A roguelite műfaj a mai napig megosztja a játékosok közösségét. Egyesek imádják, vannak olyanok is, akik messze kerülik. Én valahogy mindig a második csoportba sorolom magam, de amikor beleszaladok egy-egy műfaji játékba, mindig jól szórakozom. Így történt a szomszédunkból érkező Loot Riverrel is, amely a Game Pass keretein belül szélesebb közönségnek is azonnal elérhető.
A játék egy felülnézeti, akció-RPG, amely a zsiványkodós játékok többségéhez hasonlóan futamokra, run-okra osztja fel a játékmenetét. És behoz egy mechanikát, amelyet "tetris"-szerűnek titulált a felvezető kampány. Azaz a fix platformokon túl a Loot River különböző alakzatokra osztja a játékterét. Ezeken várhatnak minket kincsek, ellenfelek, vagy csak egyszerűen arról lesz szó, hogy ki kell találjuk, hogy miként tudjuk a képernyőn található elemeket úgy csúsztatni, hogy túljussunk az adott szakaszon. Magyarul a felfedezés kap egy logikai, stratégiai elemet behozó újdonságot. A harcot így akár el is kerülhetjük, máskor pedig akár az is fejtörést okozhat, hogy miként jutunk át a következő folyosón. A Loot River azonban nem csak ezekért működik jól...
Hanem azért is, mert remek látvány és hangulat jellemzi. Igazi sötét, mocsaras, nyirkos dungeon-világ vár minket a Loot River égigérő tornyaiban, ahol az egyes al-biomok kihívás és hangulat tekintetében is jól elkülönülnek. Az egyfős fejlesztő (Miro Straka agytröszt, néhány besegítő baráttal) ügyesen kapta el azt a vizuális stílust, amellyel a Loot River világa jól működik. Sajnos van egy kritikusabb pont is a játékmenetben, ami viszont lehetett volna dinamikusabb. A harc kissé súlytalan mivolta az, ami a Loot Rivert kicsit visszafogja a magasabb ligákba való kerüléstől. Szokható, tanulható, és effektíven alkalmazható. Sőt, a tömegjelenetek is izgalmasak - amikor meglátod, hogy egy nagy csapat genya vár a következő platformon, akkor megjelenik a gombóc a torkodban. De hiányzik belőle egy kis zsigeri ütemezés, a világából egy kis mocsok, egy kis kegyetlenség, amitől a Loot River harcai emlékezetesebbek lehetnének.
Korrekt roguelite lett a Loot River, amely sötét hangulatát egy érdekes mechanikával dobja fel. Egyre nehezebb a műfajban nagyot dobbantani, és most sem született egy új Hades, de az, amit a straka.studio letett az asztalra, az több, mint remek, első próbálkozásra. Várjuk, hova megy tovább az újtölgyesi csapat - jó lenne, ha ezen a vonalon látnánk tőlük még hasonló ötleteket.