[2010] Az év legjobb játékai: 10-1

Az év legjobb játékai: 10-1

Gamer3652010.12.31. 12:00

Eljött a nagy pillanat: itt az ideje, hogy sort kerítsünk olvasói szavazásunk fináléjára, és kiderüljön, hogy szerintetek melyik cím kapja tőletek az Év Játéka címet. A 2010-es esztendő tíz legjobb játéka következik, a ti kommentárjaitokkal kiegészítve.

Polyphony Digital / PS3 / Szerintünk: 8.5

Az év autós játéka, ez nem kérdéses. Olyan élményt ad, amelyet keveseknek sikerült idén - sajnos nem lett tökéletes, de még így is megváltoztatta az autós játékok normáját. (Zandal)

Minden hibája ellenére a legnagyobb szavatosságot nyújtó cucc, semmilyen kategóriában nincs ellenfele. (Bula_2000)

"Van egy csomó kemény srác. Vannak trónkövetelők. Vannak küzdők. De király csak egy van." (Bruce Springsteen Elvis halálakor) (nonkeat)

Teljességgel felesleges a részletekben elveszni: a nagybetűs SZIMULÁTOR olyan pofont kever le az autózás szerelmeseinek, hogy a menetszél ahhoz képest kutyafüle! Mellbevágó tartalom mellett, a megszokott igényességgel megfűszerezve szerelmeskedhetünk a lóerőkkel. (Fontos kiegészítés: óvszer nélkül!) (Fieldtom)

Nincs még egy autós játék, amibe ennyi dolgot belepakoltak volna. Egyetlen hibája van, a gyengébb minőségű standard autók, de mivel én nem vagyok poligonbuzi, ezért nem különösebben izgat. (Exinor)

Rengeteg autó, jó fizika, gyönyörű premium autók. Vannak hibái (pl. standard autók kidolgozása), de a jelenlegi legjobb autós szimulátor. (Csokis)

EA DICE / 360, PS3, PC / Szerintünk: 9.0

Az év multiplayere, a modern háborús környezet élethű ábrázolása tonnányi fegyverrel, járművekkel. Tartalmas single kampány,h atalmas robbanások, porig rombolható épületek, rengeteg multi izgalom. (Wegas)

A sztori része kellő hosszúságúra sikeredett, változatos környezettel és harccal. A multi miatt szerintem az év legjobb játéka. A továbbfejlesztett rombolhatóság hatalmasat dobott az eddig is páratlan hangulaton, a kasztok helyes kialakítása és az új fejlődési rendszer egyre tökéletesebbé varázsolta a játékot. Megjelenése óta 7 darab térképcsomaggal dobtak meg minket a fejlesztők, és mindezt ingyen. Kell ennél több? (draco23)

Maga a megtestesült multiplayer, igazi háborús hangulattal és realisztikus grafikával. Minden meccs más, még mindig élvezetes. (Richi)

Minden idők legjobb FPS-e, mérföldeket verve mindenre, amit eddig láthattunk, igazi háborús szimuláció, kreatív pályák és hiperkorrekt üzletpolitika a DICE-tól. Szinte mindenben szöges ellentéte a sokszor hozzá hasonlított COD szériának, részemről egyébként megkockázatatom, hogy cirka 20 éves gémer pályafutásom legnagyobb játéka. (l3ssth4nz3r7)

A nagyon jól kidolgozott és változatos single-kapmány mellett egy igazán ütős DICE multiplayer áll. A legjobb benne, hogy a mai napig ingyenesen jöttek rá a pálya DLC-k, és ez nagyon pozitív. (13lackfire)

Megvettem PS3-ra, nem bántam meg. Erősen függővé tesz a multiplayer része. (cajos)

Quantic Dream / PS3 / Szerintünk: 9.0

A HR megjelenését követően minden "interaktív film" jelző visszamenőleges hatállyal nevetség tárgyává vált. Ugyanis egyik eddigi játék sem állt még ilyen közel a Hetedik vagy épp a Fűrész által teremtett hagyományokhoz, mint a PS3 zászlóshajója. Igazi adrenalin-rush, elhalálozás után ugyanis itt nem próbálkozhatsz újra. Ez nem az a játék. (TylerDurdenHUN)

Nem havonta megjelenő tucatjáték. Remek látvány, eszméletlen magával ragadó hangulat, művészi zenék, klassz thrillermozi sztori, döntések, lehetőségek tárháza.

Újrajátszásra késztető többféle befejezés. (fefe21)

Már a Fahrenheit is nagyon tetszett, de nem gondoltam volna, hogy ennyire jó lesz a HR. A grafika valami fantasztikus, az arcmimika egészen döbbenetes, és maga az élmény - idén - számomra felülmúlhatatlan. Ez a játék érzelmeket hoz ki az emberből, és a karakterekkel 100%-ig képes a játékos azonosulni. Itt a döntés tényleg a kezedben van! (Coooler)

Idén semelyik program nem tudott annyira elvarázsolni, mint a HR. Hogy miért? Egyszerű: remek sztori, kitűnő karakterek, szívhez szóló dallamok. Az új irányításról nem is beszélve. Úgyhogy szerintem az idei év legjobb játéka a HR. Ja, és még ott van szívünk csücske Madison, aki szeret ruha nélkül sertepertélni. (Icabod)

