Gears 5: Hivebusters

WarhawkLusztig Zsolt2020.12.22. 13:01

A Coalition a megjelenés óta eltelt bő egy évben gondoskodó szülőként támogatta a Gears 5-t, azonban ennek leginkább (olvasd: csak) a multiplayer módok kedvelői örülhettek – a most megjelent Hivebusters DLC viszont azoknak kedveskedik, akik egyedül, vagy ismerősökkel inkább a sztorit vinnék tovább.

Vagy legalábbis részben, hiszen a legutóbbi számozott rész olyan módon fejeződött be, amit nem biztos, hogy egy opcionális letölthető tartalomként illene folytatni, így a RAAM’s Shadow csomaghoz hasonlóan itt is elszakadunk a Fenix (vagy most már inkább Fenix-Diaz) sagától és egy másik csapat kalandjait kísérhetjük nyomon. Ez a csapat pedig a Gears 5 Escape játékmódjának eredeti triója, a Scorpio Squad, a Hivebusterek.

Ez pedig egy egészen lényegesen változást jelent, hiszen kapásból a számozott rész két fő + Jack felállása lecserélődik és a háromfős coop úgy alakul, hogy a Keegan-Mac-Lahni trió egyik tagját irányíthatjuk. Ők pedig hozzák magukkal az Escape módban megismert képességeiket is, így azon túl, hogy egy-egy specifikus feladatra csak egyiküket lehet használni (nem kell túl nagy dologra gondolni, Mac például hackeléshez ért, Lahni meg kisebb helyekre befér, de jellemzően 2-3 sztorivezérelt mozdulatnál többet nem lesznek használva), a jó öreg offenzív-defenzív-támogató szerep egyikét is fel kell vállalnunk.

Ami pedig ennél is fontosabb, megváltozik magának a sztorinak is a dinamikája, méghozzá szerintem jelentősen az előnyére. A számozott részek „bajtársak a legvégsőkig” hangulata helyett itt három totálisan össze nem illő, egymással vitatkozó, szabadszájú karaktert irányíthatunk (akik persze azért csak összeszoknak a végére, nehogy klisé nélkül maradjunk) és ez a hangulat mindenképpen üdítő változatosság. Maga a sztori pontosan olyan messze van Marcusék kalandjaitól amennyire a téma megengedi, mindazonáltal néhány régi és új ismerős segítségével mégis kapcsolódik ahhoz valamennyire, ezzel elérve azt, hogy igazából a DLC története az alapjáték ismeretének hiányában is teljesen érthető és élvezhető.

Nem csak a szereplők és a történet cserélődött le, a Hivebusters sokkal-sokkal fókuszáltabb lett, mint az alapjáték. Mivel méretében-hosszában lényegesen kisebb (olyan 3-4 óra nehézségi szinttől és gyakorlattól függően, maximalisták talán még 1-2 órát hozzácsaphatnak) ezért nincs benne „ál-openword” rész, cserébe nagyon feszesen követik egymást a különböző pályák, melyekből viszont meglepően sok különböző fajta van, néhány egészen agyament ötlettel is – külön kiemelném a részt, ahol egy rosszul sikerült akció eredményeként egy hatalmas acélkapun csordogálunk lefelé egy lávafolyamon. Talán pont ennek a fókuszáltságnak az eredménye az is, hogy lényegesen kevésbé érződik a játékon a már sokat emlegetett „Gears-loop” – persze itt is fedezékekkel és fegyverekkel bőségesen megszórt pályákon kell majd a Swarmmal csatáznunk, azonban a feszes sztorinak és profi pályadizájnnak hála nem lehet annyira azt érezni, hogy ezeket a „hacolós helyeket” csak beleerőltették a környezetbe.

Mely környezet egyébként egészen lenyűgöző. A Gears 5 sose volt csúnya játék, a Series X|S patch pedig tovább pumpálta a grafikai fidelitást, a DLC erre már csak néhány apróbb tapaszt helyezett el (a Digital Foundry pixelszámolóinak legnagyobb örömére), viszont cserébe a végletekig tekert Unreal 4 motor egészen elképesztő látványt pumpál a képernyőre. A trópusi szigeteken zöldellő dzsungel a vakító napsütésben már-már festményszerű környezetet teremtenek, melyből aztán váltunk egy aktív tűzhányóba épített ódon bunker klausztrofób korridorjaira, majd éjszaka leszálltával egy helyi falut látogatunk meg, csak hogy nem sokkal utána egy ősi rítus nyomait kövessük egy misztikus szörnyeteget vadászva. Dacára annak, hogy a játék még mindig előző generációs technológiát használ, a Hivebusters simán odaállhat a launch címek bármelyike mellé látványvilág tekintetében.

