[DLC] [Teszt] Horizon Forbidden West: Burning Shores

Horizon Forbidden West: Burning Shores

ne5hVáradi Dániel2023.04.25. 15:00

A tesztben látható képek a játék Photo Mode-jával készültek.

Az első részhez hasonló kezelésben részesíti a Guerrilla Games a Horizon Forbidden Westet, mely szintén egy kiegészítővel nyeri el végleges formáját, kibővülve néhány új eszközzel és mechanikával. Mindezt egy új történeti szál és helyszín foglalja keretbe, ahol Aloy új kihívásokkal kell, hogy szembenézzen, de olyan lehetőségekkel is gazdagodik, amihez korábban nem volt szerencséje.

Egy év viszonylag sok időnek számít, így aki hozzám hasonlóan az alapjáték befejezése óta nem foglalkozott a Forbidden Westtel, az örömmel tapasztalhatja, hogy az eltelt idő alatt a Guerrilla néhány hasznos funkcióval látta el Aloy második kalandját. Ilyen például, hogy a játékban található herbalisták a gyógynövények mellett már az állatokból származó nyersanyagokat is árulják, így aki a felszerelését szeretné fejleszteni, már egyszerűbben is beszerezheti az ehhez szükséges alapanyagot a védtelen vadállatok lemészárolásán túl.

A kisegítő funkciók közé pedig a DLC-vel együtt kerültek újak, például a mélységérzet csökkentése, így aki a hidrofóbia miatt tartana a Burning Shores új tartalmaitól, az is kap egy virtuális mentőövet. Jól példázza ez a fejlesztők átgondoltságát, kár, hogy a játék más területein nem sikerült hasonlót alkalmazni. De kicsit előreszaladtam.

A Burning Shores eseményei közvetelnül az alapjáték története után veszik kezdetüket, ezért az elindításához elengedhetetlen a Forbidden West kampányának teljesítése. Akkor sem tudjuk ezt megkerülni, ha a már korábban elérhetővé vált New Game+ keretében új végigjátszást kezdtünk, ilyenkor is kénytelenek vagyunk eljutni a sztori utolsó leszámolásáig. A kritériumok teljesítése után Sylens felveszi a kapcsolatot Aloy-jal és közli vele, hogy az új fenyegetést jelentő Far Zenith csoport tagjai közül egy még szabadon van és az egykori Los Angeles területén készül valamire, ami nem sok jóval kecsegtet a Földön élők számára.

A feladat tehát viszonylag egyértelmű Aloy számára, nyomára bukkanni az utolsó Zenith-esnek, kideríteni, mire készül és természetesen megakadályozni ebben. Útja során a Forbidden West egyik új törzsének, a quenek egy csoportjával is találkozik, a tagjaik között pedig egy nem várt szövetségesre lel.

A történet szempontjából történő megkötéssel ellentétben a fejlesztés terén már nem ilyen keménykezű a Guerrilla, az új képességek a DLC telepítésétől elérhetőek, így ha van néhány fölösleges képességpontunk, azonnal kipróbálhatjuk Aloy új trükkjeit, de akkor sem kell kétségbe esnünk, ha éppen lenulláztuk az új képességek megnyitásához szükséges "valutánkat." A Burning Shores-szal együtt ugyanis elérhetővé vált a képességpontok újraelosztása, így ennek segítségével bármikor felülbírálhatjuk, milyen stílusban is akarjuk Aloy-t fejleszteni. Az új képességek pedig nem csak hasznosak, de az új történeti szál egyes pontjain némelyik használata nélkülözhetetlen, így előbb vagy utóbb, de mindenképpen csatasorba fogjuk állítani egy részüket.

Nem csak Aloy repertoárja bővült, hanem az általa irányított hátasok is, egészen pontosan a repülésre használt gépek. A DLC-nek köszönhetően a szárnyasok már képesek különböző ajtókat, illetve fedeletek feltépni, valamint akadnak olyan tárolók, amiket kizárólag úgy tudunk kinyitni, hogy előtte azokat a már említett gépek segítségével a magasból ledobjuk. A Burning Shores egyik legnagyobb újítása, hogy egy bizonyos robotlény segítségével már nem csak repülni tudunk, de a víz alatt is közlekedni, ez pedig rendkívül hasznos lesz az új helyszín szigetvilágának felderítésében.

Az új képességek és eszközök mellett természetesen az arzenálunk is bővül. Egyfelől végre megkapjuk a quenek által elérhető legendás páncélokat, valamint a már ismert fegyvertípusok is új legendás variációkkal bővülnek, ezeken túl pedig egy teljesen egyedi új fegyvert is megszerzünk a DLC során, ám ennek jelenléte kissé megosztó lehet a harcrendszerre nézve. A mérleg pozitív oldalán az áll, hogy egy rendkívül sokoldalú, olcsó lőszerutánpótlással rendelkező támadóeszközről van szó, hátránya pedig hogy a jelenléte mellett sok más fegyver válik majdhogynem teljesen feleslegessé. Természetesen a készítők igyekeztek kellően balanszolni a létét - így például Aloy speciális képességei nem hatnak rá, valamint a sebzése is limitált bizonyos keretek között -, de még ezzel együtt is kicsit idegennek érződik a korábbi eszköztár mellett.