Meddig lennél képes elmenni a szeretteidért? Történetileg, hangulatilag, érzelmileg párosul a döntés meghozatalával és annak végső kimeneteléhez. Minden benne van, amit egy tökéletes psycho-thriller játéktól elvárunk. A soundtrack pedig egyszerűen magával ragadó! (roli576)

Hátborzongató, a legjobb thrillereket megszégyenítő történet, egyedi játékmenet és csúcskategóriás grafika. Nincs hozzá fogható. (bdavid1987)

Kiemelhetném választásaink súlyát, vagy a szinte végtelen permutációs lehetőséget, csakúgy, mint a csodás karaktermodelleket vagy esőeffekteket, de nem ez a lényeg. A Heavy Rain olyan közel került a művészethez és az emberi lélekhez, amennyire játék kerülhet. A videojátékok felnőttek; Köszönöm! (SolidMetal)

Filmeket megszégyenítő történet és karakterek. Játék vagy interaktív film? Nem tudom, de azt igen, hogy az év legjobbja. (Thief)

A játék, amellyel a gamer társadalom vitathatatlan módon a nagykorúság mezejére lépett - érett, kiforrott történet és játékmenet. Történet még nem volt soha ilyen hangulatos, a morális döntések még soha nem voltak ilyen fájóak. Pont. (paisacha)

Mert nem volt még játék, amelyben egy döntésem után, azután, hogy meghúztam a ravaszt, bűntudatot éreztem volna, azt éreztem volna, hogy ezt nem kellett volna megtennem. Minden karakter egyedi és különleges, és a történet fenomenális, a dramaturgia első osztályú. Külön respect a fejlesztőknek a Move támogatásért. (richardwyeth)

Mindenképp maradandót alkottak a készítők, számomra nagyon élvezetes és izgalmas játék a Heavy Rain. A több szálon futó cselekmény odaszögez a TV képernyője elé, és olyan érzelmeket, gondolatokat kelt az emberben, amelyre egy "játék" ritkán képes. Nálam idén No1. (pero001)

Olyan vizuális élményt és ingert kap ettől a játékos, hogy tényleg teljesen azonosulni tud a karakterekkel. Filmszerű az egész történet, egyes részeknél az adrenalin miatt az ember szíve a torkában dobog szinte, máskor szinte a sírás kerülgeti. Az irányítás is példás (pedig nem is a Move Editionnel toltam anno). Megkockáztatom, hogy nem is az év, hanem az évtized játéka. (Bogyi007)

Hihetetlenül kreatív játék. Mikor irányítom a karakterem, rendesen beleélem magam a szituációba, annyira valóságos. Az meg, hogy végtelen számú végigjátszása van egyszerűen zseniális. (Kebab Csirke)

Nekem az egyik legfelejthetetlenebb játékélményem volt, mind tartalmilag mind minőségben elképesztő, a nyomozós sztori és a karakterek útjainak összefonódása szépen van kialakítva, és a szálak alakulását sok tekintetben mi döntjük el, nem csak elhiteti velünk a program, hogy eldönthetjük. A grafika helyenként fotorealisztikus, bár vannak kidolgozatlan részek, ezt könnyű elnézni neki. Talán azért lehet az év játéka szerintem, mert egyedülálló műfaj a játékok között, ami kiszakít a sablonok közül, és teljesen új élményben lesz része a játékosnak. (stockhouse)

A hangulat, a prezentáció, ahogy minden úgy mászik le a képernyőről, mint egy igazi hollywood-i thrillerből, egyszerűen zseniális. (Sundesz)

Egy mestermü, felejthetetlen kaland. Mely nem csak szórakoztat, de tanít is. (Sheeva88)

Sony Santa Monica / PS3 / Szerintünk: 9.5

Bár az eleje kicsit "döcögős", de az utolsó 1/3-a annyira pörög, hogy nem lehet letenni, és mindet felejtetve "Kratos-i" magasságokba röpít. Azonnali klasszikus. (zoldmanoka)

Mind látványban, mind történetben hatalmas. Komolyan az államat kerestem, amikor Gaia hátán kellett leverni Poszeidón lovát, majd később magát a tenger istenét is. Kratos odatette magát a lezáró kalandra, és nem is kellett ennél több. (Painmare)

A játék talán a sorozat legjobb része, ugyan nem hoz sok újdonságot, a régi játékmenet megmarad, de az elképesztő bossharcok, a brutál látvány, az a gyűlölet, amit Kratos az Olümposz urai iránt táplál egyesen a legzseniálisabb játékká teszik. A befejezés meg egyenesen álleejtő, a játék méltó lezárása. (Balee)

A 3. rész lévén kérdéses volt, hogy balul fog-e elsülni a játék, vagy olyat fog mutatni, amit ember fia még nem látott. Nos, aki úgy tippelt, hogy ezt elrontani nem lehet, az jól gondolta! A 3. rész már olyan szinten "ami a csövön kifér!" módon teljesített gigantikus harcokat, és még gigantikusabb ellenségeket, hogy ember legyen a talpán, aki ezt még egyszer meg tudja mutatni nekünk. (Karez)

