánlok elolvasásra. Jelen kis irományunkban csak a next-gen verzió sajátosságaira fogunk kitérni és bár a teszt példány PS5-re érkezett, az Xbox Series X tulajokra is ugyanaz a szuper minőség vár. Kezdjük rögtön a lényeggel, amiről már mindenki ódákat zengett és a bemutató trailerek alatt is kerestünk miatta az állunkat, maga a felpumpált látvány. A 2K mindig is híres volt arról, hogy megpróbálta kifacsarni a maximumot az adott generációból és azt is megfigyelhettük már, hogy sosem az első kiadott rész az, amivel kimaxolnák a lehetőségeket (ami amúgy teljesen érthető), viszont idén valami olyan lenyűgöző látványt és ami még talán ennél is fontosabb, összeszedett és “fluid” játékmenetet pakoltak arra a virtuális fapadlóra, hogy kénytelen vagyok megemelni a kalapom előttük. A karakter modellek iszonyat részletesek, a stadionokat megtöltötték emberekkel, mindenki mozog, animál, kvázi él. Üvölt a zene, ömlik a konfetti, “cheereznek” a lányok, pacsiznak a sztárok, Egyszóval egyre jobban úgy érezhetjük magunkat mintha egy igazi arénában lennénk. Amúgy a grafika “sajnos” olyan mint egy új TV, vagy egy új mobil kijelzője pár óra után. Már szinte úgy gondolja az agyad, hogy ez biztosan mindig is így nézett ki, hiszen mint az köztudott, a jót mindig sokkal könnyebb megszokni. Na ezt garantáltan könnyű lesz. Az animációk, a mozgások és maga az irányítás is elviekben és gyakorlatilag is új alapokra lettek helyezve, aminek köszönhetően ezredmásodperces késések sem tapasztalhatóak még a legfinomabb, legösszetettebb mozdulatoknál sem. Ez konkrétan új szintre emeli a sorozatot. Nálam mindenképpen.

Muszáj még az irányítás kapcsán kitérnem a DualSense kontroller speciális képességeire, amit valószínűleg még csak most fedeznek fel a fejlesztők (legalább is nagyon remélem) - viszont itt már egy olyan újdonságot hozott be, amire egyáltalán nem számítottam. Az még hagyján, hogy védekezésnél vagy testi kontaktusnál, pontosan abból az irányból és olyan erősséggel vibrálnak azok a csodamotorok, hogy szinte érezzük a másik testének a súlyát, viszont azt nem gondoltam volna, hogy fizikailag fog lefárasztani egy virtuális sport játék. Ugyanis az adaptív triggereknek külön szerepet szántak. A jobb oldali ami a sprintelésért felelős, egyre nagyobb ellenállást fejt ki ahogy fárad a karakterünk, azaz rögtön érezni fogjuk amint túltoltuk egy kicsit a futást. Viszont vannak helyzetek ahol muszáj az utolsó cseppeket is kisajtolni a játékosból és ilyenkor már-már fizikai fájdalmat éreztem annyira kellett szorítani azt a ravaszt. A bal oldali is hasonló funkciót kapott, méghozzá támadásnál és védekezésnél is. Mindkét funkció ahhoz kötődik, hogy akin éppen védekezünk illetve aki éppen rajtunk védekezik milyen fizikummal rendelkezik. Védekezésnél a kizárásához kell majd izomból húzni azt a ravaszt, támadásnál meg az úgynevezett “seggeléshez”. Azaz amikor próbálnánk betolni a rajtunk védkezőt, de Ő vagy rutinosabb vagy erősebb mint mi, így ettől függően változik ismételten az ellenállása a karnak. Lehet, hogy elsőre nem tűnik amúgy ez nagy dolognak de jó pár meccs után már-már rutinná vált, hogy már az elején kitapasztaltam a rajtam védekezőt, hogy milyen taktikát használjak a meccs során.

Habár a játékmódok csontra ugyanazok mint a “kistesóban” van két nagy újdonság amit csak a nagyobb változat kapott meg. A MYCarrier módot a sorozat történetében először egy női karakterrel is indíthatjuk és bejuthatunk vele a WNBA-be, hogy folytatódhasson a szokásos végtelen grind azokért a V pontokért és végső soron karakterünk fejlődéséért. Üröm az örömben, hogy sajnos Női karakterrel a történet nem teljesíthető, pedig nem lett volna az akkora meló megcsinálni. Valamint a 2K idén elindult egy új világ, a MMONBA irányába, hiszen a The City az eddigi legnagyobb és legambiciózusabb módja a 2K sorozatnak. Ez nem más mint egy komplett város, ahol lényegében azt csinálunk amit csak szeretnénk az éppen aktuális karakterünkkel. Legalább is papíron, mivel sajnos a végeredmény azért nem lett hibátlan. Először is valamilyen furcsa okból kifolyólag csak férfi karakterrel érhető el a Város és amit nyújtani tud, ami egy érthetetlen döntés. Ha nem is akarták volna mixelni a játékosokat, legalább pár dedikált női szervert indíthattak volna. Valamint ez egész csúnyán csökkenti az alapból sem túl népes WNBA tábort aminek köszönhetően szinte lehetetlen online társakat találni a Női ligában. A City bár nagy és csodálatos, de üres mint Budapest fél kilenckor. Egyszerűen túl sokat lehet és kell sétálgatni, miközben interaktolni szinte semmivel sem lehet. Vannak boltok ahol tudunk vásárolni, valamint a 100 fős szerver limitnek hála, ácsorogni a pálya szélén néha akár 10 percet is mire bejutunk egy meccsbe. És természetesen egy bizonyos szint után, itt is nagyon sokan lesznek körülöttünk, akik nem sajnálták a pénzt, és szépen “kipattintották” a karakterüket, akik így nevetve zsákoljak majd át a karakterünket, kb. mintha mi lennénk Chris Rock.

Az NBA 2K21 Nextgen kiadás minden szempontból előrelépés az előző verzióhoz képest, rengeteget javult a játékmechanika, sokkal kevesebb a bug, sokkal élethűbb a mozgás és az atmoszféra. Ettől függetlenül nem tudnám nyugodt szívvel ajánlani azoknak akik már megvették idén a “lastgen” részt, mivel pont a beígért nagy játékmódokban maradtak alul. Akik viszont hatalmas rajongók, valamint mázlisták és jutott idén az új gépekből, azok a felturbózott játék és vizuális élmény miatt nyugodtan tegyenek vele egy próbát, mert a 2K22 érkezéséig vitathatatlanul ez lesz a definitív NBA élmény.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

13 órája
3

Heti megjelenések

16 órája
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2 napja
4

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

3 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

4 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

5 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

6 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

9 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

2025.06.20.
11