Hasonlóan zavaró volt tapasztalni, hogy a páncélok és fegyverek mellett a harcrendszer alapjait nem próbálták meg finomhangolni, Aloy továbbra is előszeretettel időzik el hosszú másodpercekre a földön minden egyes bekapott ütés vagy lökés hatására, ezzel nem kis mértékben megtörve az összecsapások lendületét és dinamikáját. Ez leginkább a DLC új robotellenfeleivel történő harcoknál fog előjönni, itt ugyanis nem ritka a nagyobb túlerő, amit tovább tetéz, hogy némelyik új ellenfél előszeretettel mászik az arcunkba, gondoskodva róla, hogy vagy a kamera álljon alkalmanként a földbe, vagy mi. Egyik sem lesz a legszórakoztatóbb élmény.

Tartalom tekintetében a Burning Shores az alapjáték kompaktabb változataként írható le. Megkapjuk az abban található mellékes tevékenységek egy részét némi újdonsággal kiegészítve, illetve természetesen a fő történetszál mellett mellékküldetésekből is akad néhány, melyeknél ugyanazt a kidolgozottságot és alaposságot köszönthetjük, amit a Zero Dawnban vagy a Forbidden Westben megszokhattunk, ezt továbbra is remekül érzi a holland csapat.

Sajnálatos módon azonban a DLC végjátéka "sikeresen" áldozatául esik annak, amikor a készítők megpróbálnak saját magukra licitálni. Az utolsó, több szakaszból álló összecsapás bár rendkívül nagyszabású és látványos, filmszerűen megkoreografált, éppen játszani kevésbé élvezetes, mint nézni. Érthető, hogy igyekeztek fokozni a tétet azzal, hogy az eddigi legnagyobb ellenfelet küldik Aloy ellen, csak nem ártott volna kicsit jobban megtervezni ezt a Dávid-Góliát harcot. Amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy az új ellenfél karaktere nem kap kellő időt arra, hogy rendesen felépítsék, motivációit sokszor csak hangüzenetek és hologramok képében ismerjük meg, a vele való közvetlen konfliktus limitálsága pedig aláássa azt, hogy igazán karakteres antagonistaként emlékezzünk rá.

Technológiai oldalról egyfelől megint csak főhajtás illeti a Guerrilla csapatát, az új terület földön, vízen és levegőben is tartogat ámulatba ejtő és elképesztően részletesen kidolgozott látnivalókat. Nem hiába képezte a reklámkampány egy részét a felhők ábrázolása, de hasonló aprólékosan és nem kevésbé szemkápráztatóan néznek ki a vulkanikus aktivitások, a gejzírek pedig fényjátékon túl a harcokban és a közlekedésben is jó szolgálatot tesznek.
Mindezekkel együtt azonban néhány bántó technikai probléma is akad a Burning Shores-szal, a leggyakrabban villódzó textúrákkal találkozhatunk, de a magasban közlekedve találkozhatunk néhány hirtelen megjelenő (pop-upoló) tereptárggyal is.

Ahol azonban egyáltalán nem kell szégyenkeznie a Burning Shores-nak, azok a szinkronok, az új belépők mellett a régi ismerősök is kifogástalanul szólalnak meg, az egyetlen szívfájdalmunk az lehet, hogy utoljára hallhattuk a nemrégiben elhunyt Lance Reddicket Sylens orgánumaként, az ő hiányát minden bizonnyal meg fogja érezni a széria a továbbiakban.

A Burning Shores kellő érzékkel bővíti a Forbidden West játékmenetét, szélesíti az eszköztárat és lendíti tovább minimálisan a történetét, hogy a széria kedvelőinek megérje belevágni Aloy új küldetésébe. A végjátéka talán csalódást keltő lehet bizonyos szempontokból, azonban még ezekkel együtt is bőven tartogat látványos, kellemes és élvezetes pillanatokat is az elmúlt évek egyik legegyedibb világában.

PLATFORM PS5
KIADÓ Sony Interactive Entertainment FEJLESZTŐ Guerrilla Games
MEGJELENÉS 2023. április 19. ÁR 7090 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

20 órája
2

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

21 órája
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

1 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

2 napja
6

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

2 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

2 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

3 napja
3

Heti megjelenések

3 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

4 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

5 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

5 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

6 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

6 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

7 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

8 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

8 napja
67

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

8 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

9 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

9 napja
6

Bethesda érdekeltségek - ez történt hétfőn

Benne: Doom: The Dark Ages, Riven Crown, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Knock on the Coffin Lid, Quantic River, Dragon Ball: Sparking! ZERO.

9 napja
3