Egy exkluzív cím esetében - főleg ami már nagy elismerésnek örvend - nagyok az elvárások egy esetleges folytatásnál. De tudtuk, hogy Kratos harmadik eljövetelét nem rontják, nem RONTHATJÁK el. Így is lett. Az agresszív vadállat spártait lehet gyűlölni, de egy biztos: ha valaki kipróbálja, nehezen hagyja ott a kaszabolást. A GoW III minden várakozásunknak megfelelt, egy hihetetlenül élvezetes játék az első percétől az utolsóig. (edwood)

Ilyen monumentalitást nagyon kevés más játék tudott felmutatni, ehhez fogható grafikai minőségben pedig egy sem. S ha hozzávesszük a csodálatos zenét, a brutális harcrendszert, az elrejtett tárgyakat, az unlockolható skineket, akkor tényleg egy olyan játékot kapunk, amit két-három havonta végig kell játszani. (bigadam)

Ez a játékok istene. Mind a grafika, mind a játékélmény, egyszerűen leírhatatlan. Egy teljesen másik világba vezet el minket. (Denyboy)

Véget ér a Kratos-mítosz, potyognak a testrészek, valamint az állunk is lefele - a látvány, a játékmenet és a vandalizmus példátlan. (keviny)

Ubisoft Montreal / 360, PS3 / Szerintünk: 9.0

Tavaly az év játéka lett a 2. rész, és idén is megérdemli ez a része is a játéknak - tovább csíszolt grafika, jobb játékmenet, kb. kétszer annyi tartalom, mint a 2. részben, változatos küldetések, titkok, csavaros befejezés. Lopakodás, tervezés a gyilkolásra még sosem volt ennyire jól összeállítva. Az újdonság, a multiplayer pedig a játékhoz tökéletesen igazított, vadász és préda örökös harca. (Lavitz)

Megint egy AC, ráadásul már láttuk a második részben, hogy mit tud. Ez rányomja bélyegét? Igen. Baj ez? Egyáltalán nem. Az meg már csak hab a tortán, hogy egy eredeti multiplayer mókát is kapott. A tavalyi évben már bizonyított, most tovább lett csiszolva, így egyenes az út az idei sikerhez. (kovaka)

Az AC sorozat újabb tagja, ami az AC 2.5 nevet is kaphatá, mert a 2 folytatása, de ettől függetlenül egy újabb lépés a kettőhöz képest. A "kis assassinok" kiképzési elgondolás nagyon jól sikerült szerintem. (feen)

A játéknak a korábbi kedvencemhez (AC2) képest a legtöbb fronton sikerült fejlődnie. A grafika szebb, az Örök Város egy gyönyörű és hatalmas játszótér. A játékmenetbe beépített tesók nagyon megdobják az élményt, remek taktikázásra adnak módot. Az újrahangolt harcrendszer sokkal dinamikusabb, előnyben részesíti az offenzív játékstílust. (Lameth)

Ez az a játék, amit régóta vártam, az AC sorozat beteljesülése. A hangulat, a zene valami elképesztően el van találva, ilyen játékélménnyel kevés játéknál találkoztam, az év egyik legjobban várt játéka volt számomra. Szeretettel várjuk a következő részt! (Slash)

Pontosan azt kaptam tőle, amit vártam: monumentálisabb, jobb, pörgősebb mint a második rész, és ez pont elég is ahhoz, hogy nálam ez legyen az év játéka. Köszönöm Ubisoft! (Ocelot365)

Óriási élmény terelgetni a kis "assassin padawan"-jainkat ide-oda, ráadásul az újraértelmezett teremtéstörténetet összebogarászni sem semmi! (benebazsi)

Treyarch / 360, PS3, PC, Wii / Szerintünk: 9.0

A legjobb rész a széria történetében, végre van történet, meg tökéletes multi. (Bazsi86)

Mérföldekben más a Modern Warfare 2-től. Nagyon hangulatos és időigénylő fejlődési rendszer, sok fegyver, kreálható karakterek, na meg a dropshot. (RealMadridista)

Sokan úgy gondolták, hogy a Treyarch eddigi két Call of Duty-ját csak a név miatt tudták eladni, és senki sem örült annak a hirnek, amikor nyilvánosságra hozták, hogy a Black Opsot a Treyarch készíti, ennek ellenére a Treyarch remek munkát végzett! Hihetetlen jól kidolgozott textúrák, izgalmas sztori, és a multiplayerben megint megvan az a hangulat, hogy hónapokig le sem tudod rakni. (okornyalbaro)

Hihetetlen jó játék, remek kampánnyal, remek zenével, és kiváló multiplayer játékkal. Nagyon jól visszahozta a régi CoDok hangulatát. (akyyyc)

Mint minden CoD, ez is nagyon tetszett, szerintem a Call of Duty sorozatot nem szokták elszúrni, talán még a MW2-nél is jobban bejött ez a rész. A grafika gyönyörű, játékmenet felejthetetlen! (kajti)

A CoD sorozat általában kiváló epizódokkal látja el a játékosokat. Most sincs ez másképp. Talán az eddigi legjobb és legintenzívebb rész lett a Black Ops az összes közül. Nagyszerű élmény küzdeni a csatatéren a tonnányi ellennel. (totyak)

