[Teszt] Pokémon: Let's Go, Pikachu! / Eevee!

Pokémon: Let's Go, Pikachu! / Eevee!

dragCsető Zsolt2018.12.08. 14:00

A Game Freak már évtizedek óta megbízhatóan szállítja a Pokémon RPG-ket a Nintendo hordozható platformjaira, és bár maga a formula hosszú távon is megunhatatlannak bizonyult, mégis joggal merült fel a játékosok részéről az igény, hogy talán ideje lenne próbát tenni végre az otthoni konzolokon is. Végül egészen 2018-ig és a Nintendo Switch-ig kellett várnunk erre, most azonban végre beteljesült sokak álma a Pokémon: Let's Go, Pikachu! / Let's Go, Eevee! páros megjelenésével, melyek lényegében az éppen húszéves Pokémon Yellow modernkori újraértelmezései.

Az alapfelállás és a játék felépítése többé-kevésbé változatlan: útnak indulunk otthonunkból, hogy Pokémonokat gyűjtsünk, összeszedjük a Gym-jelvényeket és megállítsuk a folyton gonoszkodó Team Rocketet. És bár a húszéves alapok szinte folyamatosan érződnek a Game Freak legújabb alkotásán, az eddigieknél sokkal modernebb prezentáció, illetve néhány megsüvegelendő dizájndöntés mégis képesek frissességet vinni a receptbe. Ezek közül a legfontosabb, hogy búcsút intettek a véletlenszerű harcoknak. Abszolút régimódi japán RPG-ről lévén szó, ez komoly változás, ugyanakkor nem kétséges, hogy abszolút a játék javára vált: a gameplay feszesebb és változatosabb ezáltal, ráadásul sokkal fókuszáltabban tudunk haladni a céljaink felé. Hiába tehát a szokásos sablon, mégis úgy érezhetjük, ez most kicsit megint egy másik játék.

Félreértés ne essék, a fentiek ellenére így is szívesen le fogunk csapni a fűben bujkáló zsebszörnyekre a városokat összekötő utakon. Ugyanakkor most már előre tudjuk, hogy mi vár ránk - nem kell megvívnunk a századik harcot a Rattaták és a Zubatek ellen például. Sőt, igazából senki ellen sem, a Let's Go, Pikachu! / Let's Go, Eevee! páros ugyanis már csak a rivális edzők ellen dob bennünket harcba, ha egy bóklászó lénybe botlunk, akkor egy Pokémon GO ihletésű minijáték indul el, amiben nem csatázni kell, hanem el kell kapni az adott szörnyet egy pontos dobással. A kötelező (hacsak nem handheld módban játszunk) mozgásérzékelős megoldás sajnos nem mondható túl precíznek és kiszámíthatónak, néha meg fogunk szenvedni egy-egy Pokémon elkapásával, így érdemes sok Pokélabdát magunknál tartani. Ugyanakkor még így is egy baromi jó újításról beszélhetünk, több okból is. Egyrészt gyorsabb és színesebb, mint az eddigi játékokban alkalmazott csatázás. Másrészt nem merülhet fel a "véletlenül lenyomtam a Pokémont, amit el akartam kapni" probléma, hiszen nem kell legyengíteni a szörnyeket (itemeket azért lehet használni). Harmadrészt pedig - és talán ez a legfontosabb - igazából a fejlődés egyik legjobb módjáról van szó, hiszen a sikeres elkapásokért is jár XP, sőt, a pontos dobásokat vagy éppen ugyanazon Pokémon sorozatos elfogását is külön díjazza a játék. A random harcok elvetésével párban ez egy sokkal élhetőbb, modernebb és szórakoztatóbb szisztéma, amire már nagyon nagy szüksége volt a franchise-nak.

Az egyéb funkciókat és mellékes tevékenységeket tekintve már nem beszélhetünk igazán lényeges újdonságokról, sőt, amikor azt mondtam, hogy a húszéves Pokémon Yellow modernkori újraértelmezéséről van szó, akkor főleg ilyen tekintetben állta meg a helyét a kijelentés. Az elmúlt évek handheld epizódjai folyamatosan igyekeztek új Pokémonokkal, új játékelemekkel és online funkciókkal színezni az eredeti formulát, itt azonban többé-kevésbé ennek a lecsupaszított formáját kapjuk meg, méghozzá az alap 151 Pokémonnal - igaz, a Mega Evolution formák azért visszatértek. Egy-két tetszetős újítás azért akad: HM-ek helyett például most teljesen külön képességként kapják meg a szörnyek azokat a mozdulatokat, amiket a kalandozás során is tudunk hasznosítani, ami nagy könnyedség, hiszen nem foglalnak helyet. De az is hasznos, hogy közvetlenül a menüből tovább tudjuk küldeni a professzornak az elkapott Pokémonokat, amiért cserébe különleges cukrok járnak, amikkel növelni lehet cimboráink statjait.

Lényeg a lényeg, a kétség kívül dicsérendő változtatások ellenére különösebben innovatívnak nem mondanám a Let's Go, Pikachu! / Let's Go, Eevee! párost, hiszen nem több annál, mint aminek elsőre is látszik: a klasszikus Pokémon RPG-k otthoni konzolra költöztetett változatánál. Szerencsére azonban vannak annyira időtállóak az alapok, hogy egy szórakoztató mérföldkőnek nevezhessük ezt a két új játékot a franchise történetében, ami ráadásul mind élményben, mind prezentációban egy sokkal modernebb csomag, mint eddig bármelyik rész. Ha valamire, akkor erre mindenképpen lehet alapozni a jövőben!

A Pokémon: Let's Go, Pikachu! / Let's Go, Eevee! olyan értelemben biztonsági játéknak tekinthető a Game Freak és a Nintendo részéről, hogy tartalmilag és összetettségét tekintve nem igazán mutat túl a franchise klasszikus epizódjain. Ám ha valaki éppen most szeretne megismerkedni a szériával, annak ez a tökéletes alkalom, hiszen nem elég, hogy az új páros a lehető legerősebb formában tálalja nekünk Pokémon-esszencia legjellegzetesebb szeletét, de a némileg modernizált játékmenetnek köszönhetően könnyebben fogyasztható, mint eddig bármikor.

***Pokémon: Let's Go, Pikachu! / Let's Go, Eevee! | Platform: Switch

Kiadó: Nintendo | Fejlesztő: Game Freak | Megjelenés: november 16.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

6 órája

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

8 órája
5

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

17 órája
22

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

18 órája
5

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

1 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

2 napja
1

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

2 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

2 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

3 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

4 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

4 napja

Heti megjelenések

4 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

4 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

6 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

7 napja
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

7 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

7 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

8 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

9 napja
14

Battlefield, horror és sci-fi – ez történt kedden

Benne: Battlefield REDSEC, The Florist, Darkwood 2, Routine, over the hill, Aphelion, UnGodly.

9 napja