Nos, mint említettem, nagyjából egy fél délutánnyi tartalmat kapunk ezért a pénzért, ami miatt lehet, hogy a bang-for-buck arány nem feltétlen a legjobb, azonban egy olyan sztorit, helyszínt és csapatot kínál a kiegészítő, melyek, legalábbis számomra, versenyre keltek az alapjáték hasonló elemeivel és megmutatták, hogy egy kis őrületet csempészve a Gears-formulába egészen érdekes iránybe lehet eltéríteni a sorozatot. Az pedig egyáltalán nem árt neki.

Biomutant: májusi mutáns aranyat ér

Kiderült végre a régóta halogatott THQ akció-kalandjáték megjelenésének időpontja.

8 órája
5

Atelier Ryza 2: Lost Legends and the Secret Fairy

Irány a műhely, és jöhet a kotyvasztás! Az Atelier Ryza 2 kellemes JRPG élményt kínál mindenkinek, és a sorozat úgy látszik 2021-ben is pozitív irányba tudja billenteni az értékelést!

11 órája

The Walking Dead: Saints & Sinners milliók

A tavalyi év egyik legkiemelkedőbb VR kalandja több mint 29 millió dollár bevételt termelt mindössze tizenkét hónap alatt.

16 órája
6

Resident Evil Village: gyűjtői a hideg ellen

Átfagytál a zord téli időjárásban, netán "remegve" várod (kac-kac) a Resident Evil Village megjelenését? Ne', kabát!

1 napja
6

Mortal Szombaaat!

Azazhogy péntek. Vagyis... Valamikor a hetekben friss képeket kaptunk a készülő MK filmből!

1 napja
11

Monster Jam Steel Titans 2: márciusi monszták

Folytatást kap a különleges témát feldolgozó verseny-árkádjáték. Jöhetnek a monszta-titánok?

1 napja
1

Ezeket tudja a Supercross 4

Friss-fröcsögős traileren mutatkozik meg a márciusi motorjáték.

1 napja
2

RIDE 4: next gen kétkerekezés

A friss trailer felsorolja az eredeti cím érdemeit, és bevonja a képbe a következő generációs frissítéseket is.

1 napja

Elasto Mania Remastered: bejelentés

Az informatika órák hű társa 20 év után konzolokra is ellátogat. Ráadásul rögtön minden jelenleg elérhető masinára!

1 napja
14

Asha in Monster World: friss mozgóképen

A Wonder Boy sorozat negyedik részének felújítása lassan révbe ér.

1 napja
1

I Saw Black Clouds: új interaktív kaland

A Wales Interactive megbízhatóan szolgáltatja a következő interaktív mozikalandot, amiben a sötét titkoké a főszerep.

1 napja

Mutropolis: helló Broken Age!

Kedves kaland, aminek az a tanulsága, hogy ne haragítsd magadra az isteneket.

1 napja

Shakes on a Plane

Hogy lehet megbolondítani egy egyszerű stewardess szimulátort az utóbbi évek egyik legszürreálisabb sztorijával? Hát így.

1 napja

Turrican Flashback jön a héten

Négy klasszikus Turrican játék felújítása, csinosított, modernizált köntösben. Trailer is van.

1 napja
16

Heti megjelenések

Létsíkváltás hasadt személyiséggel és még néhány érdekesebb cím és port alkotja a kínálatot.

1 napja
7

Sunlight

Félórás meditatív élmény egy senkinek sem könnyű időszakban – elmentünk virágot szedni a Krillbite festményszerű erdejébe, hogy átéljük, mit nyújt a Sunlight.

2 napja
1

Genshin Impact 1.3: minden szikrázik!

A Genshin világában is hamarosan beköszönt a kínai Holdújév, rengeteg lampionnal , és extra tartalmakkal.

2 napja
1

Rekordokat döntött a Cyberpunk 2077

Minden idők legnagyobb digitális premierje lett, 10+ millió eladott példánnyal. A kiber-RPG leginkább PC-n tarolt.

2 napja
18

A Vicarious Visions beolvadt a Blizzardba

A Crash Bandicoot N. Sane Trilogy és a Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 felújítások fejlesztőcsapata mostantól a Blizzard saját projektjein dolgozik.

3 napja
13

A Tencent felvásárolta a Klei csapatát

A kínai óriás tovább terjeszkedik. Ezúttal a Don’t Starve és Mark of the Ninja játékokról ismert Klei Entertainment csapatát kebelezte be.

3 napja
2