BioWare / 360, PC / Szerintünk: 9.5

Minden generációnak megvannak az őt meghatározó játékai. Ha évek múlva visszatekintünk, a ME trilógia biztosan köztük lesz. A második rész nem minden tekintetben változott pozitívan. Mégis egy olyan élményt ad, ami ezeket a hiányosságokat, ha nem is elfeledteti, de lazán a "kit érdekel" dobozba hajítja. Az, hogy döntéseinknek súlya van ma már nem meglepő. Ami mégis különlegesebbé teszi, hogy ezek az egész trilógia befejezését, alakulását befolyásolhatják. A BioWare elképesztő munkát végzett. Amit talán csak jövőre fogunk igazán megtapasztalni. (Dude)

Idén messze a legjobb játék volt nálam. Tetszett az első részből áthozott mentések által kreált egyéni világ. Az első rész is nagyon megfogott, de ami abban még nem forrott ki, az ebben a részben megtörtént. (antikarts)

Tökéletes folytatása az első résznek, kivették ami nem volt jó és csiszoltak azon ami benne maradt. Az irányítást sok TPS megirgyelhetné, a párbeszédrendszer, a döntéseink és a grafika kiemelkedő. A történet egy trilógia középső részéhez méltóan sötét és kilátástalan, de épp ezért magával ragadó. A játék vége pedig olyan, hogy ülsz és bámulsz... és kaparod a falat a folytatásért. (chrss)

A nagybetűs Játék. Hihetetlenül kidolgozott világ, összetett történet, látványos harcjelenetek. Az első részhez képest is hatalmas előrelépés, pedig már az is elég minőségi darab volt.. (Deadpool)

Benne van mindaz amit mostanában kezdek hiányolni a szerepjátékokból. Jó történet, egy hatalmas bejárható világ, és az ember döntéseinek súlya. Ezek a későbbiekben befolyásolják a történet és a szereplők sorsát. Mind ezt teszi sci-fis vonalon - akinek kicsit is tetszik ez a műfaj, azoknak a Mass Effect 2 kötelező! (Palmer07)*

2007-ben az első résszel a BioWare egy eddig nem látott, hihetetlenül részletes és izgalmas sci-fi univerzumot alkotott meg. A második rész ezt az univerzumot töltötte meg sötétséggel, bizonytalansággal, elkeseredéssel. A hangulat ennek megfelelően egyedi, miközben a játék az első felvonás szinte minden hibáját kiküszöbölte. 2010-ben a Mass Effect 2 került legközelebb a képzeletbeli tökéletességhez, egyúttal felejthetetlen élményt nyújt. (dreampage)

A grafika csodás, a történet fantasztikus, a zenékre szavak sincsenek, hatalmas a játékidő. Mi kell még? Egy gyönyörű CE kiadás olcsón? Ezt is teljesítették! (seci92)

Várva várt folytatása (nekem) az első résznek, továbbra is elképesztő történettel, ahogyan azt a Bioware-től megszokhattuk. És bár én a fantasy világban született történeteiket jobban kedveltem (eddig), s félve kezdtem bele a Mass Effect sci-fi sorozatba, mára annyira magával ragadott, hogy alig várom a harmadik részt is belőle. (sidocious)

Hihetetlen, magába szippantó történet. Eredeti, nagyon jól kidolgozott karakterek. Feljavított, izgalmas harcrendszer. Nehéz döntések, amik befolyásolják a játékot. Kiváló hangok, grafika. Az egyetlen negatívum, hogy már nem bírok várni a harmadik epizódra. (zsoc306)

Minden tekintetben méltó folytatása a nagyszerű első résznek. Igaz, hogy kicsit elmentek az akciójáték felé, de még így is a legszórakoztatóbb sci-fi RPG ami eddig készült. Csúcs történet, lélegzetelállító grafika. Tökéletes, nagybetűs zene. Mindenkinek látnia kell. Bioware, csillagos 5-ös. (Hofi)

Űrodüsszeia a négyzeten. Shepard folytatja lehetetlennek tűnő harcát a Reaperek ellen a jövő csodálatos világában. Új segítők, régi barátok, hatalmas végjáték. (sketch)

Nem csak idén, de videojátékos pályafutásom során is az egyik legnagyobb élmény. Valami eszméletlen hangulata van a Bioware által megalkotott világnak, az első perctől magába szippant és onnantól nem is ereszt. Szavakkal leírhatatlan atmoszférája van. És ennyi a lényeg. Lehetne még taglalni, hogy szép grafika, izgalmas akciójelenetek, stb... de nincs értelme. Ez a játék a hangulatával üt, de azzal nagyon. (Kyuubi-x)

Az amúgy is zseniális első rész után kaptunk egy "több, szebb, jobb" folytatást, no de az elődhöz hasonlóan nem is akármilyet! Jól átgondolt és korongra pakolt világ, ehhez illő karakterekkel és történettel. Mindehhez hozzávéve a finomodott játékmenetet egy közel tökéletes játékot kapunk. (Aluminium1)

Az epikus, moziszerű végkifejlet önmagában az év játékává teszi. Mindegyik kaszt külön játékélményt nyújt. Igényes DLC-k megjelenése a tartalmas alapjátékhoz. (ruszrob)

Szerintem az évtized legjobb játéka, mert 5 végigjátszás után is tudott újat mutatni, a grafika terén kiváló. A története magával ragadja az embert, mert minden fajnak külön ki van dolgozva a történelme és a jellemzői. (adamsfamily)

A Mass Effect második részét sok szempontból visszalépésnek is tekinthetnénk, de mégsem az: minden hiányosságát és esetleges sutaságát képes elfeledtetni, ha az igazán fontos részletekre figyelünk. Közel sem tökéletes játék, de a jó történetekre, a szabadság illúziójára, ütős sci-fi miliőre, és - nem utolsó sorban - kiváló hangulatra és zenékre vágyó játékos (közhely vagy sem) egy igazi élménnyel lesz gazdagabb. (theSickness)

A BioWare szerepjátéka annyira fantasztikus minőséget képvisel, hogy egész egyszerűen nem engedi meg, hogy mást írjak az első helyre. Félelmetesen mély történet, emlékezetes karakterek és helyszínek, gigantikus tartalom és az ezzel járó félelmetes mennyiségű beleölhető játékóra - ebben az RPG-ben minden megvan ahhoz, hogy egy-két hónapig rá se nézz másra, ezzel kelj, és ezzel feküdj. Képtelenség szabadulni tőle, hiszen az eszmei tökéletesség határait súrolja. PS3 tulajok, ezt nektek sem szabad kihagynotok jövőre! (Plasma)

Adott volt egy első rész, alakítsd át, és legyen 2010 év játéka. Ez sikerült a Bioware-nek. Shepard kapitány régi és új társainak kalandjai a galaxisban. Nagyon közel jár a tökéleteshez, ezért is várjuk tűkön ülve a harmadik részt. (arsenal)

Remedy / 360 / Szerintünk: 9.5

A klisékből kilépve valami újat tudott hozni, főleg a történetben / mesélésben, ami meglehetősen komplex lett, de a látvány, a hangulat, és a profizmus, ami a Remedy keze munkáját dicséri egészen pazar. (Totti5)

Egy olyan stílust és vonalat képvisel, amire már jó ideje nem láthattunk példát. Alan és története abszolút megkapó, grafikai alapvetés és hangulati atombomba! Horror-thriller rajongóknak kötelező, és a folytatás lehetősége szinte kötelező jelleggel bír! (Jackal)

Az Alan Wake hosszú idő óta végre azt adta, amit egy videojátéktól elvárok. Filmszerű élményt, felnőtt komoly történetet, amit nem lehet 3 mondatban elmondani. Az ilyesmi játékok miatt kezdtem el játszani videojátékokkal, én valami ilyesmit várnék el a többi játéktól is. Csak ilyet sajnos nagyon ritkán kapok. (Alwares)

Már a fene sem tudja, hogy hány éve várunk rá, de hosszú évek szünete után ez volt az első játék, ami magába szippantott. Borzalmasan hangulatos végig a játék, hibái ellenére is folyamatosan sikerült meglepnie ügyes fordulatokkal, és sok-sok végletekig csiszolt aprósággal. (nagylebowski)

Az egyszerűen csodálatos grafikus motor mellett egy olyan tökéletes történet bújik meg ,amit sok kortárs játék megirigyelhetne. Mindemellett remek szinkronhangok és tökéletes atmoszféra. (sparkifli)

Érdekes és egyedi világa van, ami már az első perctől leszögezi az embert, amíg rá nem ébred, hogy már vége is a játéknak. A hangulata hihetetlen, végig érezni a borzongást, hogy itt valami nincs rendjén, hogy valaki figyel minket, és ez a hangulat hozzátesz még arra, amiért az Alan Wake jogosan kerülhet a trónra. A játéktörténelem egyik legjobb történetével találkozunk itt, hihetetlen hangulat, jó játékmenet, szép grafika. Várjuk a folytatást! (torppapa5)

Csodálatos játék, kedvelhető főhős, szép grafika, zene, és izgalmas sztori. Nem változtatja meg a videojátékról alkotott elképzeléseinket, de zseniális alkotás. És még egy plusz pont: gyönyörű Collectors kiadás, amit potom áron tehetünk a kosarunkba. (geramarci)

Mintha csak Twin Peaks városát látnám megelevenedni. A kis hangulatos vendéglő, a seriffhivatal, a fafeldolgozó üzem, a kilátó, az elhagyatott kis erdei ösvények... minden a helyén van. És itt sem lehet tudni soha, hogy mit hoz az éjszaka. (Mortanius)

Szeretek elgondolkodni egy történeten, az eseményeken, és azzal sincs bajom, ha több titok, rejtély megválaszolatlan marad, netalán nem egyértelmű a befejezés. Olyankor összeülök a netes bandával, és megkezdődik a teóriagyártás. Kiugrok a konyhába egy csésze teáért, valami ropogtatnivalót veszek magamhoz (mostanság a Big Ban a menő), és órákra lekötöm magam, ezzel is tolva az adott médium szavatosságát. Ez eddig játékoknál nem volt jellemző, és örömmel tapasztaltam meg ezt az újdonságot, még ha ezen beszélgetések karakterben kifejezett mennyisége mérföldekkel marad el más hasonló élménymegosztásoktól. Nekem, akinek kedvelt és előnyben részesített elfoglaltságai között található az utóbb említett jelenség, az Alan Wake valami újat adott a játékok országában, és ezért hálás vagyok neki. (casper007)

Bright Falls lenyűgöző környezete képes volt magába szippantani napokra is, és a faék egyszerűségű játékmenet ellenére a sztori ragyogóan működött. Ha választanom kéne egy játékdesign-t, ami a legjobban elnyerte a tetszésem ebben a generációban, akkor az Alan Wake-ére voksolnék. (Burzum)

Igaz, a megjelenés egy "kicsit" csúszott, de számomra nem lett csalódás a végeredmény: magával ragadó, fordulatos történet, remek zenék. Gyerünk Remedy, jöhet a második rész! (Norbi101)

Hamisíthatatlan történet és képi világ jellemzi Alan történetét, mely az első pillanattól fogva magával ragad és nem enged. A kiváló zenék pedig csak hab a tortán! 2010 legjobbja! (Tommy_Angelo)

Végre kaptunk egy hihetelen jó történettel átszőtt horror / thriller játékot. A zenék hihetetlenül passzolnak a játékhoz. Bright Falls pedig egy olyan város, ahova szívesen ellátogatnék. (AntiHero)

Egy csúcs cím, amelynek van tökéletes története, tökéletes grafikája, tökéletes zenéje, csak a játékmenet az, amely kicsit vissza fogott. Kicsit. Akárhányszor olvastam különböző blogokat, furcsa hangnemben beszéltek eme játékról. Nem érdemelte meg szerintem. Hiszen egy nem minden napi játékkal lettünk megajándékozva. (Wolverine)

Bungie / 360 / Szerintünk: 9.5

Zseniális story, hangulat, tökéletes kezelhetőség, megunhatatlan multiplayer, közösségi élmény. Mindezekhez csodás látvány, és a generáció legerőteljesebb grafikus motorja párosul. Példátlan egységet alkot. (Gunstar)

A tökéletes játék. A single player tartalmas, izgalmas, megfelelő hosszúságú, a zenék és az átvezetők felejthetetlenek. A multiplayer pedig egyszerűen az etalon. (kornel116)

Jó single playerés, élvezetes multiplayer rész. Creditek, amiken páncélokat, firefight hangokat, és páncél effekteket lehet venni. Új fegyverek és tökéletes MI. (Atka Halo)

Az ODST féle kisiklás után a HALO még egyszer (talán utoljára) visszatért. Az első 3 rész méltó folytatása, még akkor is, ha nem Master Chief volt a főszereplő. A végső bukás biztos volt, de addig el is kellett jutni... (Gabe-18)

Mindene megvan, ami kell. Izgalmas kampány, ütős multiplayer. A Bungie megint egy tökéletes Halo játékot alkotott. Minden fejlesztőnek ilyennek kéne lennie, nem a mennyiségre, hanem a minőségre törekednek, és a Combat Evolved óta jobbnál-jobb címekkel álltak elő! Nagyszerű! (Dr0py)

A grafika, a látványvilág a legjobb. A story végkifejletét ismerve is nagyon érdekfeszítő végigkövetni a Noble csapat bevetéseit. Tetszettek az újrahasználható spéci képességek, ill. más egyéb játékmechanikai ötletek, változtatások. Bár a kampány nem hosszú, de a multija sokkalta szimpatikusabb, mint a HALO 3-nak. (andris86)

Annak ellenére, hogy nem egy forradalmi darab a Reach, annyira jól van kidolgozva, hogy megérdemli, hogy az élen lovagoljon az év FPS felhozatala előtt. (Rewmac)

Multiplayer-ben szerintem verhetetlen! Meg azért társult hozzá egy egész jó kis sztori is. Tényleg a Bungie eddigi legjobb alkotása. (ChrI1Is HUN)

Első Halo játékom az ODST volt, nekem az is tetszett, de nem estem hasra. Második Halo játékomként vegyes érzelmeim voltak a játékkal kapcsolatban, és amint belekóstoltam, nem bírtam letenni... Nagyon jó sztori, kellő drámaisággal. (MistaPriest)

Nem bántam meg, hogy Legendary Edition-t vettem, és éjfélkor is sorban álltam. (Livingbox)

Remek és szívbemarkoló történet a Reach bukásáról. De ami ennél is jobb, az a multi! Remek játékmódok hangulatos pályákon, és azért nem utolsó a karakterünk külső tuningja sem. (Betwo)

Mind a sztori, mind a multi hibátlan, a grafika pazar, mi kell még? A hangulatot még az is átérzi, aki nem játszott az előző Halo-k egyikével sem, de aki játszott, annak ez maga a mennyország. (Hwopapa)

Rockstar San Diego / 360, PS3 / Szerintünk: 9.0

Az első 3 órában nem csináltam mást, mint a napfelkeltében nyulakra vadásztam! Szinte szívni lehetett a hajnali friss levegőt! Ekkor már éreztem, hogy egy nem mindennapi kalandban lesz részem. Nem is csalódtam! (zaz)

Párbajok, vágtázás a naplementébe, lövöldözés a vonaton. A Rockstar a nappalinkba varázsolta a klasszikus western filmek hangulatát, mely olyannyira magába szippant, hogy a gép mellől felállva a pisztolytáskádat keresed. (travis18)

Minden, ami a GTA-ban jó volt, most western környezetben. Meglepően sok tartalmat tettek bele a játékba, kellemes szórakozás, mindig van benne felfedeznivaló. (Sübe)

A Rockstar jött, látott és győzött egy teljesen más stílussal. Amint végigjátszottam a bevezetőt, előjött a rengeteg emlék, és már kutattam is fel gyerekkorom kedvenc western filmjeit, hogy újranézhessem őket. Minden egyes klisének örültem, és idétlen mosollyal lovagoltam át az egyes helyszínekre, hátha felbukkan valami újabb jelenet. (nozsolt)

A RDR kétségtelenül nem nyújt mindenki számára feledhetetlen élményt, de mindazoknak, akik szeretik a westernt, vagy a GTA-t, biztosan. Ha pedig esetleg mindkettőt, a játék maga a kánaán. Az elődjét, és az idei év többi játékát szinte porba tiporta, véleményem szerint. (rolmanus)

A Red Dead Redemption legfőbb erénye a fantasztikus hangulat, olyan western élményt nyújt, amit sokszor még filmekben sem látni. Emellett a GTA játékmenetének minden jó tulajdonsága benne van, számtalan lehetőséggel a szórakozásra. (Kencsu)

Már generációk óta vártam egy olyan western játékra, amely a tűzpárbajok és a postakocsi- és vonatrablásokon túl jobban elmélyül ebben a rendkívül kalandos és veszélyes világban. Nagyok voltak az elvárásaim, és azokat is túlszárnyalta. Átélhetünk indiánregényekbe illő kalandokat, ahol a főhőst talpraesettsége és motivációja vezeti a túléléshez. Élhetünk egy olyan tartalmas, gyönyörű és veszélyekkel teli világban, amik eddig csak a gondolatainkban elevenedtek meg. Megismerhetünk olyan színes egyéniségeket, akiken nevethetünk, akiket utálhatunk, vagy éppen elgondolkodhatunk a viselkedésükön, és ők mélyen beépülnek az emlékeidbe. Mindez olyan zenei aláfestéssel és történettel párosul, ami a hangulatot az egekbe emeli, és teljesen magával ragadja a játékost. (Lonewolf)

Tartalmas, lenyűgöző és első sorban igazán hosszú játék. Minden megtalálható benne, amire csak egy vadnyugati lelkületű játékos vágyik. Pisztolypárbaj, lovaskocsi verseny, vadászás, rengeteg minijáték, ami tovább színesíti az alapjátékot. Olyan módon élő-lélegző világról van szó, hogy lefolyik a képernyőről. Egyelőre ez a legjobb western játék mostanság a piacon. (x-doboz360)

Elindultam felvenni egy küldetést a térkép nyugati oldalán. Két és fél óra múlva fél úton tábort vertem a prérin, mert mennem kellett a dolgomra, de már el is felejtettem, hogy hova indultam. Kiváló játék! (Zsubi)

Új szintre emelve a sandbox műfaj, olyan hangulattal ,amitől még Clint Eastwood is sápad az irigységtől. A legszebb és a legtartalmasabb az összes jelen generációs játék közül. (Ikaruga)

Kitűnő hangulatot ad át a játék, a gyönyörű tájakban lehet csodálkozni, miközben lovaskocsikat rabolunk ki. (brainslime)

Kiváló grafika, eredeti ötlet a vadnyugat hangulatát a GTA klasszikus érzésével kombinálni. Ritkán esik ez meg velem, de sajnáltam, amikor vége lett a sztorinak. (viko128)

A vadnyugat mindenki fantáziájában egy vadregényes, kalandos, már-már utópikus világ, és ez a játék pontosan azt hozza el nekünk, ami ott motoszkál a fejünkben a vadnyugattal kapcsolatban. Mindezt ráadásul teljes szabadsággal együtt kapjuk, a jól bevált GTA-s szabad játékmenettel, plusz egy emberes, komolyabb történettel. Mi kell még? (jardo)

A játékot csodálatos grafika, kifinomult irányítás, magával ragadó történet, bizarr karakterek, változatos küldetések jellemzik, és ezek együtt teremtik meg a tökéletes hangulatot. Az év játéka címet tőlem azért érdemelte ki, mert még soha nem azonosultam ennyire egy fiktív karakterrel. (deku82)

A történet, a környezet és a stílus is frenetikus. Mindent kihoztak ebből a témából amit lehetett, vagy még többet is. A játéknak olyan atmoszférája van, mint egyik másiknak sem. Ez a játék játszatja magát, ha berakod magával ragad, és ez jó! (Matyiman)

A Rockstar bebizonyította, hogy nem véletlenül forrt nevük egybe a sandbox játékokkal, a formula tökéletesre csiszolása mellett a legnagyobb érdeme a játéknak, hogy olyan eredeti és egyedi western hangulattal ruházták fel sikeresen, mint még előtte játékot soha. Nem is kérdés, hogy instant klasszikussá vált a kategóriában. (Project1083)

Ez a játék kegyetlenül össze van rakva, a stílus, a játékmenet, a látványvilág, a hangok minden úgy és oda van rakva, ahogy kell. A Rockstar ismét megcsinálta, és bebizonyította, hogy a GTA-kon kívül is maradandót tud alkotni. (Titto)

A játék jött, látott és győzött a hihetetlen látványvilágával és hangulatával. Aki szereti a vadnyugatot, annak mindenképp ajánlott, meg igazából mindenkinek. (generationx)

Sosem fogott meg ennyire egy játék, minden percét szerettem játszani! A Rockstar megmutatta, nagyot alkotott. Felülmúlta a felülmúlhatatlant (GTA IV). (ridd)

A méltatlanul elhanyagolt western stílus és a sandbox akciójátékok gyöngyszeme, magával ragadó történettel, gyönyörű grafikával, eredeti zenével, nagy szavatossággal és drámai végjátékkal. (Cok3)

A Red Dead Redemption számomra egy különleges játék, hisz én alapjában véve nem voltam western rajongó, de még egy western kedvelő sem, viszont ő nem csak saját magát, de a stílust is egy csapásra megszerettette velem. (multishoot)

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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

DLC-vel ünnepli a 6 milliós eladást a Dead Cells

A Motion Twin pedig további tartalmakat tervez a játékhoz.

2 órája
3

Paráztatós előzetessel csúszik a The Forest folytatásának megjelenése

Új megjelenési dátumot kapott a Sons of the Forest, amiből egy új kedvcsináló is érkezett.

3 órája
1

Sherlock Holmes: Chapter One

Ha játékosként igazán autentikus Sherlock Holmes élményre vágyunk, akkor csakis az ukránoknál érdemes azt keresnünk. És bár ez a kijelentés elsőre meredeknek tűnhet, tény és való, hogy a kijevi (és részben dublini) illetőségű Frogwares csapata már húsz éve szállítja nekünk az Arthur Conan Doyle karaktere köré felépített címeket.

4 órája
1

Launch traileren a Beyond a Steel Sky

A Revolution és a Microids közös játéka széles körben debütált.

7 órája
2

Sting is fellép a The Game Awards eseményen decemberben

A League of Legends tematikájú Netflix-sorozat, az Arcane hivatalos dalát adja elő.

10 órája
6

Nem hoz pénzt a CD Projektnek a GOG

A DRM-mentes játék jó dolog, de nem nyereséges a cég számára.

14 órája
5

Köd, felhők, stabilitás, eső: egy sor marhaságot javít a GTA Trilogy legújabb frissítése

A GTA: Trilogy új patchet kapott - amiben rengeteg apróságot finomítottak Rockstarék.

14 órája

Maximumra csavarja a hype-ot a Halo Infinite utolsó trailere

Karnyújtásnyi közelségben a kampány, amit most egy ütős előzetessel nyomatékosítanak nekünk.

19 órája
16

Ez a nap is eljött: aranylemezre került a Dying Light 2: Stay Human

Utolsó fázisába lépett a Techland zombis játékának fejlesztése, már csak a finomhangolás van hátra.

19 órája
2

Itt az ideje, hogy még többet tudjunk meg a Bethesda űrutazásáról

Új Starfield videó érkezett, melyben a fejlesztők mesélnek nekünk a játék megalkotásáról.

20 órája
2

Két várossal jön a BioShock 4?

Újabb érdekes szóbeszédek a régóta pletykált folytatásról.

1 napja
26

Rekordot döntött a Nintendo Switch a briteknél

Elképesztően erős hetet zárt a Nintendo konzolja a fekete pénteket meglovagolva, magasan vert minden más hardvert - és saját korábbi csúcsát is.

1 napja

Next-gen és Game Pass: a Witcher 3 és a Cyberpunk 2077 jövőjét komolyan veszi a CD Projekt Red

A két fő játék mellett ráadásul újabb címek fejlesztésébe is belevág a lengyel vállalat.

1 napja
17

Öt perces fejlesztői naplón a Beyond a Steel Sky

A klasszikus kalandjáték folytatása végre megérkezik nagykonzolokra is.

2 napja

Carebotz: Switchre jön a magyar játék Twin-Stick Edition címen

Az árkád-metroidvania játék hordozható átiratot kap.

2 napja
2

Heti megjelenések

2 napja
7

GTA Trilogy - Nintendo Switch: a marokra fogott trilógia

Játszottunk már eleget kézikonzolon és tudjuk - ezeken a platformokon a kompromisszumos megoldások sora szinte magától értetődik. A GTA Trilogy viszont maga a megtestesült kompromisszumgyűjtemény - a helyzet pedig kézikonzolon csak tovább bonyolódik. Elmondjuk a véleményünket a Nintendo Switch változatról.

2 napja
20

Bajtársak és hősök állnak a Halo Infinite epikus trailerének középpontjában

Mindörökké harcolunk - így jellemzi a történelmet a legújabb Xbox exkluzív kedvcsinálója.

2 napja
13

Battlefield 2042 - csatatér romokban

A Battlefield játékok legfrissebb epizódjainak megjelenése mindig kisebb ünnep, és így várta a közösség a 2042-es alcímmel ellátott következő iterációt. A játék megérkezett, nyúztuk egy jó ideig, de nem győzött minket meg az, amit láttunk. A részletekről beszéljen viszont a tesztünk!

3 napja
22

Rekordot döntött a Steam, a Counter-Strike és a DOTA2 még mindig tarol

Soha nem használták egyszerre ennyien a Valve digitális platformját.

3 napja
10